Bjorn ecofuel Geplaatst: 6 juli 2017 Geplaatst: 6 juli 2017 Wij zijn net terug van een tripje naar Berlijn..Geprobeerd om alles op H-gas te rijden i.v.m. rijbereik wat ook gelukt is maar prijsverschillen zijn wel opmerkelijk. Heb zelf tss 1,01 en 1,09 betaald maar in Berlijn zelf is 1,15 tot 1,20 niks bijzonders. Gelukkig wel nergens geen beperkingen meer i.v.m. het gedoe rond VW. groetjes Bjorn 1
Populair bericht muscles Geplaatst: 27 oktober 2017 Populair bericht Geplaatst: 27 oktober 2017 Directeur Total Deutschland zet vraagtekens bij elektrisch rijden Gepuibliceerd op 25 oktober 2017 om 15:01 De Duitse overheid zet op dit moment wel erg fors in op elektrisch rijden, vindt Thomas Strauss, de kersverse directeur van Total Deutschland. In een interview met het Duitse vakblad Sprit Plus plaatst hij vraagtekens bij de huidige strategie van de politiek bij onze oosterburen. Strauss waarschuwt voor de nadelen die kleven aan elektrisch rijden en gelooft vooral in een mix van brandstoffen. Een glazen bol heeft Strauss, die sinds september directeur is van Total Deutschland, niet. Maar hij vindt wel dat de minpunten van elektrisch rijden onvoldoende worden meegenomen bij het bepalen van de juiste strategie door de overheid. Zo zijn de beperkte actieradius van elektrische modellen, de lange laadtijden en de prijzen van nieuwe elektrische voertuigen forse nadelen. De infrastructuur voor het laden van elektrische auto’s moet volgens de topman vooral bij mensen thuis en op het werk gerealiseerd worden. Total wil zich dan vooral concentreren op het realiseren van laadpunten bij tankstations langs de snelwegen. Overheid bepaalt de toekomst niet Hoewel er op dit moment volop belangstelling is voor elektrisch rijden, ziet de Total-directeur in de toekomst vooral kansen voor andere brandstoffen. “De politiek besluit niet of we elektrisch gaan rijden, de gebruiker beslist dat. De overheid kan stimulerende maatregelen invoeren om nieuwe technologieën te ondersteunen. Ik geloof vooral in een mix in de toekomst. Zoals diesel in combinatie met Adblue om de NOx-uitstoot terug te dringen.” Daarnaast gelooft hij in benzine, lpg, gecomprimeerd aardgas (cng) en voor het vrachtverkeer in vloeibaar aardgas (lng). “En natuurlijk in waterstof. Dat is voor ons echt een belangrijk alternatief. En technisch gezien gaat het bij waterstof natuurlijk ook om een vorm van elektrische mobiliteit. Alleen wordt de energie daarbij niet direct opgeslagen in de accu.” Rol van cng en waterstof De Duitse tak van Total heeft de handen ineengeslagen met Volkswagen om cng-stations te realiseren. “We willen ons op verschillende technologieën concentreren. Aardgas is er daar eentje van”, laat Strauss in het interview weten. Het aantal aardgasmodellen neemt toe, zo was onlangs ook op de autobeurs IAA in Frankfurt te zien. “Er moeten auto’s op de weg komen die geaccepteerd worden door de gebruiker en die gekocht worden. Dat zien we bij cng nu steeds meer gebeuren.” Total is daarnaast partner van H2 Mobility, een samenwerking van oliemaatschappijen, gasproducenten en autofabrikanten die in 2023 zo’n vierhonderd waterstofstations gerealiseerd wil hebben bij de oosterburen. “Op dit moment zijn er zo’n 350 voertuigen die op waterstof rijden in Duitsland. Dat is niet veel. Je moet niet vergeten dat we nog in een testfase zitten. Er zijn nog problemen op te lossen. Zodra er meer waterstofauto’s gaan rondrijden, is een aantal van vierhonderd een mooie start. Mits ze op de juiste plekken staan. Zowel in drukke stedelijke gebieden als langs de snelwegen.” Bron: TankPro.nl 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht muscles Geplaatst: 3 december 2017 Populair bericht Geplaatst: 3 december 2017 Shell-tankstation van de toekomst geopend langs Duitse A9 Gepubliceerd op 1 december 2017 Langs de snelweg A9 in het zuiden van Duitsland is hét tankstation van de toekomst verrezen. Althans, als we de initiatiefnemers mogen geloven. De nieuwe snelweglocatie is gebouwd door Tank & Rast, dat het merendeel van de snelwegstations bij onze oosterburen in handen heeft. Het project heeft in totaal zo’n 20 miljoen euro gekost. Het nieuwe tankstation is uitgevoerd in de kleuren van Shell. Een uitgebreid gamma aan brandstoffen en oplaadmogelijkheden, een prachtige shop, volop flexplekken waar bezoekers aan de slag kunnen en een keuken vol heerlijke gerechten. De nieuwe locatie van Tank & Rast, ten noorden van München, ziet er zonder meer indrukwekkend uit. Bekijk hier de foto’s van het nieuwe tankstation. Traditionele brandstoffen, snellaadpalen en waterstof Bij het tankstation kunnen uiteraard de standaard brandstoffen, inclusief Adblue, getankt worden. Daarnaast is er ook lpg en cng te krijgen. Hoewel het aantal elektrische auto’s in Duitsland ook nog relatief klein is, heeft Tank & Rast ervoor gekozen om snellaadpunten neer te zetten. Deze zijn gerealiseerd door het Duitse energiebedrijf Innogy SE, op een apart laadplein bij het tankstation. Ook bestaat de mogelijkheid om waterstof te tanken. Daarvoor is Tank & Rast een samenwerking aangegaan met Linde AG. In de keuken van het restaurant zijn vooral regionale gerechten uit Beieren te krijgen, die voor de ogen van de gasten vers bereid worden. Bij de koffiebar van Segafredo kunnen bezoekers aankloppen voor verschillende soorten koffie, andere warme dranken en zoete snacks. Ook de broodjes worden voor de ogen van de gasten gesmeerd. Op de nieuwe locatie zijn volop zitplaatsen en (flexibele) werkplekken gerealiseerd, waar bezoekers kunnen ontspannen of nog even aan de slag kunnen. Architectonisch hoogstandje De architecten hebben een waar huzarenstukje afgeleverd. Het resultaat ziet er indrukwekkend uit. Het tankstation, de shop en het restaurant zijn door de slimme vormgeving tot één fraai geheel versmolten. Buiten zijn twee grote terrassen gerealiseerd, waar zo’n tweehonderd gasten kunnen genieten van een welverdiende pauze onderweg. De uitstraling doet denken aan een echte Duitse Biergarten. Aangrenzend is een speeltuin van zo’n driehonderd vierkante meter aangelegd en een fitness- en sportparcours. Groene energie en zonnepanelen Innovatie en toekomstbestendigheid waren de speerpunten bij het realiseren van het nieuwe tankstation. De groene energie wordt opgewekt door zo’n 7200 vierkante meter aan zonnepanelen. Het overschot aan elektriciteit kan daarbij overigens ook weer worden teruggegeven aan het stroomnet. Zo gaat er geen energie verloren… Bron: Tankpro.nl 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 (aangepast) Mooi. Qua vormgeving en inrichting zijn er ook in België mooie tankstations te vinden. Ook qua bediening (verse broodjes die gesmeerd worden, verschillende koffies) : niet echt uitzonderlijk. Wel heel knap dat echt alle brandstoffen worden aangeboden. 14 minuten geleden, muscles zei: Hoewel het aantal elektrische auto’s in Duitsland ook nog relatief klein is, heeft Tank & Rast ervoor gekozen om snellaadpunten neer te zetten. Vind ik echt wel een rare gedachtekronkel. Heeft de schrijver nog nooit gehoord dat ook Merkel de elektrische wagen wil pushen ? Wat ik mis : SCHADUW op de parkeerplaatsen zelf. Of is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk naar binnen in de airco gaat zitten ? Ah ja, natuurlijk Geef mij maar die oude parkings (origineel met kasseiweg) met 1 (of geen) toiletgebouw en heel veel schaduw (als ik onderweg ben met caravan en toilet aan boord ). 3 december 2017 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 3 december 2017 Geplaatst: 3 december 2017 14 minuten geleden, Koen C zei: Mooi. Qua vormgeving en inrichting zijn er ook in België mooie tankstations te vinden. Ook qua bediening (verse broodjes die gesmeerd worden, verschillende koffies) : niet echt uitzonderlijk. Wel heel knap dat echt alle brandstoffen worden aangeboden. Vind ik echt wel een rare gedachtekronkel. Heeft de schrijver nog nooit gehoord dat ook Merkel de elektrische wagen wil pushen ? Wat ik mis : SCHADUW op de parkeerplaatsen zelf. Of is het de bedoeling dat je zo snel mogelijk naar binnen in de airco gaat zitten ? Ah ja, natuurlijk Geef mij maar die oude parkings (origineel met kasseiweg) met 1 (of geen) toiletgebouw en heel veel schaduw (als ik onderweg ben met caravan en toilet aan boord ). Ja, die parkings met veel schaduw van bomen heb ikzelf ook liever. Maar als ik kijk op Gibgas waar dit tankstation juist gelegen is, dan kan ik al zeggen dat ik daar hoogstwaarschijnlijk nooit zal passeren. Dit tankstation ligt enkel richting München, dus aan de rechterkant van de Autobahn als je onderweg bent naar Tirol. En ik moet daar dus niet zijn. Ik rij namelijk van Frankfurt via Regensburg naar Passau en daar rij ik dan Oostenrijk binnen. Voor degenen hier, die wel naar Tirol rijden en daar CNG willen tanken, het is aan pompen 29 en 30 (uiterst rechts dus). En de prijs van het H-gas valt goed mee: momenteel €1,099/kg. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht incuflex Geplaatst: 9 januari 2018 Populair bericht Geplaatst: 9 januari 2018 (aangepast) Afgelopen vakantie gaan skiën in het Oostenrijkse lechtal met mijn Golf TGI. De eerste reis door Duitsland dus het was wat uitzoeken, daarom hier een kort verslagje van de tankbeurten. Voor de heenreis kozen we om de E42 te nemen en in Steinebrucke de grens met Duitsland over te steken. Er werd eerst getankt in Hoboken en dan van daaruit vertrokken. Eerste tankstop was gepland in Wittlich, ( Gottlieb-Daimler-Straße 2, 54516 Wittlich, Duitsland ). Deze tussenstop haalde we met een overschot van een 40 km, nipt maar goed te doen dus. Eerst even verwarring omdat wij bij de Total stonden maar het is wel degelijk de Aral die CNG heeft. Een relatief klein tankstation en het was ook even zoeken hoe de aansluiting om te tanken nu net werk. Het tanken ging perfect. Daarna namen we de 1 en de 62 richting Pirmasens. We hadden gepland om te tanken en iets te eten in Münchweiler (Bundesstraße, B10, 66981 Münchweiler an der Rodalb, Duitsland) omdat daar een gasthaus aan het tankstation was. Jammer genoeg was het restaurant dicht en de CNG pomp kapot. Gelukkig nog voldoende gas over om door te rijden. We vervolgende onze weg (met de gps was te negeren) via de B427 richting Karlsruhe. In Bad Bergzabern zagen we toevallig dat er CNG getankt kon worden, een tankstation zonder shop, links van de weg aan een rondpunt tegenover de brandweer. Met een volle tank richting onze overnachting in Altenstadt. Volgende dag terug op weg naar Oostenrijk, vermits we de drukte kennen aan de tunnel in Füssen nemen we altijd de afslag richting het Tanheimer tal en rijden zo naar het Lechtal. Daarom was de laatste stop de (Aral in Kempten Schumacherring 110, 87437 Kempten (Allgäu) ), 1.5 van de autsnelweg gelegen maar relatief snel te vinden. In de heenrit dus één kapotte pomp en enkel in Wittlich relatief ver moeten omrijden (5km). In Oostenrijk nog tot halverwege de week op cng kunnen rijden, dan moeten overschakelen op benzine vermits het dichtstbijzijnde CNG tankstation in Reutte bijna een uur rijden is. Op de terugweg (de gebruikelijke route via stuttgart) eerst in Vils getankt, minder drukte dus gewoon via de tunnel in Füssen. Hiervoor moet je wel de afrit nemen vlak voor het tankstation en de autostrade oversteken. Maar ook hier vlot te tanken ( Shell, Stegen 7, 6682 Vils, Oostenrijk). Tweede tankstop in Merklingen, niet omdat het al nodig was maar een iets uitgebreidere stop vermits dit een wat groter tankstation is (Nellinger Str. 24, 89188 Merklingen, Duitsland). Derde stop in Alzey, ook weer een aral op max 1 km van de oprit, wel opletten dat je hier niet terug de autostrade richting Ludwigshafen opdraait … ( Schafhäuser Str. 2-6, 55232 Alzey), Onze laatste tankstop deden we in Eschweiler (Rue de Wattrelos 11, 52249 Eschweiler, Duitsland), bij aankomst in België bijna een halfvolle tank. Ervaringen: In de heenweg alles op voorhand uitgezocht maar door de stukke pomp moeten uitwijken naar een ander tankstation. Toevallig gespot maar dus makkelijk opgelost. Op de terugweg iets minder gepland en af en toe de zoekfunctie in de gps gebruikt, werkte goed. Vaak kleinere tankstations en ook de properheid van het sanitair was niet echt goed te noemen. Met een volle tank in Duitsland haal je makkelijk 300 km, met 4 personen en volgeladen. In Oostenrijk zit je soms ver van de pomp en als je dan lokaal verplaatsingen moet doen dan ben je op benzine aangewezen. 9 januari 2018 aangepast door incuflex 2 1
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Geplaatst: 9 januari 2018 @incuflex Als je dan toch al zo laag in Duitsland zit in het begin van je trip, dan kan je beter via Brussel en het Groothertogdom Luxemburg zo naar Saarbrücken rijden want dan heb je na 299 km een CNG-tankstation van Esso in Merziger Straße 1, Merzig, Duitsland (€1,029/kg). Uiteraard kan je al tanken in Merl, Luxemburg (Aral) na 248 km of in Route du Vin 124, L-5440 Remerschen (Aral) maar die laatste is slechts open van 6 tot 22u en ligt op 277 km van Hoboken. Momenteel is de CNG-prijs bij die twee Luxemburgse Aral-stations €0,741/kg. Afhankelijk dan van waar je beslist te tanken, moet je daar 300 km bijtellen. 1) Merl, Luxemburg: 248 km + 300 = 548 km. Ik zou dan Esso, Mahdentalstraße 97, D-71065 Sindelfingen kiezen op 541 km omdat die slechts op 1 km van de autostrade ligt en 24 uren open is. 2) Remerschen, Luxemburg: 277 km + 300 = 577 km. We zitten daar met een Jet, Industriestraße 36aD-70565 Stuttgart (Vaihingen) op 544 km op 3,5 km van de autostrade maar in de week slechts open van 5 tot 23u, weekend van 7-23u. Het eerstvolgende CNG-station ligt op 591 km: EVF, (Automat) Hauptstraße 89, D-73349 Wiesensteig op 3,2 km van de autostrade, en ja, ze aanvaarden Maestro. 3) Merzig, Duitsland: 299 km + 300 = 599 km. Je kan EVF in Wiesensteig kiezen of een beetje doorrijden tot Aral, Nellinger Straße 24, D-89188 Merklingen op 602 km, 0,5 km van de autostrade, 24 uren open. En in dat gebied in Oostenrijk zie ik dat er inderdaad zeer weinig CNG-tankstations zijn. Ik zie daar een Shell, Stegen 7, A-6682 Vils op 748 km, en die in Reutte ken je al. Ik heb dit alles laten berekenen door de Gibgas Routenplaner. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
incuflex Geplaatst: 9 januari 2018 Geplaatst: 9 januari 2018 (aangepast) 23 minuten geleden, muscles zei: @incuflex Als je dan toch al zo laag in Duitsland zit in het begin van je trip, dan kan je beter via Brussel en het Groothertogdom Luxemburg zo naar Saarbrücken rijden want dan heb je na 299 km een CNG-tankstation van Esso in Merziger Straße 1, Merzig, Duitsland (€1,029/kg). Uiteraard kan je al tanken in Merl, Luxemburg (Aral) na 248 km of in Route du Vin 124, L-5440 Remerschen (Aral) maar die laatste is slechts open van 6 tot 22u en ligt op 277 km van Hoboken. Momenteel is de CNG-prijs bij die twee Luxemburgse Aral-stations €0,741/kg. Afhankelijk dan van waar je beslist te tanken, moet je daar 300 km bijtellen. 1) Merl, Luxemburg: 248 km + 300 = 548 km. Ik zou dan Esso, Mahdentalstraße 97, D-71065 Sindelfingen kiezen op 541 km omdat die slechts op 1 km van de autostrade ligt en 24 uren open is. 2) Remerschen, Luxemburg: 277 km + 300 = 577 km. We zitten daar met een Jet, Industriestraße 36aD-70565 Stuttgart (Vaihingen) op 544 km op 3,5 km van de autostrade maar in de week slechts open van 5 tot 23u, weekend van 7-23u. Het eerstvolgende CNG-station ligt op 591 km: EVF, (Automat) Hauptstraße 89, D-73349 Wiesensteig op 3,2 km van de autostrade, en ja, ze aanvaarden Maestro. 3) Merzig, Duitsland: 299 km + 300 = 599 km. Je kan EVF in Wiesensteig kiezen of een beetje doorrijden tot Aral, Nellinger Straße 24, D-89188 Merklingen op 602 km, 0,5 km van de autostrade, 24 uren open. En in dat gebied in Oostenrijk zie ik dat er inderdaad zeer weinig CNG-tankstations zijn. Ik zie daar een Shell, Stegen 7, A-6682 Vils op 748 km, en die in Reutte ken je al. Ik heb dit alles laten berekenen door de Gibgas Routenplaner. Goh, persoonlijk vind ik het stuk tussen Brussel en Luxemburg een enorm hatelijk stuk, zeker op de terugweg dan lijkt dit eindeloos. De route die ik genomen heb is veel aangenamer rijden, je hebt meteen een vakantiegevoel. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. 9 januari 2018 aangepast door incuflex
muscles Geplaatst: 9 januari 2018 Geplaatst: 9 januari 2018 2 minuten geleden, incuflex zei: Goh, persoonlijk vind ik het stuk tussen Brussel en Luxemburg een enorm hatelijk stuk, zeker op de terugweg dan lijkt dit eindeloos. De route die ik genomen heb is veel aangenamer rijden, je hebt meteen een vakantiegevoel. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Maar ik deed het al omdat je in Münchweiler an der Rodalb met een kapotte CNG-pomp zit, en omdat je niet op benzine zou hoeven te rijden. Voor de veiligheid, allee, ik raad je aan om het Erdgasfahrer-forum te raadplegen voordat je vertrekt. In de tweede post staat: "Zwischenzeitlich waren bedroht: Münchweiler an der Rodalb (per 30.09.2017 ???)" Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 13 maart 2018 Geplaatst: 13 maart 2018 Hier een lijst met alle CNG-tankstations die Orangegas overgenomen heeft. Allemaal oude tankstations van Gazu, waarvan drie gesloten worden: Leipzig, Selm en Leverkusen: De adresgegevens van onze locaties in Duitsland zijn: - OrangeGas Bad Oeynhausen, Mindener Straße 2A, 32545 Bad Oeynhausen - OrangeGas Borgholzhausen, Kurt-Nagel-Straße 2, 33829 Borgholzhausen - OrangeGas Detmold, Bielefelder Straße 288, 32258 Detmold - OrangeGas Düren, Monschauer Straße 69, 52355 Düren - OrangeGas Goch, Ostring 40, 47574 Goch - OrangeGas Hiddenhausen, Bünder Straße 184, 32120 Hiddenhausen - OrangeGas Meschede, Warsteiner Straße 41, 59872 Meschede - OrangeGas Rheda-Wiedenbrück, Bielefelder Straße 34, 33378 Rheda-Wiedenbrück - OrangeGas Selm, Kreisstraße 92A, 59379 Selm - OrangeGas Leipzig, Schönauer Straße 113, 04207 Leipzig - OrangeGas Kerpen, Erftstraße 127, 50170 Kerpen - OrangeGas Leverkusen, Langenfelder Straße 105, 51371 Leverkusen Andere CNG-tankstations: - Heropening: Het CNG-tankstation in 50858 Köln-Marsdorf, Dürener Str. 415 (dat gesloten was) is sinds 1 februari 2018 weer terug open. - Sluiting: Vanaf 30 juni 2019 wordt het volgende CNG-station gesloten: Agip Tankstelle, Kissinger Straße 35, 97769 Bad Brückenau - Blijft toch open: Rosenheim, op het RVO-terrein. Dat ligt onder München, richting Salzburg (oosten) en Innsbruck (zuiden). Bron: Erdgasfahrer-forum Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
LucG Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Een weekendje Duitsland achter de rug. CNG tanken geen enkel probleem. Eindbestemming was Adenau dus meest voor de hand liggende tankstation CNG was in Eschweiler West. Al verschillende malen geweest en altijd dik in orde. Is gelegen juist achter de rustplaats Aachener Land (komende vanuit België) en direct aan afrit 5a. 1
Populair bericht muscles Geplaatst: 12 april 2018 Populair bericht Geplaatst: 12 april 2018 OrangeGas opent veertiende groengas-locatie in Duitsland Gepubliceerd op 11-04-2018 om 13:52 Het veertiende tankstation van OrangeGas in Duitsland is een feit. Woensdag werd de locatie in Plettenberg heropend in de kleuren van de aanbieder van groengas. De eigenaresse van het Esso-tankstation, dat ligt in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, hoopt dat de afzet van deze duurzame variant van aardgas door de samenwerking met OrangeGas een flinke boost krijgt. Een jaar geleden werd al een voorzichtig begin gemaakt met het aanbieden van aardgas aan de pomp bij het tankstation. In eerste instantie werd daarvoor een samenwerking gezocht met de Stadtwerke, maar het lokale nutsbedrijf haakte af. Onderneemster Kathrin Hagemann ging op zoek naar een andere partij en kwam uit in Nederland. Ze laat in een Duitse krant weten dat ze blij is met de samenwerking met OrangeGas. “Ze hebben al heel wat groengas-stations in Nederland en breiden op dit moment ook in Duitsland uit. Ze hebben verstand van zaken.” Duurzame variant van aardgas Hagemann moest wel even zoeken voor ze een nieuwe aanbieder vond. Haar klanten zaten in de tussentijd zonder mogelijkheid om groengas te tanken en moesten noodgedwongen naar stations flink wat kilometers verderop uitwijken. Het aantal autoproducenten dat modellen levert die uit de voeten kunnen met groengas zit in de lift. Groengas is de duurzame variant van aardgas en wordt gemaakt door biogas op te waarderen tot aardgaskwaliteit. De brandstof wordt gezien als interessante tussenstap bij de overgang naar elektrische auto’s met een stekker en waterstofmodellen. Eind 2019 wil het bedrijf de grootste exploitant van duurzame brandstoffen van Europa zijn, liet oprichter en directeur Marcel Borger van OrangeGas afgelopen januari weten. De Duitse markt is daarbij van groot belang, benadrukte hij. “Wij hebben het volste vertrouwen dat wij de komende 2 tot 3 jaar fors kunnen groeien in Duitsland naar honderd tot honderdvijftig aardgastankstations. De volgende dertig tot vijftig stations zitten al in de pijplijn”, vertelde Borger enkele maanden geleden. Het bedrijf heeft een eigen directeur voor de Duitse markt aangesteld. Bron: TankPro 2 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 18 april 2018 Geplaatst: 18 april 2018 Voor al de CNG-rijders die richting Denemarken, Zweden, Noorwegen rijden: het CNG-station in Oldenburg bij Holstein is terug open sinds 15 april 2018. Momenteel bedraagt de CNG-prijs daar € 0,999 per kg. Dat is H-gas waarvan 10% biomethaan. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 18 april 2018 Geplaatst: 18 april 2018 Mmm, daar hangt nu eens een goede sticker op, toch voor ne witten auto...
muscles Geplaatst: 18 april 2018 Geplaatst: 18 april 2018 4 uren geleden, Lange_666 zei: Mmm, daar hangt nu eens een goede sticker op, toch voor ne witten auto... Die CNG-stickers in Duitsland trouwens allemaal ! Die zien er overigens allemaal hetzelfde uit. Hier is een betere foto van dezelfde witte Golf Variant TGI. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
CH4 Geplaatst: 18 april 2018 Geplaatst: 18 april 2018 Dat zijn de gibgas stickers. Ziet er inderdaad wat strakker uit. 1
Aardgasrijder Geplaatst: 19 april 2018 Geplaatst: 19 april 2018 Klopt, helaas voldoet deze sticker niet aan de gestelde eisen van België Op een witte wagen in feite wel Kost 4 € per stuk. 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
muscles Geplaatst: 21 juni 2018 Geplaatst: 21 juni 2018 OrangeGas neemt twaalf CNG-stations over in Duitsland Gepubliceerd op 20-06-2018 om 16:10 OrangeGas breidt haar netwerk in Duitsland uit met de overname van twaalf CNG-stations van Mabagas Kraftstoff. Het aantal tankstations van het Nederlandse bedrijf groeit daardoor naar 75 in Nederland en 35 in Duitsland. Elf van de twaalf nieuwe stations staan bij locaties van OIL! “Dit is een belangrijke stap in onze ambitie om marktleider te worden in Duitsland”, zegt Marcel Borger, directeur en oprichter van OrangeGas. “Wij zijn heel blij met deze overname en dat wij met OIL! een partner hebben gevonden om in de toekomst het netwerk verder uit te breiden”. OrangeGas, opgericht in 2008, exploiteert een groot netwerk van CNG-stations in Nederland en Duitsland en heeft de ambitie om zo snel mogelijk naar 150 locaties in Duitsland door te groeien en marktleider te worden. In Duitsland zijn er in totaal 860 tankstations waar groengas/CNG wordt aangeboden. Zowel de overheid als grote fabrikanten als Volkswagen zetten in op deze brandstof. Ook SEAT wil binnen afzienbare tijd alle modellen af-fabriek op CNG leverbaar maken en zelfs de grootste CNG-autofabrikant worden. Grootste van West-Europa Robert Kurtze, managing directeur OIL! Tankstelle, zegt: “Naast deze overname zien wij veel potentie in de toekomstige samenwerking met OrangeGas. Met OrangeGas hebben wij een onafhankelijke partij gevonden die gespecialiseerd is in de verkoop van schone brandstoffen in Duitsland met de ambitie om de grootste van Noordwest-Europa te worden”. OrangeGas is opgericht in 2008 door de zwagers Marcel Borger en Pelle Schlichting met het doel om met een eigen netwerk alleen maar schone brandstoffen te verkopen en zo een belangrijke bijdrage te leveren aan de schone mobiliteit in Europa. OrangeGas is sinds december 2017 ook actief in Duitsland. Bron: TankPro Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Gsa_danny Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 Iemand al langs de A5 van Karlsruhe naar Bazel gereden? En zijn er op de autoweg CNG tankstations? Volgens PITPOINT niet zo te zien, liggen er wel genoeg in de buurt van natuurlijk. Ik rijd met een Caddy MAXI dus kom wel een heel eind. VW Caddy maxi (5 zitplaatsen)
muscles Geplaatst: 1 augustus 2018 Geplaatst: 1 augustus 2018 34 minuten geleden, Gsa_danny zei: Iemand al langs de A5 van Karlsruhe naar Bazel gereden? En zijn er op de autoweg CNG tankstations? Volgens PITPOINT niet zo te zien, liggen er wel genoeg in de buurt van natuurlijk. Ik rijd met een Caddy MAXI dus kom wel een heel eind. De meeste CNG-tankstations in Duitsland liggen inderdaad niet vlak naast de autosnelweg maar meestal op 1 tot 2 kilometer van de Autobahn. Ik gebruik de site van Gibgas om mijn route te plannen, en je kan de Korridor instellen op 1, 2, 3, 5, 10, ... kilometer. De Gibgas-app is betalend. Ik heb ook de Pitpoint-app op mijn smartphone maar ik heb die nog niet gebruikt. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen