Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Gas en Elektriciteit vergelijken doe je op aanbieders.be
DeNbEiRe_84

Aanpassing in configurator VW Golf TGI

Recommended Posts

1 uur geleden, Orcram zei:

Flinke verandering! +3kg CNG en -38l benzine! Wel 20pk meer.

aangezien de meeste CNG-rijders amper op benzine rijden, vind ik dit een zeer logische keuze. 3Kg extra is 75km extra (ongeveer) bereik. Benzine wordt enkel in de vakanties gebruikt in sommige gevallen. Dus ik vind dit een vooruitgang

• Vind ik leuk 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

De officiële tankgrootte van de composiettanks is 14,4 kg. Het zijn dezelfde tanks als in de A3 (Xperion tanks) Er komt dus iets van 3,5 bij. In de realiteit krijg je er meer dan 14,4 in. Dus hopelijk krijgen we er zo meteen iets van 20 kg in. 

Toch valt het me wat tegen, had op +20 kg gehoopt. Vooral omdat je met de stalen tanks nu ook 17 à 18 kg tankt bij een pomp met goede druk. Ik ben bang dat je in de praktijk niet zoveel vooruit gaat maar qua benzine wel achteruit. Al gebruik je die toch amper.

• Vind ik leuk 1

De prijzen zijn nog niet aangepast. Een TGI 130 pk kost dus nog steeds even veel als een 1.0 TSI 110 pk ! Een buitenkans dus. Je moet echt wel gek zijn om nu nog de voorkeur te geven aan die 1.0 driecilindermotor. Die 12 liter benzinetank lijkt me enkel een probleem bij een vakantie in Frankrijk. Totale reikwijdte nu +/- 450 km + 175 km tegenover nu 375 km + 700 km is dan wel een nadeel.  De Golf 8 komt er volgend jaar aan. Ik had niet verwacht dat ze die aanpassingen nog zouden doen voor  die paar maanden dat de Golf 7 nog in productie is.

Ik verwacht trouwens dat een eventuele verlenging van vrijstelling BIV/verkeersbelasting alleen zal gelden voor wagens met een beperkte benzinetank.

Oeps , te vroeg gejuicht. De lentebonus van 2.500 euro geldt nu niet meer voor de 1.5 tgi en nog wel voor de diesel en benzineversies. Er is dus wel een forse prijsverhoging..... Zonder meerprijs zeggen ze dan....

Edited by Brembos
  • Vind ik leuk 1

1 uur geleden, Brembos zei:

Oeps , te vroeg gejuicht. De lentebonus van 2.500 euro geldt nu niet meer voor de 1.5 tgi en nog wel voor de diesel en benzineversies. Er is dus wel een forse prijsverhoging..... Zonder meerprijs zeggen ze dan....

Dus worden de vervuilende auto's weer opnieuw voorgetrokken bij D'Ieteren en Volkswagen.

• Triest 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 251.000 km and counting...

38 minuten geleden, muscles zei:

Dus worden de vervuilende auto's weer opnieuw voorgetrokken bij D'Ieteren en Volkswagen.

Ik denk dat alle producenten met een teveel aan dieselmotoren zitten.

Zoals BMW die lease-auto's levert aan Lidl Duitsland : diesels !

Na een 1/2 jaar mag Lidl die verkopen aan zijn klanten... (enkel in Duitsland).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Ik heb dit moeten vernemen na een VW Golf variant offerte te laten opstellen.

Wij hebben reeds een Caddy op CNG en ik wou mijn een Golf aanschaffen omdat deze een benzinetank inhoud had van 50 liter.

Dit omdat wij regelmatig de plas oversteken naar Verenigd Koninkrijk en CNG daar echt wel een probleem is!

De offerte mag ik dus in de vuilnisbak gooien... Ik werd ingelicht door de verkoper dat de golf zoals geconfigureerd niet meer te krijgen was. Een dikke streep door mijn rekening dus.

Zoals hier eerder opgemerkt is het bereik van die nieuwe configuratie toch wel heel wat minder geworden... Begrijpen wie begrijpen kan.

Het is mijns inziens geen vooruitgang maar het omgekeerd !

Voorlopig weet ik niet welke keus ik nu kan maken... Of een stockwagen nemen of eventueel kijken voor een jonge okkazie.

• Triest 1

Ik stond ook op 't punt om deze week een Variant te kopen. Helaas geldt de lentekorting niet meer, nochtans tot 3/05.>:(  Wss door teveel bestellingen. Net die korting trok me over de streep om nu op CNG over te schakelen ondanks dat mijn auto nog prima rijdt. De garage had me bijna een caddy verkocht, maar na de huidige berlingo wil ik toch iets sportiever. Ondertussen ben ik te warm gemaakt om nog terug te krabbelen. Wordt wss een variant of octavia uit Duitsland.

+ voor Variant: composiettanks, zuiniger, groter aardgasbereik, meer pk

+ voor Octavia: goedkoper in onderhoud, meer passagierruimte, meer bereik door benzinetank

Klopt mijn lijstje? Nog iets aan toe te voegen?

Edited by Ouro

De Octavia krijgt ook de grotere motor + composiet gastanks , meer pk en een kleinere benzinetank en is waarschijnlijk ook niet meer bestelbaar met de oude motor. Nu de lentebonus enkel voor de TGI is afgeschaft loont het weer de moeite om hem in Duitsland te kopen.

Edited by Brembos

Beste CNG gebruikers, 

Wij zijn sinds 12 Maart 2018 in blijde verwachting van een volkswagen variant TGI , leverdatum rond de eerste week van Juli gepland.

Zouden wij het oude motorblok nog ontvangen de 1.4 met grotere benzinetank? (aangezien het zo op onze bestelbon staat)  of zou deze ook het groter blok maar kleinere benzinetank krijgen?

Iemand een idee? anders moet ik eens contact opnemen met mijn concessiehouder.

Verder wens ik de oprichter van aardagsrijder.be een dikke proficiat voor de vele info die hier te vinden is.

• Vind ik leuk 1

@ArnoldDW dank je wel (er dient wel het één en ander geüpdate te worden, zoals de modellen op CNG die jaarlijks veranderen)

In jouw geval ga je nog de 1.4 motor krijgen + grote benzinetank.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

11 minuten geleden, ArnoldDW zei:

@Aardgasrijder Bedankt voor de snelle respons! 

Als de wagen eenmaal geleverd is plaats ik wel foto's op het forum.

Ik zou je wel aanraden om contact op te nemen met de concessiehouder om 100% zeker te zijn.

De nieuwe wagens worden (volgens mijn info) later dan juli geleverd, vandaar mijn reactie.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Op 4/3/2018 om 20:39, Aardgasrijder zei:

Ik zou je wel aanraden om contact op te nemen met de concessiehouder om 100% zeker te zijn.

De nieuwe wagens worden (volgens mijn info) later dan juli geleverd, vandaar mijn reactie.

Goed idee, ik ga er aankomende vrijdag eens langs, als je er wat aan hebt laat ik je wel weten wat hun uitleg is.

@Aardgasrijder Vandaag contact gehad met de concessiehouder, daar wist men mij te melden dat ik de 1.4 mag verwachten.

Al zou er per uitzondering de 1.5 kunnen geleverd worden zonder meerprijs als hun productie vertraging oploopt door het het ontbreken van bepaalde onderdelen.

Maar normaal heb ik nét op de valreep nog de 1.4

Met vriendelijke groeten, 

ArnoldDW

• Bedankt 2

1 uur terug, ArnoldDW zei:

Al zou er per uitzondering de 1.5 kunnen geleverd worden zonder meerprijs als hun productie vertraging oploopt door het het ontbreken van bepaalde onderdelen.

Maar normaal heb ik nét op de valreep nog de 1.4

Als dat mijn situatie was, dan zou ik heel blij zijn dat de 1.5 geleverd wordt want die is zonder meerprijs en met 20 pk meer !!! Die 20 pk meer kan ik goed gebruiken, evenals het feit dat ik dan meer CNG kan tanken.

• Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 251.000 km and counting...