Darmgasrijder Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ja, in NL zijn de verzekeringen goedkoper maar betalen ze meer wegenbelasting
JoBé Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 52 minuten geleden, Darmgasrijder zei: Ja, in NL zijn de verzekeringen goedkoper maar betalen ze meer wegenbelasting Afgezien van het feit dat bovenstaande wel klopt: wat heeft het ene met het andere te maken ? M.a.w.: nóg meer appelen & citroenen ... 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Lage Emissie Zone Geplaatst: 26 april 2017 Auteur Geplaatst: 26 april 2017 2 uren geleden, JoBé zei: Wellicht ook iets goedkoper: appelen & citroenen ... ? Wie weet VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aardgasrijder Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ik heb destijds autoverzekeringen vergeleken via Mefirst en Corona (zo kreeg ik 2 euro per offerte, dus als jullie de blog willen steunen.... ) https://www.aardgasrijder.be/blog/autoverzekering-wagen-op-aardgas/ Daar staan 2 links, 1 naar Mefirst en eentje naar Corona. Uiteindelijk heb ik voor KBC gekozen omdat we daar momenteel alle verzekeringen hebben 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Darmgasrijder Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Mag ik vragen wat jij moet betalen voor je verzekering en de prijs van de auto. Kwestie van ff te vergelijken. Mag via Pm, zal het zelfde trg doen ?
JJR Geplaatst: 27 april 2017 Geplaatst: 27 april 2017 Je moet niet alleen de prijs vergelijken maar ook wat je terugkrijgt. Een belangrijk item vind ik al dat je soms na 6 maanden 1%/maand van de verzekerde waarde af gaat. Bij mij is dit pas na 30 maanden. En zo zijn er nog (soms grote) verschillen. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
Darmgasrijder Geplaatst: 27 april 2017 Geplaatst: 27 april 2017 Dat weet ik, vandaar ookde vraag aangezien we beiden KBC hebben met behoud van waarde tot de 30ste maand 1
niko Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 gisteren een kras gezien op de deur rechts achter. de eerste kras na 9 maand en het doet altijd een beetje pijn. vermoedelijk door een kinderfiets, het stuur of de remhendel, mijn golf staat vaak vlakbij een kleuterschool, daarmee. het lijkt mij geen diepe kras en ook niet zo lang, maar laten spuiten kost zeker een paar honderd euro, komt de verzekering tussen, iemand ervaring mee; ik heb full omnium met franchise 250 eur; VW GOLF VARIANT 1.4 TGI HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016
Aardgasrijder Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Voor een kras weet ik niet als je de omnium best kan aanspreken. De franchise van 250 euro heb je sowieso, ik weet niet als de herstelling boven dit bedrag zal uitkomen. Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Darmgasrijder Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Boven de 250€ ga je sowieso uitkomen bij een officiële garage. Ze moeten heel je deur spuiten en een deel van de voordeur en het stuk na je achterdeur om het kleurverschil te minimaliseren. Je kunt eventueel overwegen om een lakstift van je autokleur te kopen aangezien de kras niet zo lang en diep is. Is wel niet hetzelfde resultaat natuurlijk als laten spuiten maar het scheelt in je portemonnee en hoe erg ook, krassen zullen er meer komen... Als er een tegenpartij was dan was het voor mij meteen een uitgemaakte zaak, maar die heb je niet.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 mei 2017 Auteur Geplaatst: 2 mei 2017 Kan je een foto van die kras plaatsen? Je krijgt beter advies op deze manier. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
JoBé Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Op 1-5-2017 om 12:12, niko zei: gisteren een kras gezien op de deur rechts achter. de eerste kras na 9 maand en het doet altijd een beetje pijn. vermoedelijk door een kinderfiets, het stuur of de remhendel, mijn golf staat vaak vlakbij een kleuterschool, daarmee. het lijkt mij geen diepe kras en ook niet zo lang, maar laten spuiten kost zeker een paar honderd euro, komt de verzekering tussen, iemand ervaring mee; ik heb full omnium met franchise 250 eur; Misschien iets als deze contacteren ? 2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 2019 NIU NGT ( E-scooter ) 2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"
Lage Emissie Zone Geplaatst: 8 mei 2017 Auteur Geplaatst: 8 mei 2017 Op 14-4-2017 om 12:27, Aardgasrijder zei: Je verzekering kan pas beginnen te lopen als de boorddocumenten zijn aangekomen, op basis daarvan wordt het inschrijvingsattest DIV aangemaakt en wordt je wagen verzekerd Mijn verzekering is al beginnen lopen vanaf 4 mei, terwijl ik nog geen boorddocumenten heb.. Ook de wagen is nog niet geleverd dus opletten met deze stelling. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
muscles Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 50 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Mijn verzekering is al beginnen lopen vanaf 4 mei, terwijl ik nog geen boorddocumenten heb.. Ook de wagen is nog niet geleverd dus opletten met deze stelling. Wat heb jij voor een eigenaardige verzekering! Je hebt die toch nog niet betaald? Het wordt dan wel es hoog tijd om van verzekering te veranderen. 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aardgasrijder Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 @Lage Emissie Zone betrof dit een leasingwagen of privé aankoop? Het is wel degelijk zo dat een wagen pas verzekerd wordt vanaf het moment dat je hem in je bezit hebt en de inschrijving bij DIV gedaan werd. Vermoedelijk gaat het hier om een verzekering die je aangevraagd hebt voor te starten op een bepaalde datum? Het klopt zeer zeker dat de verzekering pas kan beginnen lopen vanaf het moment dat je wagen ingeschreven werd. Heb je dan al een groen verzekeringsformulier ontvangen voor je niet-geleverde wagen? 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 (aangepast) 9 uren geleden, Aardgasrijder zei: @Lage Emissie Zone betrof dit een leasingwagen of privé aankoop? Het is wel degelijk zo dat een wagen pas verzekerd wordt vanaf het moment dat je hem in je bezit hebt en de inschrijving bij DIV gedaan werd. Vermoedelijk gaat het hier om een verzekering die je aangevraagd hebt voor te starten op een bepaalde datum? Het klopt zeer zeker dat de verzekering pas kan beginnen lopen vanaf het moment dat je wagen ingeschreven werd. Heb je dan al een groen verzekeringsformulier ontvangen voor je niet-geleverde wagen? Het betreft een private aankoop. Ik heb de rekening ontvangen voor een volledig jaar en een groen formulier dat 1 maand geldig is. Ook raar: verzekering start op 4 mei 2017 en eindigt op 3 mei 2018. Voertuig staat nog op de garage en moet nog afgehaald worden op deze moment van schrijven. 13 uren geleden, muscles zei: Wat heb jij voor een eigenaardige verzekering! Je hebt die toch nog niet betaald? Het wordt dan wel es hoog tijd om van verzekering te veranderen. Ik heb de verzekering betaald want anders rijd ik onverzekerd rond, misschien dat ze hun fout nog rechtzetten, ik kan het alleen maar proberen. Tegen dat de bank het geld overmaakt ben ik toch al verzekerd, misschien dat ze de datum op het definitieve groene formulier alsnog aanpassen, ik laat het jullie weten. 9 mei 2017 aangepast door Lage Emissie Zone VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Darmgasrijder Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Mijn auto moet ook nog afgehaald worden de 15e. Ik heb tegen de verzekering gezegd dat ze hem aanstaande donderdag pas moeten inschrijven zodat de garage vrijdag de platen heeft en de verzekering begint pas de 15e. Als ik jou was zou ik toch eens contact opnemen want nu ben je voor niets verzekering aan het betalen.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 Inderdaad, ga ik doen. Ik heb de makelaar maatschappij zonet een email gestuurd, nu slapen ze momenteel nog vermoed ik 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 11 mei 2017 Auteur Geplaatst: 11 mei 2017 Dit is het antwoord van de verzekering: Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw verzekering laten ingaan op de datum dat de nummerplaat is aangevraagd. Dit is de regel bij elke verzekeringsmaatschappij immers een nummerplaat aanvragen kan niet zonder dat deze verzekerd is. Ik heb hen alvast bij hun enquete gebuisd met onderscheiding, als ze het niet rechtzetten publiceer ik hier de naam van de verzekeringsmaatschappij. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lage Emissie Zone Geplaatst: 12 mei 2017 Auteur Geplaatst: 12 mei 2017 Update: Ik werd opgebeld i.v.m. de enquête en heb direct de beller bedankt aan de telefoon dat ik de telefoonoproep waardeer. Vervolgens heb ik op een rustige manier verteld waarom ik zo een negatieve score had gegeven. Het was een zeer goed gesprek maar ik kreeg te horen: helaas meneer kunnen we niet om de wet om en de dagen die ik te vroeg verzekerd was daar moest ik dus mee leven. Ik heb gezegd dat ik de volgende keer wel eens een zeer goede enquête zou kunnen bezorgen.. hierna op het einde van het gesprek de beller nogmaals bedankt en ingehaakt. Nu komt het: verzekeringspapieren zijn aangepast en deze keer VOLLEDIG CORRECT. Met dank aan het opvolgen van jullie advies waarvoor mijn dank. Wat ik wel iedereen aanraad: wanneer je het roze overschrijvingsformulier invult, bel dan eerst naar de garage dat ze je schriftelijk bevestigen op email wanneer je de wagen mag afhalen, die datum INVULLEN en via email heb je dan meteen een bewijsstuk dat je op papier kan zetten en kan dienen als stok achter de deur. 1 VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen