Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018
Log in om dit te volgen  
Aardgasrijder

Gesloten pompen Duitsland / Luxemburg

Recommended Posts

Afgelopen woensdag, 1maart , heb ik kunnen tanken bij shell in dusseldorf international luchthaven. L -  gas  voor 1,06/kg. De persoon achter de kassa moest eerst de CNG pomp "inschakelen".

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beste Bart en andere minder fortuinlijke cng-rijders,

Ik moet wekelijks langs het Aralstation op de Route de Longwy. De laatste maanden moest ik de technische fiche van mijn Doblo laten zien en dan mocht ik tanken. Verleden week vroegen ze voor het eerst mijn 'carte grise'. Die zat tussen mijn papieren. Tanken was dus gelukkig geen probleem. Het wordt wel tijd dat een instantie zich met deze zaak moeit en de problemen aanpakt. De paniek na die zogezegd ontplofte VW (wegens verroeste tank overigens) zijn zwaar overroepen. Stel je voor dat ze met zo'n maatregelen uitpakken voor wie met benzine of diesel rijdt. Het kot zou te klein zijn...

Dus moed houden en de meisjes achter de toog in Luxemburg voeren ook maar uit wat hen wordt in de oren geblazen....

Succes allemaal!

johan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kunnen jullie hier duidelijkheid rond scheppen ? Ik heb een VW caddy maxi CNG besteld , wordt geleverd eind April. We komen wel eens in luxemburg , wat moet ik doen om er te mogen tanken ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Kris81 zei:

Kunnen jullie hier duidelijkheid rond scheppen ? Ik heb een VW caddy maxi CNG besteld , wordt geleverd eind April. We komen wel eens in luxemburg , wat moet ik doen om er te mogen tanken ?

zou ik ook wel willen weten ;) mijne komt in mei/juni.... Welk document moet ik juist vragen aan mijn garage? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben met mijn Caddy maxi naar mijn garage (Delorge Hasselt) geweest. De techniekers aan de balie hadden er van gehoord maar kenden het zelf niet. Een van hen heeft (op vrijdagavond om 17u30) een mailtje gestuurd naar D'Ieteren en maandag kreeg ik bericht dat ik het papier mocht komen halen. 

Nu nog hopen dat het het juiste is want zaterdag ga ik naar Duitsland. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Carte Grise is de Franse naam voor inschrijvingsbewijs, dus iets wat je altijd in de auto hebt en geen speciaal formulier.

Ik zal morgen eens bellen naar Aral in Luxemburg en proberen te weten te komen wat de criteria zijn om al of niet CNG te mogen tanken.

Met mijn Volvo heb ik nooit problemen gehad.

aangepast door Gerard
  • Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 minuten geleden, Gerard zei:

Carte Grise is de Franse naam voor inschrijvingsbewijs, dus iets wat je altijd in de auto hebt en geen speciaal formulier.

Ik zal morgen eens bellen naar Aral in Luxemburg en proberen te weten te komen wat de criteria zijn om al of niet CNG te mogen tanken.

Met mijn Volvo heb ik nooit problemen gehad.

merci gerard

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, niko zei:

carte grise, bedoel jij de COC van de wagen?

Carte d'immatriculation ofte inschrijvingsbewijs. Ik ga er dinsdag weer tanken, ben benieuwd...

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, cng johan zei:

Carte d'immatriculation ofte inschrijvingsbewijs. Ik ga er dinsdag weer tanken, ben benieuwd...

Dat wordt spannend! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier het antwoord van Aral Luxemburg : volgende wagens moeten een certificaat van de constructeur hebben (dus carte grise is NIET voldoende) : VW Touran, VW Passat, VW Caddy, Opel Zafira.

Volgens de dame krijgt men dat certificaat bij VW in Luxemburg meteen mee als men bij de invoerder of garage langsgaat. Voor Opel wist ze het niet.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor een Golf Variant volstaat dus het inschrijvingsbewijs. Dit komt overeen met de info die ik eveneens van Aral LU ontving.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wij mogen dus tanken bij Aral in Lux. met onze golf tgi, heel goed. Bedankt Gerard.

Begin april ga ik dit testen onderweg naar frankrijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed nieuws. De ARAL CNG pompen op de Route de Longwy zullen tegen 13 januari hersteld zijn. Dat is me gisteren bevestigd. De compressor van de pompen moet vervangen worden. Hopelijk lukt het....

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dus met mijn vw Caddy die er zit aan te komen volstaat de carte gris niet.

JJR heb jij je certificaat ondertussen ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
45 minuten geleden, cng johan zei:

Goed nieuws. De ARAL CNG pompen op de Route de Longwy zullen tegen 13 januari hersteld zijn. Dat is me gisteren bevestigd.

Rare jongens die Luxemburgers... :) 

Is dit een soort "Back to the future" ? ;)

Bedoel je tegen 13 maart ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met welke wagen rijdt CNG Johan ? Blijkbaar maken ze onderscheid tussen verschillende auto types.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had dit al in een ander topic vermeld.

Volgens mij is Aral Schifflange sneller dan Route De Longwy als je richting Frankrijk rijdt : het is een omweg van ongeveer 8km snelweg en ligt zeer dicht bij de afrit, zonder rode lichten.

https://goo.gl/maps/THHtdYvGY3U2

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Log in om dit te volgen