Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey,

heeft er soms al iemand ervaring opgedaan ivm de pechverhelping die volkswagen je biedt als je een nieuwe wagen koopt? niet onbelangrijk voor ons die met cng rijden aangezien we geen reservewiel hebben.

Geplaatst:

ik had iemand gesproken en die persoon zijn band was volledig stuk en volkswagen wou hem wel slepen maar niet naar volkswagen garage naar keuze. aangezien die niet zo ver van zijn consessiehouder in panne was gevallen was die niet te spreken dat ze hem niet naar daar wouden slepen. dus hebben ze hem naar de dichtstbijzijnde garage gesleept en aangezien hij daar geen klant was, lag de kost voor een nieuwe band redelijk hoog.

Geplaatst:

zit zoiets niet al in veel verzekeringen tegenwoordig?

bij een nieuwe wagen wordt toch meestal een full omnium genomen, en daar zit dat vaak bij (dacht ik toch)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Ik heb ooit een band stukgereden en mijn Skoda-dealer vertelde mij aan de telefoon om Skoda Assistance op te bellen, en ik had aan de telefoon uitgelegd dat ik geen reservewiel had omwille van de CNG-tanks. En een depannagedienst is mijn wagen komen opladen in de gemeente Heers, waar ik stond, en die hebben mijn auto helemaal naar de Skoda-garage Peusens in Hasselt gebracht.

De voorwaarden voor die Skoda Assistance zijn echter wel dat je je dan wel altijd op onderhoud gaat bij je Skoda-dealer. Voor mij is dat geen probleem want ik heb bij ING ook nog een autoverzekering waarin diezelfde "assistance" inbegrepen is. Daarvoor moet je overigens geen full omnium hebben.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Nee, ik denk dat dat in een omnium mee inbegrepen zit want ik ben vandaag gaan rondhoren voor een verzekering en ze raadden mij het meest vab extra aan omdat de "service" aangeboden door de garage niet optimaal was (maar ja, dat zijn ook wat verkooptruuks).

Geplaatst:

Ik heb daar 15 jaar geleden 1 keer beroep op gedaan. Mijn toenmalige Golf 4 TDI viel telkens stil tijdens het rijden (relaiske kapot). Na een telefoontje naar de dealer werd de wagen opgepikt door een takelwagen en naar de dealer (+/- 20 km verderop) gevoerd. Gratis wel te verstaan.

Geplaatst:

1 keer beroep op moeten doen, kapotte krukas.

Depannage in Opglabbeek (Limburg), afgesleept naar Maaseik (Limburg), daar bevond zich de depannagedienst.
Contact gehad tussen depanneur en LAC (Lier), wagen werd naar Lier gebracht naar de dealer, reservewagen terug naar Maaseik.

De dag na de depannage heb ik mijn reservewagen afgehaald in Maaseik.

9 dagen nadien reservewagen ingeleverd in Lier, en Polo terug meegenomen :D

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
1 uur geleden, Brembos zei:

Ik heb daar 15 jaar geleden 1 keer beroep op gedaan. Mijn toenmalige Golf 4 TDI viel telkens stil tijdens het rijden (relaiske kapot). Na een telefoontje naar de dealer werd de wagen opgepikt door een takelwagen en naar de dealer (+/- 20 km verderop) gevoerd. Gratis wel te verstaan.

werd deze dan naar jouw dealer waar je de wagen gekocht hebt (20km) verder gesleept?

Geplaatst:
31 minuten geleden, julius zei:

ik denk gelezen te hebben dat ingeval lekke band vw mobiliteitsgarantie sleept tot dichtsbijzijnde garage.

mja als consument is dat wel nadelig want als ze je naar een garage slepen waar je geen klant bent gaat het je een stuk meer kosten. en waar zou je dat gelezen hebben?

Geplaatst:

https://www.volkswagen.be/nl/tools/navigation/footer/legal/volkswagen-assistance.html

Bij een lekke band

Uw Volkswagen heeft één lekke band: Volkswagen Assistance verleent bijstand binnen de grenzen van de voorwaarden voor het toekennen van rechten bij een lekke band.

De door Volkswagen Assistance aangeboden diensten zijn:

• Ofwel technische hulp ter plaatse met reservewiel of reparatieset indien uw Volkswagen daarmee is uitgerust. 
  • Ofwel het slepen van uw Volkswagen naar de dichtstbijzijnde Volkswagen Service Partner; buiten de openingstijden ('s avonds en in het weekend) zal het voertuig gestald worden en op de eerstvolgende openingsdag gesleept worden naar zijn oorspronkelijke bestemming.
  • Bedankt 1
  • Verward 1

• 4 weken later...
Geplaatst:
Op 28-2-2018 om 22:06, Aardgasrijder zei:

Ofwel technische hulp ter plaatse met reservewiel of reparatieset indien uw Volkswagen daarmee is uitgerust.

Versta ik hier uit dat ze dan géén herstelling (zoals een tap) uitvoeren?

Want een reservewiel (dat ik toch niet heb) kan ik ook zelf steken, en die reparatieset werkt voor geen meter.

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
17 minuten geleden, DeNbEiRe_84 zei:

Versta ik hier uit dat ze dan géén herstelling (zoals een tap) uitvoeren?

Want een reservewiel (dat ik toch niet heb) kan ik ook zelf steken, en die reparatieset werkt voor geen meter.

Ik heb het één keer voorgehad. Dat was met de rechterband vooraan. In mijn geval was dat natuurlijk Skoda Assistance. Ik had de situatie aan de telefoon uitgelegd dat er geen reservewiel zit in een aardgaswagen, en die man met zijn "plateaucamionette" heeft mijn Octavia opgeladen. Ik mocht meerijden met hem en mijn auto werd afgezet bij mijn Skoda-dealer Peusens en daar hebben ze toen een nieuwe band gestoken (want mijn band was kapot).

Mijn Skoda-dealer heeft mij bij de aankoop van mijn Octavia G-Tec gezegd om die reparatieset nooit te gebruiken.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
15 minuten geleden, Lange_666 zei:

Ik heb een thuiskomer + krik gekocht en in de koffer gelegd.

Reparatieset set één of andere vloeistof dat je moet gebruiken... no way.

Met die thuiskomer moet je uiteindelijk toch nog naar je dealer rijden, of een bandencentrum van jouw keuze.

't Is te hopen dat dat niet gebeurt in Wallonië tenzij je goed Frans kent. Maar het kan even goed gebeuren in het buitenland.

Geplaatst:

Mijn Frans, Duits en Engels zijn meer dan goed genoeg om mijne plan te trekken.

Het is waar dat je met een thuiskomer ook nog naar de garage moet maar dat moet met je defect vol wiel uiteindelijk ook nog.

Met zo'n reparatieset kun je niet alles oplossen, met een thuiskomer is dat van de baan...

En die moet telkens mee in de koffer want geen plaats voor een reservewiel in onze auto. Een vol reservewiel neemt weer wat meer plaats in.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Bij deze, ik heb 4 banden en daar kunnen er 3 reserve van gemaakt worden(ben ik ervan af:))

aangepast door pluxy
  • Hahaha 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:

Klein bandje waar je max. bv. 80 per uur mee mag rijden.

49961.jpg

thuiskomertje_1-9.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...