Aardgasrijder Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 @CNGarni Enkele weken geleden ben ik naar de keuring geweest ivm keuring van de trekhaak. De sticker was in orde, deze plakte er toen op. Keuringstation was dat van As (Limburg). Ze hebben bij de keuring toen expleciet gekeken als er een teken van CNG op mijn wagen hing. Bob heeft dezelfde sticker goedgekeurd gekregen in het Antwerpse als ik me niet vergis. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
CNGarni Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Heb ik inderdaad gelezen, maar het was een "principekwestie" van wat "wettelijk" mag genoemd worden. ;-) Wat oogluikend wordt toegestaan, is daarom niet noodzakelijk wettelijk. Ik ben fan van de ruitvorm! Begrijp me niet verkeerd 1
Bob Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Ik heb hem inderdaad gekeurd gekregen in ruitvorm in de wettekst is er geen sprake van ruitvorm,rechthoek of wat dan ook,volgens mij is de bijgevoegde foto ter info, het gaat tenslotte om een wettekst en niet om een fotowedstrijd .Trouwens,bij de keuring was de sticker het enige wat goedgekeurd werd , en kreeg ik een groene kaart met boven aan "KEURINGSBEWIJS" en een paar regels verder : "Dit is geen keuringsbewijs aangezien de staat van het voertuig niet is nagezien". Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Bob Geplaatst: 10 april 2016 Geplaatst: 10 april 2016 Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Ivivke Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 13 uren geleden, Bob zei: Ik heb hem inderdaad gekeurd gekregen in ruitvorm in de wettekst is er geen sprake van ruitvorm,rechthoek of wat dan ook,volgens mij is de bijgevoegde foto ter info, het gaat tenslotte om een wettekst en niet om een fotowedstrijd .Trouwens,bij de keuring was de sticker het enige wat goedgekeurd werd , en kreeg ik een groene kaart met boven aan "KEURINGSBEWIJS" en een paar regels verder : "Dit is geen keuringsbewijs aangezien de staat van het voertuig niet is nagezien". Bob, er staat ' dit geldt niet als technische keuring ...' daar ze al de rest niet hebben nagezien he .... ;). Dit moet je steken bij je andere keuringsbewijs ( mocht je reeds zulks hebben want nieuwe voertuigen zijn 4 jaar daarvan vrijgesteld wegens goedkeuring als ie de band af ging .... . (eerste datum ingebruikstelling + 4 jaar) . Dus is dit het bewijs ( met geldigheidsdatum ) dat enkel telt voor je trekhaak(je) gr, Ive
stefanmiler Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Bedankt voor de mooie sticker Nog 4 maanden wachten en ik kan die op mijn auto plakken
Bob Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 8 uren geleden, Ivivke zei: er staat ' dit geldt niet als technische keuring ...' daar ze al de rest niet hebben nagezien he .... ;). Dit moet je steken bij je andere keuringsbewijs ( mocht je reeds zulks hebben want nieuwe voertuigen zijn 4 jaar daarvan vrijgesteld wegens goedkeuring als ie de band af ging .... . (eerste datum ingebruikstelling + 4 jaar) . Dus is dit het bewijs ( met geldigheidsdatum ) dat enkel telt voor je trekhaak(je) gr, Ive Hopelijk kom ik geen over-ijverig agent tegen want die gaat daar zeker aan twijfelen,wat ik me afvraag : waarom moet een af-fabriek gemonteerde trekhaak wel gekeurd worden en een af-fabriek gemonteerde cng tank niet en ik ben niet alleen hierover op het forum! Ooit heeft een over-ijverig nonkel agent me gevraagd om een metalen oog op mijn shasis te lassen om mijn ongeremde aanhanger aan vast te haken.Toen ik hem vroeg in welke typekeuring hij dat gelezen had werd hij boos en vroeg hij of ik zijn werk wou doen , ik heb toen met een alles-zeggende glimlach stilletjes gezwegen. Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
diekes Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Toen ik mijn wagen een paar weken terug ging afhalen (Fiat Punto) hadden ze er geen groene klever van "CNG" op gekleefd maar een witte met zwarte tekst en het waren andere letters, waarschijnlijke een Italiaanse die mee geleverd was, heb hem er gelijk af getrokken, ontsierende dingen. Zal er wel eentje opkleven als ik mijn eerste boete te pakken heb, zeker ? 1
Ivivke Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Hoi Bob, soms wordt de trekhaak er bij de garage zelf nog opgezet, in elk geval moet de auto en de trekhaak nagezien worden alvorens je op de baan gaat om in orde te zijn. Als de garage deze niet voor jou laat keuren moet je dit zelf doen : ) het homologatieattest 'fabriek af' geld enkel voor het voertuig zonder de trekhaak . lees onderstaande tekst uit staatsblad ( nu wel iets duurder natuurlijk ): "NIEUWE REGLEMENTERING VOOR VOERTUIGEN MET EEN TREKHAAK Op maandag 2 juli 2001 wordt het Koninklijk Besluit van kracht dat de keuring van voertuigen met een koppelingsinrichting regelt. Deze wet is van toepassing op personenvoertuigen, voertuigen voor dubbel gebruik en minibussen. Concreet : a.. Voertuigen uitgerust met een koppelingsinrichting die dienst doen als trekker van een aanhangwagen met een MAXIMAAL TOEGELATEN MASSA minder dan of gelijk aan 750 kg of als fietsendrager zullen vanaf 02.07.2001 een gedeeltelijke keuring ondergaan. In dit geval zal de inspecteur de koppelingsinrichting en de bevestiging ervan keuren. Het tarief voor deze keuring bedraagt 350 BEF ( 8,68). Deze keuring wordt uitgevoerd vóór de in verkeersstelling in België en vervolgens jaarlijks zodra het voertuig de leeftijd van 4 jaar heeft bereikt. b.. Voertuigen uitgerust met een koppelingsinrichting aangewend als trekker van een aanhangwagen met een MAXIMAAL TOEGELATEN MASSA meer dan 750 kg ondergaan een volledige keuring. Het tarief voor deze keuring bedraagt 1.100 BEF ( 27,27) of 1.220 BEF ( 30,24) bij eerste inverkeersstelling voor benzine-voertuigen en 1.330 BEF ( 32,97) of 1.450 BEF ( 35,94) bij eerste inverkeersstelling voor dieselvoertuigen. Deze keuring wordt uitgevoerd vóór de inverkeersstelling in België en vervolgens jaarlijks. Eigenaars die gezien de geldende wet van 01.01.1999 hun voertuig met koppelingsinrichting voor aanhangwagens met een maximaal toegelaten massa van minder dan of gelijk aan 750 kg of voor een fietsendrager reeds hebben voorgereden en als dusdanig een volledige keuring onderging, kunnen beroep doen op een regularisatie. Dit betekent dat deze voertuigen vanaf 02.07.2001 een keuringsbewijs ontvangen dat geldig is tot het voertuig vier jaar oud is. Deze regularisatie gaat gepaard met een administratieve kost. Een tarief van 230 BEF ( 5,70) zal aangerekend worden. Indien de klant beroep doet op deze vorm van regularisatie is hij niet verplicht om het voertuig voor te rijden. Het volstaat om de documenten (inschrijvingsbewijs, gelijkvormigheidsattest en geldig keuringsbewijs) van het desbetreffende voertuig mee te brengen naar het keuringsstation." groetjes ....
Bob Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 https://www.easywebshop.com/drivesystemsnv/webshop/97771-lpg-cng-stickers Je print deze op een A4 'tje , celefoneren , uitknippen , achter je achterruit ,klaar .Ik ben zo naar de keuring geweest , Maar ...................toen wisten ze nog niet wat de betekenis ervan was, Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Bob Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Hé Ivivke , Nog maar eens een klucht-controle van een parasiet die op de kap van de automobilist rijk word .De bevestigingen op de wagen zijn identiek , of ze nu voor -750kgr,+750kgr,geremd of niet geremd gebruikt worden , ook de trekhaak zelf is de zelfde,Ook de controle is dezelfde en duurt 45.5seconden à 8.68€ = 686,7€/uur Ze zullen natuurlijk wel een goeie uitleg hebben om dit te verantwoorden ? De meerprijs voor de verschillende keuringen hier brengen 0.000 bij aan de veiligheid . Ik dacht ook dat voor -750kgr ongeremd , er een 4-jarige keuring volstaat , toch op mijn keuringsbewijs . Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Brembos Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Ik heb altijd al een trekhaak op al mijn nieuwe wagens gehad maar ben nog nooit naar de technische controle geweest met mijn nieuwe wagen om de trekhaak te laten controleren. Daar werd ook nooit een opmerking over gemaakt bij de eerste vierjaarlijkse keuring. Bij mijn Golf werd de inklapbare trekhaak er in de fabriek opgezet , ik veronderstel dus dat deze wel aan alle eisen zal voldoen. Ik weiger mee te werken aan deze geldklopperij.
David Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 11 uren geleden, Brembos zei: Ik heb altijd al een trekhaak op al mijn nieuwe wagens gehad maar ben nog nooit naar de technische controle geweest met mijn nieuwe wagen om de trekhaak te laten controleren. Daar werd ook nooit een opmerking over gemaakt bij de eerste vierjaarlijkse keuring. Bij mijn Golf werd de inklapbare trekhaak er in de fabriek opgezet , ik veronderstel dus dat deze wel aan alle eisen zal voldoen. Ik weiger mee te werken aan deze geldklopperij. en terecht !! ik ga ook niet naar de keuring gewoon om 2keer per jaar iets aan mijn trekhaak te hangen. binnen 4 jaar gewoon een opmerking op het keuringsbewijs en geen haan zal er naar kraaien
Brembos Geplaatst: 15 april 2016 Geplaatst: 15 april 2016 Ook nooit een opmerking gehad bij de eerste keuring na 4 jaar over die ontbrekende keuring van de trekhaak overigens
Aardgasrijder Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 De voorraad stickers zou volgende week terug aangevuld moeten zijn op de website. De vorige drukker is failliet gegaan, een nieuwe drukker werd gevonden via een bezoeker van de website, echter is het pakket zoekgeraakt bij de post Kortom, volgende week een nieuwe voorraad met 100 CNG-stickers, er staan al 31 stuks in nabestelling, ik hoop ze zo snel als mogelijk uit te kunnen leveren ! Cng-sticker Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
cngtom Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 wow de stickers verkopen goed blijkbaar Ik heb mijn garage specifiek gevraagd om de sticker er niet zelf op te plakken omdat ik zelf een betere had. De verkoper was een beetje sceptisch, maar heeft mijn vraag gewoon doorgegeven
Aardgasrijder Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Ja ze verkopen goed, er zijn 2 garagehouders die ook al stickers hebben besteld Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Gastanker Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 Ik heb deze originele Skoda sticker: Deze is aan de binnenkant van de achterruit gekleefd, is precies volgens de minimumafmetingen van de reglementering (11cm x 8cm) en zééééér discreet, zeker achter een verdonkerde achterruit.
Gastanker Geplaatst: 28 april 2016 Geplaatst: 28 april 2016 (aangepast) Hmm, foto staat er niet bij... Da's beter... 28 april 2016 aangepast door Gastanker 1
Bob Geplaatst: 1 mei 2016 Geplaatst: 1 mei 2016 Mooi , een ruit op een ruit. Ik wist niet dat er ook stickers waren die je van de binnenkant kunt kleven .Wettelijk moeten het onuitwisbare letters zijn , maar hoe ga je dat doen met een stikker , Plak die maar eens waar je ruitenwisser overgaat , je lettertjes zullen snel verdwijnen denk ik .De oplossing die gastanker gevonden heeft is dan wel de beste . Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen