Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Koen63

Leden
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Koen63 won de laatste dag op 18 november 2020

Koen63 had de meest gelikete inhoud!

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Koen63's prestaties

Beginnend lid

Beginnend lid (2/9)

  • Eerste bericht geplaatst
  • Maakt vaak berichten aan
  • Reageert vaak
  • 1 week lid
  • 1 maand lid

Recente badges

27

Reputatie

  1. De verbruiksgegevens van benzine worden inderdaad enkel weergegeven als je op benzine rijdt.
  2. Dit valt wel mee. Al een paar keer met 4 volwassenen naar Oostenrijk gereden. Er werd niet geklaagd. Ik denk dat je in bepaalde vliegtuigen minder plaats hebt.
  3. Iedereen met een cng-wagen zal de jaarlijkse verkeersbelasting moeten betalen, maar de berekeningswijze verschilt. Voor wagens aangekocht voor 2021 wordt de oude berekeningswijze toegepast (op basis van NEDC-norm), voor nieuwe inschrijvingen (dus volgens mij ook (op)nieuw ingeschreven tweedehandswagens) volgens de WLTP-norm.
  4. Zo heb ik het ook begrepen!! Er is geen verlenging van de vrijstelling voor de jaarlijkse verkeersbelasting.
  5. Hoe komt het dat deze pomp, in dienst sinds eind juni 2020, nog nergens terug te vinden is op de overzichtskaarten van CNG tanikstations in België? Noch bij Gibgas, noch bij aardgasrijden of NVGA.be.
  6. Pieter-Jan, Ik heb bijna 60000km op de teller van mijn caddy maxi lichte vracht. Ondertussen al 2x met 4 volwassen personen naar Oostenrijk gereden. Ik had ook een beetje schrik dat de beenruimte achteraan wat nipt zou zijn voor lange ritten. Mijn passagiers hebben daar eigenlijk niet over geklaagd. Als chauffeur had ik tijdens die ritten ook geen klagen over de zetel vooraan. Als ik lange ritten doe, komt mijn adaptive cruise control (acc) sowieso zeer goed van pas om af en toe eens van positie te wisselen. Ik heb er dus geen last van.
  7. Ik kan het bovenstaande van Aardgasrijder beamen. Ook steeds op dezelfde plaatsen kan het signaal eventjes wegvallen.
  8. Na bijna 2 jaar (47 000 km) zit ik op een verbruik van 4.7-4.8 kg/100km. Meestal geraak ik ongeveer 670-720 km ver. Ongeveer de helft op autosnelweg. Altijd al hoogcalorisch gas getankt.
  9. Zojuist opgemerkt dat de routeplanner op Gibgas terug beschikbaar is.
  10. Toch wel. Als je CNG-tanks niet volledig leeg zijn rij je inderdaad ong. 2km op benzine!!!
  11. Bij de vw caddy maxi kan je het verbruik over een lange periode zien, maar niet sinds ingebruikname. Na 100 rij-uren of 10000 km herbegint hij opnieuw. Het langdurig gemiddelde krijg je als je bij het gemiddelde verbruik op 'OK' duwt. Er staat dan een 2 rechtsboven. Ook bij de rijtijd en de afgelegde km is dit hetzelfde.
  12. Zitten er geen spanogen in de koffer? Ik heb mijn caddy laten ombouwen naar lichte vracht dubbele cabine en fixeer mijn fietsen met spankabels.
  13. Een caddy maxi met 5 plaatsen kan je ook laten ombouwen tot een lichte vracht. Voordeel: Je kan alle kosten opnemen in je beroepskosten bij je belastingaangifte als je je wagen gebruikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer. Hier kan 1 fiets in zonder het voorwiel eruit te halen.
  14. Vandaag voor het eerst de Xtra-app gebruikt bij het tanken. Het ging vlot. Je kan de app wel niet offline gebruiken.
  15. Bij de caddy is dat geen probleem. De bandenspanningssensoren zitten niet op de velg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...