Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas

Recommended Posts

Iemand gelijkaardige ervaring? Dats 24 Hasselt en Diest krijg ik bij tanken maar voor 80% gevuld,ook al is alles leeggereden.

Bij Q8 Houthalen krijg ik wel 95% van de inhoud gevuld. Iemand verklaring of is dit een defect aan pomp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

of mss druk niet voldoende in de compressor unit, ik tank ook regelmatig bij dats (kontich) en heb ik maar een of 2 keer beetje meer als 15 kg kunnen tanken na leeggereden, het is meestal tss 13 en 14 kg.


VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muscles kan de lagere druk bij Dats Hasselt ook erkennen.

Vermoedelijk is ofwel de compressor minder hoog ingesteld, ofwel zijn het drukke stations.

 


Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles kan de lagere druk bij Dats Hasselt ook erkennen.

Vermoedelijk is ofwel de compressor minder hoog ingesteld, ofwel zijn het drukke stations.

Zoiets zou niet mogen gebeuren. Dit moet namelijk voorkomen worden. Desnoods moet Dats 24 de compressor laten aanpassen zodat de druk onder alle omstandigheden 200 bar bedraagt.

Het is heel simpel. Als Dats 24 dit niet laat uitvoeren dan ga ik daar gewoon niet meer tanken.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem hier. Ik tank al 2 jaar meestal in Hasselt, altijd 13 tot 14 kg ipv 16. In het buitenland gaat er altijd perfect 16kg in als hij leeg is.

2 weken geleden heb ik het verteld aan twee service techniekers die daar aan het werken waren. Zij meenden dat de pomp goed werkte.

Heeft er iemand al een mailtje gestuurd naar Dats ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zojuist mailtje verstuurd naar DATS24 ivm maar 80% vulcapaiteit, zowel in Hasselt, Beringen als Diest. Heb ook de concurrentie van Q8 vernoemd. Afwachten wat hun antwoord zal zijn...

  • Hahaha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder druk afleveren is ook een reduktie van de kosten, lees minder energie nodig om de vereiste druk te halen, lees goedkoper voor de leverancier.

En in geval er drukke momenten moesten zijn aan het CNG gedeelte van het station dan kan men sneller een extra aantal klanten bedienen.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Minder druk afleveren is ook een reduktie van de kosten, lees minder energie nodig om de vereiste druk te halen, lees goedkoper voor de leverancier.

En in geval er drukke momenten moesten zijn aan het CNG gedeelte van het station dan kan men sneller een extra aantal klanten bedienen.

Kosten reduceren? Dat is belachelijk omdat overal in het land massa's OKay-winkels als paddestoelen uit de grond schieten. Tel maar eens een keer hoeveel OKay-winkels er momenteel al zijn op

https://okay.colruytgroup.be/okay/static/winkels.shtml

en dan zie ik dat de nieuwe OKay langs de Hasseltsesteenweg in Overrepen, Tongeren er zelfs nog niet op staat. Dus in werkelijkheid zijn er meer.

Ik wil maar zeggen dat de Colruyt-groep over zeer veel kapitaal beschikt, en zich alleen maar een slechte naam bezorgt door haar Dats 24-tankstations van Hasselt, Beringen, Diest niet optimaal te laten werken voor haar klanten.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk maar niet dat ze het geld langs ramen en deuren naar buiten smijten bij Colruyt als het niet nodig is, al zitten ze op een berg geld.

En ze mogen dan hun klanten misschien in de watten leggen, op het einde van de rit moet het opbrengen. Punt! (en dan wordt er naar alles gekeken).

 

Trouwens het was maar een idee waarom de druk eventueel naar beneden zou bijgesteld zijn, misschien als test. Who knows? You?


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuten geleden, Lange_666 zei:

Trouwens het was maar een idee waarom de druk eventueel naar beneden zou bijgesteld zijn, misschien als test. Who knows? You?

Eerlijk gezegd interesseert het mij niet, maar Dats 24 beseft blijkbaar niet goed dat wij als CNG-rijders hun tankstations van Hasselt, Diest en Beringen hier op het aardgasrijderforum op de zwarte lijst plaatsen.

Als de mensen van Dats 24 hier mee lezen: zorg dat de druk van het aardgas in bovenstaande stations altijd 200 bar bedraagt !

 

  • Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je dan in "De Limburg" zoveel keus in CNG stations dat je er ineens 3 op de zwarte lijst kan zetten...:ph34r:

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

De compressor levert de druk, denk ik wel. In CNG-stations levert de compressor tussen de 250 en 300 bar.

De buffer staat ook tussen de 250 en 300 bar, als deze vol is (Je tankt door middel van communicerende vaten, daarom moet de druk in de buffer hoger staan dan de einddruk in je auto).

Het kan zijn dat de buffer niet meer vol is door grote drukte, waardoor je voertuig niet volledig vol komt.

Het kan ook zijn dat de afslagdruk in de dispenser niet goed staat of de afslag op minimum flow te hoog staat, of andere elektronische of software technische oorzaken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Heb je dan in "De Limburg" zoveel keus in CNG stations dat je er ineens 3 op de zwarte lijst kan zetten...:ph34r:

Ik denk niet dat de mensen, die in Diest wonen, graag zouden lezen dat ze in ene keer bij Limburg horen.

Het is niet omdat hun gemeente regelmatig in Het Belang vermeld wordt dat ze daarom deel uitmaken van de provincie Limburg. Tot nader order behoort Diest nog altijd tot Vlaams-Brabant.

  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 uren geleden, muscles zei:

Tel maar eens een keer hoeveel OKay-winkels er momenteel al zijn op

 

131 ?

 

:D


Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

 

Ik tank noodgedwongen regelmatig bij DATS te Opwijk en krijg daar steeds minde r in mijn nochtans volledig lege tank, bv gisteren slechts 15,5 kg, daar waar het bij andere DATS stations, bv St Niklaas, Lokeren, Destelbergen systematisch meer is, tot 19,5 kg.

 

 

  

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minuten geleden, GuyL zei:

Hallo

 

Ik tank noodgedwongen regelmatig bij DATS te Opwijk en krijg daar steeds minde r in mijn nochtans volledig lege tank, bv gisteren slechts 15,5 kg, daar waar het bij andere DATS stations, bv St Niklaas, Lokeren, Destelbergen systematisch meer is, tot 19,5 kg.

Dat heb ik recent ook ondervonden bij de Q8 in Houthalen.

Naarmate het buiten warmer wordt / is, kan je er minder CNG in krijgen. Ik heb gisteren maximum 15,92 kg kunnen tanken. Maar dat is nog altijd beter dan bijvoorbeeld 15,00 kg.


Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij den Total in Hoboken kreeg ik dinsdag maar 15,32 kg in mijn lege tanks en het drukmetertje op de pomp ging zelfs over de 200 bar.


Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woensdagmorgend (+/- 07.00 uur) de volle 12,12 kg kunnen tanken bij Dats in Lier.

Maar dan is het nog lekker "koel" op dat moment.

(CNG tanks van de auto waren volledig leeg)

Edited by Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dats24 Hasselt, vandaag rond 12u:

bijna leeg gastank van 19kg (Audi A4) en SLECHTS 4,71 kg erin gekregen! 2de poging 0,47kg erbij. Schandalig!

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, Stijn zei:

Dats24 Hasselt, vandaag rond 12u:

bijna lege gastank van 19 kg (Audi A4) en SLECHTS 4,71 kg erin gekregen! 2de poging 0,47 kg erbij. Schandalig!

Dat is de reden waarom ik nooit meer (en al lang niet meer) bij Dats24 in Hasselt ga tanken. Ik rij veel liever een stuk verder naar de Q8 in Houthalen. Dan ben ik immers zeker dat ik mijn aardgastanks volledig vol kan tanken.

Als Dats24 denkt op deze manier klanten aan zich te binden, dan zijn ze toch helemaal verkeerd bezig. Maar als je hen daarover een bericht stuurt, dan werkt alles daar normaal.

dats24-hasselt-cng-0-op-10.jpg

  • Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 261.500 km and counting...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...