Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 uren geleden, Aardgasrijder zei:

Net zoals de gehele Colruytgroep

Moeten die dan geen rekken aanvullen, de kassa openhouden, etc ? :P

De Fiat groep dan ook ?  Of slapen die...?

Zo dadelijk eens het topic "wist-je-datjes" (nog) eens lezen.

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

De hoofdzetel in Halle B| https://www.aardgasrijder.be/blog/persbericht-teaser-auris-touring-sports-hybrid-cng/ dit artikel werd toen massaal bekeken op een gegeven moment, het stond wellicht in een interne nieuwsbrief, want al het volk kwam van de webmail van Colruyt.

Fiat weet ik niet, die vallen alleszins niet op tussen de statistieken :$

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

• 3 weken later...
Geplaatst:

Heb nog maar eens gemaild naar de dealer ! Waarom het zolang duurt. 

Hier het antwoord 

Goedemorgen Bart,

Ik begrijp dat deze zaak frustrerend aan het worden is, zeker omdat jij er constant mee geconfronteerd wordt.

We hebben je beloofd om deze zaak op te volgen en dat doen we ook - dagelijks zelfs.

Helaas moet ook de invoerder en de technische dienst van de fabriek op hun beurt, telkens terug antwoorden dat er vanuit de fabriek nog steeds geen technische oplossing voorhanden is, maar dat ze er wel mee bezig zijn.

Eigen aan die technische oplossingen van de fabriek is dat het geen halve oplossingen zijn en dat ze de problemen definitief oplossen. Dat is dan meteen onze troost in dit hele verhaal: zodra de oplossing er is, kan ze toegepast worden en is dat geen halfslachtige maatregel.

We blijven echter druk zetten om z.s.m. een oplossing door te krijgen; afgelopen dinsdag hebben we een maandelijkse meeting gehad met de Regional Service Manager van D’Ieteren en hebben we het nogmaals over jullie wagens gehad. Op zijn beurt kan hij verder bevragen en via andere kanalen verder nieuws krijgen.

• Bedankt 1
  • Triest 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Aanstaande donderdag is het weer 4 weken geleden dat ik mijn dealer nog eens aan zijn jas heb getrokken. maar zoals steeds is het windstil.

Nu gisteren was het weer heel erg 7 x stil vallen op een dag waarvan 5 x op rij is gewoon frustrerend !

Heeft er iemand anders nog iets gehoord of een update ?

Geplaatst:

Te vrijdag nog eens gehoord bij mijn dealer. Volgen iedere dag op maar nog steeds niet. Laatste maand weinig last gehad en als hij het had dan begon de motor te sputteren n raar maar waar startte hij vanzelf terug. 2 tal keer gebeurd. Ook reeds aan dealer doorgegeven. Ze gingen de melding hiervan nasturen. Hopelijk komt er snel een oplossing

Geplaatst:

Is volgens mij een euvel dat al eeuwen (nu ja...) bestaat bij VW motoren. Had er ooit last met een Golf II 1300 op benzine (bouwjaar 1985). Is er toen verschillende keren voor binnen geweest, nooit gevonden wat het was.

Ook met een Polo (1200 motor benzine, bouwjaar 2001) serieus wakkelend stationair toerental gehad. Na ook hiervoor een aantal maal te zijn binnen geweest kregen we hem de terug en draaide de motor voor geen meter meer. Er werd toen zowat alles aan vervangen zonder resultaat.

Geplaatst:

't Is dan toch iets typisch voor de benzinemotoren van VW want ik heb dit nooit aan de hand gehad met mijn allereerste Golf II van 1983 (1600 diesel). Na een aantal jaren had ik de Golf II turbodiesel. Dan heb ik nog de Golf III op benzine gehad, slechts 1 jaar maar ook daar geen problemen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
3 uren geleden, Lange_666 zei:

Er werd toen zowat alles aan vervangen zonder resultaat.

Hier heb ik ervaring mee, diverse garages hebben aan mijn oude diesel gesleuteld, niemand kreeg het voor elkaar en dit heeft mij duizenden euro s gekost. Uiteindelijk heb ik een garage gevonden die wel zijn stiel kent en die hebben het gerepareerd.

Er zijn techniekers en er zijn TECHNIEKERS.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
34 minuten geleden, muscles zei:

't Is dan toch iets typisch voor de benzinemotoren van VW want ik heb dit nooit aan de hand gehad met mijn allereerste Golf II van 1983 (1600 diesel).

Idem hier, ook 3 Golf diesels gehad (II-1600, III-1900, V-1900-TDi) geen problemen mee gehad, motorgewijs dan toch niet. De V had wel enkele problemen met de doorvoerkabels naar de deuren (links enkele bedradingen gebroken, zelf hesteld en uiteindenlijk de kabelboom zelf vervangen, leuke job).

Geplaatst:

Zou het een massa-probleem kunnen zijn ?

Dat de VW garage eens alle massa-verbindingen nakijkt (en zelfs losmaken en terug op de correcte manier vastzet).

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Mazda 2 Homura '24

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Effe een update ?! 

In bijlage treffen jullie een print aan van de klacht betreffende het CNG-probleem.

Dit is de melding die wij maken en daarna opvolgen naar de invoerder en de fabriek toe.

Kort gezegd is er helaas nog steeds geen nieuws betreffende een oplossing. Wél dat de fabriek het probleem kent en eraan werkt, maar daar heb je momenteel nog niets aan.

We blijven het opvolgen – gisteren was onze districtmanager van de naverkoop hier en we hebben het probleem nogmaals aangehaald en wederom gaat hij ook weer via zijn specifieke kanalen proberen druk te zetten.

Volgens de laatste cijfers zijn er geen klachten meer binnengekomen betreffende dit probleem, dat maakt dat ze met een specifieke lichting wagens dus dat probleem hebben.

We blijven het opvolgen, uiteraard.

Scan 24 Oct 2017 at 09.42-page-001.jpg

aangepast door littlebugger25
pdf file omgezet naar jpg !
  • Bedankt 2
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Ja ja het was lang stil. En het blijft gewoon stil.

Heb in de week nog eens naar de dealer gebeld en de bovenstaande melding staat nog steeds op de interne communicatie omtrend dit probleem.

Nu heb ik van de dealer het advies gekregen van eens naar de klantendienst te mailen en daar eens van mijn z*k te maken.

Want gelijk het er nu naar uit ziet gaat er niet snel iets gebeuren.

Geplaatst:

Bij mij ook nog steeds geen oplossing hiervoor. @Koen C probleem doet zich voor bij het opnieuw starten met een warme motor. Bij koude motor geen problemen. Dus toerentalsensor zal het dan wss niet kunnen zijn.

Momenteel zijn er maar 1 Skoda en 2 VW in België. Gaat niet lang meer duren of ik eis gewoon een nieuwe auto. :o

Geplaatst:

Ik hoop voor jullie dat dit in orde komt tijdens de garantieperiode.

Liefst ruim ervoor, zodat je tijd en kilometers hebt om te zien of het probleem echt is opgelost.

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Mazda 2 Homura '24

Geplaatst:

Nu bij mij is de garantie nog niet het probleem. Het is een leasingwagen dus kosten zijn niet voor mij.  En de leasingmaatschapij is op de hoogte van het probleem. Maar het is gewoon jammer dat het zo lang moet duren.

• Bedankt 1
  • Triest 1
  • 4 weken later...
Geplaatst:

En ja hoor, vandaag telefoon gehad sinds 13/2 is er blijkbaar een oplossing voor het probleem voor handen. 

Op 6/3 moet de auto binnen en zou hij een 30 tal minutjes aan de computer moeten hangen.

Of er nog iets moest vervangen worden wisten ze me niet aan de telefoon te vertellen maar dat vraag ik wel als ik langs ga .

Dus @JurgenP bel maar naar VW en hoor er eens achter als Skoda een oplossing heeft zal er bij VW ook wel een zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...