Bij Geplaatst: 16 november 2017 Geplaatst: 16 november 2017 Vandaag in mijn mailbox een bericht van een vernieuwde website https://www.kuylenpecqueur.be/index.php er zijn toch mensen bezig met groene en milieuvriendelijke voertuig technolgie 2 BMW moto oldtimerfanaat Golf TGI Highline (2015)
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 24 november 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 24 november 2017 Artikel op Carbu: Op basis van gesprekken met Maarten Van Houdenhove, PR & Communication Manager bij DATS 24, en met Geert Degroote, Country Manager België bij PitPoint Clean Fuels. Er gaat geen dag voorbij of de media berichten over de noodzaak voor een slimmere mobiliteit en voor een toekomst zonder fossiele brandstoffen. Vooral elektrisch rijden wordt naar voren geschoven als de manier om op middellange en lange termijn slim mobiel te zijn. Maar is elektrisch rijden ook vandaag een optie? ‘'Ja, maar alleen in een specifieke context', aldus Maarten Van Houdenhove, PR & Communication Manager bij DATS 24. Maarten gelooft resoluut dat rijden op CNG voor de meeste mensen het beste alternatief is voor de komende jaren. Geert Degroote, Country Manager België bij PitPoint Clean Fuels, treedt hem bij en voegt eraan toe dat rijden op CNG ook milieuvriendelijker is dan diesel of benzine. De Belgen zijn er in elk geval klaar voor: CNG-voertuigen zitten duidelijk in de lift en parallel met deze evolutie breidt ons netwerk van aardgastankstations zienderogen uit. Waarom CNG een beter alternatief kan zijn dan elektrisch rijden Iedereen heeft vandaag de mond vol van elektrisch rijden. Waarom zet vandaag niet iedereen de stap naar elektrisch en waarom kiezen vandaag veel bewuste automobilisten voor CNG? ‘Wanneer de aankoopprijs van een elektrisch voertuig, de beperktere autonomie geen belemmering vormen en u thuis of op het werk uw wagen kan opladen, dan is elektrisch rijden de juiste keuze', zegt Van Houdenhove. Voor Degroote is rijden op CNG een eerste logische en eenvoudige stap naar een algemeen schoner vervoer. ‘Wij ijveren naar 100% schoon vervoer tegen 2030; in dit kader is de huidige switch die automobilisten maken naar CNG een positieve stap. Voor onze luchtkwaliteit, ons klimaat en het gebruik van onze grondstoffen is het een onweerlegbare betere optie dan benzine of diesel.' ‘Voor het gros van de mensen en bedrijven die zoeken naar alternatieven voor diesel en benzine spelen de aankoopprijs, de autonomie en de mogelijkheid om te tanken in het voordeel van CNG . Wellicht verandert de technologie van de elektrische voertuigen in de komende jaren en worden deze aspecten een minder onoverkomelijk probleem, maar vandaag - en ongetwijfeld in de komende jaren - is rijden op CNG het beste huwelijk tussen ecologie, economie en autonomie', zegt Van Houdenhove. Toch zijn zowel Degroote als Van Houdenhove ervan overtuigd dat elektrisch rijden in de toekomst zeker aan belang zal winnen: zo investeert DATS 24 vandaag al in laadpalen op de winkelpunten van Colruyt Group, en bouwt, exploiteert en onderhoudt PitPoint ook nu al elektrische laadinfrastructuur. Het netwerk van aardgastankstations Vandaag zijn er 53 DATS 24-aardgastankstations in België, en 32 die door andere merken worden uitgebaat, waaronder zeven door PitPoint. Het totale aantal CNG-tankstations staat daarmee vandaag op 85. Gezien de verdere verwachte opgang van CNG in de komende jaren voorzien zowel DATS 24 als PitPoint een verdere uitbreiding van het aantal publieke CNG-tankstations: tegen maart 2018 mikt DATS 24 op minstens 60 CNG-stations, terwijl PitPoint op termijn een 50-tal publieke CNG-station open wil hebben. Daarvan zal het grootste deel in Wallonië geopend worden waar duidelijk nood is aan een inhaalbeweging. Zo komt CNG voor iedereen dichtbij en heeft iedereen die de switch wil maken naar een duurzamere manier van autorijden een CNG-tankstation binnen een straal van 10 km van thuis of het werk. ‘In de loop van 2020 zou ons netwerk van CNG-stations ongeveer 150 stations (100 bij DATS 24 en 50 bij PitPoint) moeten tellen,' zeggen Van Houdenhove en Degroote. ‘Tegen dan is CNG uitgegroeid tot het slimme alternatief dat voor iedereen haalbaar, betaalbaar en inzetbaar is.' Ook CARBU.COM volgt de snelle evolutie van CNG op de voet. Sinds kort kan je via de functionaliteit ‘Vergelijk tankstations' zoekopdrachten uitvoeren met CNG als criterium of zoekterm. Het platform toont onmiddellijk waar je in jouw buurt CNG kan tanken. De brandstof is ook opgenomen in het overzicht van de voordeligste brandstofprijzen per provincie en gemeente. Datum van publicatie : 24/11/2017 09:08:00 https://carbu.com/belgie//index.php/r/rijden-op-aardgas-cng-vandaag-het-beste-alternatief-voor-diesel-waarom/1511511277637/75 2 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
David Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 allee vooruit! had er 2 jaar geleden niet één of andere minister ook de ambitie om tegen 2020 100.000 CNG-voertuigen in België te hebben? er is nog werk aan de politieke winkel. 1
muscles Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 Ook was er eens een politica in België die ons allemaal doodleuk kwam vertellen dat er in iedere Belgische gemeente een CNG-tankstation ging komen. (Het begint zo meer en meer op een sprookje te lijken, maar ik kan er spijtig genoeg niet mee lachen). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Dr Nick Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 2 minuten geleden, muscles zei: Ook was er eens een politica in België die ons allemaal doodleuk kwam vertellen dat er in iedere Belgische gemeente een CNG-tankstation ging komen. (Het begint zo meer en meer op een sprookje te lijken, maar ik kan er spijtig genoeg niet mee lachen). ach, die hoop heb ik al lang opgegeven toen ze hier het Esso (Bruno's) tankstation ging vernieuwen (ongeveer 2jaar geleden) en we een mailtje stuurden om te vragen of zij ook CNG gingen voorzien. Niet dus... Als zo'n grote groep ondertussen het al niet overal inplant, dan vergeet het maar (denk ik dan) autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Koen C Geplaatst: 28 november 2017 Geplaatst: 28 november 2017 2 uren geleden, muscles zei: Ook was er eens een politica in België die ons allemaal doodleuk kwam vertellen dat er in iedere Belgische gemeente een CNG-tankstation ging komen. Na de fusies, na de fusies. Heb geduld. 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Boey Geplaatst: 4 december 2017 Geplaatst: 4 december 2017 Het is eigenlijk triestig hoe weinig publiciteit CNG heeft. Maar ben nu meer dan ooit overtuigd om voor CNG te gaan mede dankzij deze site. 1
muscles Geplaatst: 4 december 2017 Geplaatst: 4 december 2017 1 uur terug, Boey zei: Het is eigenlijk triestig hoe weinig publiciteit CNG heeft. Maar ben nu meer dan ooit overtuigd om voor CNG te gaan mede dankzij deze site. Hallo Boey, welkom hier op het Aardgasrijderforum. Ikzelf en @Aardgasrijder zijn blij dat je dankzij deze site overtuigd bent om voor CNG te gaan. Heb je al een bepaalde aardgasauto gekozen? Ik zie alleen maar wanneer ik Skoda Octavia Combi kies dat er heel duidelijk "Octavia G-Tec (CNG)" staat en daarnaast "1 jaar CNG gratis..." op deze pagina: http://nl.skoda.be/over-skoda/octavia-combi-meest-verkochte-break Bij de nieuwe SEAT Leon moet je al doorklikken bij "Technologie - Slim leven - Meer technologie om van te genieten" en door naar beneden te scrollen op die pagina dat er bij "Motoren - Kiezen voor vermogen" uiterst rechts CNG/TGI staat. Voor de nieuwe SEAT Leon ST net hetzelfde. Bij de VW Golf staat er onder "Motoren" dat er een TGI-aandrijving is en op aardgas. Bij de nieuwe Polo staat er eveneens onder "Motoren" dat er een CNG-aandrijving is en op aardgas. Bij de Caddy en Caddy Maxi staat er wel veel duidelijker "aardgas" en CNG. Maar in de media is het vooral zeer stil op CNG-front. Daar heb je gelijk in. Zelfs de sites van de automagazines reppen haast met geen woord over CNG. Blijkbaar hebben ze het veel liever over hybride en elektrische auto's. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Boey Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 22 uren geleden, muscles zei: Hallo Boey, welkom hier op het Aardgasrijderforum. Ikzelf en @Aardgasrijder zijn blij dat je dankzij deze site overtuigd bent om voor CNG te gaan. Heb je al een bepaalde aardgasauto gekozen? Ik zie alleen maar wanneer ik Skoda Octavia Combi kies dat er heel duidelijk "Octavia G-Tec (CNG)" staat en daarnaast "1 jaar CNG gratis..." op deze pagina: http://nl.skoda.be/over-skoda/octavia-combi-meest-verkochte-break Bij de nieuwe SEAT Leon moet je al doorklikken bij "Technologie - Slim leven - Meer technologie om van te genieten" en door naar beneden te scrollen op die pagina dat er bij "Motoren - Kiezen voor vermogen" uiterst rechts CNG/TGI staat. Voor de nieuwe SEAT Leon ST net hetzelfde. Bij de VW Golf staat er onder "Motoren" dat er een TGI-aandrijving is en op aardgas. Bij de nieuwe Polo staat er eveneens onder "Motoren" dat er een CNG-aandrijving is en op aardgas. Bij de Caddy en Caddy Maxi staat er wel veel duidelijker "aardgas" en CNG. Maar in de media is het vooral zeer stil op CNG-front. Daar heb je gelijk in. Zelfs de sites van de automagazines reppen haast met geen woord over CNG. Blijkbaar hebben ze het veel liever over hybride en elektrische auto's. Hallo, Bedankt, Ik heb al gekozen. Morgen ga ik zelfs naar de garage om te tekenen. Zou voor de VW Golf Variant gaan. Ik was wel aan het twijfelen met de Leon ST.
muscles Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 14 minuten geleden, Boey zei: Hallo, Bedankt, Ik heb al gekozen. Morgen ga ik zelfs naar de garage om te tekenen. Zou voor de VW Golf Variant gaan. Ik was wel aan het twijfelen met de Leon ST. Ik heb zo de indruk dat er bij Seat veel minder opties zijn dan bij een gelijkaardig VW-model. En dat er zelfs meer opties te krijgen zijn op een gelijkaardig Skoda-model (in vergelijking met Seat). 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Boey Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 1 uur terug, muscles zei: Ik heb zo de indruk dat er bij Seat veel minder opties zijn dan bij een gelijkaardig VW-model. En dat er zelfs meer opties te krijgen zijn op een gelijkaardig Skoda-model (in vergelijking met Seat). Inderdaad Seat heeft minder opties en kan ook enkel in Style uitvoering, terwijl ik van plan ben om de VW highline uitvoering te nemen met redelijk veel opties + DSG. Ook qua prijs is het verschil niet zo groot dankzij de grotere korting van VW. Doorverkoopwaarde heeft ook meegespeeld in mijn keuze.
muscles Geplaatst: 5 december 2017 Geplaatst: 5 december 2017 28 minuten geleden, Boey zei: Inderdaad Seat heeft minder opties en kan ook enkel in Style uitvoering, terwijl ik van plan ben om de VW highline uitvoering te nemen met redelijk veel opties + DSG. Ook qua prijs is het verschil niet zo groot dankzij de grotere korting van VW. Doorverkoopwaarde heeft ook meegespeeld in mijn keuze. Tja, dan is het inderdaad te gek om een Seat Leon ST te kopen. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 6 december 2017 Geplaatst: 6 december 2017 Heeft weinig met Seat te maken maar alles met de prijszetting van d'Ieteren. 1
Arnold Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 Begrijp het ook niet helemaal. Ik was in Nederland bij twee Skoda dealers 1 was zeer positief over cng de ander zeer negatief en raadde mij af een dergelijke uitvoering te kopen. Seat dealer begon ook te lachen en raadde aan gewoon lekker een diesel te nemen. Naar mijn mening heeft cng echt toekomst maar als de gemiddelde dealer al zo negatief is gaat dat echt niet van de grond komen. En waarom ........???? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1
muscles Geplaatst: 10 december 2017 Geplaatst: 10 december 2017 6 minuten geleden, Arnold zei: Begrijp het ook niet helemaal. Ik was in Nederland bij twee Skoda dealers 1 was zeer positief over cng de ander zeer negatief en raadde mij af een dergelijke uitvoering te kopen. Seat dealer begon ook te lachen en raadde aan gewoon lekker een diesel te nemen. Naar mijn mening heeft cng echt toekomst maar als de gemiddelde dealer al zo negatief is gaat dat echt niet van de grond komen. En waarom ........???? Zou dat in Nederland vooral niet te maken hebben met het laagcalorisch CNG? Je kan er immers slechts 240 km ver mee rijden. Ik ken zelf niet zo goed de ligging van de CNG-stations in NL maar wat betreft Nederlands-Limburg dacht ik dat ze daar maar twee CNG-stations hebben en dat is echt wel weinig en al zeker voor L-gas. CNG-rijders van Nederlands-Limburg kunnen sinds december 2016 beter in Maasmechelen en in Tongeren aardgas gaan tanken want dat is hoogcalorisch CNG en het is daarenboven ook nog es stukken goedkoper dan het Nederlandse L-gas. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
wimdc Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Blijkbaar moet in België de wet nog worden aangepast om toe te laten dat biogas (biomethaan) wordt aangewend voor auto's en vrachtwagens. In Nederland is dit uiteraard al lang ingeburgerd. http://kanaalz.knack.be/business-communities/z-energy-biogas-3-12-12-17/video-normal-938471.html 2
JoBé Geplaatst: 14 december 2017 Geplaatst: 14 december 2017 Vandaag in mijn mailbox : CNG Zoersel CNG of Elektriciteit? 2 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
muscles Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 In de weekendbijlage van Het Belang van Limburg (van gisteren en vandaag dus) staat er een uitgebreid artikel over de Audi A4 G-Tron als alternatief voor de dieselversie. De verschillende, bekende voordelen stonden er in opgesomd en ook de nadelen. Ik som hier enkel de nadelen op: 1) geen reservewiel (alsof dat een echt nadeel is), 2) in verscheidene streken in België zijn er geen CNG-tankstations (Dat klopt dus wel), 3) Dikwijls moeten gaan tanken want tijdens de autotest konden ze slechts 330 km afleggen. Het zou goed kunnen zijn dat ze met laagcalorisch CNG gereden hebben en dat zelfs nog niet eens weten. Want in dat artikel hebben ze met geen woord gerept over laag- en hoogcalorisch CNG !!! Ook stond er een kapitale fout in: Zij denken dat je in elk Dats24-station CNG kan tanken, wat dus niet waar is. Die journalisten van tegenwoordig zijn niet meer dezelfde als vroeger. Foei, foei, foei !!! 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JoBé Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 50 minuten geleden, muscles zei: De journalisten van tegenwoordig zijn niet meer dezelfde als vroeger. Foei, foei, foei !!! Dat geldt tegenwoordig voor elk beroep vrees ik. ? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Dr Nick Geplaatst: 17 december 2017 Geplaatst: 17 december 2017 56 minuten geleden, JoBé zei: Dat geldt tegenwoordig voor elk beroep vrees ik. ? Hela, niet veralgemenen aub.... in mijn sector wordt het alleen nog ma beter. 1 1 autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen