Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Ben jij tevreden over het verbruik van je CNG-wagen?  

29 leden hebben gestemd

1. 1. Ben jij tevreden over het verbruik van je CNG-wagen?

• Ja
      26
    • Neen
      3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
21 uren geleden, muscles zei:

't Is toch komiek dat die mannen van 't stad just daar moesten tanken op 'tzelfde moment als gij daar aankwam. Hoe is 't toch mogelijk! Konden die dan niet aan pomp 10 tanken? 't Is altijd iets.

't Is daar dikwijls toch druk aan beide pompen en gedurende de dag dikwijls voertuigen van "'t stad".

Pomp 11 is mijn favoriete pomp daar ik bij deze altijd al meer heb kunnen tanken dan aan pomp 10. Gisteren bleef pomp 10 ook weer steken op 200 bar terwijl ik dat bij pomp 11 nog nooit gezien heb, daar gaat het altijd tot 230 bar.

En pomp 11 is direct in de rijrichting, voor pomp 10 moet ik nog een extra maneuver maken.

Ik zou wel gewacht hebben tot pomp 11 vrij was maar na het tanken van de eerste camionette lieten ze het pistool zitten op de vuldop en gingen rustig op het bankje zitten. Ambtenarenpauze of zoiets....

Dan kwam de tweede camionette, die zette zich achter de eerste en beide werknemers gingen zich bij de 3 andere aan het bankje zetten. Superpauze en aangezien ik daar niemand wil in storen heb ik maar getankt aan pomp 10.

Aangezien er minder in de tanks ging zal het deze keer geen 500 km zijn. Was vanmorgen al direct te zien, metertje begon vrij snel te zakken en als er gevuld is tot 230 bar wil dat al wel eens tot km 50-60 duren...

Geplaatst:
5 minuten geleden, Lange_666 zei:

' Was vanmorgen al direct te zien, metertje begon vrij snel te zakken en als er gevuld is tot 230 bar wil dat al wel eens tot km 50-60 duren...

Spijtig dat je bij Total te Kallo het aantal bar per pomp niet kan zien, enkel aan de pomp staat een label dat de compressoren 300 bar aankunnen.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

• 1 maand later...
Geplaatst:

De combinatie 80% flutgas van Dats24, een week druk fileverkeer en winterbanden zorgde spijtig genoeg voor een nieuw verbruiksrecord in negatieve zin : 16.36 kg voor slechts 244 km ofwel 6.7 kg/100 km. Hoog tijd dat ze in het Antwerpse ook H-gas gaan verkopen.....

Geplaatst:
2 uren geleden, Brembos zei:

De combinatie 80% flutgas van Dats24, een week druk fileverkeer en winterbanden zorgde spijtig genoeg voor een nieuw verbruiksrecord in negatieve zin : 16.36 kg voor slechts 244 km ofwel 6.7 kg/100 km. Hoog tijd dat ze in het Antwerpse ook H-gas gaan verkopen.....

6,7 kg/100 km voor je Golf Variant met winterbanden? Dat is toch wel heel veel.

Het verbruik met flutgas zou niet hoger mogen zijn dan met H-gas.

• Verward 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
8 uren geleden, muscles zei:

6,7 kg/100 km voor je Golf Variant met winterbanden? Dat is toch wel heel veel.

Het verbruik met flutgas zou niet hoger mogen zijn dan met H-gas.

dat is een redenering die ik niet volg.

Als je verbruik hetzelfde zou moeten zijn, waarom spreken we dan over 2 soorten gas (3 als je H+ mee telt)?

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Ik was ook even niet mee maar ik vermoed dat muscles het heeft over procentueel verbruik.

VB: H-gas = 16% meer energie dan L-gas, maw het verbruik zou dan ook procentueel hetzelfde verschil moeten geven (bij mij is dat zo goed als correct).

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:
3 uren geleden, Lange_666 zei:

Ik was ook even niet mee maar ik vermoed dat muscles het heeft over procentueel verbruik.

VB: H-gas = 16% meer energie dan L-gas, maw het verbruik zou dan ook procentueel hetzelfde verschil moeten geven (bij mij is dat zo goed als correct).

Ja, inderdaad.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
7 uren geleden, Lange_666 zei:

Dit is volledig correct.

Geplaatst:

Voilà, hier staat het toch zwart op wit: 4,2 kg/100 km met L-gas met een VW Golf Variant !!! Misschien ligt het dan aan het tankstation want Niko gaat vooral tanken bij Maes in Rumst (90% aardgaskwaliteit).

Geplaatst:

Er zijn ook L-gas stations waar de gas kwaliteit maar 80% is en de calorische waarde onder de 10 ligt.

Vorig jaar reed ik een gans jaar op L-gas 90% (op een enkele uitzondering na) en kwam uit op 4,5kg (berekend, niet op BC) per 100% maar om dat te halen moet je toch met een fluwelen voet voor rondrijden.

Op dit moment is mijn gemiddeld verbruik gedaald tot 4,1kg dankzij H+ gas Hoboken. Het gemiddelde verbruik over de periode dat ik H+gas tank is 3.6Kg/100 km (berekend, BC geeft 3,3 gemiddeld).

Enkel spijtig dat ze in Hoboken de vuldruk laten zakken hebben naar 200 bar.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...