Populair bericht Bert P Geplaatst: 25 februari 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 25 februari 2017 De kogel is door de kerk. We gaan in de komende dagen (zal snel moeten gaan als we nog van saloncondities willen genieten, maar een handtekening zetten duurt maar een paar seconden ) vol voor een Golf Variant TGI. Volgens de laatste berichten is de levertijd eind mei. Mede dankzij de feedback en de reacties hier op de site en het forum uiteraard, maar ook door uitpluizen, lezen, simulaties doen tot ik er niet meer van kon slapen toch de stap zetten. Aangezien ik toch alle dagen met de trein ga werken en ik anderhalve km van het station woon is het gek om 2 auto's te houden. Onze huidige Golf Variant (2.0 diesel) van 2010 brengt nu nog wat op, dus gaan we de 2 vervangen door 1 nieuwe, de TGI dus. Ik kijk er al naar uit om hem op te pikken ... al is het nog ff wachten `k Zal binnen een paar maanden wel wat foto's posten 4
Populair bericht CNGarni Geplaatst: 25 februari 2017 Populair bericht Geplaatst: 25 februari 2017 17 minuten geleden, Bert P zei: De kogel is door de kerk. We gaan in de komende dagen (zal snel moeten gaan als we nog van saloncondities willen genieten, maar een handtekening zetten duurt maar een paar seconden ) vol voor een Golf Variant TGI. Volgens de laatste berichten is de levertijd eind mei. Mede dankzij de feedback en de reacties hier op de site en het forum uiteraard, maar ook door uitpluizen, lezen, simulaties doen tot ik er niet meer van kon slapen toch de stap zetten. Aangezien ik toch alle dagen met de trein ga werken en ik anderhalve km van het station woon is het gek om 2 auto's te houden. Onze huidige Golf Variant (2.0 diesel) van 2010 brengt nu nog wat op, dus gaan we de 2 vervangen door 1 nieuwe, de TGI dus. Ik kijk er al naar uit om hem op te pikken ... al is het nog ff wachten `k Zal binnen een paar maanden wel wat foto's posten Tof! Ben na 11 maanden nog steeds heel tevreden met aardgas! (Eigenlijk steeds tevredener...!) 4
GiGi Geplaatst: 25 februari 2017 Geplaatst: 25 februari 2017 Ik heb er ook nog steeds geen spijt van en voor de twijfelaars of de onwetenden gewoon doen. Je zal er tenvolle van genieten! 2 AUDI A3 Sportback g-tron
Populair bericht Bert P Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 28 februari 2017 Handtekening gisteren gezet. Levering eind mei/begin juni. 3
Pé DAELEMMER Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 De mijne besteld op 22/01. Levering werd verwacht 31/03. Ze hebben er ondertussen al (minimum) 2 weken bijgelapt :-/ http://www.spritmonitor.de/en/detail/901242.html 2017 VW Golf Variant 1.4 TGI comfortline
GiGi Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Als je er eens mee gereden hebt dan ga je niet meer terug naar diesel en tracht je het rijden op benzine te mijden. Het is een performante benzinemotor zuinig gemaakt om op voordelig CNG te draaien. Ik wil niet meer terug en neem het ongemak van de gebrekkige voorziening van CNG stations in west-Limburg er graag bij. Men zal het net nog wel uitbreiden. Ik ben er gelukkig mee en kan het iedereen aanraden. Gas rulez the world 1 AUDI A3 Sportback g-tron
Bert P Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 Intussen update voor de levering en het zal ergens eerste helft juli zijn ipv begin juni.
Bananaman Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Er loopt duidelijk iets fout in de productie van de cng versies van de Golf. De onze (Golf Variant) is besteld op 2 februari. Levering was voorzien op 24 april. Dan kregen we een berichtje dat het toch 1 juni zou worden. Toen ik dan, ergens halverwege maart, binnenstapte bij de dealer, heeft de verkoper nog eens een fictieve aankoop in de computer ingevoerd. Een benzine of een diesel zou toen ongeveer 5 à 6 weken op zich laten wachten. Een cng zou pas in de loop van september of oktober geleverd worden. En ondertussen nog een berichtje gekregen: "De nieuwe vooropgestelde leveringstermijn is: 20/06/2017." :-(
muscles Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 4 minuten geleden, Bananaman zei: Er loopt duidelijk iets fout in de productie van de cng versies van de Golf. De onze (Golf Variant) is besteld op 2 februari. Levering was voorzien op 24 april. Dan kregen we een berichtje dat het toch 1 juni zou worden. Toen ik dan, ergens halverwege maart, binnenstapte bij de dealer, heeft de verkoper nog eens een fictieve aankoop in de computer ingevoerd. Een benzine of een diesel zou toen ongeveer 5 à 6 weken op zich laten wachten. Een cng zou pas in de loop van september of oktober geleverd worden. En ondertussen nog een berichtje gekregen: "De nieuwe vooropgestelde leveringstermijn is: 20/06/2017." :-( Bananaman, ik verwijs hierbij naar een forumpost waarin dit probleem ook ter sprake kwam. Het heeft blijkbaar te maken met de homologatie van de nieuwe composiettanks van VW en Audi: Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Bert P Geplaatst: 3 augustus 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 3 augustus 2017 4
Populair bericht Bert P Geplaatst: 3 augustus 2017 Auteur Populair bericht Geplaatst: 3 augustus 2017 2 1
Aardgasrijder Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Sportieve achterkant met dat chroom 2 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
kefkef Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 hey bert p, ik heb begin januari juist dezelfde auto besteld, nu nog wachten tot midden april...(in Dendermonde gekocht?). Het was wel echt wikken en wegen, heb dan beslist het te doen maar heb nog altijd twijfels of ik er goed aan gedaan heb. lees veel negatieve reacties bv bij het tanken en nog hier en daar kwaaltjes. ook voor de attesten na 4, 5 en 8 jaar... positief ook natuurlijk! ik hoop er een goeie koop aan gedaan te hebben. wat zijn jouw bevindingen verlopig? tevreden? en bij de tankstations staat dit aangeduid of het over H- of L-gas gaat? mvg
Lange_666 Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 Ik ben Bert P wel niet maar: - Over welke negatieve reacties ivm tanken heb je het? - Welke kwaaltjes? - Attesten na 4 en 8 jaar (5?). Alle 4 jaar moeten de tanks gekeurd worden, meer is dat niet. - Bij Dats stations staat aangeduid of het over L of H gas gaat maar dan nog kan een L-gas station tijdelijk H-gas afleveren (meestal voor de prijs van L-gas). Aan de prijs kan je zien of het om L-gas of H-gas gaat en uw boordcomputer zal wel aangeven welk gas je hebt. So... in the end... no worries... just drive... 2
Brembos Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 (aangepast) Waarom 2.000 euro meer uitgeven voor een vergelijkbare lawaaierige diesel ? Ik rijd reeds 55.000 probleemloze km rond met de mijne waarvan 51.000 km op aardgas. Enkel tijdens het verlof af en toe op benzine. Ik heb mijn vorige Golf 2.0 tdi , met zijn vervelende DPF regeneraties elke 700 km ,nog geen minuut gemist. Met L-gas verbruik ik ongeveer als met die TDi , met H gas 30% minder. 9 februari 2018 aangepast door Brembos
kefkef Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 bij het tanken bv heb ik gelezen dat sommige bij koude temperaturen het pistool kwam vast te zitten. ook heb ik gelezen over sommige kleppen die niet goed zouden werken bij het tanken(weliswaar niet bij een skoda of vw wagen). en ook over de levensduur van de wagen heb ik gelezen dat deze minder lang zou zijn bij cng wagens. -ik had vernomen na 4jaar visueel testen. -5jaar druktest laten doen. -8jaar alle flexibele darmen vervangen.
Brembos Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 Op een Golf TGI en consoorten zitten geen flexibele darmen volgens Drive Systems. Die keuring elke 4 jaar is een noodzakelijk kwaad en kost ongeveer 50% van een jaar verkeersbelasting van een tdi of een jaar belasting van de TSI. De uitgespaarde BIV kan je daarvoor ook voorzien. Nooit geen last gehad van vastzittende pistolen en de andere vermelde problemen. Een extra druktest na 5 jaar ? Het eerste wat ik daar van hoor. 1
kefkef Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 mij hebben ze verteld de keuring na 4jaar ongeveer 65euro per tank. en verlopig het goedkoopst in ninove (scania).
Populair bericht Aardgasrijder Geplaatst: 9 februari 2018 Populair bericht Geplaatst: 9 februari 2018 @kefkef er is 1 persoon op het forum die een vasthangend pistool heeft meegemaakt, ik heb het zelf nog niet meegemaakt, zelfs niet bij -20 graden in Duitsland. Wel eens een keer stroever dan normaal, maar daar laat ik mijn slaap niet voor. Het probleem met die klep gaat over enkele Fiats die een probleem hadden, dit is ondertussen allemaal van de baan. CNG-wagens hebben stalen leidingen, geen flexibele leidingen. Sommige bedrijfsvoertuigen hebben flexibele leidingen die na 8 jaar dienen vernieuwd te worden. Wat betreft de levensduur van de motor van een CNG-wagen... er zijn wagens met 300-400-500.000 km op de teller, waaronder taxi's. Dit allemaal met dezelfde motor, dus van snellere slijtage kan je hier dan niet spreken. Ik heb mijn VW Polo na 30.000 km aan de kant moeten zetten met een kapotte motor, een collega van me heeft een C1 gehad, na 8 jaar en 80.000 km, joint de culasse / koppakking kapot, ik ken iemand met een Opel Meriva diesel, motor stuk na 130.000 km,... Wat ik wil zeggen is, sommige mensen hebben pech met een wagen, dit heeft niets met CNG te maken. Vertrouwen hebben De kost per tank ligt tussen 55 en 65 euro excl. BTW bij de meeste keurders. Dit bedrag is 4-jaarlijks, maar zoals eerder al beschreven, je hebt geen wegentaks tem 2020, je rijdt voordeliger dan een benzine of diesel,... Dergelijk bedrag zou me niet tegenhouden om een CNG-wagen te kopen. Als je na 6-8 jaar je batterijen dient te vervangen van je hybridewagen, dan trek je ook grote ogen denk ik maar Een diesel kan last krijgen met de roetfilter,... Iedere wagen zal wel ergens een bijkomende kost hebben waar je niet snel op rekent. 4 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Lange_666 Geplaatst: 9 februari 2018 Geplaatst: 9 februari 2018 (aangepast) 3 uren geleden, kefkef zei: bij het tanken bv heb ik gelezen dat sommige bij koude temperaturen het pistool kwam vast te zitten. Voorlaatste keer dat ik ging tanken had er net voor mij een vrachtwagen gestaan. Die bakken trekken 75kg binnen. Het pistool was nog compleet bevrozen, toch ging het erop en eraf zonder een centje pijn. So like i told you... no worries. Just get one... 9 februari 2018 aangepast door Lange_666 1 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen