kefkef Geplaatst: 5 maart 2018 Delen Geplaatst: 5 maart 2018 Kun je nu qua velg enz ook iets anders overwegen bij de golf variant tgi? Want in de garage is dat niet mogelijk zeggen ze omwille van de tank, net als een betere muziekinstallatie ... tot welke maat van band/velg zouden we kunnen gaan? Iemand een idee? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MaXX99 Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 17 uren geleden, kefkef zei: Kun je nu qua velg enz ook iets anders overwegen bij de golf variant tgi? Want in de garage is dat niet mogelijk zeggen ze omwille van de tank, net als een betere muziekinstallatie ... tot welke maat van band/velg zouden we kunnen gaan? Iemand een idee? Ik denk dat qua velgmaat je net zo groot kan als bij eender welke andere golf, maar dat ze enkel met 16" worden aangeboden voor ecologische overwegingen. Hoe groter de velg, hoe zwaarder en hoe hoger de CO² uitstoot. En laat dat net het grootste fiscale argument zijn ten voordele van de TGI's ... Ik heb zelf (nog) geen golf, maar in de deur van de bestuurder staat een sticker waar vermeld staat welke banden/velgen maten er af fabriek ondersteund worden. Je kan er aftermarket altijd binnen de perken van afwijken, maar bij een technische controle ga je wel banden moeten wisselen denk ik ? Aftermarket vind je ook heel wat speaker upgrades : https://schutcarsystems.nl/vw-golf-7-audio-upgrade/ De meeste van de upgrades die ze hier aanbieden moeten, denk ik, wel lukken. De enige die niet past is set 3 denk ik omdat die in de bodem van de kofferruimte wordt ingebouwd.... Bij de duurste set wordt er een sub in de zijkant van de koffer ingebouwd dus dat moet wel weer lukken ... 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2018 Ok bedankt. Zijn er soms nog mensen die qua velg groter zijn gegaan? Ben benieuwd want tegen mij zegde ze iets van... doordat de tank in de weg zou zitten ik niet groter kan gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 De tank die in de weg zou zitten ? Dat lijkt me onzin. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2018 Bij de bestelling van mijn wagen had ik graag ander model velg gewild maar doordat de tank achteraan wordt ingebouwd en die plaats neemt kon ik niets anders nemen. Of groter. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 6 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 6 maart 2018 Mensen die met een cng wagen rijden, staan de maten in je deur soms vermeld? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 2 uren geleden, kefkef zei: Mensen die met een cng wagen rijden, staan de maten in je deur soms vermeld? Nee, dat staat normaal gezien in de handleiding van je auto. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 17 of 18 inch velgen zijn bij VW af fabriek alleen leverbaar met een verplichte sportophanging (15mm verlaagd) en dat is bij de TGI niet leverbaar. De gastanks komen door de geringere bodemvrijheid van dit onderstel te dicht tegen de grond. Niets belet u om er 17' velgen onder te plaatsen maar ik zie hier alleen maar nadelen in (hoger verbruik, geringere reikwijdte, minder comfort ...). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
muscles Geplaatst: 6 maart 2018 Delen Geplaatst: 6 maart 2018 43 minuten geleden, Brembos zei: 17 of 18 inch velgen zijn bij VW af fabriek alleen leverbaar met een verplichte sportophanging (15mm verlaagd) en dat is bij de TGI niet leverbaar. De gastanks komen door de geringere bodemvrijheid van dit onderstel te dicht tegen de grond. Niets belet u om er 17' velgen onder te plaatsen maar ik zie hier alleen maar nadelen in (hoger verbruik, geringere reikwijdte, minder comfort ...). Met mijn antwoord vallen we weeral in herhaling want op de VW Golf Variant TGI kan je blijkbaar geen 17inch velgen krijgen en op de Skoda Octavia Combi G-TEC wel. Dat moet je mij toch een keer uitleggen waarom dat bij de Octavia wel kan. Wat jij daar vertelt van nadelen van de 17inch velgen is dikke quatsch! Wanneer ik met mijn zomerbanden met 17inch velgen rondrij, heb ik hetzelfde (en geen hoger) verbruik, wel dezelfde autonomie, en hetzelfde comfort als met mijn winterbanden met 16inch velgen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aardgasrijder Geplaatst: 7 maart 2018 Delen Geplaatst: 7 maart 2018 @muscles de Octavia staat hoger afgeveerd daar zit het verschil. De golf ligt lager bij de grond. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 7 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2018 bij het bestellen van mijn wagen had ik niets of geen keus ik moest de 16 pakken en veel modellen om uit te kiezen waren er ook niet, als ik mij niet vergis zelfs maar 1. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koen C Geplaatst: 7 maart 2018 Delen Geplaatst: 7 maart 2018 10 uren geleden, muscles zei: Wanneer ik met mijn zomerbanden met 17inch velgen rondrij, heb ik hetzelfde (en geen hoger) verbruik, wel dezelfde autonomie, en hetzelfde comfort als met mijn winterbanden met 16inch velgen. Geen appelen met peren vergelijken ! Het hoger verbruik bij jou ligt aan de winterbanden (zachtere samenstelling, grotere afvoerlamellen) tov de zomerbanden met een hardere samenstelling en een op zuinigheid / prestatie afgestemd profiel. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 7 maart 2018 Delen Geplaatst: 7 maart 2018 7 uren geleden, Aardgasrijder zei: @muscles de Octavia staat hoger afgeveerd daar zit het verschil. De golf ligt lager bij de grond. ja de golf is dus een sportiever maschien Trouwens de toegelaten bandenmaten en dus ook bijhorende velgmaten staan op uw gelijkvormigheidsattest. BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkef Geplaatst: 7 maart 2018 Auteur Delen Geplaatst: 7 maart 2018 wel het is dat wat ik me afvroeg kan het verlopig niet checken want wacht nog op de wagen. dus daar kan je effectief alle velgmaten die toegelaten/monteerbaar zijn op terugvinden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bij Geplaatst: 7 maart 2018 Delen Geplaatst: 7 maart 2018 jawel, ik heb de vraag ook eens gesteld aan de garage ivm winterbanden en die verwezen mij naar de maten op het GVA. De auto is momenteel ni thuis dus kan ik het hier niet neerpennen BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brembos Geplaatst: 7 maart 2018 Delen Geplaatst: 7 maart 2018 Wanneer je 17" of 18" velgen configureert op een Golf TSI/TDI dan moet je er dat sportonderstel verplicht bijnemen , bij de Octavia is dat niet het geval. Het heeft in elk geval te maken met de te beperkte (-15 mm) bodemvrijheid voor de gastanks . De rolweerstand van 17' zomerbanden (en 16' winterbanden) is in elk geval hoger dan die van goede 16' zomerbanden en dat is geen onzin volgens mij. Op een Duits forum werd dezelfde vraag gesteld en gaf VW dit antwoord : "also ich wollte bzw. möchte immer noch gerne die VW Madrid Felge (7x17 ET49) haben und mein Händler hatte da mal bei VW eine Technische Anfrage gemacht, weil laut seinen Zubehörkatalog es nicht ginge. Antwort VW (auf VW Variant TGI bezogen): Die gewünschte Rad-/Felgenkombination ist für das genannte Fzg. nicht zulässig, da die Bodenfreiheit aufgrund der Druckzylinder nicht gegeben ist. Für das genannte Fzg. ist die grösste mögliche Rad-/Felgenkombination 6.5x16 ET46 205/55" https://www.auto-motor-und-sport.de/reifen/drei-reifendimensionen-im-vergleich-welche-groesse-ist-die-beste/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
littlebugger25 Geplaatst: 8 maart 2018 Delen Geplaatst: 8 maart 2018 ik begrijp het niet als je hoger gaat in Inch maat van velg en daar een band bij en je komt overeen kwa formaat van je 16 inch plus band velg mag er toch geen probleem zijn ! Best eens gaan bevragen bij een goede bandencentrale of een tuningcenter die verlagingen doen met dempers of airride's die weten hoe diep je kan gaan. Ik denk bijvoorbeeld aan http://chiptuning-plus.be/ die kunnen je al een hoop raad geven. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen