Aardgasrijder Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 @Cng sticker ik kan je dan alleen maar aanraden de sticker te plakken wanneer je naar de keuring gaat en de minuut dat je buiten bent hem er terug af te halen (zo ken ik nog LPG-rijders ). Als je de sticker niet plakt op de keuring zal je sowieso worden afgekeurd en kan je terug naar de herkeuring gaan met extra kosten tot gevolg. In België verplicht de wetgever nu eenmaal de sticker, je zal er niet buiten kunnen. De politie zal hier niet extra op controleren, tenzij je natuurlijk een pietje precies voor je hebt, dan zal je misschien een boete krijgen of een verwittiging met de melding dat je binnen X-tijd je dient te melden met sticker, maar verder zou ik niet veel vrezen. Het enige dat ik je kan aanraden is dus de sticker te plakken als je naar de keuring gaat, wat je erna doet mag je zelf beslissen 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Cng sticker Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 4 uren geleden, paulDS zei: Wat een vraag ! Waarom doe je eigenlijk zo moeilijk? Plak die sticker gewoon op je auto ! (en zo maak je nog wat reclame voor CNG) Wat houdt je tegen? Kwade buurvrouw??? Is een gewone vraag, ik heb een sterk vermoeden dat veel mensen met cng in hun auto met deze vraag rondlopen. Als het voor op mijn daily driver camionnette zou zijn zou ik niet 'moeilijk' doen zoals jij het ervaart, maar voor mijn auto waar cng in ligt vind ik niet dat er plakkers op thuis horen. Als ik die sticker moet plakken om reclame te maken zal ik er eentje op mijn daily driver diesel camionnette hangen voor u zenne ? Mvg
Cng sticker Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 (aangepast) 4 uren geleden, Ivivke zei: Voor zover ik weet mag de politie uw voertuig in beslag nemen als het niet conform de wetgeving is .... https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=qrva&language=nl&cfm=qrvaXml.cfm?legislat=54&dossierID=54-b034-866-0396-2014201503567.xml mvg, Amaai daar ben ik even over bezig geweest om dat allemaal te lezen. Ver gezocht maar ge moet maar juist de punten scoorder tegen komen hé. ? Mvg 26 juni 2017 aangepast door Cng sticker 1
Cng sticker Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 3 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Cng sticker ik kan je dan alleen maar aanraden de sticker te plakken wanneer je naar de keuring gaat en de minuut dat je buiten bent hem er terug af te halen (zo ken ik nog LPG-rijders ). Als je de sticker niet plakt op de keuring zal je sowieso worden afgekeurd en kan je terug naar de herkeuring gaan met extra kosten tot gevolg. In België verplicht de wetgever nu eenmaal de sticker, je zal er niet buiten kunnen. De politie zal hier niet extra op controleren, tenzij je natuurlijk een pietje precies voor je hebt, dan zal je misschien een boete krijgen of een verwittiging met de melding dat je binnen X-tijd je dient te melden met sticker, maar verder zou ik niet veel vrezen. Het enige dat ik je kan aanraden is dus de sticker te plakken als je naar de keuring gaat, wat je erna doet mag je zelf beslissen Ja ga ik zeker doen, was ik van plan ook. Momenteel hangt de sticker nog op de achterruit, maar ik vind het echt op deze auto op niks trekken... Mvg
Aardgasrijder Geplaatst: 26 juni 2017 Geplaatst: 26 juni 2017 @Cng sticker met welke wagen rij je? Mijn sticker hangt naast de nummerplaat, dit vond ik de beste plek op mijn Octavia 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Populair bericht Bij Geplaatst: 27 juni 2017 Populair bericht Geplaatst: 27 juni 2017 14 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Cng sticker ik kan je dan alleen maar aanraden de sticker te plakken wanneer je naar de keuring gaat en de minuut dat je buiten bent hem er terug af te halen (zo ken ik nog LPG-rijders ). Het enige dat ik je kan aanraden is dus de sticker te plakken als je naar de keuring gaat, wat je erna doet mag je zelf beslissen Al die heisa over een sticker.... Ik ken zo ook een LPG rijder die geen sticker kleeft en dan in de ondergrondse garage parkeert waar dit eigenlijk niet toegelaten is.... Ik heb hem eens op de gevaren gewezen maar hij ligt er blijkbaar niet van wakker dat hij in staat is om een gans kantoorgebouw op te blazen. Laat het mij zo stellen (een beetje uit ervaring) als je betrokken bent in een ongeval is het voor de hulpverleners van levensbelang dat ze weten met welke brandstoffen ze bezig zijn. In eerste plaats voor hun eigen veiligheid. Hetzelfde probleem stelt zich ook met de elektrische hybride wagens (er was hier onlangs nog een topic over) Langs de andere kant zouden we fier moeten zijn om met zo een sticker rond te rijden. Het bewijst aan de maatschappij dat er toch nog mensen zijn die inzitten met ons milieu 3 2 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
JJR Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 @Ivivke wel ambetant dat je een auto die niet getuned is zo kan kwijt geraken aan de politie (zie ander onderwerp waarbij een auto als getuned gekeurd werd (10 euro extra) omdat deze een sticker had) VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Cng sticker Geplaatst: 27 juni 2017 Geplaatst: 27 juni 2017 (aangepast) 22 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Cng sticker met welke wagen rij je? Mijn sticker hangt naast de nummerplaat, dit vond ik de beste plek op mijn Octavia Ferrari, jaja ik weet het smijt mijne bak nu maar vol ?? 27 juni 2017 aangepast door Cng sticker 1
Koen C Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 19 uren geleden, Cng sticker zei: Ferrari, Als je nu eens een andere kleur had gekozen voor de auto, dan had de kleur van de CNG sticker wèl gepast op je Ferrari Een fluo-groene Ferrari, ofzo.... 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Ivivke Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Op 6/27/2017 om 10:34, Bij zei: Ik ken zo ook een LPG rijder die geen sticker kleeft en dan in de ondergrondse garage parkeert waar dit eigenlijk niet toegelaten is.... Ik heb hem eens op de gevaren gewezen maar hij ligt er blijkbaar niet van wakker dat hij in staat is om een gans kantoorgebouw op te blazen. Ik zou niet graag in zijn plaats zijn mocht er brand uitbreken in de auto naast hem en zijn voertuig raakt er bij betrokken. Er is geen enkele verzekering die jou zal helpen naderhand als er iets misloopt !!! Ik wil niet in de schoenen staan van de familie van eventuele extra slachtoffers/gewonde hulpverleners .... .
Lage Emissie Zone Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 (aangepast) 3 uren geleden, Ivivke zei: Ik zou niet graag in zijn plaats zijn mocht er brand uitbreken in de auto naast hem en zijn voertuig raakt er bij betrokken. Er is geen enkele verzekering die jou zal helpen naderhand als er iets misloopt !!! Ik wil niet in de schoenen staan van de familie van eventuele extra slachtoffers/gewonde hulpverleners .... . De kans dat er iets gebeurt is miniem (ik praat het niet goed), wat echter veel schandaliger wordt is het feit dat LPG zwaarder is dan lucht, met andere woorden: voorbijgangers worden via hun luchtwegen geïntoxiceerd want ondergronds is er al minder zuurstof aanwezig dan bovengronds, de politie mag met meettoestellen eens een controle uitoefenen op de ondergrondse parkingen in plaats van die achterlijke trajectcontroles... 28 juni 2017 aangepast door Lage Emissie Zone 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Populair bericht Ivivke Geplaatst: 1 juli 2017 Populair bericht Geplaatst: 1 juli 2017 Ben 21 jaar lang Brandweerman geweest en heb 17 jaar met de 100-wagens gereden. De 'minieme' kans is er altijd. Maar het is altijd grotere miserie als het wel misloopt en je alles zelf kan bekostigen, laat staan leven met datgene wat je hebt aangericht en of 'verergerd' .... . Een ongeluk kan altijd, het zijn de extra bezwarende elementen die altijd en overal de miserie veroorzaken. En dan is het ineens grote spijt en het kon niet anders ... etc etc ... . Na al die jaren ben ik niet verzuurd, maar zuurder voor zij die alleen maar aan 'ik' denken. 5 2
wimdc Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Op 6/28/2017 om 22:41, Lage Emissie Zone zei: De kans dat er iets gebeurt is miniem (ik praat het niet goed), wat echter veel schandaliger wordt is het feit dat LPG zwaarder is dan lucht, met andere woorden: voorbijgangers worden via hun luchtwegen geïntoxiceerd want ondergronds is er al minder zuurstof aanwezig dan bovengronds, de politie mag met meettoestellen eens een controle uitoefenen op de ondergrondse parkingen in plaats van die achterlijke trajectcontroles... Zijn er dan zoveel LPG-installaties in auto's die lekken? Spreek je uit ervaring? Volgens mij worden voorbijgangers veel meer geïntoxiceerd door dieselrookgassen dan door rookgassen van LPG-wagens. Die stinken hoegenaamd niet.
wimdc Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 Blijkbaar zijn er toch ondergrondse parkings die LPG-wagens toelaten, mits ze een "controlevignet" hebben. Wat dat ook moge betekenen, weet ik niet.
Bij Geplaatst: 3 juli 2017 Geplaatst: 3 juli 2017 LPG-installaties lekken niet maar bij warm weer expandeert het gas en bij een bepaalde druk gaat de overdrukklep even open en ontsnapt er gas. LPG is zwaarder dan lucht en blijft dus tegen de grond hangen. Als er bv. in een parkeergarage geen afzuiging is aan de grond kan dit leiden tot een mogelijke ontploffing. Jouw foto laat zien dat er in die parkeergarage voertuigen toegelaten zijn onder bepaalde voorwaarden. De LPG-parkeerplaatsen zijn dan ook aangeduid en er is daar een gasdetectie en een aangepaste ventilatie aanwezig. Bij CNG echter is het omgekeerde het gas stijgt onmiddelijk en wordt via de ventilatie afgevoerd wat dus veel minder kans op ontploffing kan geven. 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
JoBé Geplaatst: 4 juli 2017 Geplaatst: 4 juli 2017 14 uren geleden, wimdc zei: Blijkbaar zijn er toch ondergrondse parkings die LPG-wagens toelaten, mits ze een "controlevignet" hebben. Wat dat ook moge betekenen, weet ik niet. Misschien dit ? Bron: KB 9 mei 2001 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Populair bericht Lage Emissie Zone Geplaatst: 5 juli 2017 Populair bericht Geplaatst: 5 juli 2017 Op 3-7-2017 om 22:11, wimdc zei: Volgens mij worden voorbijgangers veel meer geïntoxiceerd door dieselrookgassen dan door rookgassen van LPG-wagens. Die stinken hoegenaamd niet. Gisteren en eergisteren is op het nieuws te zien geweest hoe ze de roetfilterbehuizing open slijpen, en de roetfilter er vervolgens uithalen. Die wagens stoten veel uit maar rijden vrolijk rond doorheen de lage emissie zone van Antwerpen, ik vroeg het mij al af hoe het kwam dat die lucht daar zo blijft stinken en wij maar moeite doen met een milieuvriendelijke aardgaswagen. 2 1 1 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
victor Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Ik heb niet gezegd dat wanneer ik mijn g-tron bij Audi afgehaald had dat de dealer me niet de officiële CNG sticker gegeven had. Is er iets veranderd met de wet? Hier is een foto van de CNG-sticker die ik zelf heb ontworpen. 1
muscles Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 37 minuten geleden, victor zei: Ik heb niet gezegd dat wanneer ik mijn g-tron bij Audi afgehaald had dat de dealer me niet de officiële CNG sticker gegeven had. Is er iets veranderd met de wet? Hier is een foto van de CNG-sticker die ik zelf heb ontworpen. Nee, aan die wet is niks veranderd. Maar de wettelijke CNG-sticker bestaat uit een rechthoekig wit vlak met daarin een groene ruit geplaatst zoals je kan zien op de bumper van deze Mercedes. In dit geval staat daar Van Coillie op maar die naam Van Coillie mag je er afknippen als je dat wil. Trouwens, alles hangt af van het keuringsstation (Autoveiligheid - Auto Sécurité) waar je naar toe gaat. Voor sommige keuringsstations speelt het geen rol zolang er maar CNG op de achterkant van je wagen staat, dan is het goed voor hen. Want dan zien de hulpdiensten (brandweer, etc.) dat het een CNG-voertuig is. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 (aangepast) 5 uren geleden, victor zei: Hier is een foto van de CNG-sticker die ik zelf heb ontworpen. ???? Je kan een volledig gelijkaardige sticker voor bijna geen geld bij Aardgasrijder kopen.... Dat is de website- en forumbeheerder. 4 uren geleden, muscles zei: In dit geval staat daar Van Coillie op maar die naam Van Coillie mag je er afknippen als je dat wil. Wel, als een keuringstation de "aardgasrijder-sticker" afkeurt , dan moeten ze die "Van Coillie-sticker" ook maar afkeuren 7 september 2017 aangepast door Koen C Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen