dirk Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 https://autofans.be/rijtesten/stationcar/44409-cng-test-skoda-octavia-combi-g-tec-15-2019 Positief artikel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Astra-2 Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 Inderdaad, een artikel dat nog eens CNG in de verf zet. Eén ding begrijp ik echter niet ... hoe kom je met een verbruik van 4.6 kg/100 km aan een CO2-uitstoot van 96 g/km? De cijfers wat opgesmukt? Met een gemiddeld verbruik van 3.65 kg/100 km heb ik op Spritmonitor een CO2-uitstoot van 102 g/km. Spritmonitor Opel Astra Innovation 1.4 Turbo CNG Ecotec: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 Ze spreken over een pompprijs van 0,860 €/kg. Dat is L-gas. Tevens ben ik zeker dat ze die CO2 uitstoot niet zelf gemeten hebben maar gewoon de waarden van fabrikant hebben overgenomen (en die rijden daar anders mee dan wij...) 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NickVG Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 2 uren geleden, Lange_666 zei: Ze spreken over een pompprijs van 0,860 €/kg. Dat is L-gas. Tevens ben ik zeker dat ze die CO2 uitstoot niet zelf gemeten hebben maar gewoon de waarden van fabrikant hebben overgenomen (en die rijden daar anders mee dan wij...) Hoe, die steken daar geen kinderstoelen, buggies, vrouw en kind, enz. in voor die testen, of wat? (Sorry, ik ben moe en heb net een vrij slecht werkje moeten lezen. ) Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 4 minuten geleden, NickVG zei: Hoe, die steken daar geen kinderstoelen, buggies, vrouw en kind, enz. in voor die testen, of wat? (Sorry, ik ben moe en heb net een vrij slecht werkje moeten lezen. ) Bij de verplichte crash-tests wordt dit wel gedaan. Dus waarom zouden ze dit dan ook niet doen met de CO²-testen? Overigens wordt er vanaf september dit jaar een strengere WLTP-norm van kracht, en vanaf september 2020 een nog wat strengere... 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NickVG Geplaatst: 23 augustus 2019 Delen Geplaatst: 23 augustus 2019 Zojuist, muscles zei: Bij de verplichte crash-tests wordt dit wel gedaan. Dus waarom zouden ze dit dan ook niet doen met de CO²-testen? Overigens wordt er vanaf september dit jaar een strengere WLTP-norm van kracht, en vanaf september 2020 een nog wat strengere... Wat omtrent ook wel mag. De "testen" zonder spiegels, met de kieren afgeplakt, enz. waren niet echt nuttig. Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 7 uren geleden, NickVG zei: Hoe, die steken daar geen kinderstoelen, buggies, vrouw en kind, enz. in voor die testen, of wat? Ik vraag me dan af wat jij allemaal meesleurt...96gr/km is bij u zeer ver te zoeken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 14 uren geleden, Lange_666 zei: Ik vraag me dan af wat jij allemaal meesleurt...96gr/km is bij u zeer ver te zoeken. Zijn dat de waardes van Muscles zijn Octavia mèt huifkar erachter ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 7 minuten geleden, Koen C zei: Zijn dat de waardes van Muscles zijn Octavia mèt huifkar erachter ? Was dat maar waar! Dan zou ik een gat springen in de lucht van blijdschap. Ik zit eerder aan 7,5 kg per 100 km met geladen remorque (vermits ik exact 200 km afleg met volle CNG-tanks). 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 24 augustus 2019 Delen Geplaatst: 24 augustus 2019 2 uren geleden, muscles zei: Ik zit eerder aan 7,5 kg per 100 km met geladen remorque (vermits ik exact 200 km afleg met volle CNG-tanks). Hier ook 7.5 tot 8 kg met een caravan van 1300kg en dakkoffer op de wagen. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NickVG Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 (aangepast) Op 24/8/2019 om 08:29, Lange_666 zei: Ik vraag me dan af wat jij allemaal meesleurt...96gr/km is bij u zeer ver te zoeken. :p Vechten ofwa? Geen idee, eigenlijk. Ik rijd nochtans vrij rustig. Maar ik moet wel vaak door Mortsel. Kleine toevoeging: ik sleur nog steeds die ene tankbeurt waar ik blijkbaar 6,5 verbruikt zou hebben mee, en heb het lang niet ingevuld. Ik steek het gewoon daar op. 27 augustus 2019 aangepast door NickVG Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 27 augustus 2019 Delen Geplaatst: 27 augustus 2019 Mortsel is een zeer goed excuus (de boemerang in het gezicht van de groenen die geen rekening gehouden hebben met "sta stil verbruik"). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 30 oktober 2019 Delen Geplaatst: 30 oktober 2019 (aangepast) Een "test"verslag van de nieuwe Skoda Octavia Combi, ook verkrijgbaar met 130 pk sterke 1.5 TGI motor : https://www.autointernationaal.nl/2019/10/potentieel-succesvoller-dan-de-golf-test-prototype-nieuwe-skoda-octavia/ Edit : en nog enkele (korte) artikelen over de nieuwe Octavia : https://www.vroom.be/nl/nieuws/toekomstige-skoda-octavia-geeft-zijn-geheimen-prijs-22429?utm_medium=content&utm_source=gva&utm_campaign=home https://www.vroom.be/nl/nieuws/de-hybride-en-cng-versies-van-de-skoda-octavia-in-detail-22430 30 oktober 2019 aangepast door Koen C 1 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 21 februari 2021 Delen Geplaatst: 21 februari 2021 Is er, buiten Muscles en Aardgasrijder hierboven, iemand die ervaring heeft met het verbruik van de 1.5 motor (of de oude 1.4) in combinatie met een aanhangwagen? Ik overweeg met een aanhangwagen (net geen 750 kg) en 3 personen in de wagen naar Oostenrijk te rijden en zou graag willen inschatten of dat "haalbaar" is wat betreft het tanken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dirk Geplaatst: 21 februari 2021 Auteur Delen Geplaatst: 21 februari 2021 Rijden al jaren naar Frankrijk meestal met aanhangwagen waarom zou dat niet haalbaar zijn ? Verbruik is natuurlijk wat hoger maar dat is ook zo met andere brandstoffen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 21 februari 2021 Delen Geplaatst: 21 februari 2021 @Trostomaat waar maak je je zorgen om? De berperkte radius op benzine? Een aanhangwagen van 750 km is doorgaans geen grote windvanger, ik zou van een verbruik van 7.5-8 kg uitgaan in je berekenigen. Je zal meer moeten tanken, maar Duitsland en Oostenrijk hebben voldoende CNG-pompen om je een relaxe reis te kunnen gunnen :-) Hou wel rekening met de openingsuren in Duitsland... (je kan er niet altijd 24/24 tanken) Dus wil je 's nachts reizen, dan is het aantal pompen berperkter. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 22 februari 2021 Delen Geplaatst: 22 februari 2021 Zorgen is misschien wat te sterk uitgedrukt, maar ik zou een idee willen hebben van de reikwijdte tussen 2 stations die ik in de routeplanner van gibgas kan ingeven. Nu als ik voor de zekerheid uitga van een verbruik van 8kg, moet 200 km zeker lukken. Er is dan nog een kleine "reserve" CNG (2kg ongeveer) en tenslotte is er ook nog de benzinetank. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 22 februari 2021 Delen Geplaatst: 22 februari 2021 Die 8 kg is in mijn geval met een volgepakte wagen + caravan van 1300 kg, dus met een lichte aanhangwagen die minder wind vangt, mag daar een kilootje af. Moet lukken, zorg er gewoon voor dat je de apps op je telefoon hebt, of de tankstations afdrukt, zodat je ze altijd bij de hand hebt. De ingebouwde navigatie geeft +/- 90% van de pompen weer, dit helpt ook natuurlijk. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 28 augustus 2021 Delen Geplaatst: 28 augustus 2021 (aangepast) Op 21/2/2021 om 17:09, Trostomaat zei: Is er, buiten Muscles en Aardgasrijder hierboven, iemand die ervaring heeft met het verbruik van de 1.5 motor (of de oude 1.4) in combinatie met een aanhangwagen? Ik overweeg met een aanhangwagen (net geen 750 kg) en 3 personen in de wagen naar Oostenrijk te rijden en zou graag willen inschatten of dat "haalbaar" is wat betreft het tanken... Net terug van mijn trip naar Oostenrijk (omgeving Mittersill) met aanhangen (ongeveer 900 kilo met 2 moto's op). Op voorhand had ik was last van "range anxiety" dus plande ik een route waarmee ik om de 200 kilometer kon tanken en waarmee ik niet ver van de autostrade moest afwijken (dorpen en kleine wegen vermijden met de aanhangwagen...). Daarom reed ik via Namen - Luxemburg - Karlsruhe - München - Mittersill. Buiten een stuk op de B10 rij je altijd op autostrade. Op de heenweg tankte ik in Aarlen (Enora CNG): station ziet er nieuw uit en heeft alleen CNG. Goede vuldruk en proper. Wel geen toilet/shop/... Hauenstein (Freie BioCNG); goede vuldruk. Eerst stopte ik bij een Total in Münchweiler an der Rodalb, maar daar was de bankkaart zuil defect en ben ik doorgereden. Merklingen (Aral BioCNG); mindere vuldruk. München (HEM BioCNG): lage vuldruk... Oberndorf (AGIP): goede vuldruk Eigenlijk plande ik om pas na München te tanken in Wendling (OMV BioCNG), maar in de Gibgas app zag ik dat de pompen daar niet werkten. Dus een stop in München. Ik zag aan de tankbeurten dat 250 kilometer zeker ook haalbaar was dus op de terugweg koos ik stations die verder uit elkaar lagen. Niederndorf (Thrainer CNG): goede vuldruk Günzburg (Shell CNG): goede vuldruk Hauenstein (Freie BioCNG)); goede vuldruk Aarlen (Enora CNG): goede vuldruk Met een gemiddeld verbruik van 5,96 kg per 100 kilometer (allemaal H-gas) ben ik erg tevreden. Enkel het eerste stuk naar Aarlen (vanuit Zaventem) was wat nipt. Dat reed ik met, niet helemaal volle tank, L-gas en 2 kilometer voor Aarlen kreeg ik de melding dat ik moest tanken. Maar het stuk Namen - Luxemburg is heel heuvelachtig en dan schiet het verbruik de hoogte in. Ook opletten dat je in Oostenrijk veelal enkel in de shop kan betalen en dat er buiten geen zuil voor bankkaarten is. Als je 's nachts zou willen rijden of tanken kan dat dus niet. 29 augustus 2021 aangepast door Trostomaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 30 augustus 2021 Delen Geplaatst: 30 augustus 2021 Op 28/8/2021 om 13:29, Trostomaat zei: Met een gemiddeld verbruik van 5,96 kg per 100 kilometer (allemaal H-gas) ben ik erg tevreden. Enkel het eerste stuk naar Aarlen (vanuit Zaventem) was wat nipt. Dat reed ik met, niet helemaal volle tank, L-gas en 2 kilometer voor Aarlen kreeg ik de melding dat ik moest tanken. Maar het stuk Namen - Luxemburg is heel heuvelachtig en dan schiet het verbruik de hoogte in. Het had dan misschien beter geweest dat je bij Esso in Heverlee (langs de E40) H+ gas getankt had op je heenweg. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen