Josy Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni (aangepast) Afgelopen vrijdag rond middernacht getankt in Hoboken voor de momenteel zeer mooie prijs van 1,45 euro per kilogram. Na het tanken in de stemming geraakt om wat te liggen hypermilen. De thermometer in de auto gaf nog steeds 23,5 graden aan. Dus de airco kon uit. En hoewel de windmolens richting het noorden stonden gedraaid, kon ik me niet van de indruk ontdoen dat de wind in mijn voordeel speelde. Eenmaal op de ring van Antwerpen kwam er vanaf de E19 een vrachtwagen van Van de Poel transport uit Herenthout op de ring. Tot aan afrit Herentals-Industrie zou ik dus waarschijnlijk al een gangmaker hebben. Op de aansluiting van de ring met de E313 kwamen echter gelijktijdig vanaf de haven nog twee Duitse opleggers met Flüssiggas, ofte LPG. DN, gaf het kenteken aan, oftewel Kreiss Düren (District of regio Düren). De kans was dus aannemelijk dat deze jongens tot aan Lummen op de E313 zouden blijven. Dat betekende dat ik dus tot in Geel-West, waar ik de afrit neem, een gangmaker had, als alles volgens plan verliep. Met behulp van de snelheidsbeperking van 80 kilometer per uur en een beetje te taffelen me kunnen installeren achter het treintje van de Duitsers en de vrachtwagen van Van de Poel. Deze laatste reed iets trager dan de toegelaten 90 kilometer per uur, hield zo de tweede Duitser op en dat was dus alleen maar positief voor het verbruik. Nadat de Van de Poel-er in Herentals de snelweg had verlaten ging bij de Duitser het gas erop en reden we tot in Geel 90 kilometer per uur. In Geel-West de afrit genomen en bij aankomst thuis een nieuw record gehaald. 2,4 kilogram per honderd kilometer volgens de boordcomputer. In werkelijkheid zal dat eerder 2,6 kilogram per honderd kilometer zijn maar niettemin is het een persoonlijk record. 21 juni aangepast door Josy Taalfout + opmaak 2
Herbie Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni Op 20/6/2026 om 04:24, Herbie zei: Was aan pomp 1 morgen ga ik er weer tanken. Meestal gebruik ik pomp 1 Oke vandaag pomp 2 gebruikt. Vullen ging heel snel 18.37kg dinsdag nog een pomp 1 proberen VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
JoBé Geplaatst: 21 juni Geplaatst: 21 juni 6 uren geleden, Josy zei: 2,4 kilogram per honderd kilometer volgens de boordcomputer. In werkelijkheid zal dat eerder 2,6 kilogram per honderd kilometer zijn maar niettemin is het een persoonlijk record. En wat vind je van die 12,2 liter/100 km ... 2 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Herbie Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni 4 uren geleden, JoBé zei: En wat vind je van die 12,2 liter/100 km ... Van mij is dat ook zo, na het tanken onmiddelijk de autostrade op 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Lange_666 Geplaatst: 22 juni Auteur Geplaatst: 22 juni 11 uren geleden, JoBé zei: En wat vind je van die 12,2 liter/100 km ... JoBé, zeker jij, na al die jaren, zou toch moeten weten dat als je bijna alleen op gas rijdt deze waarde een compleet vertekend beeld geeft van het echte benzine verbruik mocht je alleen op benzine rijden. Reset na tanken, beetje optrekken voor de omschakeling naar gas en het hoge getal staat er tot je opnieuw gas gaat tanken. 1
Brembos Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni Omgerekend naar kwh/100 km is 2,4 kg/100 km niet extreem zuinig…
JoBé Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni 5 uren geleden, Lange_666 zei: JoBé, zeker jij, na al die jaren, zou toch moeten weten dat als je bijna alleen op gas rijdt deze waarde een compleet vertekend beeld geeft van het echte benzine verbruik mocht je alleen op benzine rijden. Reset na tanken, beetje optrekken voor de omschakeling naar gas en het hoge getal staat er tot je opnieuw gas gaat tanken. gemist 666? Verblind door de zon??? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Josy Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni (aangepast) 21 uren geleden, JoBé zei: En wat vind je van die 12,2 liter/100 km ... Ja, eigenlijk wat weinig. Ik heb graag dat het benzinesysteem op die kilometer goed wordt gebruikt maar je mag tot aan de ring maar 50 kilometer per uur... 22 juni aangepast door Josy opmaak 2
Herbie Geplaatst: 23 juni Geplaatst: 23 juni Op 21/6/2026 om 17:22, Herbie zei: Oke vandaag pomp 2 gebruikt. Vullen ging heel snel 18.37kg dinsdag nog een pomp 1 proberen Pomp 1 stond een vrachtwagen, dan maar pomp 2 terug. Net geen 12kg erin gekregen. Zo zelfde probleem. Zou het toch met de warmte te maken hebben VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Martco Geplaatst: 29 juni Geplaatst: 29 juni Vandaag londerzeel getankt, kreeg maar 13kg in 3 keer (pomp 3). Aan pomp 2 kon ik niet aan, stond camion in de weg voor lng (was wreed aant sukkelen).
gie Geplaatst: 1 juli Geplaatst: 1 juli Vandaag in Londerzeel getankt Nog aan 1,45 euro/kg. Maar 22.5kg in gekregen (nl 25) bij 2e poging kwam er niets bij. 1
Herbie Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli Vanmiddag 6kg gekregen in Kallo pomp 1 werkte weer niet. Dan pomp 2 nog 10 kg bij. 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Josy Geplaatst: 2 juli Geplaatst: 2 juli Vandaag in Ranst in rijrichting Eindhoven/Luik naast de autosnelweg gestopt om te tanken maar beide tankzuilen waren defect. De prijs stond nog wel op 1,65 euro per kilogram. Vervolgens naar Bruno in Tessenderlo-Ham gereden en daar de ongewijzigde prijs van 1,75 euro per kilogram betaald. Beide prijzen dus ongewijzigd. 1
Lage Emissie Zone Geplaatst: 16 juli Geplaatst: 16 juli 16 juli 2026 Total Kallo 1.65 EUR / kg DATS24 1.949 EUR/ kg ( 34 kg kunnen tanken aan pomp 2 die minder druk kan geven dan normaal, normaal krijg ik er 37 to 39 kg in ). 56 EUR betaald en bij DATS24 zou het 66 EUR gekost hebben ( beiden zonder tankkaart ). 10 EUR duurder dan Kallo, zonder schroom. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Herbie Geplaatst: 16 juli Geplaatst: 16 juli 3 uren geleden, Lage Emissie Zone zei: 16 juli 2026 Total Kallo 1.65 EUR / kg DATS24 1.949 EUR/ kg ( 34 kg kunnen tanken aan pomp 2 die minder druk kan geven dan normaal, normaal krijg ik er 37 to 39 kg in ). 56 EUR betaald en bij DATS24 zou het 66 EUR gekost hebben ( beiden zonder tankkaart ). 10 EUR duurder dan Kallo, zonder schroom. Met Romac kaart komt dat op 1.56 en nog eens na gevraagd het zou door de warmte komen dat je minder kan tanken. 1 VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Martco Geplaatst: 20 juli Geplaatst: 20 juli Gisteren getankt londerzeel. Druk laag. kon maar 14kg in ipv 18kg. Alle 2 de pompen lage druk.
deverhelst Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli Vandaag overkwam ons iets raar aan het tankstation Maes Londerzeel. Om te beginnen werkte mijn Romac-kaart niet. Dan maar mijn gewone bankkaart gebruikt en toen ik mijn pincode intikte zag mijn vrouw vanuit de auto dat de vrachtwagenbestuurder aan de andere pomp vanuit zijn cabine een foto nam van het spiegelbeeld van de terminal. Het kan paranoia zijn maar voor alle zekerheid heb ik mijn bankkaart geblokkeerd. De druk was trouwens oké vandaag, vorige week was de druk zo laag dat ik er slechts 5 kg in kreeg. 1
Bremel Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli 1 minuut geleden, deverhelst zei: Vandaag overkwam ons iets raar aan het tankstation Maes Londerzeel. Om te beginnen werkte mijn Romac-kaart niet. Dan maar mijn gewone bankkaart gebruikt en toen ik mijn pincode intikte zag mijn vrouw vanuit de auto dat de vrachtwagenbestuurder aan de andere pomp vanuit zijn cabine een foto nam van het spiegelbeeld van de terminal. Het kan paranoia zijn maar voor alle zekerheid heb ik mijn bankkaart geblokkeerd. De druk was trouwens oké vandaag, vorige week was de druk zo laag dat ik er slechts 5 kg in kreeg. Raar is nog zacht uitgedrukt! Zag je iets steken voor of in de plaats van de kaartopening? Zeker melding van maken bij het nummer dat ter plaatse aangegeven is!
deverhelst Geplaatst: 22 juli Geplaatst: 22 juli 29 minuten geleden, Bremel zei: Raar is nog zacht uitgedrukt! Zag je iets steken voor of in de plaats van de kaartopening? Zeker melding van maken bij het nummer dat ter plaatse aangegeven is! Niks raar opgemerkt, ik had er misschien beter een foto van genomen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen