الميثان Geplaatst: 12 oktober 2018 Geplaatst: 12 oktober 2018 Op 11/10/2018 om 11:45, Lange_666 zei: Groot nadeel is dat door de lage vullingsgraad het toch al kleine rijbereik nog verder beknot wordt. Als het station naast de deur ligt is dit in principe geen probleem maar voor zij die (veel) moeten omrijden wel. Het is extra tijdverlies. Dan zou de koper de keuze moeten krijgen om ofwel snel te tanken (maar geen volle tank), of langzamer te tanken (maar wel een goedgevulde tank).
Lange_666 Geplaatst: 13 oktober 2018 Geplaatst: 13 oktober 2018 Dat is het probleem. Het is het tankstation voor de dienstwagens van't stad. En die zullen allemaal kiezen om langzamer te tanken.
Koen C Geplaatst: 13 oktober 2018 Geplaatst: 13 oktober 2018 7 uren geleden, Lange_666 zei: En die zullen allemaal kiezen om langzamer te tanken. Of net snel tanken : morgen komen we dan wel terug ! 't Is toch tijdens de diensturen... ? 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lange_666 Geplaatst: 2 november 2018 Geplaatst: 2 november 2018 Gaan tanken aangezien ik er passeerde. Tanks waren half, er ging echter maar 6,84KG en de pomp (10) stopte al op 185 bar... .
Populair bericht Brembos Geplaatst: 30 december 2018 Populair bericht Geplaatst: 30 december 2018 Vandaag terug 16.21 kg in mijn bijna lege tanks gekregen bij Total Hoboken pomp 11. Ze hebben blijkbaar toch iets aan het drukprobleem gedaan. Een klein omweggetje loont nu terug de moeite. Ik had meteen 150 km meer rijbereik in vergelijking het flutgas in Schoten. 4
Lange_666 Geplaatst: 30 december 2018 Geplaatst: 30 december 2018 't werd tijd. Opletten voor de eventuele "boem" met zulke hoge afleverdruk... 2
pluxy Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Joehoe, vandaag 29,5 kg in 26 kg tanks. vuldruk 220 bar. 1 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
muscles Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 2 uren geleden, pluxy zei: Joehoe, vandaag 29,5 kg in 26 kg tanks. vuldruk 220 bar. Zo hoort het te zijn. Toch zeker bij zulke koude temperaturen. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Brembos Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 Verleden week aan pomp 11 slechts 14.2 kg kunnen tanken. Pomp 10 werd geblokkeerd door een geparkeerde vrachtwagen...
pluxy Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 4 uren geleden, Lange_666 zei: Pluxy: Welke pomp? 10 of 11? pomp 10. Achter mij kwam "de bende van 't stad". Al chance dat ik ze voor was.? 2 Vw Caddy Dark 'n Cool DSG TGI 110 perdjes Black Nano :
muscles Geplaatst: 18 januari 2019 Geplaatst: 18 januari 2019 1 uur geleden, Brembos zei: Verleden week aan pomp 11 slechts 14.2 kg kunnen tanken. Pomp 10 werd geblokkeerd door een geparkeerde vrachtwagen... Tja, dat kan gebeuren. Dat is mij ook al overkomen in Asse, Zellik. Maar in Zellik kan je met een CNG-auto slechts aan één kant tanken: links. Want rechts hangt de CNG-aansluiting voor vrachtwagens. De slang van de CNG-auto-aansluiting is echter wel lang genoeg als de tankklep van je auto aan de rechterkant staat, om te kunnen tanken in geval je toch rechts zou staan. Bij de Skoda moet je dan achterwaarts geparkeerd staan. Je kan echter ook wachten. Als de bareel van de spoorwegovergang naar beneden is, moet je immers ook wachten tot de trein volledig gepasseerd is. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 12 uren geleden, pluxy zei: pomp 10. Achter mij kwam "de bende van 't stad". Al chance dat ik ze voor was.? THx, Ja het kan daar behoorlijk druk zijn. Zeker als "die van 't stad" neerstrijken. En die hebben dan soms de onhebbelijke gewoonte om hun pauze eraan te breien en hun bak geen sikkepit op te schuiven als ze getankt hebben. Ze laten hem staan met het pistool er nog op. Als je gaat niks vragen zetten ze hem niet weg en dan is het nog dikwijls met een lang gezicht (ik heb het dan vooral over de grote camionettes waarin ze met verschillende personen in rondrijden). Vroeger ging ik er tanken na mijn vroege shift maar ik was dat zo beu dat ik nu wat vroeger opsta en ga tanken voor mijn vroege shift. Enig nadeel, weer 20 minuten vroeger opstaan, voordeel...alleen aan de pomp en na het werk direct naar huis zonder door het dan al drukke stadsverkeer te moeten.
Populair bericht EricG Geplaatst: 19 januari 2019 Populair bericht Geplaatst: 19 januari 2019 15 uren geleden, Brembos zei: Pomp 10 werd geblokkeerd door een geparkeerde vrachtwagen... Zoiets kom je elders ook tegen. Vorige week nog bij Bruno Genk, aso blokkeert CNG pomp, eigenaar was binnen om een stuk pizza, als hij de moeite deed om twintig meter verder te rijden, had hij op de voorziene parking kunnen staan, er was plaats. Als je dan een opmerking maakt krijg je als antwoord zoiets als: zwijg uwe lip joh, ik trek me mes en ik sjiet u dood. Mijn huis wist die gelukkig niet wonen. 4
muscles Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 1 uur geleden, EricG zei: Zoiets kom je elders ook tegen. Vorige week nog bij Bruno Genk, aso blokkeert CNG pomp, eigenaar was binnen om een stuk pizza, als hij de moeite deed om twintig meter verder te rijden, had hij op de voorziene parking kunnen staan, er was plaats. Als je dan een opmerking maakt krijg je als antwoord zoiets als: zwijg uwe lip joh, ik trek me mes en ik sjiet u dood. Mijn huis wist die gelukkig niet wonen. Allee, ik wist niet dat er in een mes kogels zaten. Da's dan wel een heel speciaal mes ?. In Duitse CNG-tankstations, waar ook andere brandstoffen verkocht worden, heb je dat ook vaak. In de shop kopen ze dan nog iets, en staan er 8 tot 10 mensen aan de kassa aan te schuiven. Je moet dan wel wachten en geduld hebben. Maar wat betreft Bruno in Genk, ja, daar kan je gemakkelijk je auto, camionette or whatever, even verderop parkeren en dan gaan betalen. Mensen zijn nu eenmaal lui en vooral egoïstisch. En, ge kunt beter geen boel zoeken met die mensen van Genk. 1 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
JJR Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 Ik doe soms grote uitgebreide manoeuvres aan de pomp bij DATS24 als er iemand niet ver genoeg doorgereden is, mijn pomp blokkeert en gewoon diesel binnen doet. Met een grote boog draai ik me dan om achteruit aan de andere kant aan de pomp te gaan staan. Hopelijk komt er stilaan een besef. Er zijn vaak 8 pompen bij DATS24 maar ze moeten juist voor die met CNG gaan staan. ? VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 19 januari 2019 Geplaatst: 19 januari 2019 3 uren geleden, JJR zei: Ik doe soms grote uitgebreide manoeuvres aan de pomp bij DATS24 als er iemand niet ver genoeg doorgereden is, mijn pomp blokkeert en gewoon diesel binnen doet. Met een grote boog draai ik me dan om achteruit aan de andere kant aan de pomp te gaan staan. Hopelijk komt er stilaan een besef. Er zijn vaak 8 pompen bij DATS24 maar ze moeten juist voor die met CNG gaan staan. ? Bij welk Dats24-station ga jij dan meestal tanken? Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Brembos Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 (aangepast) Deze voormiddag 15.89 kg kunnen tanken aan pomp 11 (straatkant). De uitbater had blijkbaar iemand ingehuurd die bij elke cng tankbeurt de druk van de pomp in de gaten moest houden. De man , een gepensioneerde buurtbewoner , zat in zijn auto te wachten tot er iemand cng ging tanken en nam vervolgens nota's van de pompdruk tijdens de tankbeurt. Hij wist me te vertellen dat er verleden week aanpassingen aan de pomp waren gedaan omdat de druk voordien soms tot 240 ging terwijl 220 moest volstaan. 20 januari 2019 aangepast door Brembos
JJR Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 @muscles: meestal Hasselt nu Houthalen zijn prijs gelijk heeft gezet. 1 VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
muscles Geplaatst: 20 januari 2019 Geplaatst: 20 januari 2019 1 uur terug, JJR zei: @muscles: meestal Hasselt nu Houthalen zijn prijs gelijk heeft gezet. Ik mijd Dats24 in Hasselt als de pest ! Als ik dan nog kilometers moet afleggen tot in Houthalen, daar zit ik niks mee in. In Houthalen heb ik de CNG-pomp tenminste voor mij alleen ?. En ik hoef mij daar ook geen zorgen te maken over de druk van de compressor want die is hoog genoeg. Maar ik doe dit enkel als ik in Hasselt (of omgeving) ben want mijn normaal CNG-station is Tongeren (voor zolang dat tankstation van Brustem nog geen CNG levert). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen