Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor mij een Ford S-max! Je kan wel er één bestellen bij een ford garage in Lennik die CNG laat inbouwen, en instaat voor je garantie, echter als je aan de kust woont ook niet de meest evidente keuze. Ford en alle andere merken zouden verplicht moeten zijn die fabrieksgarantie te blijven waarborgen en enkel de CNG installatie zelf onder de ombouwer zijn verantwoordelijkheid laten.

Maar bovenal van fabriek af geleverde CNG genieten de voorkeur. 

Ietwat sportieve doch praktische ruime gezinswagens, daar ontbreekt het aan in het CNG-aanbod!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@KtChP Ik weet het zo niet. Als ik in jouw situatie zat, dan zou ik die Ford S-Max daar bij Geeraerts in Lennik gaan bestellen. Vermits zij toch gaan zorgen dat die met een CNG-installatie uitgerust wordt. Je moet dan een beetje langer wachten maar dan heb je tenminste een CNG-voertuig.

Ik weet, voor het onderhoud van het voertuig moet je dan, afhankelijk van waar je woont aan de kust, 150 tot 200 km enkel afleggen, en dat is wel wat uiteraard.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Ben gaan kijken naar de Ford S max , helaas verlies je heel veel van je koffer .......niet echt een optie die auto . Zoals hierboven aangegeven , helaas ontbreekt een dergelijke auto in het CNG gamma ....en zal er direct niet komen ook vrees ik .

Geplaatst:

Het is zeer jammer, en niemand die het begrijpt hé. Auto's die door hun omvang meer verbruiken, gaan ze geen motor geven die minder kost aan brandstofkosten...

En ik denk als er meer modellen zijn, dat er ook meer mensen gaan omschakelen, en de fervente dieselaanhangers uiteindelijk ook plooien

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:

Iedereen weet ondertussen dat een wagen op waterstof 95% afhankelijk is van aardgas.

Waarom brengt men geen wagen op de markt waarbij er pas waterstof wordt opgewekt  als de motor draait op CNG?

Of zou mijn idee de doodsteek betekenen voor batterijfabrikanten (voor elektrische wagens)?

Toyota gelooft alvast ook niet in batterijen en en heeft een brandstofcel ontwikkeld waarbij men waterstof moet tanken, maar bovenstaand idee is weer iets geheel anders..

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
3 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Waarom brengt men geen wagen op de markt waarbij er pas waterstof wordt opgewekt  als de motor draait op CNG?

Het idee klinkt goed, maar ik vrees dat die nog duurder wordt dan een wagen enkel op waterstof  :ph34r:

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

• 4 maanden later...
Geplaatst:
16 minuten geleden, Sertitude zei:

Ik denk dat als er een Audi Q3, Skoda Karoq of Volkswagen T'roc met cng zou zijn het aardgasaandeel een serieuze boost zou krijgen.

Qua suv-aanbod op cng is het maar zielig op dit moment en de modale vlaming wil een suv dezer dagen.

Daar mag van mij de Touran, Tiguan, Passat en Skoda Superb bij.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
23 minuten geleden, Sertitude zei:

Ik denk dat als er een Audi Q3, Skoda Karoq of Volkswagen T'roc met cng zou zijn het aardgasaandeel een serieuze boost zou krijgen.

Qua suv-aanbod op cng is het maar zielig op dit moment en de modale vlaming wil een suv dezer dagen.

Seat Arona zou op CNG gaan komen

794532_5.png

Geplaatst:

ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom een Amarok bv nog niet op CNG beschikbaar is, daar kan je wel aardig wat CNG-tanks onder kwijt, en je kan in het motorcompartiment ook wel eens iets uitzonderlijk steken. Als je weet dat de amerikaanse pickups allemaal benzine motoren hebben, kan een Amarok dat ook wel. Vind het echt een jammere zaak.

794532_5.png

Geplaatst:

Ik denk dat een Duster op CNG een enorm succes zou zijn. Ik zou er in ieder geval eentje overwegen dan. Ik heb al navraag gedaan om er eentje te kopen en op lpg te zetten maar ze willen er hier in België dan geen garantie meer op geven terwijl je ze in Duitsland gewoon af fabriek op lpg kan kopen. Hoezo Europa ?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Flat Twin Power zei:

Ik denk dat een Duster op CNG een enorm succes zou zijn. Ik zou er in ieder geval eentje overwegen dan. Ik heb al navraag gedaan om er eentje te kopen en op lpg te zetten maar ze willen er hier in België dan geen garantie meer op geven terwijl je ze in Duitsland gewoon af fabriek op lpg kan kopen. Hoezo Europa ?

Bestellen in Duitsland en invoeren in België?

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

Geplaatst:
12 uren geleden, Dr Nick zei:

Bestellen in Duitsland en invoeren in België?

Neen want, bij problemen aan de lpg installatie mag ik naar Duitsland bollen om het probleem te laten oplossen want hier gaan ze er niet naar kijken. Ik heb het ondertussen al nagevraagd. En voor je zegt "ze moeten garantie geven het is Europees", ik ga me niet bezighouden met bijvoorbeeld naar de rechtbank te stappen om de garantie af te dwingen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 8/12/2017 om 11:36, Koen C zei:

Het idee klinkt goed, maar ik vrees dat die nog duurder wordt dan een wagen enkel op waterstof  :ph34r:

In de verwarmingsbranche bestaan er reeds brandstofcellen voor huishoudelijke toepassingen die op aardgas werken. Deze toestellen produceren elektriciteit, en door 't feit dat ze gekoeld moeten worden, is er tevens aanmaak van sanitair warm water. Viessmann en BlueGen zijn enkele merken. 

Dus het principe bestaat om in een apparaat aardgas om te zetten in elektriciteit. Misschien volgen er wel toepassingen in auto's (of trucks).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

@wimdc : dus nog iets anders dan een micro-WKK ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...