Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018

Bossie

Leden
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

Bossie won laatst op 12 Juli 2017

Bossie had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

29 Super

Over Bossie

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ik rij nu bijna een jaar met mijn caddy maxi. Ik had ook eerst schrik i.v.m. de tankstations (ik woon in sint-truiden). Maar ik heb zeer weinig problemen eigenlijk (al zouden meer tankstations handiger zijn). Ik moet voor mijn hobby ieder weekend in zonhoven zijn (dan passeer ik vlak bij die van hasselt) of in genk (waar ook een cng-tankstation is). Dus als ik zie dat ik niet meer genoeg heb om de week door te komen tot het volgende weekend, dan passeer ik en vul ik hem. Het is op het begin een beetje meer aandacht schenken aan het tanken (vroeger zocht ik gewoon een tankstation zodra lampje aanging ). Maar al bij al valt het voor mij wel mee. En ik heb de (gratis) app van pitpoint op mijn gsm staan. Daar zie je gemakkelijk alle tankstations van europa, voor als je al eens ergens bent waar je niet vaak komt. En dan vind ik meestal ook wel vrij dichtbij een tankstation... Ik moet wel zeggen dat ik grote tanks onder mijn caddy heb liggen. Ik kan tussen de 600-700 km rijden met een volle tank. En ik doe een 1000 km per maand. Dus heel veel moet ik niet gaan tanken.
  2. niet echt alles gelezen, maar zag zonet iets staan ivm infrax. En toevallig heb ik vandaag een mail gekregen van bruno's. ik had ooit eens gevraagd hoe het zat ivm CNG, voor ik mijn auto gekocht had. toen zeiden ze dat er interesse was voor CNG in sint-ruiden. Verleden maand eens opnieuw gehoord hoe het zat. Dit is het antwoord dat ik vandaag gekregen heb: Beste Kristof, Mijn excuses voor mijn late reactie omwille van het kerstverlof. Ik heb even nagevraagd bij mijn collega’s van Facility. Blijkbaar is de leidingdruk in Sint-Truiden te laag voor CNG. Daarom zijn we aan het bekijken als Infrax plannen heeft voor een middendrukleiding (of zoiets?) te plaatsen. Indien niet dan moeten wij bestuderen als het rendabel / praktisch is om CNG dan te laten leveren door tankwagens. Daarom zal het zeker niet voor het eerste jaar zijn. Met vriendelijke groeten,
  3. Bossie

    Stilte in de media

    Bij CNG heb je misschien ook wel meer gewicht, net als bij een hybride. Maar het verschil is wel dat een CNG-wagen hoofdzakelijk op een propere/groene brandstof rijdt, en slechts indien noodzakelijk op benzine. Die luxe hybride-wagens rijden een klein stukje elektrisch en voor het grootste deel gewoon terug op de vervuilende brandstof. Meer gewicht om dan hoofdzakelijk op propere brandstof te rijden lijkt mij een goede oplossing. Meer gewicht om maar een heel klein stukje op propere brandstof te rijden, lijkt mij minder goed.
  4. Hoboken en kallo liggen niet echt in de buurt.... ik woon in Sint-truiden. Voorlopig tank ik in Hasselt of houthalen (bij gebrek aan een tankstation in de directe omgeving). Beide zijn toch H-gas (al is de prijs in houthalen wel laag, kwaliteit is steeds 100%). L-gas of H+ gas heb ik nog niet getankt.... maar als ik mijn zus in Rumst ga bezoeken (dan rij ik meestal E313 tot Antwerpen, dan via ring naar E19 en zo naar Rumst), dan kan ik wel eens iets verder de ring volgen tot Hoboken en daar gaan tanken. Dat is dus maar een klein beetje omrijden... dan kan ik zelf eens ondervinden wat het verschil is.
  5. Dan moet je er eentje kopen, mijn fokker heeft trouwens pups momenteel (geen idee of er nog beschikbaar zijn) sticker hadden ze in de garage er al op gehangen, ik had hem misschien ergens anders gehangen (of dat wit wat bijgeknipt) maar nu hangt hij er... op zich kijk ik er al niet meer naar, maar ik had hen gezegd dat ze bij de volgende klant misschien de sticker gewoon moeten geven, of hangen waar hij wilt. Vermits je zelf mag kiezen waar hij ergens hangt... Oh en de kleur is groen (bamboo garden green), maar er zijn er nog die zeiden dat hij blauw was, soms bij andere lichtinval lijkt hij soms wel een beetje blauw
  6. Ik ben hier al een tijdje lid, en ik rij al ruim 2 maanden met mijn nieuwe caddy maxi. Dus tijd om ook eens wat foto's te delen (ik had dat al beloofd ergens in een ander topic ). Dus hier is hij, en ik ben er wel tevreden over. Alleen dat bereik van 800km is voor mij niet haalbaar denk ik (had ik ook wel niet verwacht), ik doe veel korte ritjes.... volgens mijn app die ik gebruik, daar moet je bij iedere tankbeurt gewoon kmstand en aantal liters invullen (kg dus eigenlijk, maar app gebruikt enkel liters). Volgens die app zit ik nu aan een verbruik van 5,1 kg (op begin zat ik aan 7kg, waar ik toch van verschoot. Maar nu ik de wagen wat beter begin te kennen zit mijn verbruik nu veel beter). Bij mijn tank van 36kg zou ik dus nu net 700km moeten kunnen halen. Geen idee of dat echt zo is, want ik heb mijn tank nog nooit leeg gereden, het maximum wat ik al heb knn tanken was 22kg.... mijn boordcomputer geeft trouwens aan dat mijn verbruik op 5,5 kg ligt, dus daar zit een verschil op met die app, maar die app moet correct zijn want die telt gewoon gereden kilometers en wat je getankt hebt. Dus dat moet wel juist zijn..... De voorkant De achterkant en degene met een goed oog hadden al iets wit gezien op het dak, dat is de dakventilatie voor de honden. Van boven ziet dat er zo uit maar ik heb in de garage gezegd dat ik die ventilatie zo niet mooi vond, en dat ze dit toch wel hadden mogen lakken voor die prijs en bij een nieuwe wagen. Zij vonden dit ook (d'ieteren heeft die ventilatie bij hen geplaatst voor hij naar mijn garage kwam, en ze vonden dit zelf ook niet mooi zo), en ze hebben hem alsnog, zonder extra kosten, laten lakken. Dus nu is het zo: De binnenkant moet ik nog inrichten voor de honden (ga ik zelf doen op mijn werk, dus dat gaat nog effe duren ), maar ze zijn wel content met het nieuwe vervoer
  7. MIjn Caddy komt van Delorge, en ik heb geen klachten hoor. Het is trouwens niet omdat jij een opdringerige verkoper had dat alle medewerkers en alle vestigingen niet goed werken... Ik heb een paar probleempjes gehad i.v.m. mijn wagen. Die hebben ze allemaal zonder problemen (en zonder kosten verholpen). Zo had een medewerker bijvoorbeeld gebeld dat mijn wagen was aangekomen. Maar dat was bij D'Ieteren, waar nog een ombouw moest gebeuren (o.a. een dakventilatie voor mijn honden). Hij had zich dus vergist. En ik moest nog 2 weken wachten. In die periode heb ik gratis een vervang-Caddy gekregen. Toen ik de Caddy ben gaan halen (Delorge Sint-Truiden) bleek dat die dakventilatie wit was van kleur, terwijl de wagen donkergroen is. Ik heb gezegd dat ik daar niet echt tevreden mee was. Dan hebben ze voorgesteld om hem naar DELORGE Borgloon te brengen, daar is een carrosserie-afdeling. Om de ventilatie in de kleur van de carrosserie te lakken. Dat hebben ze deze week gedaan, volledig kosteloos, en voor die dagen had ik ook in Borgloon gratis een vervangwagen gekregen... Dus ja, ik ben geconfronteerd geweest met een aantal probleempjes die op dat moment niet zo leuk zijn. Maar alles hebben ze zonder problemen en professioneel opgelost. Dus ik ben best tevreden van de service. Een probleem kan altijd ontstaan, maar als ze het willen oplossen, i.p.v. het van hun af te schuiven, dan zit je volgens mij goed. Want ze hadden ook kunnen beweren dat zo'n dakventillatie altijd wit is en dat lakken eventueel kan mits een meerkost (in verkoopcontract staat eigenlijk niets i.v.m. kleur bij de dakventilatie). Maar dat hebben ze niet gedaan, ze zeiden dat zoiets inderdaad niet echt mooi is op een nieuwe wagen en dat ze zelf ook niet tevreden zouden zijn moesten zij dit hebben bij hunne nieuwe wagen...) Ik zal straks eens een paar foto's nemen van mijn Caddy, want ik rij er al een paar weekjes mee rond
  8. Ik zie dat die gibgas.de ook zijn eigen app heeft. Heeft iemand die toevallig? En heb je daar meer aan dan de app van PitPoint? Want deze is wel betalend... pitpoint heb ik al op mijne iPhone gezet en lijkt mij wel ok. Ik heb ze wel nog niet nodig gehad want ik heb mijne caddy nog niet.
  9. Vermits ik achterin geen zetels heb kan ik sowieso maar 1 passagier meenemen . de caddy moet vooral dienen als hondenauto. Ik heb 2 grote honden en in de zomer/najaar van 2018 komt er normaal zelfs een 3e bij... Momenteel rij ik met een jeep wrangler (toch 6 jaar). Het eerste wat ik gedaan heb toen ik die kocht was de achterbank er uit gooien, en die is daar nooit meer in geweest (het is gewoon met kliksysteem, dus als het ooit was nodig geweest, dan was dat op 5 minuutjes gefixt). Dus die achterbank heb ik niet nodig en zal ik ook niet missen. En moest ik toch ooit meer passagiers moeten vervoeren, dan zal ik daar wel een andere oplossing voor vinden. (bv een auto van een van de passagiers ).
  10. Eind deze maand heb ik mijn caddy maxi, het is de bestelwagenversie. Heeft een lichte vracht ook die vrijstelling van belasting tot 2020? Indien niet kan ik hem ook eigenlijk nog steeds als een gewone personenauto inschrijven, maar is dat dan weer een goed idee? Ik veronderstel dat eens we in 2021 zijn, dat een lichte vracht dan fiscaal terug het voordeligste zal zijn?
  11. Hoge verbruik zal vooral door de aanhangwagen komen
  12. Vandaag bericht gekregen dat mijne caddy eind april er zou zijn Een dikke maand sneller dan voorop bevestigd . Het wordt nu misschien stilletjes tijd om zo'n sticker te bestellen, want ik veronderstel dat deze er nog niet op hangt?
  13. Het lijkt mij toch vrij onwaarschijnlijk dat je lpg, zonder weinig moeite in je cng-wagen kan tanken.... lpg is vloeibaar, cng is een gas, volgens mij is er toch meer nodig om het om te bouwen.... Moeten de leidingen van je tank naar je motor bij lpg bijvoorbeeld niet onder aan je tank zitten? (Vermits lpg vloeibaar is, lijkt het mij van wel, maar ik,ken er eerlijk gezegd niets van).... bij cng, dat sowieso al omhoog gaat, en nog eens onder druk in die tanken zit, kan het toch wel heel goed zijn dat die leidingen daar wel eens niet onder in de tank zitten. Dus dan zit je met een tank vol lpg, maar dan geraakt de helft er maar uit, vermits de rest onder de leiding zit..... Ook de manier van tanken is toch anders? Dan ga je eerst je het koperstuk van je cng-wagen ombouwen om lpg te kunnen tanken, om na een paar jaar dat terug te veranderen? en de technologie om een gas onder hoge druk af te bouwen naar lage druk voor gebruik in je motor lijkt mij toch ook heel verschillend dan een vloeibaar gas omzetten in gasvorm voor gebruik in de motor... eens voorbij dit stadium is er waarschijnlijk niet meer heel veel verschil, maar om alles daarvoor aan te passen??? Het is maar een bedenking, maar ik denk toch niet dat ombouw van cng naar lpg, om daarna nog eens het omgekeerde te doen niet echt een slimme keuze is (als het al mogelijk is....) ik vind daar trouwens niets betrouwbaars hierover op het internet hoor...
  14. zou ik ook wel willen weten mijne komt in mei/juni.... Welk document moet ik juist vragen aan mijn garage?
  15. Tja, om mensen aan te sporen om nieuwe, groenere techolgie te gebruiken, is altijd een financieel duwtje nodig om mensen die stap te laten zetten, zeker als dat nog gepaard gaat met een aantal praktische nadelen, zoals veel minder tankmogelijkheden. Dat houdt veel mensen tegen om voor cng te gaan, terwijl tankhouders pas in cng willen investeren als er genoeg cngwagens op de baan komen.... dus zonder financieel duwtje geraakt zo'n soort technologie gewoon niet goed uit zijn startblokken. daarom dat de vrijstelling op verkeersbelasting in 2020 wegvalt, dan zijn die "babykwaaltjes" de deur uit, en wordt cng dus wel stilletjes aan belast ik ben trouwens van mening dat cng beter is voor het milieu dan elektrische auto, tenzij je je wagen oplaadt dmv je eigen zonnepanelen... maar op dit moment is er maar +-10% van de stroom op het Belgische net groene stroom. De wagen zelf zal idd niets uitstoten, maar de vervuiling voor die electriciteit op te wekken, is dan wel al reeds gemaakt, jij slaat die dan maar gewoon in je batterijen... en dan is er nog het probleem van de productie, levensduur en recyclage van de batterijen, wat zeer belastend is voor het milieu.... maar dit laatste is dus vooral mijn gevoel. Ik weet niet of dit echt zo is, maar de elektrische wagens zijn toch niet zo groen als dat men ze nu voorstelt overal. Ik ben benieuwd als de elektrische wagen echt gaat boomen, wat ze dan 8-10 jaar later gaan aanvangen met die berg versleten batterijen....
×
×
  • Nieuwe aanmaken...