Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 juli Geplaatst: 26 juli Op 22/7/2026 om 18:24, deverhelst zei: Vandaag overkwam ons iets raar aan het tankstation Maes Londerzeel. Om te beginnen werkte mijn Romac-kaart niet. Dan maar mijn gewone bankkaart gebruikt en toen ik mijn pincode intikte zag mijn vrouw vanuit de auto dat de vrachtwagenbestuurder aan de andere pomp vanuit zijn cabine een foto nam van het spiegelbeeld van de terminal. Het kan paranoia zijn maar voor alle zekerheid heb ik mijn bankkaart geblokkeerd. De druk was trouwens oké vandaag, vorige week was de druk zo laag dat ik er slechts 5 kg in kreeg. Nam hij een foto of was hij echt aan het filmen, hoelang was zijn gsm ernaar gericht? Spijtig dat je de nummerplaat niet hebt om door te geven aan de politie. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
deverhelst Geplaatst: 2 augustus Geplaatst: 2 augustus Op 26/7/2026 om 06:49, Lage Emissie Zone zei: Nam hij een foto of was hij echt aan het filmen, hoelang was zijn gsm ernaar gericht? Spijtig dat je de nummerplaat niet hebt om door te geven aan de politie. Hij nam een foto, wij hebben de nummerplaat en de politie werd online op de hoogte gebracht.
Herbie Geplaatst: 3 augustus Geplaatst: 3 augustus In Kallo is de prijs omhoog gegaan 1.750 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
roads2drive Geplaatst: 6 augustus Geplaatst: 6 augustus (aangepast) Net getankt op de E40 Heverlee. Brute stijging, nu 1.85 euro/kg. 6 augustus aangepast door roads2drive
Koen C Geplaatst: 7 augustus Geplaatst: 7 augustus Op 6/8/2026 om 10:28, roads2drive zei: Net getankt op de E40 Heverlee. Brute stijging, nu 1.85 euro/kg. Niet klagen Bij Dats is het al een tijd 1.949 € / kg. Gewoon gas, niet uit LNG zoals in Heverlee (dacht ik ?) Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Martco Geplaatst: 10 augustus Geplaatst: 10 augustus 10 uren geleden, Sejatlejoneffeir zei: In Londerzeel nog steeds 1.45€/kg Ja maar heel weinig druk. Moest 4 keer namekaar tanken om 12 kg in te krijgen.
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 11 augustus Geplaatst: 11 augustus 4 keer, jij hebt geduld Bij mijn eerste tankbeurt kreeg ik er net geen 15,5kg in, bij de 2de poging 0.0kg Toch maar vreemd dat die druk zo laag blijft, je zou denken dat ze zo veel mogelijk willen verkopen.
JoBé Geplaatst: 18 augustus Geplaatst: 18 augustus Zondagmorgen in Hoboken ook nog steeds 1.45 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Josy Geplaatst: 20 augustus Geplaatst: 20 augustus (aangepast) Gisterenavond rond 23.15 uur lag het er in Hoboken, pomp 11, zo bij. Ooit postte 'Muscles' hier een artikel dat er veel defecten ontstaan aan CNG-tankinstallaties door het wegrijden met de vulslangen nog aan de auto gekoppeld en dat lijkt mij hier ook te zijn gebeurd. Het lijkt dat de vulslangen aan de pomp zijn verbonden door koppelingen die bij het wegrijden met het tankpistool nog aan de auto uit elkaar worden getrokken om verdere schade aan de pomp te vermijden. Gelukkig wel kunnen tanken aan pomp 10. Hoewel ik niet direct een gasgeur kon waarnemen, had ik de indruk dat bij het loskoppelen van het pistool na het tanken aan de kant van de pomp die niet defect was de druk werd afgevoerd langs de open verbinding van de defecte slangen, aan het geluid te horen. 20 augustus aangepast door Josy taal 6
Josy Geplaatst: 2 september Geplaatst: 2 september Prijzen op woensdagavond 2 september van laag naar hoog: Total Hoboken: € 1,55 per kilogram (+10 cent vergeleken met vorige maand) Q8 Ranst E313: € 1,649 per kilogram Esso Bruno Tessenderlo/Ham: € 1,75 per kilogram DATS 24 (plaatselijk): € 1,949 per kilogram Het zou wel eens een moeilijke en dure periode kunnen worden voor de aardgasrijder.
Koen C Geplaatst: 3 september Geplaatst: 3 september 10 uren geleden, Josy zei: Het zou wel eens een moeilijke en dure periode kunnen worden voor de aardgasrijder Zou kunnen als de speculanten (weer) vrij spel krijgen. Maar op het ogenblik is de CNG prijs lager dan de benzineprijs E5 RON 98. Zelfs bij Dats ! En je verbruikt minder "kilograms" CNG dan "liters" benzine. Reken uit je (meer bescheiden) winst. Minder dan in de prehistorie (2014 ), maar nog altijd wat geldelijk gewin. Na aftrek duurdere keuring, keuring door een erkende installateur, op tijd een nieuwe plakker . Wegentaks hangt af van jaar van aankoop (plus of min). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
JEGO Geplaatst: 3 september Geplaatst: 3 september 9 uren geleden, Koen C zei: Zou kunnen als de speculanten (weer) vrij spel krijgen. Maar op het ogenblik is de CNG prijs lager dan de benzineprijs E5 RON 98. Zelfs bij Dats ! En je verbruikt minder "kilograms" CNG dan "liters" benzine. Reken uit je (meer bescheiden) winst. Minder dan in de prehistorie (2014 ), maar nog altijd wat geldelijk gewin. Na aftrek duurdere keuring, keuring door een erkende installateur, op tijd een nieuwe plakker . Wegentaks hangt af van jaar van aankoop (plus of min). Correctie, wegentaks hangt af van het jaar van inschrijving. 2 1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto) 2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)
Koen C Geplaatst: 4 september Geplaatst: 4 september 13 uren geleden, JEGO zei: Correctie, wegentaks hangt af van het jaar van inschrijving. Ja, maar dat duurde te lang en te ingewikkeld om neer te schrijven.... Ik probeer : Afhankelijk van datum aankoop en inschrijving, en of je eerste eigenaar bent voor een bepaald jaartal en of je CNG tank groot genoeg is (Chevrolet Camaro met 1 kg tank...) maar ook 2de hands gekocht (en ingeschreven) voor een bepaald jaartal en en en en..... Nee, het lukt me niet om het juist en duidelijk te formuleren 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Sejatlejoneffeir Geplaatst: 5 september Geplaatst: 5 september In Londerzeel ook 1.55€/kg (+10ct), komt neer op een halve euro duurder per 100km (maar nog steeds 4€/100km goedkoper dan op benzine)
grijpgraag Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden G&V Rolande in Antwerpen Haven staat nu al heel lang op1.59 euro, en die pannes behoren ook tot het verleden. Helaas geen korting met Romac kaart.
Herbie Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 5 uren geleden, grijpgraag zei: G&V Rolande in Antwerpen Haven staat nu al heel lang op1.59 euro, en die pannes behoren ook tot het verleden. Helaas geen korting met Romac kaart. Ik krijg daar nooit meer dan 16kg heel slechte druk VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen