Aardgasrijder Geplaatst: 23 september 2016 Delen Geplaatst: 23 september 2016 LET OP: Dit onderwerp is oud en volledig achterhaald. De pompen zijn ondertussen terug allemaal open in Duitsland en Luxemburg. Ter informatie voor diegenen die het nog niet weten. In Duitsland en Luxemburg zijn een groot aantal aardgastankstations gesloten wegens een recent gebarsten CNG-tank bij een VW Touran. De tankstations van ARAL zijn in beide landen volledig gesloten. Als je gaat tanken tijdens de openingsuren je hebt geen VW Touran, Passat of Caddy, mag je gewoon tanken. Dan wordt de pomp ontgrendeld en kan je onder toezicht tanken. Bij andere wagens uit het VAG-gamma zou het momenteel geen probleem zijn, net als voor alle andere merken op CNG. Enkele pompstations van Shell zijn ook gesloten in Duitsland tot het onderzoek bij VW is afgerond en er voldoende garanties zijn dat dergelijke gebarsten tanks niet meer zullen voorvallen. Vooralsnog zijn er in de rest van Europa geen beperkingen qua tanken... Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarigirl666 Geplaatst: 29 september 2016 Delen Geplaatst: 29 september 2016 Jup! Dit heb ik gemerkt toen wij vorige week terug kwamen uit Frankrijk... We zijn moeten omrijden naar Trier om te tanken... Je kan blijkbaar wel ergens een "carte grise" aanvragen en dan zou je wel mogen tanken. Maar zover ik de ratelende dame van het tankstation begrepen heb, zou je de wagen moeten laten keuren en dan krijg je toestemming om tijdens de openingsuren te tanken. Ik heb alle papieren voorgelegd (recente keuring, factuur van de wagen, omdat hij pas van mei is, inschrijvingsbewijs, en nog een hele bundel) en ik mocht absoluut niet tanken. Zelfs niet toen ik het ticketje liet zien dat ik enkele dagen eerder daar zonder problemen had kunnen tanken... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gerard Geplaatst: 29 september 2016 Delen Geplaatst: 29 september 2016 Vorige zaterdag in Luxemburg getankt ( Aral Route de Longwy). Je moet de papieren laten zien, als je geen Volkswagen hebt kan je tanken. Deze was open tot 22h00. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lange_666 Geplaatst: 29 september 2016 Delen Geplaatst: 29 september 2016 Ik kan zonder papieren zien dat het een VW is.... Of denken ze bij Aral dat er vermomde VW's rondrijden? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 30 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2016 @Lange_666 in een ander topic staat vermeld dat het gaat om een grijze kaart. Dit is een attest waarop VW aangeeft dat je wagen conform is en "gemaakt" is of vrij is van het probleem zoals laatst bij de Touran. De Caddy, Passat en Touran dienen allemaal geïnspecteerd te worden, er is een terugroepactie lopende in Duitsland. Er wordt gekeken naar de tanks én bij de minste twijfel worden ze vervangen. 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TGI Geplaatst: 3 oktober 2016 Delen Geplaatst: 3 oktober 2016 In BASEL ( Pratteln ) moet je het ook binnen eerst gaan vragen, daar enkel beperkingen voor VW Caddy / Touran / Passat met bouwjaar 2005-2010. Aral (Merl) Luxemburg, daar staan een paar dwaze kippen achter de toog die beweren dat ze aan geen enkele VW mogen toestaan om te tanken. 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarigirl666 Geplaatst: 1 november 2016 Delen Geplaatst: 1 november 2016 Ik heb na mijn vakantie, waar ik niet kon tanken in Luxemburg, contact genomen met mijn garage. Ze wisten zelf niets van de hele situatie, dus heb ik het zelf maar volledig uitgelegd. Na 3 weken kreeg ik telefoon dat ze het hadden uitgezocht en dat er vanuit VW Luxemburg mij een attest zou worden bezorgd. Ondertussen is dit ook aangekomen en kan ik volgende keer hopelijk weer tanken in Luxemburg 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 1 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2016 Leuk dat je dit deelt @ferrarigirl666 Ik wist niet dat je dit in BE kon opvragen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
maartenv Geplaatst: 5 november 2016 Delen Geplaatst: 5 november 2016 We zouden binnenkort ook nog eens in Duitsland moeten zijn. Wat doen we best? Een attest bij de garage vragen? Of is het ondertussen al uitgeklaard misschien? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 5 november 2016 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2016 Ik zou een attest aan je garage vragen aangezien jij met de VW Caddy rijdt ! Liever het zekere voor het onzekere nemen Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duivelmolen Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Dit affiche hangt er nu bij een aardgastankstation in Nederland. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ferrarigirl666 Geplaatst: 8 november 2016 Delen Geplaatst: 8 november 2016 Quote Op 1-11-2016 om 19:38, Aardgasrijder zei: Leuk dat je dit deelt @ferrarigirl666 Ik wist niet dat je dit in BE kon opvragen. Ik heb wel ff moeten pushen en verteld dat ik vaak in GH Luxemburg ben, dus dat echt nodig heb... Eigenlijk raad ik iedereen aan om het even te vragen. Want de meeste garages zijn hier niet eens van op de hoogte. Als je het papier dan hebt, ben je veilig als ze het ergens vragen. Ik heb in september echt al mijn papieren onder die mensen hun neus gestoken, een autokeuring van een paar maand oud, waar duidelijk opstond dat de cng-tanks in orde waren etc. Ik heb daar anderhalf uur staan bewijzen dat mijn auto in orde was, zonder resultaat... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Groengas Geplaatst: 9 november 2016 Delen Geplaatst: 9 november 2016 @duivelmolen bij welke locatie is dat? Vreemd dat dit in het Engels is en niet in het Nederlands. Lijkt niet van de Nederlandse importeur afkomstig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
duivelmolen Geplaatst: 9 november 2016 Delen Geplaatst: 9 november 2016 Het pamflet hing bij Rolande in Veghel. Van hun heb ik ook een tankpas, en eerder mailde ze mij al bijgevoegde memo. VW information letter-Fuel supply for CNG vehicles of VW.pdf 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johan cng Geplaatst: 21 december 2016 Delen Geplaatst: 21 december 2016 Heb me gisteren 20/12/16 aangeboden om aardgas te tanken bij Aral, Route de Longwy. Beide CNG-pompen waren 'hors service'. Zeer frustrerend voor wie een ommetje maakt om er zijn aardgastank te vullen. Ik kom daar frequent tanken en sinds enkele maanden moest ik de inschrijvingspapieren van mijn Fiat Doblo eerst laten zien voordat ik mocht pompen. Nu zijn beide pompen dus gesloten. U bent verwittigd... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
cng johan Geplaatst: 5 januari 2017 Delen Geplaatst: 5 januari 2017 Goed nieuws. De ARAL CNG pompen op de Route de Longwy zullen tegen 13 januari hersteld zijn. Dat is me gisteren bevestigd. De compressor van de pompen moet vervangen worden. Hopelijk lukt het.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 5 januari 2017 Delen Geplaatst: 5 januari 2017 In Duitsland kon ik op 24 december jl. enkel bij ARAL in Rodgau (in de omgeving van Frankfurt, maar wel dichtbij de autosnelweg) geen CNG tanken omdat de volledige pompinstallatie aan die kant waar de CNG ook zat, moest hersteld worden. Die ging in de eerste week van januari hersteld worden, zei de bediende van het station. Ik had er mij wel op voorzien en ik had bij DATS24 in Hasselt voldoende goedkope Euro95 getankt dankzij de 18 eurocent korting van het nieuwe Gabriëls-tankstation. Verder heb ik wel CNG kunnen tanken bij SHELL in Regensburg (dichtbij de autosnelweg), maar ben ik mijn serviceboekje van Skoda binnen eerst gaan laten zien zoals aangegeven op de CNG-pomp en dan kon ik dus tanken. Dit moest ik ook doen bij het SHELL-station in Pöchlarn in Oostenrijk (ook kortbij de autostrade), en kon ik dus eveneens CNG tanken. Daar is de prijs van hoogcalorisch CNG overigens nog altijd zeer goedkoop: 0,939 euro per kg. In Hongarije, in Szigetszentmiklós (24 uren open) en in Kecskemét hing er helemaal niets uit, maar daar mag je sowieso niet zelf CNG tanken. De pompbediende daar tankte mijn wagen dus vol. Toen ik terugkeerde naar België een week later heb ik eerst Euro95 in Hongarije getankt zodat ik Rodgau voorbij kon rijden. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJR Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 Ik ben deze zomer in Oostenrijk met vakantie geweest. In plaats van in Hasselt te tanken (3,2 Km van mijn woning) ben ik doorgereden en heb ik getankt in Maasmechelen (Vlak voor Nederland waar de CNG duurder is dan hier). Met mijn Caddy Maxi probeerde ik dan de Oostenrijkse grens te bereiken op CNG en het beetje benzine dat ik kan meedragen. Op de heenreis is me dat gelukt. Toen ik net voorbij de grens Oostenrijk binnen was (via München) ben ik wel meteen gaan tanken aan een prijs die vergelijkbaar is met onze Belgische prijzen. Op de terugweg heb ik veel files gehad waardoor ik 1x heb moeten bijtanken (enkel benzine getankt) en dan meteen weer in Maasmechelen vol gedaan. Maasmechelen heeft H-gas. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 18 januari 2017 Delen Geplaatst: 18 januari 2017 De laatste keer toen ik naar Hongarije vertrokken ben, heb ik ook in Maasmechelen CNG getankt. Daarmee heb ik 442,3 km afgelegd - CNG leeggereden - vermits ik bij Aral in Rodgau geen aardgas kon tanken. Dat is dus bijna 300 km vanaf het Dats24-station in Maasmechelen. Ik had op voorhand niet gekeken waar ik dan eventueel nog zou kunnen tanken. Ik zie dat dat in Hösbach zou kunnen bij Shell (want die van Aral zijn blijkbaar het meeste bang van CNG na die ontploffing van toen). Ik heb daarna dus ongeveer 158 km op Euro95 gereden naar de Shell in Regensburg en daar pas CNG getankt (afstand tussen Rodgau en Regensburg is exact 300 km). Dat wordt in de toekomst dan in Hösbach vol tanken, en bij Shell in Regensburg wat minder want niet volledig de CNG op en dan goedkoop tanken in Pöchlarn in Oostenrijk tanken en zo compenseert zich dat. Gemiddeld gezien rij je dan toch tamelijk goeiekoop. Bij het terugkomen ook in Maasmechelen getankt. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart Geplaatst: 5 maart 2017 Delen Geplaatst: 5 maart 2017 Lap, ik had dit onderdeel eerder moeten lezen. We stonden dus zaterdag in Luxemburg (Route de Longwy) met een lege CNG tank, klaar om deze te vullen. Helaas, het jullie gekende papiertje hing daar uit. Ik dus met de ganse papierwinkel naar binnen en maar staan discussiëren met die ratelende madam . Geen resultaat... Ze wist eigenlijk zelf niet wat ze wilde zien, maar het waren zeker niet de papieren die ik bij me had. Ze kon me ook niet direct een soortgelijk certificaat tonen. Ik moest maar naar een Opel-garage in Luxemburg gaan en die zouden ons aan zo'n papier kunnen helpen. Zijn dus op benzine mogen doorrijden tot in Namen. Ik zal dus eens polsen bij onze Opel-garage of ze hiervan op de hoogte waren en of ze ons dus zo'n certificaat kunnen geven. Zou wel praktisch zijn voor een volgende keer. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen