Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag gaan testrijden met de caddy. Alles viel mee. Behalve de zeer harde vering. Man, man, mijn rug deed na 1u rijden goed zeer.

Spijtig want hij was al half besteld. Had alles wat we wensen. Zetels, gas, goed afgewerkt interieur.

Op hollandse site gelezen dat je het bladveercomfort kan wijzigen. Iemand ervaring mee?

Anders wordt het waarschijnlijk terug een Kangoo zonder CNG.

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Geplaatst:
6 uren geleden, pluxy zei:

Vandaag gaan testrijden met de caddy. Alles viel mee. Behalve de zeer harde vering. Man, man, mijn rug deed na 1u rijden goed zeer.

Spijtig want hij was al half besteld. Had alles wat we wensen. Zetels, gas, goed afgewerkt interieur.

Op hollandse site gelezen dat je het bladveercomfort kan wijzigen. Iemand ervaring mee?

Anders wordt het waarschijnlijk terug een Kangoo zonder CNG.

Hoe stond de bandenspanning bij je testrit? De kans bestaat dat de fabrikant de achterste bandenspanning heeft verhoogd waardoor zijn testritjes goedkoper worden, probeer dit te achterhalen. Ikzelf heb geen last van de harde veren als bestuurder, het gaat hem enkel op de achterbank waar je last kan hebben maar de fabrikant heeft volgens mijn passagiers die achterbank zachter gemaakt dan de midden bank om dit te compenseren. Overigens is de Caddy zeer interessant om in te stappen, dit is eenvoudiger dan luxe wagens die zo laag tegen de grond staan.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

We waren met 2 vooraan. Hebben dit duidelijk gevoeld. Met de maxi en de gewone versie. Wat wel opviel was dat deze op kassei wel zacht aanvoelde.

De korte was de gewone 1.4 en de CNG was de maxi.

Geplaatst:

Ik vind het raar dat jij hier een melding van maakt en dat ik dit zelf niet ondervind, ook andere forumgebruikers met een Caddy hebben dit niet gemeld. Enkel wanneer ik te hard over verkeersdrempels zou gaan dan zou ik het voelen. Hoe was de wielophanging bij je testen? Normaal als je een Caddy koopt staat er veel ruimte vrij in de wielkassen. Het kan zijn dat je dealer iets verkeerd heeft gedaan. Misschien kan je eens een proefrit doen bij een andere dealer want ik vind het spijtig dat jij zo een slechte test hebt ervaren.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

• 3 maanden later...
Geplaatst:

@Aardgasrijder

Wat late reactie.

Testrit was bij D'Ieteren zelf.

Hebben ondertussen een Captur gekocht, prachtige auto, tegenvaller voor ruimte en benen. Dus misschien toch is terug proberen (Caddy lacht te schoon naar mij onderweg :D).

CNG en DSG blijven aantrekkingskracht uitoefenen op mij  (EDC is bij Renault nogal broos is gebleken).

Iemand ervaring met luchtveringaanpassing (oplossing voor hard rijden)?

Geplaatst:

Vandaag terug Caddy gaan proberen. Voelt wel duidelijk harder aan dan een Renault.

Maar deze keer geen overdreven pijnen gehad. Zicht is heerlijk ruim (Kangoo ook). Enkel hadden we bij het remmen een duik neus-gevoel, maar kwam volgens verkoper door zware dieselmotor voorin.

Verkoper haalde nog aan dat de CNG-verkoop boomt. (Hij vond het spijtig dat er geen cng-tankstation dichter bij de garage stond).

De test-Caddy was een diesel. Hadden ze uit noodzaak een verhuur- en test-Caddy van gemaakt, want ze geraken deze niet meer kwijt.

Test duurde 2u (was geen probleem) om pijnen te proberen uit te lokken.

Zo nog wat verder tellen en twijfelen.

Nog een vraag voor de Caddyrijders: wat kost zo'n onderhoud in een vw-garage zoal?

Klein en groot.

Geplaatst:

Belangrijk bij VW in het algemeen - alle modellen -  ook altijd de versies te vergelijken. De zetels tussen de trend, confort en highline zijn heel verschillend... En het zijn enkel die in de highline die goed zitten... De andere hebben onvoldoende steun in de zij ...

Wij hebben zowel voor caddy als de golf de highline versies dus genomen net voor die reden voornamelijk.

Geplaatst:

ok, thanks, hebben ze er niet bijgezegd.

maar van hardheid zijn ze hetzelfde?

Geplaatst:

@pluxy de onderhoudskosten zijn zeker niet hoger dan normaal. Je vindt deze ook verder op het forum onder de specifieke merken.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Geplaatst:

Voor de caddy-drivers:

Welke soort banden zijn gehomologeerd voor de 16" versie? dark 'n' cool of trendline?
Garage kon nog niets opzoeken wegens geen chassisnr voorhanden (auto nog te bouwen).
Is voor te weten of mijn huidige winterbanden erop kunnen.

Geplaatst:
4 uren geleden, pluxy zei:
Voor de caddy-drivers:

Welke soort banden zijn gehomologeerd voor de 16" versie? dark 'n' cool of trendline?
Garage kon nog niets opzoeken wegens geen chassisnr voorhanden (auto nog te bouwen).
Is voor te weten of mijn huidige winterbanden erop kunnen.

Caddy of caddy maxi?

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoi,

ZIjn er hier die op hun tgi korte versie spatborden hebben staan in combinatie met trekhaak?

Was juist aan het opzoeken voor te bestellen kwam ik op de Engelse accessoire-shop terecht en zag ik staan dat deze niet passen achteraan voor de tgi-versie.

Iemand ervaring mee?

Bij onze Kangoo ging dat ook niet omdat er ne trekhaak opzat?>:( raar.

Waarschijnlijk geen veel verkocht product in omstreken (hebben dit op al onze auto's gehad).

Xtra vraagske: app-connect is dat hardware-matig of software-matig te installeren? Bij een discover media navi ?

En is dit de vraagprijs waard als je bv een iphone hebt?

Geplaatst:
3 uren geleden, pluxy zei:

Xtra vraagske: app-connect is dat hardware-matig of software-matig te installeren? Bij een discover media navi ?

En is dit de vraagprijs waard als je bv een iphone hebt?

Beide: Men schakelt de app-connect vrij via een licentie. Het is die licentie die je in feite aankoopt.

Of het de vraagprijs waard is hangt ervan af wat je ermee wil doen (persoonlijk vind ik dat pokkeduur).

Geplaatst:
6 uren geleden, Lange_666 zei:

Beide: Men schakelt de app-connect vrij via een licentie. Het is die licentie die je in feite aankoopt.

Of het de vraagprijs waard is hangt ervan af wat je ermee wil doen (persoonlijk vind ik dat pokkeduur).

App-connect en smartlink is niet hetzelfde he..

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst: (aangepast)

smartlink is voor android. deze heb ik ni nodig.

aangepast door pluxy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...