Ga naar inhoud
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Marco

Q8 Houthalen Helchteren

Recommended Posts

Dat is een forse stijging, maar wel nog steeds goedkoper als DATS op H-gas.

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de prijs daar schommelt wel vaker, is nog al ooit 0.85€/kg geweest, maar ook al 0.63€/kg. Even geduld en je zal zien dat de prijs weer wordt aangepast. Hopelijk positief voor ons ;)

autonomie van mijn Skoda Octavia berline (rio red) 350-400km

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
16 uren geleden, muscles zei:

Ik ben zojuist gaan tanken in Houthalen, en ra ra, de prijs is verhoogd naar € 0,890 / kg.

:S , maar idd. nog steeds ± 10% goedkoper dan meeste H-stations.
Fijn om ons op de hoogte te houden ! :)

• Vind ik leuk 1

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor de allereerste keer in het totaal 402 kilometer afgelegd met het CNG van Q8 Houthalen! Ik heb wat extra kilometers moeten afleggen gisteren, vandaar. Na de 402 km schakelde de auto automatisch over op benzine.

Dan heb ik 15,04 kg CNG getankt in Houthalen. Dat is dus een verbruik van 3,74 kg per 100 kilometer !

• Vind ik leuk 2

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op ‎15‎/‎02‎/‎2017 om 21:59, muscles zei:

Ik heb voor de allereerste keer in het totaal 402 kilometer afgelegd met het CNG van Q8 Houthalen! Ik heb wat extra kilometers moeten afleggen gisteren, vandaar. Na de 402 km schakelde de auto automatisch over op benzine.

Dan heb ik 15,04 kg CNG getankt in Houthalen. Dat is dus een verbruik van 3,74 kg per 100 kilometer !

dat is wel een heel mooi verbruik. Ik zit tegenwoordig ook wel iets lager door een veranderd woon-werktraject, maar zo laag ben ik nog niet geraakt. Als ik het uittel met spritmonitor iig, BC geeft wel wat lager

correctie, net gekeken, ik ben al ooit gezakt tot 3.65kg/100km, maar dat was nadat ik in Bree bij de DAT24 weer maar eens meer dan 16kg in mijn reservoir van 15kg heb kunnen doen. Ik ga daar trouwens niet meer, want elke keer betaal ik meer per kg en kan ik meer kg's in mijn tank....

aangepast door Dr Nick

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, Dr Nick zei:

dat is wel een heel mooi verbruik. Ik zit tegenwoordig ook wel iets lager door een veranderd woon-werktraject, maar zo laag ben ik nog niet geraakt. Als ik het uittel met spritmonitor iig, BC geeft wel wat lager

Dat lukt niet altijd. Want daarna en nu zit ik aan een verbruik van 4,02 kg / 100 km.

En enkel als het niet anders kan, tank ik nog bij dat merk dat begint met een D.

Škoda Octavia Combi G-Tec sinds 2 september 2015 | Op dit ogenblik een verbruik van 4,30 kg/100 km | 248.000 km and counting...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
38 minuten geleden, muscles zei:

En enkel als het niet anders kan, tank ik nog bij dat merk dat begint met een D.

Ik ben er ook vaste klant. Ik ga geregeld die richting uit en heb een autonomie op CNG van 650 km. Ookal woon ik maar op 3 km van D in Hasselt.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, JJR zei:

Ik ben er ook vaste klant. Ik ga geregeld die richting uit en heb een autonomie op CNG van 650 km. Ookal woon ik maar op 3 km van D in Hasselt.

Een autonomie van 650 km op CNG! Da's een droom. Ik bedoel ik wou dat ik dat ook had met m'n Octavia. Dan moest ik den helft minder gaan tanken.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag heb ik gemerkt dat Q8 zijn site gemoderniseerd heeft! Kijk maar eens: https://www.q8.be/nl/stations/q8-houthalen-helchteren-grote-baan

En eindelijk staat er onderaan de pagina een link Defect doorgeven.

Ook Ticket aanvragen, Ik heb een klacht, Ik heb een opmerking.

Opvallend in de kolom daarnaast onder Onze Brandstoffen: CNG bij Q8 https://www.q8.be/nl/tank-milieuvriendelijk-en-zuinig-cng-bij-q8

En als je bijvoorbeeld Ieper ingeeft in het zoekveld dan verschijnt onderaan de kaart linksonder als eerste CNG Station Ieper. Dus die CNG-stations van GreenPoint, GOW, en Enora worden ook weergegeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, de website heeft wel nog fouten, maar het is al een begin.

Bv. https://www.q8.be/nl/stations/station-cng-ieper-green-point

Is altijd gesloten :$

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb Webhosting & Webdesign
Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 50.000 km and counting

Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 160.000 km  and counting

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

Klopt, de website heeft wel nog fouten, maar het is al een begin.

Bv. https://www.q8.be/nl/stations/station-cng-ieper-green-point

Is altijd gesloten :$

Ik denk dat ze daar gesloten gezet hebben omdat daar geen shop is. Want bij https://www.q8.be/nl/stations/cng-station-ollignies-gv

staat ook voor alle dagen gesloten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 uren geleden, muscles zei:

Ik denk dat ze daar gesloten gezet hebben omdat daar geen shop is. Want bij https://www.q8.be/nl/stations/cng-station-ollignies-gv

staat ook voor alle dagen gesloten.

Dus voor Q8 is het belangrijkste : de shop ! :D

Tanken is bijzaak :)

OK, ik weet dat de shop inderdaad één van de belangrijkste inkomstbronnen is voor een tankstation uitbater.

Maar om nu "gesloten" te zetten omdat er geen shop is ? :S

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  5.7 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, Koen C zei:

Maar om nu "gesloten" te zetten omdat er geen shop is ? :S

Ja, maar die CNG-stations in Ieper, Lessines, en nog een paar andere zijn geen eigendom van Q8 zelf. Ergens vind ik het eigenaardig dat ze die toegevoegd hebben op hun site. Het lijkt er zo op dat ze niet van plan zijn om nog meer Q8-tankstations uit te rusten met een CNG-pomp. Ze hebben een "blogartikel" over CNG: https://www.q8.be/nl/nieuws/tank-milieuvriendelijk-en-zuinig-cng-bij-q8

maar slechts vijf eigen CNG-tankstations. Q8 opende in 2016 al 5 CNG-tankstations, en we plannen er nog meer in de toekomst. Ik ben benieuwd ! Want als ze - Dats24, Q8, Maes Oil, PitPoint, enz. - aan dit tempo voortdoen dan komen ze nooit aan 40 bijkomende CNG-tankstations tegen maart 2018.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iemand hier nog getankt de laatste dagen? Prijs/kg (liter B|

795350_5.png    2016 Audi A3 S-line g-tron S-tronic

2011 VW Touran TSI EcoFuel R-line (7seats):  937341_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur geleden, JoBé zei:

Iemand hier nog getankt de laatste dagen? Prijs/kg (liter B|

Ja, woensdag (10 mei) heb ik daar nog getankt aan € 0,850 / kg. Prijs nog hetzelfde.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteren nog steeds diezelfde prijs. En het pistool loste zo goed als niets meer bij het ontkoppelen 

• Vind ik leuk 1

794532_5.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Dr Nick dat ontkoppelen gaat de laatste weken inderdaad veel beter

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

morgen ga ik ook voor de 1ste keer tanken met men nieuwe octavia in houthalen, ik ben eens benieuwd hoe het zal gaan :-)

• Vind ik leuk 1

Skoda octavia 05/17

Gemiddeld verbruik : 3.6 kg H-gas / 100 km   

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uren geleden, aidmen zei:

morgen ga ik ook voor de 1ste keer tanken met men nieuwe octavia in houthalen, ik ben eens benieuwd hoe het zal gaan :-)

Gewoon niet panikeren wanneer de CNG-pomp niet start van de eerste keer. Dan een tweede keer op de knop met het groene lampje drukken maar niet te diep drukken want dat is ook niet goed.

Het zal wel lukken :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@aidmen Ge hebt toch al een PlusPunten-kaart? Indien niet dan kunt ge die in de shop gaan halen als de shop nog open is: in de week open van 4u tot 20u (zaterdag van 6 tot 18u). Dan geven ze ook nog een Extra-punten-kaart maar dan moet ge al elke keer 25 liter of 25 kg tanken en dat kan voorlopig alleen maar bij een VW Caddy Maxi op CNG, of als ge een keer 25 liter super98 gaat tanken voor je benzinetank. Dan wel goed de datum bekijken die op die Extra-punten-bonnen staat. Als ge die scheurt zodat ge aparte bonnen hebt, kunt ge niet verkeerd scannen.

• Hahaha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Discussieer mee

Je kan nu reageren en later registreren Als je een account hebt, login met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Verwijder opmaak

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Nieuwe aanmaken...