Populair bericht muscles Geplaatst: 6 januari 2019 Populair bericht Geplaatst: 6 januari 2019 12 uren geleden, Shortlease zei: Iemand enig idee wanneer deze in Laakdal klaar zou zijn? Enige tijd geleden voorbijgereden en enkel LPG - met het bericht dat ze dit vanaf 1 januari 2019 niet meer zullen verkopen. Laakdal valt onder het gebied van INFRAX. En die zijn niet van de rapsten. Ofwel is het te koud, te nat, of te droog. Altijd hebben die van Infrax wel een reden om NIET te hoeven werken. 3 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Shortlease Geplaatst: 6 januari 2019 Geplaatst: 6 januari 2019 2 uren geleden, muscles zei: Laakdal valt onder het gebied van INFRAX. En die zijn niet van de rapsten. Ofwel is het te koud, te nat, of te droog. Altijd hebben die van Infrax wel een reden om NIET te hoeven werken. Ideaal........ ? Hier weet ik allesinds meer dan voldoende mee, het zal niet voor snel zijn. ? 1
Populair bericht pluxy Geplaatst: 6 januari 2019 Populair bericht Geplaatst: 6 januari 2019 7 uren geleden, muscles zei: Laakdal valt onder het gebied van INFRAX. En die zijn niet van de rapsten. Ofwel is het te koud, te nat, of te droog. Altijd hebben die van Infrax wel een reden om NIET te hoeven werken. Eindelijk de waarheid. 2 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Genenaft Geplaatst: 24 april 2019 Geplaatst: 24 april 2019 Enig idee wanneer het station in Lommel open gaat? 1
Pitpoint_BE Geplaatst: 24 april 2019 Auteur Geplaatst: 24 april 2019 10 minuten geleden, Genenaft zei: Enig idee wanneer het station in Lommel open gaat? Heel binnenkort, we zijn de allerlaatste details op dit eigenste moment aan het afwerken. ? 1 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
Genenaft Geplaatst: 10 mei 2019 Geplaatst: 10 mei 2019 Ondertussen is het tankstation in lommel open. Wat me opvalt is dat ik +18 kg kan tanken terwijl mijn tanks maar 17.7 kg zouden kunnen nemen. Worden deze pompen geijkt en zo ja door wie?
muscles Geplaatst: 10 mei 2019 Geplaatst: 10 mei 2019 55 minuten geleden, Genenaft zei: Ondertussen is het tankstation in lommel open. Wat me opvalt is dat ik +18 kg kan tanken terwijl mijn tanks maar 17.7 kg zouden kunnen nemen. Worden deze pompen geijkt en zo ja door wie? Dat je meer CNG (aardgas) kan tanken dan dat er effectief in je CNG-tanks in kan, is normaal wanneer de buitentemperatuur aan de lage kant is. Wanneer de buitentemperatuur daarentegen hoog is - zo ongeveer vanaf 25°C - dan gaat er minder CNG in je CNG-tanks. Alle pompen in België zijn geijkt. @Pitpoint_BE kan jou vertellen welk bedrijf dat doet voor het tankstation in Lommel. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Genenaft Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 22 uren geleden, muscles zei: Dat je meer CNG (aardgas) kan tanken dan dat er effectief in je CNG-tanks in kan, is normaal wanneer de buitentemperatuur aan de lage kant is. Wanneer de buitentemperatuur daarentegen hoog is - zo ongeveer vanaf 25°C - dan gaat er minder CNG in je CNG-tanks. Alle pompen in België zijn geijkt. @Pitpoint_BE kan jou vertellen welk bedrijf dat doet voor het tankstation in Lommel. Bij benzinepompen zit er een compensatie mechanisme, dit is niet zo bij cng?
muscles Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 6 uren geleden, Genenaft zei: Bij benzinepompen zit er een compensatie mechanisme, dit is niet zo bij cng? CNG = Compressed Natural Gas, in het Nederlands: Samengedrukt (samengeperst) aardgas. Aardgas dat onder een druk van 200 bar gebracht wordt in je CNG-auto als je tankt. Volgens de informatie, die ik gelezen heb, zou dat aardgas in de CNG-installatie - in de verschillende CNG-cilinders in de installatie - onder een druk gebracht worden van 250 bar. En wanneer de CNG-installatie goed, normaal werkt dan worden je CNG-tanks volledig volgetankt als je niet op de roodverlichte knop drukt tenminste. En vol bij CNG is ook effectief vol en krijg je er niets meer bij. Hieronder een foto van de nieuwste CNG-installatie van ENORA in Aye, Marche-en-Famenne (foto van G&V). 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
PieterD Geplaatst: 11 mei 2019 Geplaatst: 11 mei 2019 (aangepast) 10 uren geleden, Genenaft zei: Bij benzinepompen zit er een compensatie mechanisme, dit is niet zo bij cng? Bij cng en lng is er geen temperatuurscompensatie aanwezig zoals bij benzine en dieselpompen. De ijking (jaarlijks) in België is altijd uitgevoerd door een firma (bij mijn weten maar 2 in België) die de apparatuur heeft om dit uit te voeren, in het bijzijn van iemand van de metrologische dienst, daar er nog geen wetgeving is omtrent erkenning voor firma’s zoals bij de gewone tankstations. @muscles: de cilinders in de compressorruimte zijn zelfs meestal op een druk van 275 a 285 bar. In de verdeelzuil zit er dan een drukregelaar waar deze meestal op een druk van 210 a 230 bar. 11 mei 2019 aangepast door PieterD 1
Shortlease Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 @Pitpoint_BE, is er al een update van Laakdal? ?
Groengas Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 Er is zeker wel temperatuurcompensatie bij CNG. Bij een hogere buiten temperatuur mag er op een hogere einddruk afgeleverd worden. Max druk is dacht ik iets van 250 bar. Bij LNG is er geen temp compensatie voor het vullen. Het telwerk houdt wel rekening met temperatuur en of het LNG 1 fasig is ( alleen vloeistof). Er kan prima meer in je tanks dan staat aangegeven. De precieze vulling heeft te maken met temp en druk. Veel stations eindigen op een iets hogere einddruk zodat je altijd vol komt. Dit is niet erg omdat het voertuig is ontwikkeld voor 265 bar.
PieterD Geplaatst: 12 mei 2019 Geplaatst: 12 mei 2019 (aangepast) 49 minuten geleden, Groengas zei: Er is zeker wel temperatuurcompensatie bij CNG. Bij een hogere buiten temperatuur mag er op een hogere einddruk afgeleverd worden. Max druk is dacht ik iets van 250 bar. Bij LNG is er geen temp compensatie voor het vullen. Het telwerk houdt wel rekening met temperatuur en of het LNG 1 fasig is ( alleen vloeistof). Er kan prima meer in je tanks dan staat aangegeven. De precieze vulling heeft te maken met temp en druk. Veel stations eindigen op een iets hogere einddruk zodat je altijd vol komt. Dit is niet erg omdat het voertuig is ontwikkeld voor 265 bar. Ik ben werkzaam in cng tankinstallaties (en gewone tankinstallaties) en heb ook al meerdere ijkingen gedaan samen met de metrologie. Ik ben 100% zeker dat er geen temperatuurscompensatie aanwezig is !! Waar je die 250 bar hebt weet ik niet, maar deze ben ik alleszins nog niet tegengekomen. 12 mei 2019 aangepast door PieterD
Populair bericht Pitpoint_BE Geplaatst: 13 mei 2019 Auteur Populair bericht Geplaatst: 13 mei 2019 Op 10/5/2019 om 09:42, Genenaft zei: Ondertussen is het tankstation in lommel open. Wat me opvalt is dat ik +18 kg kan tanken terwijl mijn tanks maar 17.7 kg zouden kunnen nemen. Worden deze pompen geijkt en zo ja door wie? 15 uren geleden, Groengas zei: Er is zeker wel temperatuurcompensatie bij CNG. Bij een hogere buiten temperatuur mag er op een hogere einddruk afgeleverd worden. Max druk is dacht ik iets van 250 bar. Bij LNG is er geen temp compensatie voor het vullen. Het telwerk houdt wel rekening met temperatuur en of het LNG 1 fasig is ( alleen vloeistof). Er kan prima meer in je tanks dan staat aangegeven. De precieze vulling heeft te maken met temp en druk. Veel stations eindigen op een iets hogere einddruk zodat je altijd vol komt. Dit is niet erg omdat het voertuig is ontwikkeld voor 265 bar. Al onze installaties worden geijkt door Lanzerath samen met FOD Economie. Op de PitPoint CNG-installaties zit temperatuurcompensatie. 3 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
Pitpoint_BE Geplaatst: 14 mei 2019 Auteur Geplaatst: 14 mei 2019 Op 12/5/2019 om 03:52, Shortlease zei: @Pitpoint_BE, is er al een update van Laakdal? ? Die gaat in juni open! Voor de duidelijkheid - Laakdal is Total Eindhout: Hezemeer 1, 2430 Eindhout https://goo.gl/maps/sPMy1oP72cnDSG8t5 2 --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
MrFingers Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 1 uur geleden, Pitpoint_BE zei: Die gaat in juni open! Keihard off-topic, maar: zijn er PitPoint-plannen voor in de voorkempen? Gebied Essen-Wuustwezel-Kalmthout-Kapellen-Stabroek. Het is daar nogal een lege boel, met slechts DATS24 in Brecht, Malle en Vossenschijn (en die laatste geeft precies gebakken lucht), alsook Gabriëls in Mariaburg (ook gebakken lucht, aan Hilton-prijzen van 2025). Bovendien is CNG in Nederland wel wat duurder dan in België, dus een deftig CNG-station in "de eerste bult" van de provincie Antwerpen kan (en zal) grensverkeer aantrekken.
Pitpoint_BE Geplaatst: 14 mei 2019 Auteur Geplaatst: 14 mei 2019 4 minuten geleden, MrFingers zei: Keihard off-topic, maar: zijn er PitPoint-plannen voor in de voorkempen? Gebied Essen-Wuustwezel-Kalmthout-Kapellen-Stabroek. Het is daar nogal een lege boel, met slechts DATS24 in Brecht, Malle en Vossenschijn (en die laatste geeft precies gebakken lucht), alsook Gabriëls in Mariaburg (ook gebakken lucht, aan Hilton-prijzen van 2025). Bovendien is CNG in Nederland wel wat duurder dan in België, dus een deftig CNG-station in "de eerste bult" van de provincie Antwerpen kan (en zal) grensverkeer aantrekken. We zijn daar locaties aan het evalueren, maar tot nu toe nog geen concrete projecten. --- PitPoint clean fuels Driven by nature, human nature. www.pitpoint.be ---
pluxy Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 (aangepast) 3 uren geleden, Pitpoint_BE zei: Die gaat in juni open! Voor de duidelijkheid - Laakdal is Total Eindhout: Hezemeer 1, 2430 Eindhout https://goo.gl/maps/sPMy1oP72cnDSG8t5 Begin juni? En H-gas? is eigelijk afrit meerhout, 14 mei 2019 aangepast door pluxy Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
Koen C Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 9 minuten geleden, pluxy zei: En H-gas? Nee, provincie Antwerpen is nog een tijd L-gas. 1 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Shortlease Geplaatst: 14 mei 2019 Geplaatst: 14 mei 2019 7 uren geleden, pluxy zei: Begin juni? En H-gas? is eigelijk afrit meerhout, Afrit Geel-Oost om precies te zijn ???. Ik had dezelfde vraag, weg hoop.. VID-20190514-WA0017.mp4
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen