DCAN Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Even het verbruik van onze A3 g-tron meedelen. Na 8500 km komen we op een gemiddeld verbruik van 4.49kg/100km. Voornamelijk stadsverkeer en korte ritten, weinig autostrade. We rijden de gastank steeds leeg voor we opnieuw gaan tanken. Omdat de CNG-pomp in de buurt is, rijden we zeer weinig km op benzine. Benieuwd naar andere verbruiksgegevens.
Lange_666 Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 8 minuten geleden, DCAN zei: Voornamelijk stadsverkeer en korte ritten, weinig autostrade. In dat geval is uw verbruik best goed.
muscles Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Ik vind dat verbruik toch aan de hoge kant omdat in vergelijking met mijn auto de Audi A3 toch kleiner is, en vooral minder zwaar dan de Octavia Combi. Je zou toch aan 4,0 kg per 100 km moeten zien te geraken. Misschien lukt dat wel als je meer kilometers zal afgelegd hebben. Langs de andere kant schrijf je "veel stadsverkeer en korte ritten", dan is dat waarschijnlijk wel moeilijker. Ik doe zelf zeer weinig stadsverkeer en ook weinig korte ritten. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht GiGi Geplaatst: 3 maart 2017 Populair bericht Geplaatst: 3 maart 2017 Dat verbruik van 4 liter komt nog wel. Gewoon een kwestie van goed inrijden en de juiste combinatie van snelweg en landelijke wegen. Ik werk er ook hard aan en haal die 4 liter. Het is niet altijd over de zuinigheid. Je moet het rijden nog plezierig blijven vinden 3 AUDI A3 Sportback g-tron
CNGarni Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Ik heb een Golf TGI, niet-variant. Ik rij H+, H en L-gas door elkaar, waarschijnlijk meer L-gas dan H-gas. Wij doen vooral secundaire wegen en zitten op een gemiddeld verbruik van 4.7 over 11 maanden tijd. Als we autosnelweg doen, zitten we onder de 4 kg/100km. Als ik baantje van 70 zonder lichten kan doen, dan staat er op de boordcomputer altijd 2.7 kg/100km. Op de ring tegen 100km/u staat er 2.9-3.1 kg/100km op de BC. Ik vind dat zéér nette cijfers en ben echt super content van het verbruik ! Op benzine (S98) is het verbruik een pakje hoger! (<3% van alle km's)
Lange_666 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 15 uren geleden, muscles zei: Je zou toch aan 4,0 kg per 100 km moeten zien te geraken. Voor veel stadsverkeer en korte ritten zoals DCAN vermeld zal dat toch moeilijk zijn.
DCAN Geplaatst: 4 maart 2017 Auteur Geplaatst: 4 maart 2017 Voor alle duidelijkheid. Ik baseer me niet op de boordcomputer, maar op de netjes bijgehouden gegevens van de tankbeurten. Dat gecombineerd met de km's op de dagteller bij het uitspringen van het CNG lampje. Ik merk in mijn gegevens wel dat het verbruik (kg/100km) tijdens de wintermaanden wat hoger ligt, maar dat wordt volledig gecompenseerd door het feit dat er meer kg in de tank gaat tijdens de winter dan tijdens de zomer. Rijbereik op 1 'volle tank' blijft daarom variëren tussen de 330 km en 350 km.
JoBé Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 (aangepast) Vergeleken met mijn cijfer is het helemaal niet slecht, en wellicht realistisch. Wie nóg beter doet (dan ± 4.5) heb ik twijfels over de correctheid ervan ... 4 maart 2017 aangepast door JoBé verduidelijking (4.5) 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
fre Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 mijn bereik ligt tussen (meestal) tussen 330 en 390km 1
GiGi Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 Hallo Fre. Ik denk dat je een uitstekend ecodrive ingesteldheid moet hebben om zo' n lange actieradius te bereiken. Geweldig nieuws zeg! Er slagen toch chauffeurs in zuinig te rijden AUDI A3 Sportback g-tron
fre Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 en toch rij ik altijd te snel...maar veel cruise control (meestal slechts gewestwegen) en indien mogelijk laten "uitbollen"...ook al wel eens slechts 280km gehaald (op H-gas !)
GiGi Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Dat is de truc anticiperend rijden. Geen gas geven wanneer niet nodig en de start/stop te gebruiken. Gefeliciteerd met je prestatie! AUDI A3 Sportback g-tron
G-tron Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 hoi overmorgen heb ik mijn beestje en heb eens zitten opzoeken naar de Calorische waarde van mijn regio waar ik moet gaan tanken. /diest Calorische waarde 10.3381 /hasselt Calorische waarde 11.4945 /tieltwinge Calorische waarde 10.3441 /wezemaal Calorische waarde 10.3381 gaat dit veel uitmaken? zit toch niet zoveel verschil op ?
JoBé Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 (aangepast) Als je in Hasselt bent zou ik toch daarvoor gaan: is H-gas, andere drie zijn (betere) L-gaswaarden. Veel omrijden zou ik er echter niet voor doen. Verschil in km is, afhankelijk van rijstijl & aard van de wegen, in mijn geval 50 à 70 km. 1 augustus 2017 aangepast door JoBé onderstreping 1 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
G-tron Geplaatst: 1 augustus 2017 Geplaatst: 1 augustus 2017 Rondrijden zeker niet ! Maar ik moet elke dag van halen naar kortenberg, en 's vrijdags van hasselt naar kortenberg dus 's vrijdags sowieso hasselt.
JJR Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Als je eens een zeldzame keer de andere kant op moet op de snelweg, kan je in Houthalen H- gas tanken voor de prijs van L-gas (Als je met DATS24 vergelijkt). 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Bert P Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Op 3/4/2017 om 09:27, CNGarni zei: Ik heb een Golf TGI, niet-variant. Ik rij H+, H en L-gas door elkaar, waarschijnlijk meer L-gas dan H-gas. Wij doen vooral secundaire wegen en zitten op een gemiddeld verbruik van 4.7 over 11 maanden tijd. Als we autosnelweg doen, zitten we onder de 4 kg/100km. Als ik baantje van 70 zonder lichten kan doen, dan staat er op de boordcomputer altijd 2.7 kg/100km. Op de ring tegen 100km/u staat er 2.9-3.1 kg/100km op de BC. Ik vind dat zéér nette cijfers en ben echt super content van het verbruik ! Op benzine (S98) is het verbruik een pakje hoger! (<3% van alle km's) Hoe lag jouw verbruik op CNG in de eerste weken? Wij rijden nu bijna 2 weken met onze Golf Variant (waarvan ik nog altijd eens de foto' s in "uitgepakte vorm" a.k.a. zonder de plastic folies, ga posten ) en we zitten zo aan 4.6 kg/100 km volgens de BC. H-gas dat we tanken bij DATS in Opwijk. Als ik het zo wat lees, zou dat zakken als de auto meer ingereden is ... Mix van autosnelweg en secundaire wegen. Gaat in de komende weken waarschijnlijk wel meer autosnelweg worden dan de eerste dagen. Alle werkdagen A12 -> Antwerpen + Ring Antwerpen -> Kapellen. (120 - 130km per dag) al is de A12 - Boomse Steenweg ook niet altijd "autosnelweg" te noemen.
CNGarni Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 (aangepast) 43 minuten geleden, Bert P zei: Hoe lag jouw verbruik op CNG in de eerste weken? Wij rijden nu bijna 2 weken met onze Golf Variant (waarvan ik nog altijd eens de foto' s in "uitgepakte vorm" a.k.a. zonder de plastic folies, ga posten ) en we zitten zo aan 4.6 kg/100 km volgens de BC. H-gas dat we tanken bij DATS in Opwijk. Als ik het zo wat lees, zou dat zakken als de auto meer ingereden is ... Mix van autosnelweg en secundaire wegen. Gaat in de komende weken waarschijnlijk wel meer autosnelweg worden dan de eerste dagen. Alle werkdagen A12 -> Antwerpen + Ring Antwerpen -> Kapellen. (120 - 130km per dag) al is de A12 - Boomse Steenweg ook niet altijd "autosnelweg" te noemen. Ah, 4.6 is redelijk perfect normaal. Je moet rekening houden dat ik met autosnelweg, eht puur autosnelweg bedoel. Dwz constante snelheid zonder meer. In gemengd verbruik krijg je afhankelijk van je rijstijl 4.3-4.6, dwz autosnelweg (in filevorm/traagrijden) en veel secundaire wegen. Is volkomen normaal. Rij maar eens op de ring van Antwerpen en ze je continu verbruik eens op: je zal zien dat je met H-gas (en in geval van geen mee- of tegenwind) je rond 2.7-2.9 kg/100km zal zitten (met H+ gas van Total Hoboken). Met L-gas zit ik een stuk boven de 3kg/100km. Op de snelweg (bv richting Gent) doe ik dan 3.5 als ik geen tegenwind heb, met tegenwind merk je snel dat het iets boven de 4 zit. Je zal wel leren hoe je auto verbruikt, ik vind het verbruik alleszins het geweldigste iets aan m'n auto! 18 augustus 2017 aangepast door CNGarni 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen