Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Aardgasrijder wordt gesponsord door Bol.com
Bij iedere aankoop op bol.com via deze link krijgt aardgasrijder een (pro)centje dankzij jouw bestelling, zodat we de website kunnen draaiende houden.
Black Friday 2018
muscles

Waar wil jij dat er een CNG-tankstation komt?

Recommended Posts

• hoge snelheid lobbyen bij gemeenteraadsleden en kreeg vandaag dit antwoord (mijn edits in het rood):

Ik leef met je mee , ik trek ook regelmatig het gas open , Honda 1800 6flat , maar opgelet voor flitsers, ? ook al is dit in rood.

• Hahaha 1

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

13 uren geleden, Koen63 zei:

Via via vernomen dat er aanvraag loopt voor de bouw van een tankstation met CNG op de parking van de Colruyt Hamme.

En na opzoeking in het omgevingsloket heb ik daar bevestiging van gevonden.

Er loopt nu een openbaar onderzoek tot 04/07. 

Dat zou mooi zijn!!

Oh super. Daar zal ik dan ook wel meestal te vinden zijn. Fingers crossed ?

Edited by DeNbEiRe_84
  • Bedankt 1

Knipsel.JPG.5f00e32586493e9e88e16a99c5d1bee0.JPG

Volkswagen Golf Variant 1.4 TGI (2018)

Volkswagen Polo 1.0 (2017)

20 uren geleden, Koen63 zei:

Via via vernomen dat er aanvraag loopt voor de bouw van een tankstation met CNG op de parking van de Colruyt Hamme.

En na opzoeking in het omgevingsloket heb ik daar bevestiging van gevonden.

Er loopt nu een openbaar onderzoek tot 04/07. 

Dat zou mooi zijn!!

Hallo

In afwachting van de komst van een CNG station te Moerzeke  ? - deelgemeente van Hamme - kan ik me erin vinden dat er één te Hamme komt.

Dat klinkt eerlijk gezegd te mooi om waar te zijn. DATS wil hier alleszins nog niets over gezegd hebben.

Met vriendelijke groeten

Guy

• Vind ik leuk 1

Dat ze dat cng-station dan maar op de parking van 't schuurken zetten, dan heb ik een excuus om eens tot daar te rijden ?

• Hahaha 2

Oh super .Gas, Daar zal ik dan ook wel meestal te vinden zijn. Fingers crossed ?

• Hahaha 2

Bob, Opel Zafira 1600 , 150 pk , CNG. 5 plaatsen.40 000 km. Verbruik rond de kerk: 5.3 kg.

39 minuten geleden, Boey zei:

Heist-op-den-Berg en omstreken mis ik er een...

Ja, dat is inderdaad zo. Lier is waarschijnlijk ook al rap een 25 km rijden in enkele richting. En die andere Dats24-cng-stations liggen nog verder (en ook GreenPoint, Maes, Q8).

Heist-op-den-Berg_OpenStreetMap.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 251.000 km and counting...

De Ardennen! Het is ongelofelijk hoe er in heel Wallonië bijna geen CNG station te vinden is! 

Rond Charleroi en Namen is er nog iets te vinden, maar éénmaal daar voorbij moet je al tot Duitsland of Luxemburg rijden.

Edited by DerMika
  • Vind ik leuk 2

Beernem ???? Dichtstbijzijnde is Brugge ?... Hier op de site vermelden ze nog Aalter maar dit klopt helaas niet ?

42 minuten geleden, Kimberley zei:

Beernem ???? Dichtstbijzijnde is Brugge ?... Hier op de site vermelden ze nog Aalter maar dit klopt helaas niet ?

Dit is inderdaad niet correct, Het station in Aarschot staat gepland.

Copyright van deze map ligt bij @satsurfer

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Op 3/10/2018 om 22:38, Kimberley zei:

Hoezo, ik denk dat ik eens in Aalter CNG gaan tanken ben... Of bestaat onderstaande niet meer?

PITPOINT - AALTER

CNG

logo-pitpoint-blue.png
Groendreef 7
9880 Aalter

1 uur geleden, DerMika zei:

Hoezo, ik denk dat ik eens in Aalter CNG gaan tanken ben... Of bestaat onderstaande niet meer?

PITPOINT - AALTER

CNG

logo-pitpoint-blue.png
Groendreef 7
9880 Aalter

@Kimberley Niet goed gezocht, misschien?

Dat is een tankstation van Vermeire-Defruyt:

Je kan ons vinden op de N44 tussen Aalter en Maldegem (Zeebrugge en Knokke), net voor de brug links in de industriezone Langevoorde: Groendreef 7.

https://www.vd-energie.be/nl/tankstation

Vermeire-Defruyt-1.jpg

Vermeire-Defruyt-CNG.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 251.000 km and counting...

Deze staat dus niet op ngva.be daar was ik gaan kijken om te dubbelchecken.

Sorry voor het misverstand en lullig dat ngva.be die map niet accuraat heeft. De app van pitpoint had ik niet geraadpleegd

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Op 7/10/2018 om 00:26, muscles zei:

@Kimberley Niet goed gezocht, misschien?

Dat is een tankstation van Vermeire-Defruyt:

Je kan ons vinden op de N44 tussen Aalter en Maldegem (Zeebrugge en Knokke), net voor de brug links in de industriezone Langevoorde: Groendreef 7.

https://www.vd-energie.be/nl/tankstation

Vermeire-Defruyt-1.jpg

Vermeire-Defruyt-CNG.png

Had ik inderdaad nog niet van gehoord, bedankt voor de info! Ik zal zeker eens passeren :) 

Op 3/10/2018 om 22:38, Kimberley zei:

Beernem ???? Dichtstbijzijnde is Brugge ?

Dan is er goed nieuws...

Op 24/9/2018 om 10:13, Pitpoint_BE zei:

Hieronder een overzicht van de volgende CNG-stations van PitPoint, in verschillende fases van ontwikkeling.

Hezemeer 1, 2430 Laakdal, Belgium
Latitude: 51.110175 | Longitude: 5.028147

Chaussée de Philippeville 54, 6280 Gerpinnes (Loverval), Belgium
Latitude: 50.370416 | Longitude: 4.467626

Wingene Steenweg 67, 8730 Beernem, Belgium
Latitude: 51.122825 | Longitude: 3.326173

Gerard Mercatorstraat 2, 3920 Lommel, Belgium
Latitude: 51.212124 | Longitude: 5.261047

Edited by الميثان

2 uren geleden, Kimberley zei:

Had ik inderdaad nog niet van gehoord, bedankt voor de info! Ik zal zeker eens passeren :) 

Verschiet echter niet van de CNG-prijs! Die bedraagt op dit moment immers € 1,170/kg.

Kalmthout (mooi gelegen tussen Essen, Wuustwezel, Stabroek & Kapellen. Allen gemeenten die verstoken zijn van CNG-stations)

Aarschot. Met de komst van het nieuwe tankstation 'Gabriels' is het spijtig dat ze niet ineens CNG voorzien hebben.

Kanten van Westerlo hoop ik dat ze nog iets voorzien in een reeds actief tankstation. Als je de kaart bekijkt hebben we tussen Lier en Geel nog een grote vlek zonder...

In het gedeelte van Zeeland dat aan België grenst is er geen enkel tankstation met CNG.

Er mogen er trouwens ook een paar aan de Belgische kant van de grens bijkomen. Voorlopig enkel Blankenberge, Brugge en Eeklo (als je Antwerpen niet meerekent).