Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Gerard

Leden
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    2

Gerard won laatst op 30 Oktober 2017

Gerard had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

19 Goed

Over Gerard

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Gerard

    Zomerbanden

    Ik was ook aan het kijken wat er qua banden te krijgen is. Op volgende website vind je een overzicht van alle bandentests: http://www.tyrereviews.co.uk/ Ik heb 2 sets alu velgen en wissel zelf. Ik heb 2 jaar geleden een set originele Volvo velgen met bijna nieuwe winterbanden (7,5mm / Michelin) gekocht voor 625 Euro op 2dehands.be . Velgen zijn 2dehands relatief goedkoop als je een beetje zoekt.
  2. https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/fr/b2c/blog/news/nieuwe-stations Sint-Truiden => maart 2019 ?
  3. Hallo, Ik heb een T5 5 cylinder met 6 traps automaat. Wel bovengenoemd benzineverbruik maar verder geen problemen met motorlawaai of schokkende automaat. De 6 traps is wel een klassieke automaat, geen DSG (of Powershift bij Volvo).
  4. Idem hier. Ik tank al 2 jaar meestal in Hasselt, altijd 13 tot 14 kg ipv 16. In het buitenland gaat er altijd perfect 16kg in als hij leeg is. 2 weken geleden heb ik het verteld aan twee service techniekers die daar aan het werken waren. Zij meenden dat de pomp goed werkte. Heeft er iemand al een mailtje gestuurd naar Dats ?
  5. Gerard

    Volvo V60 Bifuel

    Inderdaad een goed idee, als een garage bereid is om alles voor jou te regelen zou ik dat zeker overwegen, ook als het iets kost. De discussies met de keuring en DIV zijn absoluut no fun.
  6. Gerard

    Volvo V60 Bifuel

    Hallo, Ik zou dit wel nakijken. Mijn V60 had geen europese COC en ik moest dus in België een verkorte homologatieprocedure volgen. Volgens wat ik begrepen heb waren deze wagens enkel voor de Zweedse markt bestemd en heeft Volvo daarom niet de moeite gedaan om een Europese homologatie aan te vragen. Duitsers (waar ik mijn V60 kocht) beschouwen dat niet als een probleem omdat het probleem daar op een paar dagen opgelost is. In België mag je rekenen op 4 tot 6 weken procedure als je geen geldige coc hebt. https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=52375&start=30
  7. Gerard

    CNG sticker

    Ik ben hier mee aan het lezen en begrijp er niets van: Belgische sticker, Officiele Belgische sticker, Weyts sticker, vierkante sticker, blauwe sticker, oude sticker, nieuwe sticker .... Kan iemand hier eens aangeven, liefst met foto, wat er op moet hangen om zeker door de keuring te geraken ? En waar je het kan bestellen ?
  8. Gerard

    Volvo V60 Bifuel

    De nieuwe 2.0 liter viercilinders hebben 245 pk, de oudere zoals die van mij hebben vijf cilinders en 213 pk. Voor de rest een zeer fijne auto als je kan leven met de relatief beperkte kofferruinte voor een stationwagon. Ik heb er toen in Duitsland 24.000 voor betaald, 2 jaar oud en 24k kilometers. Heb wel nog wat bijkomende kosten gehad voor homologatie en installatie van de nieuwste GPS software. De uitrusting van de vijfcilinder V60 Bi-fuels was blijkbaar altijd gelijk en zeer compleet, behalve automatische of leren zetels zit er ongeveer alles op wat je zou kunnen verzinnen. Hij stuurt zelfs een SMS als je vergeten bent hem te sluiten, en dan kan je hem met de app sluiten. Je moet wel je smartphone meenemen dan .
  9. In de DATS24 Vossenschijnstraat ligt de calorische waarde vrij hoog voor L-gas : https://customer.dats24.be/nl/gas-station/5724
  10. 11 fiscale PK voor mijn 2 liter Volvo V60 Bifuel (215 pk). Oef, met de hakken over de sloot. Mijn verbruik is wel maar +/- 5,5 Kg op 100, dat is wel iets anders dan het verbruik van een V8 met 400 pk. Bovendien zou het best kunnen dat de nieuwe 245 pk 4 cylinder nog zuiniger is.
  11. De Aral maatregel om in Luxemburg papieren te vragen van de wagen en een attest voor bepaalde modellen is afgeschaft ! Vrij CNG tanken dus volgens Aral Merl op 28/05/2017.
  12. Gerard

    Velgen Zafira CNG

    Ik had een gelijkaardig probleem : sommige velgen / banden maat combinaties zijn toegelaten op alle Volvo V60's maar staan niet in het gelijkvormigheidsattest van de CNG versie. Ik heb toen hier gekeken: http://www.goca.be/nl/banden en vastgesteld dat mijn velgen- / bandencombinatie binnen de toegelaten afwijking ligt. Wel ben ik blij dat ik nu op 17" rijd. Vroeger had ik 18" en zie daar geen voordeel in: minder comfort en duurdere banden.
  13. Ik had dit al in een ander topic vermeld. Volgens mij is Aral Schifflange sneller dan Route De Longwy als je richting Frankrijk rijdt : het is een omweg van ongeveer 8km snelweg en ligt zeer dicht bij de afrit, zonder rode lichten. https://goo.gl/maps/THHtdYvGY3U2
  14. Hier het antwoord van Aral Luxemburg : volgende wagens moeten een certificaat van de constructeur hebben (dus carte grise is NIET voldoende) : VW Touran, VW Passat, VW Caddy, Opel Zafira. Volgens de dame krijgt men dat certificaat bij VW in Luxemburg meteen mee als men bij de invoerder of garage langsgaat. Voor Opel wist ze het niet.
  15. Carte Grise is de Franse naam voor inschrijvingsbewijs, dus iets wat je altijd in de auto hebt en geen speciaal formulier. Ik zal morgen eens bellen naar Aral in Luxemburg en proberen te weten te komen wat de criteria zijn om al of niet CNG te mogen tanken. Met mijn Volvo heb ik nooit problemen gehad.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...