Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Onderhoudskosten A4 G-tron

Brembos

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag ook een offerte tbv € 484.68 + btw ontvangen voor mijn jaarlijkse onderhoud , ik heb momenteel 10.000 km :

Onderhoud 10.000 km met LL olie + filter verversen , interieurfilter :  € 420.16 + btw

Remolie service : € 46.07

Diversen : € 18.45

Ik heb het geluk dat de dealer die me de auto heeft verkocht, Delorge ,  dit onderhoud wil betalen. Hij had immers vergeten om het onderhoud dat voor de aflevering werd uitgevoerd te vermelden in het digitale onderhoudsboekje.. Aangezien de wagen reeds 3 jaar oud is zijn die bijkomende werkzaamheden voorzien. Toch forse prijzen die ze daar vragen ; interieurfilter € 95.83 + vervangen € 19.45 , dat is al  bijna 150 euro incl alleen daar voor. Normaal is dat voorzien op 60.000 km dus die is nog bijna zo goed als nieuw ook. Eens de garantie voorbij is zoek ik wel een goedkopere garage op. Identiek dezelfde filter staat hier voor € 47.14 te koop. https://www.amazon.de/s?k=pollenfilter+b9&af={"vehicle"%3A"5-681-14696-126184--1"}&__mk_de_DE=ÅMÅŽÕÑ&pid=aNYKKUc&ref=sx_pf_dsk_avftr_vs

De stealer mag er uiteraard ook iets op verdienen hé :-)

aangepast door Brembos
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het ook. Kleine leveringen en milieubijdrage staat er. Ik ga toch eens zien waar die pollenfilter zit, er een merkteken opzetten ,  en dan zien of ze die effectief vervangen . Ik kan me voorstellen dat ze een zo goed als nieuwe pollenfilter gewoon laten zitten en die 120 euro gewoon in hun zak steken.... Volgend jaar nog een gewone olieverversing (voor "maar" 250-300 euro) tijdens de garantie en daarna zien ze me daar niet meer.De wagen kost momenteel per km meer aan onderhoud dan aan brandstof.

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Brembos zei:

De wagen kost momenteel per km meer aan onderhoud dan aan brandstof.

Zo straffen ze jou omdat je je wagen zelf ingevoerd hebt. Aan het chassisnummer kunnen ze immers zien of D'Ieteren die ingevoerd heeft of niet.

Enkele maanden geleden had ik een afspraak gemaakt bij SEAT in Tienen omdat de Start-Stop-functie een storing aanduidde. Ik moest zeker een maand wachten voor ik kon komen. Toen ik mijn chassisnummer per telefoon doorgaf kon de man van de garage het niet onmiddellijk vinden en vroeg hij of ik de wagen zelf ingevoerd had. Gelukkig was de storing na tien dagen gedaan, en is sindsdien niet meer voorgekomen. Ik heb dan ook die afspraak afgebeld.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wagen is door d Ieteren zelf ingevoerd uit Duitsland. Ik heb hem gekocht bij een officiele dealer aan 60% van de nieuwprijs. Dit zijn blijkbaar de normale stealerprijzen. Gelukkig kost het me deze keer niets en kan ik er weer een jaar tegen nu. Het was een demo wagen van Audi , eerste inschrijving in Duitsland was op naam van Audi Ingolstadt.

aangepast door Brembos
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Brembos zei:

De wagen is door d Ieteren zelf ingevoerd uit Duitsland. Ik heb hem gekocht bij een officiele dealer aan 60% van de nieuwprijs. Dit zijn blijkbaar de normale stealerprijzen. Gelukkig kost het me deze keer niets en kan ik er weer een jaar tegen nu. Het was een demo wagen van Audi, eerste inschrijving in Duitsland was op naam van Audi Ingolstadt.

Dan kan ik jou alleen maar bedanken om dit in de openbaarheid te brengen, die stealerprijzen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wagen was vandaag binnen voor grote onderhoudsbeurt.Ik stond eerst aan te schuiven aan de verkeerde garagepoort. Weet ik veel dat Audi 's niet tussen de 'gewone" VW"s en Skoda's onderhouden worden maar dat daar een extra werkplaats is voor voorzien :-). Deze middag was de wagen klaar , ook enkele motorupdates uitgevoerd en Audi Connect in orde gezet , en ben ik hem gaan afhalen. Zoals overeengekomen moest ik niets betalen , alles op kosten van Delorge.  Volgens de boordcomputer moet ik na 625 dagen terug binnenkomen voor een olievversing (lijkt me raar) en over 730 dagen/30.000 km voor een inspectiebeurt. Ik ben dus weer al meer dan een jaar gerust. Zeer vriendelijke ontvangst overigens en een mooie gratis e-bike uitgeleend gekregen ( een Gazelle , bij VW was het een goedkope Chinees :-) ) Zo lang Corona duurt zal het nog wel even duren eer die 30.000 km op de teller staan. Ik doe tegenwoordig amper 150 km per week....

aangepast door Brembos
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Tijdens een vakantietrip naar Frankrijk kreeg ik spijtig genoeg een steentje in mijn voorruit zodat die vervangen moest worden. Ik kreeg een offerte van 3 bedrijven voor het vervangen van de voorruit + kalibreren van de voorruitcamera : Audi Stealer Rietje Kapellen € 1.340,00 Carglass € 1.134;00 en Autoglass Service Wilrijk € 489,00. Deze voormiddag werd mijn voorruit bij deze laatste op een uurtje tijd tot mijn volle tevredenheid vervangen door een nieuwe Saint Gobain ruit. Enkel de 4 ingegraveerde ringen ontbreken. Heeft weliswaar niets met cng te maken maar toont wel de woekerprijzen aan die sommigen menen te mogen vragen....

• Vind ik leuk 1
  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Autoglass is echt wel goedkoop in vgl met Carglass.

Een adres om te onthouden.

Heb je geen mini-omnium met glasbraak in ?  Je auto is toch niet zo oud ? 

En dan nog : die enkele Euro's voor mini-omnium haal je er toch zo uit na 1 keer glasbraak ?

Zeker tegenwoordig / in de toekomst met die kalibratie voor allerlei camera's etc.

• Vind ik leuk 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mini omnium net opgezegd wegens slechts 8.000 km per jaar en die kwam al op een 500 euro/jaar. Bij die 489.00 euro zat de calibratie al in (75 euro + btw) inclusief een calibratierapport (Hella calibratie toestel). Alles zeer netjes afgewerkt , op de vier ontbrekende ringen na zie ik geen enkel verschil met de originele voorruit. Beide van het merk  St Gobain overigens. Bij de stealer 325 euro + btw werkuren , 565 euro + btw voor de ruit en de rest voor kleine materialen , lijm en al die zever...Zeer tevreden . Om 11u30 binnen gebracht en tegen 12u45 was ie al klaar.

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/9/2022 om 17:47, Koen C zei:

Die Autoglass is echt wel goedkoop in vgl met Carglass.

Is het Autoglas of Autoglass clinic?

Autoglass is trouwens een merk van Belron, die ook eigenaar is van Carglass. Maar Autoglass zou enkel in de UK, Ierland en Polen actief zijn.

Our business and brands - Belron

Je weet trouwens toch wie de meerderheidsaandeelhouder is van Belron? Dezelfde familiale groep die jouw Audi (en VW, Seat, Porsch,...) importeert in Belgie: D'Ieteren :-)

Belron | D’Ieteren Group (dieterengroup.com)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Taaner zei:

Is het Autoglas of Autoglass clinic?

Geen idee.

Moet je aan @Brembos vragen.

Autoglass Clinic Antwerpen in Wilrijk : https://www.autoglassclinic.be/nl/service-centers/autoglass-clinic-antwerpen?gclid=Cj0KCQjwsrWZBhC4ARIsAGGUJur8Fg9B-ZWwkhfy2yf4jd2Jwr0Ufy91brC2KZNMluJBWb0-m-T0h_gaApe1EALw_wcB

Autoglas Antwerpen, met vestigingen in A'pen en ... Wilrijk ('t is daar precies druk) : https://www.autoglassclinic.be/nl/service-centers/autoglass-clinic-antwerpen?gclid=Cj0KCQjwsrWZBhC4ARIsAGGUJur8Fg9B-ZWwkhfy2yf4jd2Jwr0Ufy91brC2KZNMluJBWb0-m-T0h_gaApe1EALw_wcB

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Kleine onderhoudsbeurt laten uitvoeren bij garage Beyers in Kalmthout/Nieuwmoer.

€ 313,92 lijkt me een schappelijke prijs voor olieverversing met longlife olie. (is voorgeschreven voor een A4 g-tron) en remvloeistofservice. In tegenstelling tot bij stealer Rietje Kapellen werd de serviceinterval deze keer wel correct gereset (1 jaar/15000 km ipv 2 jaar/30000 km). Zeer vriendelijk onthaal ook en je kreeg uitgebreid uitleg over het uitgevoerde werk.

F57BDBEF-0B28-44F4-8248-33C1061E10F4.png

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...