Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Gerard

Leden
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Gerard last won the day on December 2

Gerard had the most liked content!

Community Reputation

23 Super

1 Follower

About Gerard

  • Rank
    Beginnend lid

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb snel wat links van internet geplukt, betekent niet dat ik met elk punt akkoord ben. Er is heel wat discussie geweest rond deze studie en de conclusie was meestal dat ze niet correct uitgevoerd is. Wie wil kan het allemaal opzoeken en nalezen. Wel is deze studie overgenomen in de pers zonder dat er iemand de zaken grondig nagekeken heeft en zo krijg je nooit een objektief debat. Het ergste vind ik dat er een pseudo-wetenschappelijk sausje over gegoten wordt terwijl het eigenlijk gewoon een oplijsting van een aantal ideeën is.
  2. Ongelooflijk dat de De Tijd hier nog mee uitpakt, deze "studie" staat al lang bekend als misleidend en wetenschappelijk niet serieus. https://eufactcheck.eu/factcheck/mostly-false-electric-cars-generate-higher-emissions-than-diesel-cars/ https://chargedevs.com/newswire/here-we-go-again-german-research-institute-claims-diesels-are-cleaner-than-evs/
  3. Zelfde bij Bruno's Tessenderlo gisteren: een Dodge Ram aan de linker pomp geparkeerd terwijl er op 10m afstand een hele rij lege parkeerplaatsen zijn aan de shop. Ook daar meestal veel beter gevuld dan bij Dats24 (Hasselt & Sint-Truiden).
  4. Frankrijk is inderdaad moeilijk, waar het voor mij wel werkte was: - Marcoussis (onder Parijs) - Carpiquet (bij Caen) wel met weinig druk. 10kg bij een lege tank van 16kg. Gelukkig heb ik in m'n Volvo ook nog een 67l benzine tank ...
  5. De meeste merken hebben officiële prijslijsten voor onderhoud dacht ik. Hier een voorbeeld (is wel NL): https://www.dago.nl/audi/audi-onderhoud/ https://www.dago.nl/content/uploads/2018/02/Audi_Prijslijst_ParticulierZakelijk_per_2018-1-1.pdf Bij Volvo krijg je gratis bijstand als naar de merkdealer gaat, wat neerkomt op een Europe-Assistance contract voor 12 maanden.
  6. Wij hebben ook een LPG wagen: Fiat 500L 1.4 / 120 Pk. Er zit een systeem voor kleppenbescherming op (Flashlube). LPG is in de regio Sint-Truiden zeer goedkoop dankzij de Bruno's tankstations (vorige week 33 cent). Verbruik is ongeveer 10l op 100km waar je op benzine 8l zou verwachten. De wagen heeft nu meer dan 100.000 km op lpg gereden zonder enig probleem. Hij wordt wel volgens schema onderhouden, zowel bij de garage als voor de gas installatie (om de 20k kilometer).
  7. Recent 2 keer getankt in Parijs (Marcoussis). Je hebt er 3 keuzes : Normaal, Eco, Bio. De eerste keer normaal getankt zonder probleem. De tweede keer normaal geselecteerd en 3 keer geen gas en een ticket van 0 Euro. Vervolgens geprobeerd met Eco (1.4 Euro / kg) en dat ging wel. Bordeaux: 2 weken geleden geprobeerd te tanken in Bordeaux Quai De La Souys. De kaartlezer werkte niet.
  8. Gerard

    Zomerbanden

    Ik was ook aan het kijken wat er qua banden te krijgen is. Op volgende website vind je een overzicht van alle bandentests: http://www.tyrereviews.co.uk/ Ik heb 2 sets alu velgen en wissel zelf. Ik heb 2 jaar geleden een set originele Volvo velgen met bijna nieuwe winterbanden (7,5mm / Michelin) gekocht voor 625 Euro op 2dehands.be . Velgen zijn 2dehands relatief goedkoop als je een beetje zoekt.
  9. https://customer.dats24.be/wps/portal/datscustomer/fr/b2c/blog/news/nieuwe-stations Sint-Truiden => maart 2019 ?
  10. Hallo, Ik heb een T5 5 cylinder met 6 traps automaat. Wel bovengenoemd benzineverbruik maar verder geen problemen met motorlawaai of schokkende automaat. De 6 traps is wel een klassieke automaat, geen DSG (of Powershift bij Volvo).
  11. Idem hier. Ik tank al 2 jaar meestal in Hasselt, altijd 13 tot 14 kg ipv 16. In het buitenland gaat er altijd perfect 16kg in als hij leeg is. 2 weken geleden heb ik het verteld aan twee service techniekers die daar aan het werken waren. Zij meenden dat de pomp goed werkte. Heeft er iemand al een mailtje gestuurd naar Dats ?
  12. Inderdaad een goed idee, als een garage bereid is om alles voor jou te regelen zou ik dat zeker overwegen, ook als het iets kost. De discussies met de keuring en DIV zijn absoluut no fun.
  13. Hallo, Ik zou dit wel nakijken. Mijn V60 had geen europese COC en ik moest dus in België een verkorte homologatieprocedure volgen. Volgens wat ik begrepen heb waren deze wagens enkel voor de Zweedse markt bestemd en heeft Volvo daarom niet de moeite gedaan om een Europese homologatie aan te vragen. Duitsers (waar ik mijn V60 kocht) beschouwen dat niet als een probleem omdat het probleem daar op een paar dagen opgelost is. In België mag je rekenen op 4 tot 6 weken procedure als je geen geldige coc hebt. https://juridischforum.be/viewtopic.php?t=52375&start=30
  14. Gerard

    CNG sticker

    Ik ben hier mee aan het lezen en begrijp er niets van: Belgische sticker, Officiele Belgische sticker, Weyts sticker, vierkante sticker, blauwe sticker, oude sticker, nieuwe sticker .... Kan iemand hier eens aangeven, liefst met foto, wat er op moet hangen om zeker door de keuring te geraken ? En waar je het kan bestellen ?
  15. De nieuwe 2.0 liter viercilinders hebben 245 pk, de oudere zoals die van mij hebben vijf cilinders en 213 pk. Voor de rest een zeer fijne auto als je kan leven met de relatief beperkte kofferruinte voor een stationwagon. Ik heb er toen in Duitsland 24.000 voor betaald, 2 jaar oud en 24k kilometers. Heb wel nog wat bijkomende kosten gehad voor homologatie en installatie van de nieuwste GPS software. De uitrusting van de vijfcilinder V60 Bi-fuels was blijkbaar altijd gelijk en zeer compleet, behalve automatische of leren zetels zit er ongeveer alles op wat je zou kunnen verzinnen. Hij stuurt zelfs een SMS als je vergeten bent hem te sluiten, en dan kan je hem met de app sluiten. Je moet wel je smartphone meenemen dan .
×
×
  • Create New...