Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
Marco

Q8 Houthalen Helchteren

Recommended Posts

@musclesja ik heb een plus kaart van Delhaize
die kan ik toch gewoon gebruiken bij het tanken van cng (ook al is het een beperkt bedrag) ?

maar in de shop kan ik dus nog een andere extra punten kaart of bonnen aanvragen als ik het goed begrepen heb?

Skoda octavia 05/17

Gemiddeld verbruik : 3.6 kg H-gas / 100 km   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minuten geleden, aidmen zei:

@musclesja ik heb een plus kaart van Delhaize
die kan ik toch gewoon gebruiken bij het tanken van cng (ook al is het een beperkt bedrag) ?

maar in de shop kan ik dus nog een andere extra punten kaart of bonnen aanvragen als ik het goed begrepen heb?

Ja,  je kan die plus-kaart gewoon gebruiken bij het tanken van cng. Ik geloof dat het 1 punt is per 2 kg.

Inderdaad, de actie loopt nog altijd. In de shop kan je die andere extra-punten-kaart vinden. Die liggen op de glazen toonbank aan de kassa. Als er 1 of 2 klanten voor je zijn kan je aan de kassabediende vragen of je zo een extra-punten-papier mag nemen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel eerst de bonnen met extra punten gaan halen voor je je plus-kaart scant. De extra punten nadien toekennen kan niet meer. De actie loopt nog tot volgende week zondag. Enkel de bon van 150 punten kan nog (eenmalig) gebruikt worden. Ik heb ook een item gestart op dit forum waarop mogelijke kortingsacties vermeld kunnen worden. Hier heb ik een foto geplaatst van die bonnen. Die foto staat in mijn smartphone (net zoals mijn plus-kaart) en heb ik dus steeds bij de hand. Enkel nog inzoomen op barcode die in deze periode geldt en deze scannen. Dit kan binnen aan het loket, maar ook 24/7 aan een buitenterminal.

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel opnieuw bonnenactie. Had toch liever dat ze in plaats daarvan de prijs hielden.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Morgen ga ik voor de eerste keer tanken bij q8 tegen 19u :D na 2 jaar gaat het me zeker lukken. 

• Vind ik leuk 1

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet er iemand waar ik de CNG-prijzen van Q8 kan terugvinden (specifiek voor Schoten)?

En is dit L, H of H+ gas?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Q8 in Schoten is L-gas.

En de prijs, ik denk dat Q8 zijn prijs heeft aangepast aan die van Dats24 in Schoten (0,890) maar ik kan verkeerd zijn. Het zou kunnen dat het nog altijd € 0,850 per kg is.

Gewoonlijk kijk ik op Gibgas maar ik zie dat de laatste prijswijziging op 18 maart 2017 was, dus niet zo recent:

http://www.gibgas.de/Tankstellen/Detail B_2900_Schoten_Bredabaan_1199

Op een andere Duitse site, gas-tankstellen.de, zie ik wel een recentere prijs: € 0,890 / kg bij Q8 Easy Schoten. Zie bijgevoegd screenshot want de datum dat de prijs werd ingevoerd staat niet op de detailpagina.

Q8_Easy_Schoten_2017-10-13de.png

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

15/9/2017 is inderdaad de datum waarop een gebruiker de prijs veranderd heeft.

Om de prijs te veranderen moet je een geregistreerd gebruiker zijn, zoals ik bijvoorbeeld. Ik kan de prijzen daar dus veranderen, maar dat is een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb, vooral dan van de Dats24-prijzen die veranderd waren toen. Da's een half jaar geleden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is me gelukt ! Ik ben tot in Houthalen geraakt, blijkbaar stond @muscles me op te wachten, maar was ik een uur later dan gepland aangekomen.

Ik kreeg wel maar 15 kg in mijn tanks, terwijl ze volledig leeg waren :(

Achja, 0.89 € / kg maakte veel goed :x

• Vind ik leuk 1

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Net gaan tanken en de prijs is er nu 0,92 

• Bedankt 1

Skoda octavia 05/17

Gemiddeld verbruik : 3.6 kg H-gas / 100 km   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

pfff, die prijs hangt dus ook vast aan olieprijs.... tijd dat er een nieuwe speler komt die de prijs niet linkt aan olie...

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De prijs is gelinkt aan de prijs van DATS24. Houthalen volgt voor zijn H-gas de prijs die (marktleider) DATS24 vraagt voor L-gas. En DATS24 koppelt zijn gasprijs aan de stijgingen van de andere brandstoffen.
Ik vind het in deze (net zoals bij de vorige stijging) jammer dat DATS24 zowel H-gas als L-gas met hetzelfde bedrag (nu 0,30 euro) laat stijgen. Als je in jouw buurt met L-gas zit, is voor jouw de prijsstijging voor het aantal calorieën (en dus ook je kilometers) groter dan voor zij die H-gas kunnen tanken.
Aangezien de winstmarges op CNG erg laag zijn, kan DATS24 deze marges wat verhogen door prijsstijgingen te koppelen aan de andere brandstoffen. Iets wat je je als marktleider kan veroorloven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik passeer morgen nog eens bij Q8, ik moet een trip van 400 km maken en hoop dus volledig op gas van Q8 HH te rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, JJR zei:

De prijs is gelinkt aan de prijs van DATS24. Houthalen volgt voor zijn H-gas de prijs die (marktleider) DATS24 vraagt voor L-gas. En DATS24 koppelt zijn gasprijs aan de stijgingen van de andere brandstoffen.
Ik vind het in deze (net zoals bij de vorige stijging) jammer dat DATS24 zowel H-gas als L-gas met hetzelfde bedrag (nu 0,30 euro) laat stijgen. Als je in jouw buurt met L-gas zit, is voor jouw de prijsstijging voor het aantal calorieën (en dus ook je kilometers) groter dan voor zij die H-gas kunnen tanken.
Aangezien de winstmarges op CNG erg laag zijn, kan DATS24 deze marges wat verhogen door prijsstijgingen te koppelen aan de andere brandstoffen. Iets wat je je als marktleider kan veroorloven.

zijn dit veronderstellingen? of heb je ook iets om dit te staven?

Ik heb in het begin gezien dat Q8 HH zijn prijzen anders schommelden dan die van de DATS24

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zijn veronderstellingen. Het viel me in het verleden niet op omdat (zoals je het zegt) hun prijszetting nogal wispelturig was. Het valt me wel op dat de laatste drie prijzen die Houthalen hanteerde gelijk waren aan de prijzen die DATS24 voor hun L-gas rekende. Ook gebeurden telkens de aanpassingen op hetzelfde moment als bij DATS24. (Ook wel steeds gelijklopend met de prijsstijgingen van diesel die aangekondigd worden. Dus misschien toch een toevallige toevalligheid).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb nog es een keer meer dan 400 km kunnen afleggen met het CNG van Q8 Houthalen, meer bepaald exact 402,3 km met 15,53 kg CNG :D

... en dat met winterbanden !!!

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

En hier dan enkele winterimpressies van het tanken in Houthalen :D van gisterenavond. Er lag een beetje meer sneeuw dan in Sint-Truiden. 't Ligt dan ook korter bij de Kempen.

De ingebouwde flits van m'n smartphone ging af, zag ik: vandaar die schuine lichtstrepen.

2018-02-09de_21u12u00_1920x1440.jpg

2018-02-09de_21u12u54_1920x1440.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je voor je Valentijn geen dekseltjes gevraagd? Zone schonen oto en dan zoon lelleke velgen! :o

• Hahaha 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...