Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

• 2 weken later...
Geplaatst:

allee vooruit!

had er 2 jaar geleden niet één of andere minister ook de ambitie om tegen 2020 100.000 CNG-voertuigen in België te hebben?

er is nog werk aan de politieke winkel.

• Hahaha 1
Geplaatst:

Ook was er eens een politica in België die ons allemaal doodleuk kwam vertellen dat er in iedere Belgische gemeente een CNG-tankstation ging komen.

(Het begint zo meer en meer op een sprookje te lijken, maar ik kan er spijtig genoeg niet mee lachen).

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
2 minuten geleden, muscles zei:

Ook was er eens een politica in België die ons allemaal doodleuk kwam vertellen dat er in iedere Belgische gemeente een CNG-tankstation ging komen.

(Het begint zo meer en meer op een sprookje te lijken, maar ik kan er spijtig genoeg niet mee lachen).

ach, die hoop heb ik al lang opgegeven toen ze hier het Esso (Bruno's) tankstation ging vernieuwen (ongeveer 2jaar geleden) en we een mailtje stuurden om te vragen of zij ook CNG gingen voorzien. Niet dus... Als zo'n grote groep ondertussen het al niet overal inplant, dan vergeet het maar (denk ik dan)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Geplaatst:
2 uren geleden, muscles zei:

Na de fusies,  na de fusies.  Heb geduld.  :)

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Het is eigenlijk triestig hoe weinig publiciteit CNG heeft. 

Maar ben nu meer dan ooit overtuigd om voor CNG te gaan mede dankzij deze site.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, Boey zei:

Het is eigenlijk triestig hoe weinig publiciteit CNG heeft. 

Maar ben nu meer dan ooit overtuigd om voor CNG te gaan mede dankzij deze site.

Hallo Boey, welkom hier op het Aardgasrijderforum. Ikzelf en @Aardgasrijder zijn blij dat je dankzij deze site overtuigd bent om voor CNG te gaan. Heb je al een bepaalde aardgasauto gekozen?

Ik zie alleen maar wanneer ik Skoda Octavia Combi kies dat er heel duidelijk "Octavia G-Tec (CNG)" staat en daarnaast "1 jaar CNG gratis..." op deze pagina:

http://nl.skoda.be/over-skoda/octavia-combi-meest-verkochte-break

Bij de nieuwe SEAT Leon moet je al doorklikken bij "Technologie - Slim leven - Meer technologie om van te genieten" en door naar beneden te scrollen op die pagina dat er bij "Motoren - Kiezen voor vermogen" uiterst rechts CNG/TGI staat.

Voor de nieuwe SEAT Leon ST net hetzelfde.

Bij de VW Golf staat er onder "Motoren" dat er een TGI-aandrijving is en op aardgas.

Bij de nieuwe Polo staat er eveneens onder "Motoren" dat er een CNG-aandrijving is en op aardgas.

Bij de Caddy en Caddy Maxi staat er wel veel duidelijker "aardgas" en CNG.

Maar in de media is het vooral zeer stil op CNG-front. Daar heb je gelijk in. Zelfs de sites van de automagazines reppen haast met geen woord over CNG. Blijkbaar hebben ze het veel liever over hybride en elektrische auto's.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
22 uren geleden, muscles zei:

Hallo Boey, welkom hier op het Aardgasrijderforum. Ikzelf en @Aardgasrijder zijn blij dat je dankzij deze site overtuigd bent om voor CNG te gaan. Heb je al een bepaalde aardgasauto gekozen?

Ik zie alleen maar wanneer ik Skoda Octavia Combi kies dat er heel duidelijk "Octavia G-Tec (CNG)" staat en daarnaast "1 jaar CNG gratis..." op deze pagina:

http://nl.skoda.be/over-skoda/octavia-combi-meest-verkochte-break

Bij de nieuwe SEAT Leon moet je al doorklikken bij "Technologie - Slim leven - Meer technologie om van te genieten" en door naar beneden te scrollen op die pagina dat er bij "Motoren - Kiezen voor vermogen" uiterst rechts CNG/TGI staat.

Voor de nieuwe SEAT Leon ST net hetzelfde.

Bij de VW Golf staat er onder "Motoren" dat er een TGI-aandrijving is en op aardgas.

Bij de nieuwe Polo staat er eveneens onder "Motoren" dat er een CNG-aandrijving is en op aardgas.

Bij de Caddy en Caddy Maxi staat er wel veel duidelijker "aardgas" en CNG.

Maar in de media is het vooral zeer stil op CNG-front. Daar heb je gelijk in. Zelfs de sites van de automagazines reppen haast met geen woord over CNG. Blijkbaar hebben ze het veel liever over hybride en elektrische auto's.

Hallo,

Bedankt, Ik heb al gekozen. Morgen ga ik zelfs naar de garage om te tekenen. :)

Zou voor de VW Golf Variant gaan.

Ik was wel aan het twijfelen met de Leon ST.

Geplaatst:
14 minuten geleden, Boey zei:

Hallo,

Bedankt, Ik heb al gekozen. Morgen ga ik zelfs naar de garage om te tekenen. :)

Zou voor de VW Golf Variant gaan.

Ik was wel aan het twijfelen met de Leon ST.

Ik heb zo de indruk dat er bij Seat veel minder opties zijn dan bij een gelijkaardig VW-model. En dat er zelfs meer opties te krijgen zijn op een gelijkaardig Skoda-model (in vergelijking met Seat).

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:
1 uur terug, muscles zei:

Ik heb zo de indruk dat er bij Seat veel minder opties zijn dan bij een gelijkaardig VW-model. En dat er zelfs meer opties te krijgen zijn op een gelijkaardig Skoda-model (in vergelijking met Seat).

Inderdaad Seat heeft minder opties en kan ook enkel in Style uitvoering, terwijl ik van plan ben om de VW highline uitvoering te nemen met redelijk veel opties + DSG. 

Ook qua prijs is het verschil niet zo groot dankzij de grotere korting van VW.

Doorverkoopwaarde heeft ook meegespeeld in mijn keuze.

Geplaatst:
28 minuten geleden, Boey zei:

Inderdaad Seat heeft minder opties en kan ook enkel in Style uitvoering, terwijl ik van plan ben om de VW highline uitvoering te nemen met redelijk veel opties + DSG. 

Ook qua prijs is het verschil niet zo groot dankzij de grotere korting van VW.

Doorverkoopwaarde heeft ook meegespeeld in mijn keuze.

Tja, dan is het inderdaad te gek om een Seat Leon ST te kopen.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

Begrijp het ook niet helemaal. Ik was in Nederland bij twee Skoda dealers 1 was zeer positief over cng de ander zeer negatief en raadde mij af een dergelijke uitvoering te kopen. Seat dealer begon ook te lachen en raadde aan gewoon lekker een diesel te nemen. Naar mijn mening heeft cng echt toekomst maar als de gemiddelde dealer al zo negatief is gaat dat echt niet van de grond komen. En waarom ........????

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, Arnold zei:

Begrijp het ook niet helemaal. Ik was in Nederland bij twee Skoda dealers 1 was zeer positief over cng de ander zeer negatief en raadde mij af een dergelijke uitvoering te kopen. Seat dealer begon ook te lachen en raadde aan gewoon lekker een diesel te nemen. Naar mijn mening heeft cng echt toekomst maar als de gemiddelde dealer al zo negatief is gaat dat echt niet van de grond komen. En waarom ........????

Zou dat in Nederland vooral niet te maken hebben met het laagcalorisch CNG? Je kan er immers slechts 240 km ver mee rijden.

Ik ken zelf niet zo goed de ligging van de CNG-stations in NL maar wat betreft Nederlands-Limburg dacht ik dat ze daar maar twee CNG-stations hebben en dat is echt wel weinig en al zeker voor L-gas.

CNG-rijders van Nederlands-Limburg kunnen sinds december 2016 beter in Maasmechelen en in Tongeren aardgas gaan tanken want dat is hoogcalorisch CNG en het is daarenboven ook nog es stukken goedkoper dan het Nederlandse L-gas.

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:

In de weekendbijlage van Het Belang van Limburg (van gisteren en vandaag dus) staat er een uitgebreid artikel over de Audi A4 G-Tron als alternatief voor de dieselversie. De verschillende, bekende voordelen stonden er in opgesomd en ook de nadelen. Ik som hier enkel de nadelen op: 1) geen reservewiel (alsof dat een echt nadeel is), 2) in verscheidene streken in België zijn er geen CNG-tankstations (Dat klopt dus wel), 3) Dikwijls moeten gaan tanken want tijdens de autotest konden ze slechts 330 km afleggen. Het zou goed kunnen zijn dat ze met laagcalorisch CNG gereden hebben en dat zelfs nog niet eens weten. Want in dat artikel hebben ze met geen woord gerept over laag- en hoogcalorisch CNG !!!

Ook stond er een kapitale fout in: Zij denken dat je in elk Dats24-station CNG kan tanken, wat dus niet waar is. Die journalisten van tegenwoordig zijn niet meer dezelfde als vroeger. Foei, foei, foei !!! :o

audi-a4-g-tron-12_1600x900.jpg

• Vind ik leuk 1

Geplaatst:
50 minuten geleden, muscles zei:

De journalisten van tegenwoordig zijn niet meer dezelfde als vroeger. Foei, foei, foei !!! :o

Dat geldt tegenwoordig voor elk beroep vrees ik. ?

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Geplaatst:
56 minuten geleden, JoBé zei:

Dat geldt tegenwoordig voor elk beroep vrees ik. ?

Hela, niet veralgemenen aub....

in mijn sector wordt het alleen nog ma beter.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...