Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Orcram plaatste reeds een foto. Ik verwijs dus maar naar zijn plaatje. Als de wagen daadwerkelijk geleverd wordt plaats ik er netjes één.  Voorlopig is het maar de vraag of niet meer bestellingen zijn geplaatst dan er wagens kunnen geleverd worden. Eerstdaags worden we wellicht wijzer.

• Bedankt 1
Geplaatst:

Deze ochtend kregen we bericht dat Audi onze wagen niet zal kunnen leveren en de productie - met andere specificaties - ten vroegste in januari hervat wordt. Daar je nog geen brief kreeg veronderstel ik dat jouw wagen wel geproduceerd zal kunnen worden. Voor ons wordt het uitkijken naar een vervanger: millieuvriendelijk - voor zover een wagen dat ooit kan zijn - en in stock. Voor ons geen zuivere benzine meer, laat staan een diesel. Maar ook plug-in hybrides zijn uitgesloten wegens wonen in de stad. De keuze lijkt beperkt. Van CNG is de spoeling erg dun geworden. A3 Diesels genoeg, een paar Benzines en enkele CNG’s  aan prijzen die een stuk hoger liggen dan de ‘salonvoorwaarden’.

• Triest 3
Geplaatst:
5 uren geleden, Groengas zei:

Een opel Astra CNG dan maar? Ook 110 pk en 19 kg CNG + composiet flessen. En volgens mij wel leverbaar.

Hij is net getest door ADAC, voor wie een beetje Duits verstaat.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Dat is wel heel jammer! Kan je geen overeenkomst sluiten met de dealer, je hebt deze tenslotte besteld, ze hebben toch altijd testwagen staan, voor de periode te overbruggen, tenslotte ligt het wel aan hun, jullie hebben de bestelbon en de prijs overeen gekomen, daarvoor moeten ze het kunnen leveren hé en nakomen! Succes alvast

Geplaatst: (aangepast)

@MLeentje : Op de blog van aardgasrijder vind je alle aanbieders van CNG wagens :

https://www.aardgasrijder.be/aanbieders-cng-wagens/

Ook VW heeft leveringsproblemen / achterstand met bepaalde modellen.

Seat en Skoda blijkbaar niet.

Fiat en Opel ook niet (toch geen meldingen op het forum).

37 minuten geleden, Frédérique zei:

altijd testwagen staan, voor de periode te overbruggen,

Het is wel een lange periode : pas in januari 2019 wordt de productie hervat.  Dan is de bestelde auto van MLeentje nog niet geleverd bij de dealer.  Bij levering zal de vervangwagen dan al meer dan een jaar oud zijn.  Geen enkele dealer heeft daar zin in.

aangepast door Koen C

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Dit zijn geen leveringsproblemen omwille van onderdelen, daar heeft het te maken met de ombouw naar de nieuwe regels van Europa (kleinere benzinetank , extra CNG tank).

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

Hiervoor zal er ook een hertekende (achter)bodem nodig zijn.

Als dit onderdeel over dezelfde produktielijn loopt als de benzine/diesels (wat meestal het geval is) kunnen de aanpassingen hiervoor enkel buiten de produktie plaats vinden.

Geplaatst:

Wat de werkelijke reden van de leveringstop is en wat het VAG-concern aangezet heeft meer wagens te verkopen dan ze kunnen produceren en leveren voor september/oktober zullen we nooit weten. Zelf houden ze het bij problemen met de toelevering. Al hebben ze het ook over het ten vroegste hervatten van de productie van CNG-voertuigen met andere specificaties vanaf januari 2019.

Of de nieuwe normen van aard zijn om dieselgebruikers over te laten schakelen op CNG is maar de vraag. Minder kilometers met een tank en weinig tankstations lijkt - mij athans - niet zo aantrekkelijk voor veelrijders.

Geplaatst:

@muscles Inderdaad. Zelfs een tankstation dicht bij de deur helpt je nauwelijks. Het doel vergroening van het wagenpark van - hoofdzakelijk kleine - bedrijven en particulieren wordt zo nog enkel gehaald voor bestel- en andere wagens die vele (relatief) korte ritten doen. 

Geplaatst:

Tijd voor mij om dit topic en CNG te verlaten. Ik wens wie in de volgende paar maand nog een CNG-Audi A3 geleverd krijgt veel plezier. Vanaf nu wordt het afwegen, een kleine actieradius of toch diesel of meteen maar benzine. We kozen heel bewust voor het laatste maar dan in ouderwetse hybride versie. De ronduit meest gehate wagen wordt het: de Toyota Prius. Hij is even zuinig als een diesel, er kan altijd getankt worden en vooral in de stad laat zijn techniek van recuperatie van energie het toe stil, zuinig en eco-vriendelijk te rijden. Mooi is hij niet maar binnenin is hij lekker eenvoudig, anders dan de Audi maar toch. En ... qua ‘veiligheidssnufjes’ gaan hij net nog wat verder dan de een paar maand geleden aangekochte-maar-nooit-meer-te-leveren A3-CNG. Voor ons een goede tweede keus. En neen, het uiterlijk is er niet naar en hij heeft de naam log te zijn maar een 1.4 liter CNG is evenmin een vinnig baasje denken we maar.

• Bedankt 2
Geplaatst:

@MLeentje Het is spijtig dat de VAG-groep op deze manier vele milieubewuste klanten aan de kant schuift. Het verbaast mij ook enigszins dat de VAG-groep niet vroegtijdig op de hoogte zou geweest zijn van de nieuwe regels die gelden vanaf 1 september aanstaande. Zij hadden ook goed kunnen inschatten dat de CNG-bestellingen de hoogte zouden ingaan in Duitsland en in België en zij hadden zich daarop kunnen voorbereiden.

Maar ja, blijkbaar is het management van de Volkswagengroep daarin niet geïnteresseerd en vinden ze het dus ook niet erg dat potentiële klanten daardoor overlopen naar de concurrentie.

Leentje, ik wens je alleszins veel geluk en rijplezier met je nieuwe Toyota Prius.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst: (aangepast)

Tja, onder garagehouders gaat  het ‘gerucht’ dat Audi de nieuwe CNG- wagens niet gehomologeerd krijgt. Alle wagens geproduceerd vanaf dit najaar moeten immers aan nieuwe normen voldoen en wagens volgens de huidige normen geproduceerd moeten de fabriek uit voor de Duitse vakantieperiode. Ter homologatie aanbieden doe  je ruim voor de vervaldatum. Niet Audi. 

Onze wagen zou de eerste week van juli geleverd worden. Blijkbaar werden teveel bestellingen opgenomen of er zijn toch problemen met de toelevering maar de wagen komt  in elk geval niet. Enige tegemoetkoming bij het kopen van een ander model moet met de garagehouder worden besproken. Afgezien van het feit dat we niet meer naar een volledige benzinewagen willen overschakelen en een plug-in hybide voor ons geen oplossing biedt, was de aangeboden compensatie bij aankoop,van een benzine-versie geen derde van wat we verloren aan ‘saloncondities’.

Zo hou je geen klanten. Sneu voor de Garage.  Ik reed gisteren achter een A3 G-tron en de teleurstelling blijft. Voor die wagen  hadden we heel bewust voor gekozen. 

aangepast door MLeentje
  • Triest 1
Geplaatst:
11 minuten geleden, MLeentje zei:

Tja, onder garagehouders gaat  het ‘gerucht’ dat Audi de nieuwe CNG- wagens niet gehomologeerd krijgt. Alle wagens geproduceerd vanaf dit najaar moeten immers aan nieuwe normen voldoen en wagens volgens de huidige normen geproduceerd moeten de fabriek uit voor de Duitse vakantieperiode. Ter homologatie aanbieden doe  je ruim voor de vervaldatum. Niet Audi. 

"Niet gehomologeerd krijgen" klinkt alsof ze er niets van kunnen... :)

Zeer waarschijnlijk is dat de fabrikanten (ontwikkelen , afstellen) en de keuringslaboratoriums / centra (testen, controleren) het niet "in orde krijgen" / onvoldoende capaciteit hebben om alle nieuwe modellen gereed en getest te krijgen voor de nieuwe normen (WLTP (ofwel Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Maar daar ben je als klant uiteraard niks mee...:(;)

PS : wat die smileys als reactie (op dat topic) daar doen : geen idee....O.o

Ik vind het wèl ernstig ! >:(B|

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
1 uur geleden, Koen C zei:

"Niet gehomologeerd krijgen" klinkt alsof ze er niets van kunnen... :)

Zeer waarschijnlijk is dat de fabrikanten (ontwikkelen , afstellen) en de keuringslaboratoriums / centra (testen, controleren) het niet "in orde krijgen" / onvoldoende capaciteit hebben om alle nieuwe modellen gereed en getest te krijgen voor de nieuwe normen (WLTP (ofwel Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).

Maar daar ben je als klant uiteraard niks mee...:(

PS : wat die smileys als reactie (op dat topic) daar doen : geen idee....O.o

Ik vind het wèl ernstig ! >:(B|

Ik vind het zelfs SCHANDALIG !!!

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...