IO84 Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Beste Forumleden, Ik ben hier nieuw in deze forum. 3 maanden terug heb ik een VW Golf 7.5 Variant CNG aangeschaft 1.4TGI. Deze zomer gaan we op vakantie naar Griekenland met auto en zou graag enkel op BENZINE willen rijden is dit mogelijk? Vorige week eens CNG tank volledig opgebruikt en zag automatisch overschakelen naar BENZINE wel telkens elke start kreeg ik melding met oranje lampje constant aan dat CNG tank leeg is wat irriterend .. Kunnen er problemen ontstaan als ik kleine 6.000 kms enkel op BENZINE gaan rijden? Zijn er punten die ik moet opletten? Wil niet in panne vallen onderweg .. Alvast Bedankt voor de informatie en tips.
Herbie Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Best eens informatie in je garage vragen. Maar ik denk dat dat geen probleem kan zijn. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Jef164 Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Goede vraag... Het antwoord van uw garage is welkom hier! Ik zie geen probleem met "zonder gas", benzine gebruik zal beter smeren binnen de motor. Alleen maar uitlaatgassen vuiliger zullen worden 🤔 Mensen, is de uitlaatlijn van TGI identiek als voor TSI? Het lampje is normaal, alle lege tanken hebben dit (benzine lampje vind ik meer irriterend, oplicht @50% met een 9L 😁)
Taaner Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Het zal wel kunnen, maar waarom zou je dat doen? Waarom niet combineren, zowel CNG als benzine oprijden? Bij Fiat kan je trouwens kiezen om op benzine te rijden, gewoon op knopje drukken en je switched naar benzine.