IO84 Geplaatst: 8 juli 2021 Geplaatst: 8 juli 2021 Beste Forumleden, Ik ben hier nieuw in deze forum. 3 maanden terug heb ik een VW Golf 7.5 Variant CNG aangeschaft 1.4TGI. Deze zomer gaan we op vakantie naar Griekenland met auto en zou graag enkel op BENZINE willen rijden is dit mogelijk? Vorige week eens CNG tank volledig opgebruikt en zag automatisch overschakelen naar BENZINE wel telkens elke start kreeg ik melding met oranje lampje constant aan dat CNG tank leeg is wat irriterend .. Kunnen er problemen ontstaan als ik kleine 6.000 kms enkel op BENZINE gaan rijden? Zijn er punten die ik moet opletten? Wil niet in panne vallen onderweg .. Alvast Bedankt voor de informatie en tips.
Herbie Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Best eens informatie in je garage vragen. Maar ik denk dat dat geen probleem kan zijn. VW Golf 1.5 TGI CNG 130pk DSG7 Comfortline, since 02/09/2020
Jef164 Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Goede vraag... Het antwoord van uw garage is welkom hier! Ik zie geen probleem met "zonder gas", benzine gebruik zal beter smeren binnen de motor. Alleen maar uitlaatgassen vuiliger zullen worden 🤔 Mensen, is de uitlaatlijn van TGI identiek als voor TSI? Het lampje is normaal, alle lege tanken hebben dit (benzine lampje vind ik meer irriterend, oplicht @50% met een 9L 😁)
Taaner Geplaatst: 9 juli 2021 Geplaatst: 9 juli 2021 Het zal wel kunnen, maar waarom zou je dat doen? Waarom niet combineren, zowel CNG als benzine oprijden? Bij Fiat kan je trouwens kiezen om op benzine te rijden, gewoon op knopje drukken en je switched naar benzine.
IO84 Geplaatst: 9 juli 2021 Auteur Geplaatst: 9 juli 2021 Bedankt voor de reacties.. reden waarom ik met BENZINE heen en terug wil vanwege kwaliteit CNG onderweg.. veel gelezen over storingen met CNG systeem onderweg naar vakantie of terug wil deze graag vermijden. Normaal gaat wagen volgende week woensdag binnen voor onderhoud dan laat ik weten wat mijn garage hierover denkt. Helaas is er geen knop om zelf te wisselen benzine/cng wel volledig leegrijden gaat automatisch over naar Benzine
niko Geplaatst: 10 juli 2021 Geplaatst: 10 juli 2021 20 uren geleden, IO84 zei: Bedankt voor de reacties.. reden waarom ik met BENZINE heen en terug wil vanwege kwaliteit CNG onderweg.. veel gelezen over storingen met CNG systeem onderweg naar vakantie of terug wil deze graag vermijden. Normaal gaat wagen volgende week woensdag binnen voor onderhoud dan laat ik weten wat mijn garage hierover denkt. Helaas is er geen knop om zelf te wisselen benzine/cng wel volledig leegrijden gaat automatisch over naar Benzine ieder jaar ga ik ook met mijn golf naar griekenland. ik weet niet wat jij bedoelt, ik had nergens problemen met CNG tanken. Tot in griekenland rij ik bijna 100procent op CNG (lux-frank-switz-italie) 1400km voor +/- 60eur, tanken is overal H-CNG. Ook in griekenland, dit land telt 21tank stations op dit moment (aardgas uit rusland) 1 VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aardgasrijder Geplaatst: 10 juli 2021 Geplaatst: 10 juli 2021 @IO84 Ik weet niet waar jij verhalen over storingen met slechte kwaliteit CNG hebt gelezen, maar ik heb herhaaldelijk reizen gedaan tot Kroatië en nooit problemen gekend met slechte CNG. Je kan perfect op benzine blijven rijden maar dit is opmerkelijk duurder. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
IO84 Geplaatst: 12 juli 2021 Auteur Geplaatst: 12 juli 2021 Op 10/7/2021 om 20:51, niko zei: ieder jaar ga ik ook met mijn golf naar griekenland. ik weet niet wat jij bedoelt, ik had nergens problemen met CNG tanken. Tot in griekenland rij ik bijna 100procent op CNG (lux-frank-switz-italie) 1400km voor +/- 60eur, tanken is overal H-CNG. Ook in griekenland, dit land telt 21tank stations op dit moment (aardgas uit rusland) Ik heb GEEN ervaring met CNG heb recent aangekocht en nog geen 3000kms gereden vandaar had ik schrik heb gelezen in Duitse forum.. Slechte kwaliteit zorgt voor slechte verbranding en kan storingen oorzaken .. idd Benzine is dubbel duurder dar CNG .. ik zal eens kijken waar onderweg H-CNG kan tanken
IO84 Geplaatst: 12 juli 2021 Auteur Geplaatst: 12 juli 2021 Op 10/7/2021 om 21:56, Aardgasrijder zei: @IO84 Ik weet niet waar jij verhalen over storingen met slechte kwaliteit CNG hebt gelezen, maar ik heb herhaaldelijk reizen gedaan tot Kroatië en nooit problemen gekend met slechte CNG. Je kan perfect op benzine blijven rijden maar dit is opmerkelijk duurder. Vooral Duitse forum.. idd als ik zonder problemen kan rijden is must thx voor bericht
muscles Geplaatst: 12 juli 2021 Geplaatst: 12 juli 2021 47 minuten geleden, IO84 zei: Vooral Duitse forum.. idd als ik zonder problemen kan rijden is must thx voor bericht Ik ben telkens drie keer per jaar naar Hongarije gereden op CNG van 2015 tot en met 2019 met mijn toenmalige Skoda Octavia Combi 1.4 G-Tec. Ik heb verschillende routes naar ginder genomen en heb nooit problemen gehad met de CNG die ik getankt had. Het enige probleem dat je kan voor hebben is dat je slechts een paar gram CNG kan tanken aan een CNG-tankstation, maar dat ligt dan aan de CNG-installatie van dat tankstation. Het beste kan je naar Gibgas.de gaan, Routeplanner kiezen, en je route uitstippelen, en de CNG-tankstations opschrijven of uitprinten. Of de Gibgas app installeren. Die is wel betalend, maar het is een eenmalig, klein bedrag. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
IO84 Geplaatst: 12 juli 2021 Auteur Geplaatst: 12 juli 2021 1 minuut geleden, muscles zei: Ik ben telkens drie keer per jaar naar Hongarije gereden op CNG van 2015 tot en met 2019 met mijn toenmalige Skoda Octavia Combi 1.4 G-Tec. Ik heb verschillende routes naar ginder genomen en heb nooit problemen gehad met de CNG die ik getankt had. Het enige probleem dat je kan voor hebben is dat je slechts een paar gram CNG kan tanken aan een CNG-tankstation, maar dat ligt dan aan de CNG-installatie van dat tankstation. Het beste kan je naar Gibgas.de gaan, Routeplanner kiezen, en je route uitstippelen, en de CNG-tankstations opschrijven of uitprinten. Of de Gibgas app installeren. Die is wel betalend, maar het is een eenmalig, klein bedrag. Super! Ik zal zeker eens doen 1
niko Geplaatst: 12 juli 2021 Geplaatst: 12 juli 2021 11 minuten geleden, IO84 zei: Super! Ik zal zeker eens doen Welke route ga jij volgen? VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen