Brembos Geplaatst: 14 september 2022 Geplaatst: 14 september 2022 Daar ook 2 keer getankt aan 1,20 €. De tweede keer wel weinig druk , tank slechts voor 70% gevuld. Ook twee keer in Merl getankt en de rest op benzine gedaan , € 1,313 in Montelimar.
gie Geplaatst: 28 december 2022 Geplaatst: 28 december 2022 De skivakantie komt in zicht. Iemand een idee hoe de prijzen op weg naar de franse skistation geevolueerd zijn? Prijzen? Beschikbaar ?
Taaner Geplaatst: 29 december 2022 Geplaatst: 29 december 2022 Tot 31/1 kan je nog de gratis app carburogaz gebruiken (enkel op Android). Daarnaast heb je de betalende app gibgas (kost eenmalig 3 à 4 euro). Actualiteit van de prijzen hangt grotendeels af van de gebruikers...
Herbie Geplaatst: 29 december 2022 Geplaatst: 29 december 2022 2 uren geleden, Taaner zei: Tot 31/1 kan je nog de gratis app carburogaz gebruiken (enkel op Android). Daarnaast heb je de betalende app gibgas (kost eenmalig 3 à 4 euro). Actualiteit van de prijzen hangt grotendeels af van de gebruikers... Taaner die Gibgas app is dat ongeveer het zelfde, bedoel prrijzen zijn up to date VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Populair bericht Taaner Geplaatst: 30 december 2022 Populair bericht Geplaatst: 30 december 2022 16 uren geleden, Herbie zei: Taaner die Gibgas app is dat ongeveer het zelfde, bedoel prrijzen zijn up to date @Herbie is hetzelfde principe: gebruikers passen zelf de prijzen aan + enkele automatische updates van prijzen die men van websites kan afhalen (bv. Dats). Persoonlijk vind ik Gibgas niet zo mooi en gebruiksvriendelijk, en deed er tot voor kort dan ook geen updates van prijzen in. Zal dat nu meer beginnen doen :-) Zou wel handig zijn moest er meer mensen prijzen updaten. CNG tanken duurt toch enkele minuten, tijd genoeg om dit even te doen toch? 4
gie Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 Zaterdag vertrek ik op skivakantie. Weet er iemand of het station in Fauverney (Dijon) ondertussen terug open is? Volgens NGVA en Gibgas defect sinds 31/12 en bij carburogaz is de prijs nog aangepast op 5/1. Als het nog defect is wordt het een puzzel om in de Alpen te geraken, er is weinig alternatief.
Speedy g Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 (aangepast) In curburogaz staat die idd ok. Chalons (proviridis) is maar een 70km verder en kan je kredietkaart gebruiken? lijkt me geen groot probleem dan? 16 januari 2023 aangepast door Speedy g
gie Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 Ik rij meestal langs de A39 en dan via binnenweg naar Chambéry om Lyon en vooral het stuk tussen Lyon en Chambéry te vermijden. Dan heb je van het station van Fauverney enkel de keuze tussen Chambéry en Annecy.
gie Geplaatst: 16 januari 2023 Geplaatst: 16 januari 2023 Ondertussen op gaz-mobilite.fr gevonden dat station van Fauverney werkt (enkel Romac card) 1
Rogerke Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 (aangepast) Dag iedereen, Zomervakantie zo goed als geboekt, wat traditioneel gepaard gaat met een check van de CNG stations op de route naar ginder. Eerste keer met CNG richting Provence (voorheen steeds Dordogne) dus nog geen ervaring met onderstaande stations. Heb ik de juiste keuzes gemaakt? Andere suggesties? Ik heb onderaan ook telkens een 'backup' station. Enkel in Montelimar heb ik geen alternatief... ? Ik rij met een skoda octavia 1.5 Gtec - 17.7kg CNG en 12liter benzine KM tot station locatie Naam station adres station thuis 241 km Hauconcourt (metz) ENGIE 7638 Carr d'Activités, 57280 Hauconcourt, Frankrijk 279 km Fauverney (dijon) Station Service AIR LIQUIDE (GNV) ZAE de Boulouze, 21110 Fauverney, Frankrijk 214 km Simandres AVIA Route nationale 7 (les trenassets) 69360 Simandres 131 km Montelimar AVIA ZA, Av. du Meyrol, 26200 Montélimar, Frankrijk 62 km Buisson vakantiebestemming! BACKUPS: als "Hauconcourt (metz)" niet beschikbaar is: Total CNG : Rue des Alliés 10, F 57000 Metz (op 251km van thuis, 12,2km van ENGIE) als "Fauverney (dijon)" niet beschikbaar is: engie CNG , Chemin des Lentillières 13, F 21000 Dijon ( op 284 km van Hauconcourt (metz) , 10,3km van Fauverney (Dijon) ) als "Simandres" niet beschikbaar is: Station ENGIE GNC, Rue Marcel Mérieux, 69960 Corbas, Frankrijk ( op 212 km van Fauverney(Dijon) , 14,1km van Simandres) als "Montelimar" niet beschikbaar is: geen backup 28 januari 2023 aangepast door Rogerke
Koen C Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 1. Waarom tank je al niet wat vroeger bij Enora in Wallonië ? Het lijkt me dat je over G.H.Luxemburg rijdt : dan kom je in Neufchateau, Habay en Arlon een Enora station tegen. Prijs volgens Gibgas : 1.799 Je kan ook nog bij Aral in Merl (G.H.L.) voor 1.206 tanken. Maar dat station sluit ergens dit jaar ? 2. Het tankstation in Hauconcourt van Engie, ligt in Rue du Pré le Loup volgens Gibgas ? 3. Volgens Gibgas is er een CNG station van Engie in 26000 Valence (Rue Arturo Toscanini). Maar het staat wel in het geel aangeduid ? Dit ter vervanging van Montelimar en Montelimar nu als "backup". 4. Op 65 km van Buisson heb je een CNG station in Avignon. Pfff, wel wat ver om over en weer te tanken... Het station in Montelimar ligt op 60 km van Buisson : dat helpt ook niet om over en weer te rijden tijdens de vakantie. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Rogerke Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 22 minuten geleden, Koen C zei: 1. Waarom tank je al niet wat vroeger bij Enora in Wallonië ? Het lijkt me dat je over G.H.Luxemburg rijdt : dan kom je in Neufchateau, Habay en Arlon een Enora station tegen. Prijs volgens Gibgas : 1.799 Je kan ook nog bij Aral in Merl (G.H.L.) voor 1.206 tanken. Maar dat station sluit ergens dit jaar ? 2. Het tankstation in Hauconcourt van Engie, ligt in Rue du Pré le Loup volgens Gibgas ? 3. Volgens Gibgas is er een CNG station van Engie in 26000 Valence (Rue Arturo Toscanini). Maar het staat wel in het geel aangeduid ? Dit ter vervanging van Montelimar en Montelimar nu als "backup". 4. Op 65 km van Buisson heb je een CNG station in Avignon. Pfff, wel wat ver om over en weer te tanken... Het station in Montelimar ligt op 60 km van Buisson : dat helpt ook niet om over en weer te rijden tijdens de vakantie. 1) ik zou inderdaad vroeger 'kunnen' tanken, maar dat is eigenlijk niet nodig, aangezien ik vlot aan mijn eerste station in Hauconcourt zou moeten geraken. Het station in Merl sluit idd dit jaar. Daar zal ik deze zomer niet meer kunnen tanken. 2) inderdaad. maar beide adressen komen volgens google op hetzelfde uit! ik noteer het voor de zekerheid. 3) Valence zou permanent gesloten zijn volgens info die ik op dit forum en elders terugvond? 4) ik zit inderdaad op ca. 60km tussen het cng station in montelimar en dat in avignon... balen. Dat wordt in de buurt benzine tanken of in het begin een tripje naar avignon plannen. 1
gie Geplaatst: 28 januari 2023 Geplaatst: 28 januari 2023 Net terug van skivakantie. Het station van Fauverny werkte niet door een elektriciteitspanne. Ze waren er aan bezig maar weet niet of het nu wel werkt. Op de terugweg getankt in Chambery aan 2,863 euro en mits 30 km op benzine te rijden in Luxemburg geraakt. Het station in Merle sluit inderdaad in maart. Voor de laatste keer daar getankt aan 1.210 euro. 1
J-W Geplaatst: 4 april 2023 Geplaatst: 4 april 2023 Op 28/1/2023 om 15:51, Rogerke zei: 1) ik zou inderdaad vroeger 'kunnen' tanken, maar dat is eigenlijk niet nodig, aangezien ik vlot aan mijn eerste station in Hauconcourt zou moeten geraken. Het station in Merl sluit idd dit jaar. Daar zal ik deze zomer niet meer kunnen tanken. 2) inderdaad. maar beide adressen komen volgens google op hetzelfde uit! ik noteer het voor de zekerheid. 3) Valence zou permanent gesloten zijn volgens info die ik op dit forum en elders terugvond? 4) ik zit inderdaad op ca. 60km tussen het cng station in montelimar en dat in avignon... balen. Dat wordt in de buurt benzine tanken of in het begin een tripje naar avignon plannen. In Valence is net een nieuw CNG-station geopend (van Drôme Energies). Ik ga er zelf dit weekend proberen te tanken omdat volgens Gibgas Montélimar defect is.
Populair bericht sm4rty Geplaatst: 6 april 2023 Populair bericht Geplaatst: 6 april 2023 Afgelopen weekend een tripje naar de Bourgogne in Frankrijk, waar ik in de praktijk ondervond dat de CNG van Aral Merl ondertussen idd gesloten is. Dan had ik beter Methaverneux op de heenreis al wel meegepikt. Van de andere kant wel aangenaam verrast van een nieuwe BioCNG pomp in Saint-Remimont en Het Gas tankstation in de buurt van Chalon (V-Gas in Fragnes) aan nog acceptabele tarieven van 1,5 a 1,6 euro de kilo. Met deze spreiding was het voor mij goed te doen, om eigenlijk altijd op gas te rijden. Dat was in Frankrijk wel eens anders :-) 2 1
J-W Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Op 4/4/2023 om 16:27, Brembos zei: Hopelijk aan een redelijke prijs… 1.999 in Valence, Dats-prijzen dus. Niet laag, maar nog altijd beter dan benzine. In Frankrijk ben ik daar tevreden mee. Montélimar ligt er trouwens al een maand uit ondertussen, doet niet het beste verhopen voor de toekomst.
Poppol Gazol Geplaatst: 16 april 2023 Geplaatst: 16 april 2023 Op de terugtocht vanuit Zwitserland gestopt rond Colmar bij het nieuwere station Avia Niederhergheim. 2 pompen LNG 4 pompen CNG waarvan - 3 met TK17 pistool (NGV1) voor auto’s - 1 met TK26 aansluiting voor bussen en trucks Shop was gesloten op zaterdagnamiddag maar er stond een betaalterminal. Bankkaart (ING / Maestro) ingevoerd en geaccepteerd en pomp 6 geselecteerd. Pomp start maar slaat direct weer af na 0,30kg. Ik verander naar pomp 3, herhaal de procedure en start het tanken. Ook deze stopt opnieuw na 0,30kg op de teller. Iemand al hetzelfde probleem meegemaakt? Had ik een MasterCard moeten gebruiken? Of was er een bevoorradingsprobleem door de stakingen?
Bremel Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 (aangepast) De knop ingedrukt gehouden? Dat is in Frankrijk verplicht en je zou de eerste niet zijn die er zich aan laat vangen. 17 april 2023 aangepast door Bremel
Brembos Geplaatst: 17 april 2023 Geplaatst: 17 april 2023 Wat was de prijs in Niederhergheim ? De dodemansknop inderdaad steeds ingedrukt houden tijdens het het tanken zoals bijna altijd op de pomp vermeld staat.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen