Cyberbob Geplaatst: 31 oktober 2018 Geplaatst: 31 oktober 2018 8 uren geleden, Dr Nick zei: begrijp ik zeker. Dat is ook net de reden dat ik ben overgeschakeld naar 4seizoens. Bij vorige auto's deed ik ook altijd de bandenwissel zelf. Heb hier zelfs (semi-)professioneel materiaal liggen om vrij vlot te kunnen wisselen. En tijd is voor mij niet zozeer het probleem, maar motivatie werd dat wel. En de 4seizoentjes doen het zo goed dat de tweede auto hier ook op 4seizoens gelegd gaan worden als deze banden op zijn. Juist ook een set winterbanden occasie in perfecte staat voor de a4 gekocht. En ga deze in december ook zelf leggen. En ben nu aan het kijken om het juiste werkmateriaal. Welk materiaal heb jij dan om dit makkelijk klaar te spelen? Want ben nu aan het kijken voor een slagmoersleutel op accu.
pluxy Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Deftige krik en slagmoersleutel(voor mij perslucht) en een matteke voor uw knieen? 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Aardgasrijder Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Ik heb een gewone manuele sleutel... misschien toch ook eens kijken voor een slagmoersleutelke ? Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 10 uren geleden, Cyberbob zei: Juist ook een set winterbanden occasie in perfecte staat voor de a4 gekocht. En ga deze in december ook zelf leggen. En ben nu aan het kijken om het juiste werkmateriaal. Welk materiaal heb jij dan om dit makkelijk klaar te spelen? Want ben nu aan het kijken voor een slagmoersleutel op accu. Idd, een deftige krik doet wonderen, een slagmoersleutel (batterij of perslucht) is ook zeer fijn. En een goede ondergrond om op te werken (in de steentjes is niet interessant) 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
EricG Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 Een deftige krik, en een momentsleutel. Het schijnt belangrijk te zijn om de bouten met de juiste spanning aan te draaien, anders kunnen ze breken. (ooit gezien in een aflevering van Alloo en de wegpolitie). Zo'n momentsleutel hoeft niet eens zo duur te zijn: https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm?gclid=EAIaIQobChMI2tHRl4Cz3gIVbL7tCh3UagMwEAQYAiABEgJN4vD_BwE 1
Dr Nick Geplaatst: 1 november 2018 Geplaatst: 1 november 2018 15 minuten geleden, EricG zei: Een deftige krik, en een momentsleutel. Het schijnt belangrijk te zijn om de bouten met de juiste spanning aan te draaien, anders kunnen ze breken. (ooit gezien in een aflevering van Alloo en de wegpolitie). Zo'n momentsleutel hoeft niet eens zo duur te zijn: https://www.hbm-machines.com/producten/apart/acties/hbm-12-momentsleutel-28-210-nm?gclid=EAIaIQobChMI2tHRl4Cz3gIVbL7tCh3UagMwEAQYAiABEgJN4vD_BwE ik heb ooit een bout gebroken, en ik had bij die wagen toen, nog nooit zelf wielen vervangen, dus was in de garage gebeurd. Ik heb hiervoor zelfs amper kracht moeten gebruiken. Maar het ergste was dan ook nog dat bij die wagen rollementen en remschijven in elkaar zaten, en was dus een heel duur grapje. Wel heeft die aangetoond dat de originele in niet zo goede staat waren aangezien ik al van begins af aan klachten had over een piepend geluid, en elke keer zei de garage: we hebben het stof eens van uw remblokken af geklopt. 500m rijden en probleem was terug. Terug draaien en antwoord was dan: ja, dan weten we ook niet wat we kunnen doen.... Remschijven en rollementen vervangen was dus het antwoord, en heb uiteindelijk de kosten zelf kunnen dragen.... 2 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
pluxy Geplaatst: 9 november 2018 Geplaatst: 9 november 2018 Gisteren conti TS860 laten leggen. Toch een zaligheid vergeleken met de fabrieks NEXEN.Stiller zachter(wat welkom is bij een Caddy) en nog een goede korting ook.? Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
muscles Geplaatst: 9 november 2018 Geplaatst: 9 november 2018 3 uren geleden, pluxy zei: Gisteren conti TS860 laten leggen. Toch een zaligheid vergeleken met de fabrieks NEXEN.Stiller zachter(wat welkom is bij een Caddy) en nog een goede korting ook.? 't Is anders toch geen prul, uiteraard volgens hun eigen site. En Dunlops zullen ze af-fabriek op een Caddy waarschijnlijk niet leggen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bij Geplaatst: 9 november 2018 Geplaatst: 9 november 2018 Sinds vorige zaterdag staat onze Golf weer op winterbanden. Dat wisselen duurt een half uurtje. Nadien nog wel bijna een uur nodig om de zomerbanden met velg uiteraard proper te maken en te stockeren. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
pluxy Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 11 uren geleden, muscles zei: 't Is anders toch geen prul, uiteraard volgens hun eigen site. En Dunlops zullen ze af-fabriek op een Caddy waarschijnlijk niet leggen. Volgens de bandencentrale uitleg: Vooral bij duitsers: zoveelste duurder de auto zoveels te goedkoper de banden. Bij onze vorige renault steeds michelins gehad. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
pluxy Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 10 uren geleden, Bij zei: Sinds vorige zaterdag staat onze Golf weer op winterbanden. Dat wisselen duurt een half uurtje. Nadien nog wel bijna een uur nodig om de zomerbanden met velg uiteraard proper te maken en te stockeren. Thuis stockage is toch nuttig, kost 30euro per jaar als de centrale doet moet doen. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Koen C Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 2 uren geleden, pluxy zei: Thuis stockage is toch nuttig, kost 30euro per jaar als de centrale doet moet doen. Niet alleen de prijs (30 € valt heel goed mee, vind ik) maar het gemak dat je zelf kan kiezen wanneer je ze wisselt. Bij een bandencentrale is het al even erg om de wisseling te doen als een afspraak bij de tandarts... (ruim op voorhand bellen, anders volzet). Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 9 uren geleden, pluxy zei: Volgens de bandencentrale uitleg: Vooral bij duitsers: zoveelste duurder de auto zoveels te goedkoper de banden. Bij onze vorige renault steeds michelins gehad. Nochtans lagen er op mijn Skoda Superb Combi af-fabriek ook Michelins op. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
pluxy Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 1 uur terug, muscles zei: Nochtans lagen er op mijn Skoda Superb Combi af-fabriek ook Michelins op. skoda is ni duits hé(alleen de moeder?) 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Cyberbob Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 Op mijn audi liggen er ook af fabriek michelin banden
pluxy Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 zoveelste beter voor jullie. Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Lange_666 Geplaatst: 10 november 2018 Geplaatst: 10 november 2018 Ze steken eronder wat er op dat moment voorhanden is. Michelins op mijn oude Golf, Dunlops op mijn huidige Skoda, Hankooks op madam haren Beetle.
Frédérique Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 Hoeveel nm stel je dan in op de momentsleutel? Enig idee wat n goeie krik is?
Bij Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 Ik gebruik een Krik zoals deze. Voor 2 maal per jaar een bandenwissel is dit zeker voldoende. Aantrekmoment is afhankelijk van je velg. Voor een standaard stalen velg ergens rond de 140 NM. Voor alu velgen is dat ergens rond de 125 NM. Dit vind je normaal terug in de gebruiksaanwijzing van je auto. 1 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Lange_666 Geplaatst: 16 november 2018 Geplaatst: 16 november 2018 Ik gebruik gewoon de krik die bij de auto is. Waarom een nieuwe kopen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen