Aardgasrijder.be wordt gesponsord door Mefirst! Betaal jij ook te veel voor je autoverzekering? Vergelijk nu online de beste autoverzekering via Mefirst.be: de vergelijkingssite voor verzekeringen
Bramvda

Aankoop Skoda Octavia G-tec

Recommended Posts

Ook nog wel even het volgende opmerken, mocht de 1.5 TSI er komen, dan is dit normaal gesproken eerst bij VW en 1-2 jaar erna volgen meestal de andere dochters in de stal B|

Hetzelfde met een nieuw platform, dat wordt eerst uitgerold bij VW zelf en vervolgens maken andere merken uit de VAG-groep er een variant op :D 

Nu ja, het kan ook andere redenen hebben, zoals bv. composiettanks :x

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ook nog een mogelijkheid is, dat de benzinetank kleiner wordt en er een extra CNG fles bijkomt. Ik dacht dat ergens rond 2018/2019 dit moest. Dan mag de benzinetank niet groter zijn dan iets van 13,6 liter, anders is het een benzine en heeft het voertuig een roetfilter nodig. 

Andere optie: polo’s etc loopt zo goed dat de stalen flessenfabrikant het allemaal moeilijk kan bijbenen. Maar dat is speculeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

een roetfilter op een benzinemotor ? Ik ken niks van auto's maar

stoot een benzinewagen roet uit ?

En als dat waar is dan ben ik content dat ik nu een cng gekocht heb met een benzinetank van 50 liter, geeft

toch meer zekerheid dan een kleine benzinetank !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mhm.... ik zie net dat de 1.4 TSI kan worden besteld, net als de 1.5 TSI.

Allebei de motoren zijn 110 Kw / 150 Pk.

Het betreft hier dus de benzineversies. Ik wist niet dat deze al konden besteld worden (weer iets bijgeleerd).

In NL kan je de 1.4 TSI benzine niet meer bestellen, je hebt daar de keuze tussen 1.4 TSI G-tec CNG of de 1.5 TSI op benzine.

Ik hekel dus weer de Belgische Skoda website. Wil je daar een Skoda Octavia configureren, dan dien je expliciet op G-tec te klikken bij de configurator, anders komt CNG er weer niet tussen te staan ! GVD !!!

De 1.5 TSI heeft ACT (hij kan op 2-3 cylinders draaien en zo zou het verbruik worden verminderd)

image.thumb.png.22a661c7877a22c28e7fbd382bdd68eb.png

image.thumb.png.fda67010ea75c70c70c15586c1d5e504.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Heel vreemd allemaal. Vorige week heeft een collega een G tec besteld en de levertijd was 15 weken.

Deze namiddag bij een andere dealer geweest en inderdaad, februari 2019 levertermijn 😩

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ook nog wel even het volgende opmerken, mocht de 1.5 TSI er komen, dan is dit normaal gesproken eerst bij VW en 1-2 jaar erna volgen meestal de andere dochters in de stal B|

Hetzelfde met een nieuw platform, dat wordt eerst uitgerold bij VW zelf en vervolgens maken andere merken uit de VAG-groep er een variant op :D 

Nu ja, het kan ook andere redenen hebben, zoals bv. composiettanks :x

De 1.5 kunnen we eind juli al hebben 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uren geleden, deverhelst zei:

op mijn bestelbon staat half juni, 'tis te hopen dat dat de waarheid wordt ! 

Wanneer heb jij besteld dan?

Ze hebben er gewoon absurd veel verkocht, natuurlijk normaal als ze de CNG aan de prijs van een benzine verkopen. Denk dat ze dit wel niet verwacht hadden 😄

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er hier toevallig iemand van de regio Antwerpen-Kempen met een Octavia combi G-Tec waar ik eens mee zou mogen meerijden? Beetje een vreemde vraag misschien, maar de wachttijden voor testritten zijn ook 2-3 weken, en elke dag die passeert schuift de levertermijn op 😑

Ik bijt niet en heb altijd propere schoenen aan 😄

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, Dimi zei:

Wanneer heb jij besteld dan?

Ze hebben er gewoon absurd veel verkocht, natuurlijk normaal als ze de CNG aan de prijs van een benzine verkopen. Denk dat ze dit wel niet verwacht hadden 😄

24/1 besteld !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is er al meer bekend over de levertijden?

Naast de eerder genoemde mogelijkheden van nieuwe motor etc kan het natuurlijk ook gewoon een hoge vraag zijn. Ik zie nu pas dat er een heeeeele mooie actie loopt in Belgie.

Een benzineauto prijs voor een CNG auto. @Aardgasrijder heb je ook meer bezoek op de website?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens het autosalon 2500-3500 unieke bezoekers per dag.

Nu is dit de laatste 2 weken van 900 naar 700 bezoekers per dag gezakt.

Voor het autosalon zaten we hier dagelijks met 500-600 bezoekers per dag

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 2/11/2018 om 12:58, muscles zei:
Dat hangt er vanaf waar precies jij woont. Allee, het vormt voor mij geen enkel probleem om tot bij jou te komen, zelfs al is dat bijna Antwerpen centrum zelf, bij wijze van spreken. Je kan mij dat laten weten door in de linkerkolom onder mijn avatar (ronde foto) op de envelop (links) te drukken en mij een privébericht te sturen.

Zie dat je de LEZ in mag

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, ChristianBoodts zei:

Zie dat je de LEZ in mag emoji16.pngemoji849.png

Dat is niet nodig. Zover woont Dimi nu ook weer niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uren geleden, ChristianBoodts zei:

Zie dat je de LEZ in mag

Waarom zou Muscles de LEZ niet binnen mogen ? :/

Zijn auto mag er binnen, dat is zeker.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen