Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Koen C

Toekomst Opel

Recommended Posts

Opel gaat al zijn modellen gefaseerd op techniek van haar nieuwe Franse moederbedrijf PSA (Peugeot, Citroën, DS) baseren.

Het gamma zal daarbij worden teruggesnoeid tot segmenten waarin een goed belegde boterham kan worden verdiend.

Maar tegelijkertijd zal met dit kleinere modellenaanbod nieuwe markten worden betreden; iets wat onder het oude Amerikaanse moederbedrijf General Motors taboe was.

De inkoopactiviteiten van Opel zullen worden gebundeld met die van PSA.

Daarnaast moet het Duitse merk haar loonkosten verlagen.

Het hoofdkantoor van Opel in Rüsselsheim zal worden omgevormd tot een competentiecentrum op het gebied van volledig elektrische auto’s.

Lees eventueel verder voor meer details :  https://www.autointernationaal.nl/2017/10/zo-gaat-opel-saneren/

Nergens iets over CNG.

Maar modellen gebaseerd op PSA onderstel en motoren : mmmh, klinkt niet goed voor CNG.

Ook dat "competentiecentrum voor volledig elektrische auto's" is niet favorabel voor CNG.

Afwachten dus.

Of snel nog een Opel met CNG kopen  :D .

Edited by Koen C
  • Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

1 uur geleden, Dr Nick zei:

of gewoon nooit Opel kopen :D

Ja, Dr Nick, hiervoor moet ik jou een strafpunt geven!

Geen kwaad over andere automerken.

• Bedankt 1
  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

als een merk gaat beslissen om CNG niet meer aan te bieden, vind ik dat dit een gepaste reactie was aangezien we hier op een aardgasrijderforum zitten...

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Ok ik kan het plaatsen.

Ik hoop wel dat door Opel te integreren in de PSA-groep er toch modellen op cng gaan verschijnen. Elektrisch breekt momenteel ook geen potten bij Citroen. De Zoe wel in Frankrijk, maar dit kwam door subsidies 

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

3 uren geleden, Dr Nick zei:

als een merk gaat beslissen om CNG niet meer aan te bieden, vind ik dat dit een gepaste reactie was aangezien we hier op een aardgasrijderforum zitten...

OK, zit wat in in je redenatie.

4 uren geleden, muscles zei:

Geen kwaad over andere automerken.

Ook gelijk.

DUS : 1-1 9_9

• Vind ik leuk 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ik hoop wel dat door Opel te integreren in de PSA-groep er toch modellen op cng gaan verschijnen. Elektrisch breekt momenteel ook geen potten bij Citroen. De Zoe wel in Frankrijk, maar dit kwam door subsidies 

Zoe = Renault.

(Leaf = Nissan = Renault)

Citroen en Peugeot =  C-zero en ION.

Ergens heb ik hier gepost dat PSA vast zit aan het contract met Toyota om 100.000 van die "dingen" af te nemen.

Tot hiertoe hebben ze er zo'n 35.000 van verkocht....  Nog jaren te gaan dus met zo'n "ding" in de catalogus aan te bieden.

Ik dacht dat PSA vooral ging inzetten op hybrides (benzine of diesel + elektrisch ).

"Dankzij" Parijs (en hun "Criticair") zullen de Franse merken meer en meer inzetten op elektrisch (vrees ik).

Ook afwachten wat de Klimaattop in Bonn één van dezer dagen als resultaat zal hebben.

Edited by Koen C

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

2 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Ok ik kan het plaatsen.

Je bent slim dat is zeker, neem de subsidies weg en de markt van elektrische wagens zakt als een pudding in elkaar.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Opel heeft zijn plannen voor de komende jaren klaar.

In het zogeheten Pace rapport kondigt topman Michael Lohscheller onder meer een elektrische Corsa en een stekkerhybride Grandland X aan.

Opel wil het aantal platforms drastisch verminderen.

Nu zijn dat er nog 9, maar dat worden er 2.

Beide platforms zijn van PSA origine, sinds 1 augustus de nieuwe eigenaar van Opel.

Lees eventueel verder voor meer details :  https://www.autointernationaal.nl/2017/11/opel-duitse-modellen-franse-techniek/

Ik vrees dus het voor het CNG verhaal bij Opel :(

Zal de Astra de laatste Opel op CNG zijn ?

(ook geen opvolger voor de Adam, wat ik toch wel een leuke auto vind)

• Bedankt 1

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

9 uren geleden, Koen C zei:

Ik vrees dus het voor het CNG verhaal bij Opel :(

Zal de Astra de laatste Opel op CNG zijn ?

(ook geen opvolger voor de Adam, wat ik toch wel een leuke auto vind)

De opel Ampera is een elektrisch voertuig dat reeds bestaat: https://www.motorhuis.nl/opel/modellen/opel-ampera-e/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Opel - Nieuw&utm_term=opel ampera&utm_content=Opel Ampera-e

maar wanneer je naar het rijbereik van deze wagen kijkt en je kijkt naar het rijbereik van een Caddy Maxi op CNG  dan is deze laatste interessanter.  Opel Ampera: 40995 EUR, 5 zitplaatsen ( volledig elektrisch ) / Caddy Maxi: 21000 EUR,  7 zitplaatsen (aardgas + benzine). Het elektrisch verhaal is een zeepbel, niet verwonderlijk dat Tommelein nu de fossiele brandstoffen begint aan te vallen door ze duurder te maken. De oliebarons gaan lachen...

En om een antwoord op je vraag te geven: Opel komt terug op CNG van zodra de verkoop van hun elektrische wagens een flop wordt want voor een elektrische wagen betaal je minstens de prijs van 2 wagens op CNG.. Zijn we nog niet genoeg uitgemolken door de regering? ( m.a.w. : de middenklasse kan het niet meer betalen).

Edited by Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

23 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Nog een denkpiste:

- stel dat je met een elektrische wagen aan het rijden bent en je valt stil doordat je batterij leeg gereden is, wat moet je dan doen: je wagen laten takelen want je kan geen laadpaal onder je arm meenemen om vervolgens je wagen op te laden..

- stel dat je met een CNG wagen aan het rijden bent en je valt stil doordat je aardgas leeg gereden is dan schakel je over op benzine en zelfs als ook je benzine op is dan heb je geen takeldienst nodig, je kan immers een jerrycan opvullen met benzine bij een tankstation in de buurt en hier je wagen terug mee aan de praat krijgen.

Slotconclusie: de elektrische wagen zoals hij nu is, is volledig geschikt voor ezels die niet kunnen denken.

ze willen toch van elke verlichtingspaal een laadpunt maken, dan heb je weer een heel ander verhaal.

794532_5.png

1 uur terug, Dr Nick zei:

ze willen toch van elke verlichtingspaal een laadpunt maken, dan heb je weer een heel ander verhaal.

Heb je hier een bron van die dit bevestigt?

Trouwens: het opladen van een lege batterij duurt bij de snelste elektrische modellen 30 minuten,  CNG tanken gaat veel sneller :D

26 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Trouwens: het opladen van een lege batterij duurt bij de snelste elektrische modellen 30 minuten,  CNG tanken gaat veel sneller :D

ik lees zoveel, en ben dit al meerdere keren tegengekomen.

het feit dat het niet zo snel is, is een heel andere discussie.

• Bedankt 1

794532_5.png

27 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Op de parking van de Colruyt van Sint-Truiden staat ook zo een elektrische laadpaal. Het is dus blijkbaar de bedoeling dat je gedurende 30 minuten rustig in de Colruyt gaat winkelen. Maar 1 laadpaal is onvoldoende want waar moet elektrische auto nummer twee zijn / haar voertuig dan opladen?

Aan de Bio-Planet in Hasselt staan er dan weer twee laadpalen. Dat is ook niet genoeg als meer mensen elektrisch gaan rijden.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

3 uren geleden, Dr Nick zei:

Dat gaat niet lukken gezien ze echt op 400V moeten zitten dan en dat is niet altijd mogelijk. Dat is ook de reden dat sommige mensen die een openbaar laadpunt aanvragen ( dat recht heb je als je een elektrisch voertuig koopt geen oprit of dergelijks hebt ) en dit soms echt niet in hun directe buurt kunnen laten plaatsen ... . Het net moet ook de capaciteit aan kunnen he ... Daar wringt al langer het schoentje en gaan ze nu actief op zoek naar nieuwe 'taksen en kosten' ( ze gaan ons binnenkort taxeren op de maximum mogelijke afnamen op je punt !!! ) om ons te laten betalen voor deze ommezwaai die ze eigenlijk al heel lang dienden uit te voeren i.p.v. te teren en winsten op te strijken op een 'oud' systeem. je moet ook weten dat als iedereen elektrisch wil rijden we kerncentrales nodig gaan hebben !!!! De capaciteit is nu ondermaats ... we zijn veel te laat met 'echte toekomst keuzes' te maken onder druk van diverse lobby's ....  . En als we die nu toch maken moeten we allemaal echt heel diep in onze buidel gaan om dit te doen ....  . Dus is het 'onpopulair' om dit te doen lijkt me.

gr, Ive

• Bedankt 1

5 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Persoon X is aan het winkelen terwijl zijn wagen aan het opladen is, persoon Y trekt de stekker eruit en laadt zijn eigen voertuig op

Wij hadden in de vorige eeuw zoiets als een kattekop of domino9_9. Maar ja, vroeger was alles beter en mooier:). Ook de stickers>:(.

• Hahaha 2

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

2 uren geleden, Bob zei:

Wij hadden in de vorige eeuw zoiets als een kattekop of domino9_9. Maar ja, vroeger was alles beter en mooier:).

Wat naar de letter van de wet eigenlijk niet mocht gebruikt worden...

• Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png