Ga naar inhoud
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Singles Day 2018

Recommended Posts

Iemand gelijkaardige ervaring? Dats 24 Hasselt en Diest krijg ik bij tanken maar voor 80% gevuld,ook al is alles leeggereden.

Bij Q8 Houthalen krijg ik wel 95% van de inhoud gevuld. Iemand verklaring of is dit een defect aan pomp?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

of mss druk niet voldoende in de compressor unit, ik tank ook regelmatig bij dats (kontich) en heb ik maar een of 2 keer beetje meer als 15 kg kunnen tanken na leeggereden, het is meestal tss 13 en 14 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles kan de lagere druk bij Dats Hasselt ook erkennen.

Vermoedelijk is ofwel de compressor minder hoog ingesteld, ofwel zijn het drukke stations.

Zoiets zou niet mogen gebeuren. Dit moet namelijk voorkomen worden. Desnoods moet Dats 24 de compressor laten aanpassen zodat de druk onder alle omstandigheden 200 bar bedraagt.

Het is heel simpel. Als Dats 24 dit niet laat uitvoeren dan ga ik daar gewoon niet meer tanken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Idem hier. Ik tank al 2 jaar meestal in Hasselt, altijd 13 tot 14 kg ipv 16. In het buitenland gaat er altijd perfect 16kg in als hij leeg is.

2 weken geleden heb ik het verteld aan twee service techniekers die daar aan het werken waren. Zij meenden dat de pomp goed werkte.

Heeft er iemand al een mailtje gestuurd naar Dats ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist mailtje verstuurd naar DATS24 ivm maar 80% vulcapaiteit, zowel in Hasselt, Beringen als Diest. Heb ook de concurrentie van Q8 vernoemd. Afwachten wat hun antwoord zal zijn...

• Hahaha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Minder druk afleveren is ook een reduktie van de kosten, lees minder energie nodig om de vereiste druk te halen, lees goedkoper voor de leverancier.

En in geval er drukke momenten moesten zijn aan het CNG gedeelte van het station dan kan men sneller een extra aantal klanten bedienen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Minder druk afleveren is ook een reduktie van de kosten, lees minder energie nodig om de vereiste druk te halen, lees goedkoper voor de leverancier.

En in geval er drukke momenten moesten zijn aan het CNG gedeelte van het station dan kan men sneller een extra aantal klanten bedienen.

Kosten reduceren? Dat is belachelijk omdat overal in het land massa's OKay-winkels als paddestoelen uit de grond schieten. Tel maar eens een keer hoeveel OKay-winkels er momenteel al zijn op

https://okay.colruytgroup.be/okay/static/winkels.shtml

en dan zie ik dat de nieuwe OKay langs de Hasseltsesteenweg in Overrepen, Tongeren er zelfs nog niet op staat. Dus in werkelijkheid zijn er meer.

Ik wil maar zeggen dat de Colruyt-groep over zeer veel kapitaal beschikt, en zich alleen maar een slechte naam bezorgt door haar Dats 24-tankstations van Hasselt, Beringen, Diest niet optimaal te laten werken voor haar klanten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk maar niet dat ze het geld langs ramen en deuren naar buiten smijten bij Colruyt als het niet nodig is, al zitten ze op een berg geld.

En ze mogen dan hun klanten misschien in de watten leggen, op het einde van de rit moet het opbrengen. Punt! (en dan wordt er naar alles gekeken).

Trouwens het was maar een idee waarom de druk eventueel naar beneden zou bijgesteld zijn, misschien als test. Who knows? You?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
33 minuten geleden, Lange_666 zei:

Trouwens het was maar een idee waarom de druk eventueel naar beneden zou bijgesteld zijn, misschien als test. Who knows? You?

Eerlijk gezegd interesseert het mij niet, maar Dats 24 beseft blijkbaar niet goed dat wij als CNG-rijders hun tankstations van Hasselt, Diest en Beringen hier op het aardgasrijderforum op de zwarte lijst plaatsen.

Als de mensen van Dats 24 hier mee lezen: zorg dat de druk van het aardgas in bovenstaande stations altijd 200 bar bedraagt !

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je dan in "De Limburg" zoveel keus in CNG stations dat je er ineens 3 op de zwarte lijst kan zetten...:ph34r:

• Vind ik leuk 1
  • Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De compressor levert de druk, denk ik wel. In CNG-stations levert de compressor tussen de 250 en 300 bar.

De buffer staat ook tussen de 250 en 300 bar, als deze vol is (Je tankt door middel van communicerende vaten, daarom moet de druk in de buffer hoger staan dan de einddruk in je auto).

Het kan zijn dat de buffer niet meer vol is door grote drukte, waardoor je voertuig niet volledig vol komt.

Het kan ook zijn dat de afslagdruk in de dispenser niet goed staat of de afslag op minimum flow te hoog staat, of andere elektronische of software technische oorzaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Heb je dan in "De Limburg" zoveel keus in CNG stations dat je er ineens 3 op de zwarte lijst kan zetten...:ph34r:

Ik denk niet dat de mensen, die in Diest wonen, graag zouden lezen dat ze in ene keer bij Limburg horen.

Het is niet omdat hun gemeente regelmatig in Het Belang vermeld wordt dat ze daarom deel uitmaken van de provincie Limburg. Tot nader order behoort Diest nog altijd tot Vlaams-Brabant.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, muscles zei:

Tel maar eens een keer hoeveel OKay-winkels er momenteel al zijn op

131 ?

:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo

Ik tank noodgedwongen regelmatig bij DATS te Opwijk en krijg daar steeds minde r in mijn nochtans volledig lege tank, bv gisteren slechts 15,5 kg, daar waar het bij andere DATS stations, bv St Niklaas, Lokeren, Destelbergen systematisch meer is, tot 19,5 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, GuyL zei:

Hallo

Ik tank noodgedwongen regelmatig bij DATS te Opwijk en krijg daar steeds minde r in mijn nochtans volledig lege tank, bv gisteren slechts 15,5 kg, daar waar het bij andere DATS stations, bv St Niklaas, Lokeren, Destelbergen systematisch meer is, tot 19,5 kg.

Dat heb ik recent ook ondervonden bij de Q8 in Houthalen.

Naarmate het buiten warmer wordt / is, kan je er minder CNG in krijgen. Ik heb gisteren maximum 15,92 kg kunnen tanken. Maar dat is nog altijd beter dan bijvoorbeeld 15,00 kg.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij den Total in Hoboken kreeg ik dinsdag maar 15,32 kg in mijn lege tanks en het drukmetertje op de pomp ging zelfs over de 200 bar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Woensdagmorgend (+/- 07.00 uur) de volle 12,12 kg kunnen tanken bij Dats in Lier.

Maar dan is het nog lekker "koel" op dat moment.

(CNG tanks van de auto waren volledig leeg)

aangepast door Koen C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dats24 Hasselt, vandaag rond 12u:

bijna leeg gastank van 19kg (Audi A4) en SLECHTS 4,71 kg erin gekregen! 2de poging 0,47kg erbij. Schandalig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
24 minuten geleden, Stijn zei:

Dats24 Hasselt, vandaag rond 12u:

bijna lege gastank van 19 kg (Audi A4) en SLECHTS 4,71 kg erin gekregen! 2de poging 0,47 kg erbij. Schandalig!

Dat is de reden waarom ik nooit meer (en al lang niet meer) bij Dats24 in Hasselt ga tanken. Ik rij veel liever een stuk verder naar de Q8 in Houthalen. Dan ben ik immers zeker dat ik mijn aardgastanks volledig vol kan tanken.

Als Dats24 denkt op deze manier klanten aan zich te binden, dan zijn ze toch helemaal verkeerd bezig. Maar als je hen daarover een bericht stuurt, dan werkt alles daar normaal.

dats24-hasselt-cng-0-op-10.jpg

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen