Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Fiat 500L Pop Star 0,9 80 PK

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Ivivke zei:

Al onze vorige auto's hadden nog hun oorspronkelijke koppeling of pas vervangen na meer dan 150.000km ...     . ( nu 60.000 en reeds 1e maal op 30.000? De garage ging wel terug contact opnemen met hoofdzetel want idd niet normaal! Qua service tot nu toe geen klachten !

Waren die vorige auto's ook van het merk Fiat?

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

Neen, het is onze eerste Fiat.

Ze hebben mooie modellen en zijn heel bekend met cng, daarom hebben we de overstap  gedaan.

Wij hadden voorheen Peugeot maar die hadden nul komma nul  qua cng in hun gamma en als je dit navroeg kende men het niet, tja.

We hadden wel een van de eerste modellen in de 500L Living reeks ... misschien is het een kinderziekte he ...  .

Maar het ligt volgens ons niet aan onze rijstijl want die is redelijk te noemen. We persen hem zeker niet uit ....  .

We wachten geduldig het verdict van Fiat zelf af. We zijn ook heel tevreden over de service in onze garage en weet dat ze echt hun best daar doen. Ze groeiden ook niet voor niets uit tot zo'n grote garage he :).

gr,

Ivivke

Geplaatst:

@Ivivke Ik geloof ook niet dat het aan jouw Fiat-garage ligt. Ik denk eerder aan een productiefout of kinderziekte. Het is spijtig dat ze dit niet genoeg uittesten vooraleer dat ze de auto's in productie nemen.

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Geplaatst:
28 minuten geleden, muscles zei:

@Ivivke Ik geloof ook niet dat het aan jouw Fiat-garage ligt. Ik denk eerder aan een productiefout of kinderziekte. Het is spijtig dat ze dit niet genoeg uittesten vooraleer dat ze de auto's in productie nemen.

Ieder jaar komt er een nieuw model of upgrade/facelift uit met kleine veranderingen.

Vroeger was de consument geduldiger en diende je jaren te wachten op een nieuw model.
In de huidige samenleving moet alles sneller gaan, ook de productie van wagens. Ieder jaar is er een nieuwigheid te bespeuren...

Gevolg is dat iets snel snel op de markt moet komen, de consument zal wel testen waar de mankementen zitten.

Zo zal ik (normaalgesproken) nooit een model kopen dat net nieuw is, maar eerder enkele jaren wachten totdat ze de tijd hebben gehad in de fabriek om alles te finetunen. Maar ook dat kan tegenvallen.
Er wordt doorheen de looptijd van een model bezuinigd op alle manieren, iedere cent is goed om een besparing te krijgen. Zo ken ik een kwaliteitscontroleur bij Nedcar (daar wordt de Mini gemaakt).

Ze testen daar bv. de dikte van de isolatiematten op de bodemplaat (verschillende diktes) en doen metingen van geluid. Rubbers worden doorheen de jaren aangepast bepaalde bouten en ga zo maar door.
De auto wordt lichter, verbruikt minder, de onderdelen worden gewisseld...

Ik wil hierbij niet zeggen dat het probleem van Ivivke met de koppeling te wijten is aan het bovenstaande, gewoon pech hebben kan ook (helaas) :(

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:

- De koppeling van mijn eerste Y(psilon), heeft het begeven iets voorbij de 200.000 km.

Met de nieuw koppeling nog eens 135.000 km er bij gedaan (en toen kwam de Technische keuring roet CO en roest in het eten gooien -> rode kaart en einde verhaal)

Die Y was ook een caravantrekker.

- Mijn huidige Y rijdt al zo'n 165.000 km rond met de eerste koppeling. (zoonlief is er nu mee op scoutskamp.... :/ in de Ardennen...)

Deze Y is ook caravantrekker.

- Mijn Y10 rijdt al zo'n 102.000 km met dezelfde koppeling rond.

- De Ypsilon CNG heeft er zo'n 61.000 km op zitten met de eerste koppeling.

Dus FCA koppelingen : geen problemen mee gehad.

Ik vrees dat de 500L te zwaar is voor de koppeling die ze er in gestopt hebben (indien dezelfde als de gewone 500 ?).

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:
2 uren geleden, Koen C zei:

Dus FCA koppelingen : geen problemen mee gehad.

Ik vrees dat de 500L te zwaar is voor de koppeling die ze er in gestopt hebben (indien dezelfde als de gewone 500 ?).

ik hoop dat het niet zo is, maar we gaan binnenkort toch eens bekijken met de garage hoe het net in elkaar zit. ( en of het niet beter is om het nieuwe model 2017 aan te schaffen als we bij dit model blijven )

Ik hou jullie wel op de hoogte ... volgende week gaat ie binnen voor een poos ... :(

gr,

ivivke

Geplaatst:

Verdict zou de koppelingskabels zijn, tezamen met groot onderhoud werd het bedrag afgerond naar beneden tot op 1000 euro ... onze keuze staat nu vast: we gaan op zoek naar een andere ... maar wel terug cng want daar ligt het niet aan.

We gaan wel een groot deel 'verliezen' want hij is nog geen 3 jaar oud ...   .

Onze vervangauto is een nieuw model van de 500L cng en hij rijdt heerlijk, ook veel minder lawaai ....  .

Misschien doet de garage een haalbare offerte en kunnen we binnen het gamma blijven want we zijn eigenlijk wel tevreden van de service aldaar, de auto daar kunnen zij zelf minder iets aan doen natuurlijk ....  .

Die rolt van een band he ...   .

:(

Geplaatst:
1 uur geleden, Ivivke zei:

Verdict zou de koppelingskabels zijn, tezamen met groot onderhoud werd het bedrag afgerond naar beneden tot op 1000 euro ... onze keuze staat nu vast: we gaan op zoek naar een andere ... maar wel terug cng want daar ligt het niet aan.

We gaan wel een groot deel 'verliezen' want hij is nog geen 3 jaar oud ...   .

Onze vervangauto is een nieuw model van de 500L cng en hij rijdt heerlijk, ook veel minder lawaai ....  .

Misschien doet de garage een haalbare offerte en kunnen we binnen het gamma blijven want we zijn eigenlijk wel tevreden van de service aldaar, de auto daar kunnen zij zelf minder iets aan doen natuurlijk ....  .

Die rolt van een band he ...   .

:(

Hoe? Hebt ge al een simulatie (taxatie) gedaan op https://www.wijkopenautos.be/ ?

Bij mij kan dat er niet in dat men nog steeds "maandagauto's" zou produceren. Hoe kunnen autobedrijven zich zoiets nog veroorloven? Een nieuwe auto moet aan verschillende voorwaarden voldoen, ook op kwailiteitsvlak. Als die geproduceerd wordt, dan moet die quasi "perfect" zijn. Dat is mijn stelling en mijn eis.

Geplaatst:
12 uren geleden, muscles zei:

Bij mij kan dat er niet in dat men nog steeds "maandagauto's" zou produceren. Hoe kunnen autobedrijven zich zoiets nog veroorloven? Een nieuwe auto moet aan verschillende voorwaarden voldoen, ook op kwailiteitsvlak. Als die geproduceerd wordt, dan moet die quasi "perfect" zijn. Dat is mijn stelling en mijn eis.

Helemaal akkoord.

het kan niet dat een auto met amper 30.000 of 60.000 km op de teller, zo'n mankement vertoont.

@Ivivke :

14 uren geleden, Ivivke zei:

tezamen met groot onderhoud werd het bedrag afgerond naar beneden tot op 1000 euro ...

Voor een groot onderhoud heb ik (mijn vrouw dus :)) ongeveer 330 € (30.000 km) en 550 € (60.000 km) betaald.

Even rekenen : tussen de 450 € en 670 € zal het jullie kosten om die "kabels" te vervangen (onderdelen + werkuren).

Hoeveel bedraagt de  "coulance" van de garage én / of de FCA importeur in deze werken ?

Voor een auto van amper 3 jaar oud. >:(

Brief aan de importeur ?

En als dat niks uithaalt : rechtsbijstand ?

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Hoi,

we zijn net terug en hebben een offerte gekregen voor een nieuwe uitvoering waar men bevestigde dat de auto ondertussen gemoderniseerd is ( ook qua motor, inrichting, buitenkant e.d. ... ) .

Men raadde ons aan om de auto particulier te verkopen gezien men dan meer geld krijgt dan via hun opkopers. ( die willen geen cng, ze horen het wel na ....  )

Wij vonden ook dat dit niet kon na 60.000km maar het is en blijft buiten garantie. Zelfs een verlenging van garantie zou volgens ons niet helpen want het is 'slijtage' ...  . Hij gaat sowieso buiten gezien wij hem niet meer vertrouwen voor de door ons afgelegde kilometers per jaar (20.000 - 25.000). ( nu is de hele transmissie vervangen geweest op die 2 jaar he ... )

Onze vervangauto konden we ook kopen voor een prijsje als we wilden ( met maar 4500km op :) ), maar het is de korte versie  :( ... anders direct :) .

We gaan ook eens informeren bij test-aankoop hoe dit netjes aan te pakken want zoals eerder vermeld zijn we wel tevreden over de service van de garage zelf!!!! Wij willen die band ook niet zomaar schade toebrengen...   .

gr,

Ive en Annemie

ps: de wijkopenautos website heeft ons model er niet tussen staan ;) ...

Geplaatst:

Goede service zou ik dit niet bepaald noemen ! De garage moet er maar voor zorgen dat Fiat de kosten op zich neemt. Versleten koppelingskabels na 30 en 60.000 km normale slijtage noemen is onzin. Ik zou na dergelijke negatieve ervaringen zeker niet bij dit merk blijven. De normale onderhoudskosten lijken me trouwens ook aan de zeer hoge kant voor deze wagen.

Geplaatst:
Op 7/12/2017 om 14:53, Brembos zei:

De normale onderhoudskosten lijken me trouwens ook aan de zeer hoge kant voor deze wagen.

Hey,

het was een groot onderhoud (60.000km) met vervanging van de remblokken voor- en achteraan en dan die dringende herstelling. We krijgen daar een korting op en een gratis vervangauto op cng ( wat ons ook scheelt qua brandstofkost :) ) .

Kijk wat service betreft zijn wij tevreden, al hadden we vanuit de hoofdzetel idd. iets meer verwacht, maar daar kunnen zij een beetje aan doen maar niet alles. Het is overal besparen natuurlijk. Wij hopen op een omwisseling naar een nieuwe auto zonder al te veel verlies van de oude auto. Maar een nieuwe auto 'verlies' 21% bij het buitenrijden en dan naar het schijnt meer dan 10% per jaar van de waarde op dat moment. ( bij opkopers nog meer ... en die willen geen cng, alhoewel je perfect op benzine kan rijden met de auto ;) ) . We wachten af en laten zekers iets horen, nooit het vel van een beer verkopen voor je hem geschoten hebt. We hopen op een nette wissel, maar kunnen we nu niet doen he ... .

Het is omdat we nu met het nieuwere model gereden  hebben dat we het verschil echt voelen en horen ;). Daarom willen we graag omruilen i.p.v. de oude een kans te geven ... wie weet blijft hij het wel goed doen he ... ?

Wij hebben rechtsbijstand en ook test-aankoop maar gaan die pas gebruiken/nahoren als we er niet uitraken. Eerst praten, we hebben echt wel vertrouwen in onze garage om dit minnelijk te kunnen oplossen voor alle partijen. Er wordt nog gepraat met de hoofdzetel en dat lijkt me belangrijk ;) . Wat heb je aan een oplossing als je later niet meer daar binnen kan/mag?

gr,

Ive

Geplaatst:

Onze auto is terug, hij rijdt nu soepel. Maakt nog wel meer lawaai dan het nieuwere model, maar dat wisten we.

Alles is vervangen: heel de koppeling is nu dus vernieuwd. De garage heeft dit op zich genomen. De afgesproken 1000 euro bleef tellen.

(hebben de prijs vernomen wat het normaal ging zijn ... tja dat zou ik niet meer gedaan hebben  ... )

Dus volledig groot onderhoud, inclusief remblokken voor en achter. Airco onderhoud, jaar pechbijstand, olie, filters etc etc ....  .

Tezamen met de kabels, de rest van de koppeling is door de garage mee vervangen gezien deze mee stuk was gegaan door de kabelbreuk(-defect).

Brussel wilde niet ingaan op de eventuele garantie en de garage heeft dit zelf dan op zich genomen.

Dat is waar service over gaat. Zij (onze garage ) kan niet meer doen volgens mij op dit moment voor onze huidige wagen, het is ook geen liefdadigheidsinstelling hé.

Wel spijtig voor Fiat hoofdzetel want dit is inderdaad geen reclame voor hun merk, hun dealers laten opdraaien voor waarschijnlijke fouten in een auto. ( heb evenwel nog niemand anders deze situatie horen melden, dus misschien een 'vrijdagmodel' in oude termen gezegd?)

Garantieverlening gaat volgende keer er ook moeten zijn.

Rond de aankoop van een nieuwe cng-auto, daar gaan we mee verder. Nu eerst onze auto verkopen om het op een nul operatie met de lening te brengen.

Hun opkopers boden 5.000 euro gezien deze cng niet kwijt raken of willen verkopen :( .

Iedereen op de markt blijft benzine en/of diesel vragen ....   .

We gaan hem dus helemaal opmaken en particulier te koop plaatsen ....    . Ook op deze site. Hij is volledig vernieuwd onderaan dus zou hij terug mee moeten kunnen he .... .

gr,

Ive

Geplaatst:

@Ivivke Het is uiteindelijk dan toch nog tamelijk snel gegaan, dankzij je uitstekende Fiat-dealer! Ik ben blij dat te lezen.

En inderdaad, het is heel spijtig dat Fiat zijn dealers voor de kosten laat opdraaien terwijl zij dit normaal gezien moeten doen.

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat mensen nog altijd achter een benzine- en/of dieselwagen blijven vragen. Er zijn immers meer dan voldoende CNG-tankstations (uitgezonderd hier en daar enige blinde vlekken zoals in mijn omgeving, maar dan gaat het nog) en rijden op CNG is zoveel goedkoper. Zelfs met kortingen van 18 eurocent per liter op sommige plaatsen is en blijft diesel en benzine nog altijd veel duurder dan CNG ! En dan hebben we nog niet gesproken van de BIV en de jaarlijkse autotaks tot en met het jaar 2020. Hoe dom kan je dan wel niet zijn?!

Ivivke, ik wens je veel geluk met de verkoop van je huidige Fiat CNG.

Geplaatst:
17 uren geleden, muscles zei:

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat mensen nog altijd achter een benzine- en/of dieselwagen blijven vragen. Er zijn immers meer dan voldoende CNG-tankstations (uitgezonderd hier en daar enige blinde vlekken zoals in mijn omgeving, maar dan gaat het nog) en rijden op CNG is zoveel goedkoper. Zelfs met kortingen van 18 eurocent per liter op sommige plaatsen is en blijft diesel en benzine nog altijd veel duurder dan CNG ! En dan hebben we nog niet gesproken van de BIV en de jaarlijkse autotaks tot en met het jaar 2020. Hoe dom kan je dan wel niet zijn?!

Wachten tot na 2020 vooraleer je een uitspraak gaat doen of ze kunnen ons dom noemen. 

Als je kijkt naar de prijs van landen als Frankrijk (1,26EUR/kg); Noorwegen (1,97EUR/kg); Zweden (1,87EUR/kg), Zwitserland (1,40EUR/kg) en je zou dit hier ook zo betalen met de extra kosten voor keuring, keuring tanks en vervangen leidingen dan is het een ander verhaal. http://cngeurope.com

Ben Weyts heeft nog steeds niet gereageerd op mijn brief die ik hier eens online heb geplaatst dus de Roverheid kan de CNG rijder in de toekomst steeds onaangenaam verrassen, laat ons hopen van niet. Mijn oude diesel die 6l / 100km verbruikt zou dan snel goedkoper worden.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
8 uren geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ben Weyts heeft nog steeds niet gereageerd op mijn brief die ik hier eens online heb geplaatst dus de Roverheid kan de CNG-rijder in de toekomst steeds onaangenaam verrassen, laat ons hopen van niet. Mijn oude diesel die 6 l / 100 km verbruikt zou dan snel goedkoper worden.

Hey, de discussie is volop aan de gang hoor ;).

Diesel gaat in elk geval nog serieus opslagen hoor, tegen 2018-2019 kost ie evenveel als benzine en dan nog niet gerekend op de extra taks. ( je moet ook de prijzen van benzine en diesel er mee naast leggen in sommige landen he ;), plus het feit dat je in dergelijke landen binnenkort steeds meer en meer buiten alle steden zal moeten blijven met je voertuig t.o.v. cng/biogas ;) )

Weet wel dat er nog altijd voordeel zal blijven voor cng-rijders. Je moet weten dat er nog steeds geen extra taksen op aardgas geheven worden. De prijzen liggen nu echt laag bij ons gezien er nog niet veel tot geen winst op gemaakt wordt... Men is nu gewoon aan het investeren in 'verdelingsstations'. ( later kan dit verdeelsysteem ook toegepast worden voor b.v. biogas of waterstogas-biogasmengsel ... ) Weet ook dat biogas bij ons pas rendabel ( voor de fabrikant ) zou worden vanaf +/-1.39 euro ! ( ben het juiste bedrag net even kwijt )

Dat zal waarschijnlijk zo blijven om een voordeel te behouden tegenover je diesel ;). De wegentaks e.d. zal ook nog bekeken worden (normaal is men dan hopelijk uit de discussie rond rekeningrijden), men kan het niet eeuwig gratis houden, alhoewel het CNG-verhaal een kleine niche zal blijven. (LNG zou wel langer blijven voor het groot transport ;) ) Later zou het omgevormd kunnen worden tot waterstofgas-auto's en/of biogas-voertuigen. Niet iedereen zal erop kunnen rijden maar toekomstgericht is het wel een deeloplossing. Zo is elektriciteit ook niet 'DE' oplossing voor iedereen. Het gaat een mix worden van ... ?

Meer daaromtrent kan/kon je dit elders lezen op dit forum ;)

gr,

Ive

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 uren geleden, Ivivke zei:

Hey, de discussie is volop aan de gang hoor ;).

Diesel gaat in elk geval nog serieus opslagen hoor, tegen 2018-2019 kost ie evenveel als benzine en dan nog niet gerekend op de extra taks. ( je moet ook de prijzen van benzine en diesel er mee naast leggen in sommige landen he ;), plus het feit dat je in dergelijke landen binnenkort steeds meer en meer buiten alle steden zal moeten blijven met je voertuig t.o.v. cng/biogas ;) )

Weet wel dat er nog altijd voordeel zal blijven voor cng-rijders. Je moet weten dat er nog steeds geen extra taksen op aardgas geheven worden. De prijzen liggen nu echt laag bij ons gezien er nog niet veel tot geen winst op gemaakt wordt... Men is nu gewoon aan het investeren in 'verdelingsstations'. ( later kan dit verdeelsysteem ook toegepast worden voor b.v. biogas of waterstogas-biogasmengsel ... ) Weet ook dat biogas bij ons pas rendabel ( voor de fabrikant ) zou worden vanaf +/-1.39 euro ! ( ben het juiste bedrag net even kwijt )

Dat zal waarschijnlijk zo blijven om een voordeel te behouden tegenover je diesel ;). De wegentaks e.d. zal ook nog bekeken worden (normaal is men dan hopelijk uit de discussie rond rekeningrijden), men kan het niet eeuwig gratis houden, alhoewel het CNG-verhaal een kleine niche zal blijven. (LNG zou wel langer blijven voor het groot transport ;) ) Later zou het omgevormd kunnen worden tot waterstofgas-auto's en/of biogas-voertuigen. Niet iedereen zal erop kunnen rijden maar toekomstgericht is het wel een deeloplossing. Zo is elektriciteit ook niet 'DE' oplossing voor iedereen. Het gaat een mix worden van ... ?

Meer daaromtrent kan/kon je dit elders lezen op dit forum ;)

gr,

Ive

Is dit al beslist door de regering of wilt men dit nog uitvoerbaar maken dat diesel hetzelfde gaat kosten als benzine?

In de raffinaderij kost benzine maken alvast meer dan de diesel productie ( ik weet niet hoe het zit met GTL).

Ik hoop dat Muscles volledig gelijk gaat krijgen en dat de regering fair play gaat spelen.

Het CNG verhaal is heel mooi en ik zou graag hebben dat dit mooie liedje lang gaat duren B|

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...