Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
muscles

Autosalon 2019

Recommended Posts

4 uren geleden, Groengas zei:

Bijzonder dat Volkswagen pas zo laat weer met de voertuigen komt. Dan zijn ze er meer dan een jaar uit geweest. 

Zoiets kan ook gezegd worden van het tankstationmerk Q8 (in NL bekend onder de naam Tango). Q8 heeft namelijk geen enkele nieuwe CNG-installatie geplaatst in de afgelopen jaren 2017 en 2018.

Nochtans staat er iets heel anders geschreven op hun CNG-pagina:

Heb jij een wagen op CNG? Dan ben je bij Q8 aan het juiste adres! Q8 opende in 2016 al 5 CNG-tankstations, en we plannen er nog meer in de toekomst.

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allee, ik heb dan toch nog rap een antwoord gekregen van Q8:

Goeienavond heer, Bedankt voor uw bericht! Wij streven ernaar om ons CNG-netwerk uit te breiden. Dit is echter een immens project. CNG vraagt weliswaar een erg uitgebreide aanpak en de nodige attesten waardoor de implementatie ervan meer tijd vraagt dan gewone tankinstallaties. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Voor verdere vragen blijven wij steeds ter beschikking. Met vriendelijke groeten, Q8 Fuel Team.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,14 kg/100 km | 242.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

er is hier een Q8 om de hoek,dus laat maar komen.

• Vind ik leuk 1

Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes  Black Nano  :  922073_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 9/1/2019 om 22:44, Brembos zei:

500 euro extra korting op een model dat volgend jaar vervangen wordt door de Golf 8 ? Dat is ook gene vette.....

Da's extra korting bovenop de korting die je al krijgt he. En volgend jaar staat nu ook nog niet voor de deur, vooralsnog is de Golf sowieso nog één van de best verkopende modellen van België. 't Zou geen slimme zet zijn van VW om de prijs nu al neer te hakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, nonzerosumgame zei:

Da's extra korting bovenop de korting die je al krijgt he. En volgend jaar staat nu ook nog niet voor de deur, vooralsnog is de Golf sowieso nog één van de best verkopende modellen van België. 't Zou geen slimme zet zijn van VW om de prijs nu al neer te hakken.

Dat weet ik zo nog niet. Maar... je hebt klanten die veel liever een eindereeksmodel kopen en tegelijkertijd heb je ook klanten die er de voorkeur aan geven om te wachten tot de Golf 8 er is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik blijf het vreemd vinden dat ik ook dit jaar weer niets terug vind over CNG in de folders van Fiat, Skoda en Volkswagen die ik naar aanleiding van het autosalon gekregen heb. 

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad, de link op aardgasrijder.be naar de speciale site van fiat voor CNG komt op een lege pagina uit......

bij Skoda kan je niets meer terugvinden en bij Audi is CNG van de site gehaald.

en dan maar reclame maken op TV1 voor CNG, maar als je het nergens kan kopen?????

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op de Belgische website kan je sinds gisteren ofzo de octavia combi gtec terug configureren. Gisteren vond ik wel nog een foutje dat als je naar de algemene info van de gtec gaat dat het nog 1.4 motor is en een volledige tank voor benzine. De tekening laat ook maar 2 tanken cng zien terwijl het er drie zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ok maar op den duur is het enkel Skoda en Seat. Daarmee gaan ze de markt niet veroveren he

----

884152_5.png- Volvo V60 Bi fuel 2.0 213pk BJ2014 - meestal L-gas

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Momenteel merk ik geen bezoekersstijging op de blog of het forum.

Dat was vorig jaar wel anders...

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor de cng liefhebbers.

Er staan er bij de vag groep voldoende:

vw up

vw golf

vw caddy

vw transporter dacht ik.

seat arona

seat die kleinste

Fiat geen gezien op he eerste gezicht.

Iveco verschillende

Heb vandaag nog eventjes bij die kerel van dats gestaan voor wat te zeveren over cng.

Met de SsangYong rijdt hij niet meer, was een weekje.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zover heb ik niet gevraagd. Keken nu al raar dat je op uw knieen gaat zitten en eronder kijken. 

Wel werd vermeld dat Dats Cng gaat opdrukken tot 260 bar in hun stations, na een vraag over de soms belabberde vuldruk.

Wat wel weeral opviel , een MASSA "verkopers" bij elk merk. Was vorig jaar ook al druk, maar nu liepen ze elkaar zelfs voor de voeten.

• Verward 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Wij rijden nu met een Peugeot Partner Tepee 1.6 Diesel van april 2010 met 224.000km. Daar beginnen stilaan kosten aan te komen. Distributieriem, remschijven, ophanging,...

We denken al langer aan een CNG als opvolger maar vinden het aanbod toch beperkt. ☹️

We hadden gehoopt dat meer merken CNG in hun gamma zouden opnemen maar ik krijg dit jaar echter de indruk dat steeds meer merken afhaken. Of is dit een verkeerde vaststelling?

Zijn er andere oorzaken waardoor het CNG aanbod zo beperkt is? Zouden de WLTP testen er voor iets tussen zitten? 

Heeft het zin om nog een jaar te wachten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@DaanW Welkom op het forum.

Het is toch al langer dat merken zoals Mercedes en bijvoorbeeld Volvo geen CNG-wagens meer verkopen.

In feite heb je slechts drie grote automerken die CNG-auto's af-fabriek leveren, en dat zijn Opel, Fiat en de VAG-groep. Op de volgende site kan je alle modellen terugvinden. Hierbij ontbreekt de nieuwe Skoda Scala, die evenals de Seat Arona in de loop van 2019, zal uitgebracht worden.

https://www.egear.be/cng-wagens/

De prijs van de keuring van de CNG-tanks bedraagt niet overal € 75 per tank. Bij Drive Systems in Halen kost dit slechts € 60 per tank.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Makkelijk en stressvrij: bezoek het autosalon van achter je computer!

https://www.vroom.be/nl/dossier/autosalon-brussel-2019/makkelijk-en-stressvrij-bezoek-hier-het-autosalon-van-achter-je-computer-21291

Als je bijvoorbeeld Skoda wil zien, klik eerst op het laatste automerk dat je kan zien in de lijst. In het begin is dat Fiat. Klik daarna opnieuw in de lijst. Het volgende automerk dat laatst is in de rij, is Mini. Klik op Mini. Klik terug in de lijst en dan zie je de rest van de automerken t.e.m. Volvo.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...