Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen die geloven dat de aarde opwarmt moeten zich de vraag stellen of dit wel zo is.

voorbeeld nummer 1: https://www.xandernieuws.net/algemeen/klimaat-wordt-al-kouder-over-5-jaar-ook-in-westen-voedseltekorten/

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
54 minuten geleden, Lange_666 zei:

U kunnen ze ook alles wijsmaken nietwaar LEZ?

Binnen vijf jaar zullen we zien wie gelijk heeft. Dat is dus in 2024.

Pas op, vijf jaren, dat gaat snel voorbij.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
Daar is de winter weer! Eerste skigebied in Oostenrijk opent pistes opnieuw en iedereen mag gratis skiën
De huidige weersituatie en de ijsheiligen maken het mogelijk: het Oostenrijkse skigebied Hochkar opent de pistes opnieuw. En wat meer is: tijdens het komende weekend (18 en 19 mei) nodigt de hoogst gelegen wintersportregio in Neder-Oostenrijk iedereen uit voor een gratis portie skipret.

De uitbaters van de Hochkar Bergbahnen laten hun medewerkers onverwachts nog een keer uitrukken. “We zijn volop bezig met onze voorbereidingen voor de zomervakantie”, legt directeur Rainer Rohregger uit. “Nu echter geven de ijsheiligen met hun koude temperaturen en overvloedige sneeuwval ons de kans om de pistes opnieuw te openen.”

Skiën in dit prachtige skigebied (op een hoogte van 1.800 meter) midden mei? Het is nog nooit eerder gebeurd. “Tegen het weekend zal er 70 tot 130 cm sneeuw liggen. “Het zal zeker een onvergetelijke ervaring worden”, luidt het enthousiast.

Het skigebied opent de pistes bovendien gratis voor alle ‘zomerskiërs’.

Bron: HLN

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:

2 uren geleden, muscles zei:
Daar is de winter weer! Eerste skigebied in Oostenrijk opent pistes opnieuw en iedereen mag gratis skiën
De huidige weersituatie en de ijsheiligen maken het mogelijk: het Oostenrijkse skigebied Hochkar opent de pistes opnieuw. En wat meer is: tijdens het komende weekend (18 en 19 mei) nodigt de hoogst gelegen wintersportregio in Neder-Oostenrijk iedereen uit voor een gratis portie skipret.

De uitbaters van de Hochkar Bergbahnen laten hun medewerkers onverwachts nog een keer uitrukken. “We zijn volop bezig met onze voorbereidingen voor de zomervakantie”, legt directeur Rainer Rohregger uit. “Nu echter geven de ijsheiligen met hun koude temperaturen en overvloedige sneeuwval ons de kans om de pistes opnieuw te openen.”

Skiën in dit prachtige skigebied (op een hoogte van 1.800 meter) midden mei? Het is nog nooit eerder gebeurd. “Tegen het weekend zal er 70 tot 130 cm sneeuw liggen. “Het zal zeker een onvergetelijke ervaring worden”, luidt het enthousiast.

Het skigebied opent de pistes bovendien gratis voor alle ‘zomerskiërs’.

Bron: HLN

Dat voelt inderdaad raar aan, maar het verschil tussen weer en klimaat is een belangrijke om in het achterhoofd te houden. ?

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Geplaatst:
17 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Mensen die geloven dat de aarde opwarmt moeten zich de vraag stellen of dit wel zo is.

voorbeeld nummer 1: https://www.xandernieuws.net/algemeen/klimaat-wordt-al-kouder-over-5-jaar-ook-in-westen-voedseltekorten/

Dat lijkt me als bron echt waardeloos. Ik dacht zelfs even dat het een satirische site was.

---

PitPoint clean fuels

Driven by nature, human nature.

www.pitpoint.be

---

Geplaatst:
3 uren geleden, Celen zei:

Ligt het aan mij of is dit topic compleet zinloos? ? ik mis het doel denk ik?

De tijd zal uitwijzen wie gelijk gekregen heeft.

Tegenwoordig wordt het "Climate Change" genoemd en dat klopt ook helemaal want klimaatverandering is er altijd geweest door de eeuwen heen. Dus op dat vlak is de discussie misschien wel zinloos.

Geplaatst:
3 uren geleden, Celen zei:

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
23 uren geleden, Lange_666 zei:

U kunnen ze ook alles wijsmaken nietwaar LEZ?

Ik bezit geen mediakanaal, geloof jij dat aftredend minister Tommelein zelf in klimaatopwarming gelooft? Politiek is het tegenovergestelde beleid..

Geplaatst:
Op 17/5/2019 om 18:18, Celen zei:

Dit is inderdaad een zinloos topic.

Klimaatveranderingen gaan over gans de wereld, als men zegt dat de "globale" temperatuur stijgt dan heeft men het over klimaatopwarming over "gans de wereld".

De aangehaalde weersveranderingen hierboven zijn "lokaal" (sommigen zouden het verschil tussen globaal en lokaal eens moeten opzoeken) en dus te vergelijken alsof je je kop in de frigo steekt en dan beweert dat het "globaal" kouder wordt en dat de aarde afkoelt. Echter, alle "gemiddelde" metingen bewijzen het tegendeel, wat sommige hoax websites ook mogen beweren.

Geplaatst:
Op 19/5/2019 om 20:52, Lange_666 zei:

Dit is inderdaad een zinloos topic.

Klimaatveranderingen gaan over gans de wereld, als men zegt dat de "globale" temperatuur stijgt dan heeft men het over klimaatopwarming over "gans de wereld".

De aangehaalde weersveranderingen hierboven zijn "lokaal" (sommigen zouden het verschil tussen globaal en lokaal eens moeten opzoeken) en dus te vergelijken alsof je je kop in de frigo steekt en dan beweert dat het "globaal" kouder wordt en dat de aarde afkoelt. Echter, alle "gemiddelde" metingen bewijzen het tegendeel, wat sommige hoax websites ook mogen beweren.

Als dit topic zinloos is, dan is morgen gaan stemmen even zinloos, na zovele jaren stemmen wordt alles slechter mat dank aan N-VA.

Geplaatst:
1 uur geleden, Lage Emissie Zone zei:

Als dit topic zinloos is, dan is morgen gaan stemmen even zinloos, na zovele jaren stemmen wordt alles slechter mat dank aan N-VA.

Groot gelijk, N-VA lijkt zich te profileren als dé oplossing maar in werkelijkheid laten ze de gewone burger harder en langer werken terwijl alles duurder wordt dankzij hen, en maar elektrisch rijden promoten om meer inkomsten uit winst te verwerven van de elektriciteitleveranciers...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het klimaatprobleem is echt, maar of elektrisch rijden daar de oplossing voor is, ben ik ook niet van overtuigd. Ik denk idd dat inkomsten prioritair zijn t.o.v. problemen oplossen. Als ze de scheepvaart verplichten om een transitie naar LNG te doen, dan is er veel meer opgelost dan bij het wagenpark. Maar daar horen we niets van.

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Klimaat wordt beïnvloed door verschillende factoren.  Een ervan is de zonnecyclus.  Zo werd de mini-ijstijd in de periode 1650-1700 veroorzaakt door een minder heldere zon.  Dit geeft ons misschien respijt maar kan bij een helderder wordende zon het effect ook versterken.  Het Voorzichtigheidsprincipe indachtig lijkt het me toch verstandig om onze impact gewoon te minimaliseren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180102_03276131

Geplaatst:

Neen genenaft, de mini ijstijd vond plaats tijdens het zogenaamde Maunder mininum, dat kwam niet door een minder heldere zon. Men heeft lang gedacht dat het een  een periode met minder zonnneactiviteit was, maar daar is men van terug gekomen. Na het vergelijken van de tekeningen van de zonnevlekken en de verslagen ervan, bleek dat het Maunder minimum een gewoon minimum van een honderjarige cyclus was met een onderdrukte 11-jarige zonnecyclus. Daaruit volgde het besluit dat de zonneactiviteit in de 17de eeuw niet dramatisch verschillend was van de zonneactiviteit van de voorbije 300 jaar. De invloed van de zon is zowat het eerste dat onder de loep genomen werd, als er één ding is waar zowat iedereen het erover eens is, is het dat de zon met de klimaatswijziging niets te maken heeft. Het is mij een raadsel waarom men steeds daarmee afkomt. Misschien uit fatalistische overweging, dat wij er toch niets kunnen aan veranderen, en het probleem gemakkelijkshalve voor ons uit schuiven.

Geplaatst:
1 uur geleden, Dr Nick zei:

Het klimaatprobleem is echt, maar of elektrisch rijden daar de oplossing voor is, ben ik ook niet van overtuigd. Ik denk idd dat inkomsten prioritair zijn t.o.v. problemen oplossen. Als ze de scheepvaart verplichten om een transitie naar LNG te doen, dan is er veel meer opgelost dan bij het wagenpark. Maar daar horen we niets van.

Toch wel, bepaalde rederijen gebruiken al LNG, meestal dan voor de generatoren voor het opwekken van electriciteit aan boord .Voor de hoofdmotoren blijft heavy fuel voorlopid de einge brandstof die een voldoende range kan geven.

In Zeebrugge heb je het supplyvessel ENGIE Zeebrugge, die LNG kan leveren aan de schepen voor het opslaan van LNG, dit in de haven of op zee. In Europa heb je ook al andere LNG supplyvessels.

Geplaatst:
1 uur terug, Genenaft zei:

Klimaat wordt beïnvloed door verschillende factoren.  Een ervan is de zonnecyclus.  Zo werd de mini-ijstijd in de periode 1650-1700 veroorzaakt door een minder heldere zon.  Dit geeft ons misschien respijt maar kan bij een helderder wordende zon het effect ook versterken.  Het Voorzichtigheidsprincipe indachtig lijkt het me toch verstandig om onze impact gewoon te minimaliseren.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180102_03276131

dan gaat China toch ook iets moeten doen met het afschaffen van het verbruik van verboden cfk's, want daar zit de atmosfeer nu ook weer mee opgezadeld. (gat in ozon laag)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...