Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

marki

Leden
  • Aantal items

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen in Hall of Fame

    1

marki won laatst op 5 Januari

marki had de meeste likes voor zijn berichten!

Community reputatie

19 Goed

Over marki

  • Titel
    Beginnend lid

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. klopt ; maar heb een warmtewisselaar om zwembad op te warmen waardoor het in de zomer ook interessant blijft ...
  2. Dat klopt inderdaad, het is denk ik meer bedoeld voor oudere type van woningen waar aardgas nog niet weg te denken is, het toestel verbruikt wel 50% minder CO2 ......dus dat is toch wel een winst voor het milieu ...
  3. Viessmann Vitocalor ...is wel de moment nog, tot eind maart krijg je een subsidie van Europa's 'Pace' project van €8000 en van de Vlaamse overheid nog €1500 wat maakt dat het rond de € 12000 zal kosten. Wat ik me bespaar aan elektriciteit is ongeveer een 6000 kw op jaarbasis. Rekening houden dat het toestel ook een nieuwe CV-ketel en boiler bevat, dus betaal je ongeveer een € 6000 voor de brandstofcel en die betaalt zijn eigen terug dus door het uitsparen van elektriciteit. Het is vooral een keuze die ik wil maken als installateur dat ik mijn eigen energie kan voorzien, aangezien ik al aan 3800 kw zonnepanelen liggen heb wordt ik onafhankelijk van het veel te dure net. Snel zijn is de boodschap ...nu nog een elektrische wagen ?
  4. marki

    Invoer

    bedankt , als ik er een vind stuur ik je nog wel een bericht als dit nodig is ! Gr Marc
  5. marki

    Invoer

    Dat zal waarschijnlijk wel die garage gaan .
  6. marki

    Invoer

    zou om een tweedehands gaan . gr
  7. marki

    Invoer

    Hallo , geeft er iemand ervaring met een wagen invoeren vanuit Duitsland ? zo ja , wat moet er zoal gebeuren omdat hij in orde zou zijn om hier rond te rijden ? Alvast bedankt voor het lezen . Gr Marc
  8. Ik ben van de veronderstelling dat er toch wel iets met de tank was aangezien het zuurstofpercentage tussen de 5% en de 15 % moet liggen voor een explosie kan ontstaan. In een tank is in principe geen zuurstof aanwezig, is dat wel zo dan is dat gevaarlijk. De andere tank lijkt me zelfs nog intact ondanks de explosie van de andere.
  9. marki

    Skoda Kodiaq

    Dag Ive , de inbouw zou €5500 kosten en de 7 zit dat zat er niet in , had ik ook niet nodig . Het is een triest verhaal de CNG , ik heb 3 Cng gereden en zelfs een station zodat ik thuis kan tanken ....helaas zijn er als maar minder en minder modellen te vinden . Ik heb een grote wagen nodig met veel plaats aangezien ik bij de 2 meter ben enzo verder . Ik heb 2 tal weken een V klasse gekocht (lichte vracht ) en betaal € 150 taks en heb een zee van ruimte en een mega grote koffer en een diesel ...... aan mij zal het niet liggen , maar als de constructeurs niet willen ...... mijn probleem is opgelost in ieder geval succes bij het vinden van een deftige gezinswagen ! Grtz ?
  10. marki

    Skoda Kodiaq

    Wat betreft het lager zitten zal het inderdaad aanpassen zijn, rij nu met een Espace initiale en die zit lekker hoog en heel ruim... maar kan thuis CNG tanken aan €0,5 en dat is dan toch weer een groot verschil dan de 1,34 voor diesel.
  11. marki

    Skoda Kodiaq

    klopt wel, ik ga deze wagens zeker als zelfde aanschouwen en dat de Kodiaq een groter verbruik zal hebben... daar kan ik ook mee leven. Het heeft zijn voor- en nadeel, en dat zal met de A4 ook wel zijn. Fiscaal gezien als ik de auto inschrijf, is een A4 duidelijk gunstiger... en dat heeft te maken met de hoge Co2 van de Kodiaq en dus niet met het verbruik.
  12. marki

    Skoda Kodiaq

    Dat klopt wel wat je zegt, maar ga ik de Kodiaq op CNG kunnen bewijzen welke uitstoot die heeft op CNG ? En het verbruik van de Kodiaq zal ook een stuk hoger liggen ! En verbruik ook nog altijd 15 % benzine.
  13. marki

    Skoda Kodiaq

    Ben langs geweest in de Skoda-garage, het is een fijne en ruime wagen met een afwerking op VW-niveau. Ben wel aan het twijfelen aangezien de 2.0 een Co2 heeft van 170 g, wat eigenlijk te hoog is en de 1.4 heeft nog rond de 140 g. Is niet echt gunstig, is zelfs meer dan de diesel waar ik nu mee rij. Als ik dan alles bij elkaar tel kom ik op de prijs van een Audi A4 G-tron en die heeft dan een uitstoot van 102 g, wat wel heel goed is. Is natuurlijk niet de ruimte van een Kodiaq, maar is wel volledig op gas en heeft een heel goed verbruik (5 kg) en dat zie ik de Kodiaq niet halen. Dus denk ik dat het ofwel een A4 zal worden of afwachten wat de markt zal brengen in de toekomst. Maar het is mogelijk om hem op CNG te plaatsen .
  14. marki

    Skoda Kodiaq

    bedankt voor de info , ik stuur mails om te kijken hoe en wat het kost . Zelf had ik al een prijs van de firma 'Vanmeenen in Eeklo ' . Ik zou er een afstand van 300 km kunnen mee doen , en de kostprijs zou op € 5400 komen . Ik wacht de andere af wat ze te vertellen hebben en ga eens een testritje doen denk ik met de Kodiaq . Gr Marc
×
×
  • Nieuwe aanmaken...