Jump to content
Aardgasrijder Forum - Rijden op aardgas
Jietsedm

Total Drive Systems Emiel Vloorstraat Hoboken

Recommended Posts

Wat is de huidige prijs voor een kilogram H+-gas in het tankstation in Hoboken?

Ik vind op het internet geen transparante informatie hierover terug.

0,97 € / kg :D

@Jietsedm je kan hiervoor best een app op je telefoon installeren, daar staan de prijsaanduidingen bij.

https://www.aardgasrijder.be/blog/cng-aardgas-apps-voor-je-smartphone/

Ofwel de betalende app van Gibgas, die binnenkort in het NL verschijnt. (ik werk momenteel aan de vertaling ervan)

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

2 minuten geleden, Aardgasrijder zei:

0,97 € / kg :D

@Jietsedm je kan hiervoor best een app op je telefoon installeren, daar staan de prijsaanduidingen bij.

https://www.aardgasrijder.be/blog/cng-aardgas-apps-voor-je-smartphone/

Ofwel de betalende app van Gibgas, die binnenkort in het NL verschijnt. (ik werk momenteel aan de vertaling ervan)

Bedankt. Heb inderdaad NVGA en LPG/CNG finder op mijn telefoon staan, maar vind deze apps niet zo goed.

Ik gebruik nu de site van gibgas, ik kijk zeker uit naar de app. Laat maar iets weten als het zover is :)

• Vind ik leuk 1

Vandaag 17.61 kg kunnen tanken aan pomp 11. Meteen een nieuw rekord. Deze zomer kwam ik bij + 30° amper aan 13 kg bij Dats24 in Antwerpen.

• Vind ik leuk 1

18.22 kg hier aan dezelfde pomp maar ik tankte bij Dats24 ook al 17.50 kg. Alles hangt af van de tankdruk en de temperatuur op het moment dat je tankt.

Spritmonitor Skoda Octavia Combi (L en H+ gas gecombineerd): 745990_5.png

Ik lees zojuist in de FB-groep "Status CNG-tankstations België" dat de prijs vandaag gestegen is van 0,970 / kg naar € 0,990 / kg.

• Vind ik leuk 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Besturingssysteem Bluestar Linux, fotobewerking Gimp

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

12 uren geleden, muscles zei:

Ik lees zojuist in de FB-groep "Status CNG-tankstations België" dat de prijs vandaag gestegen is van 0,970 / kg naar € 0,990 / kg.

Ze zitten voorlopig nog onder de psychologische grens van 1 euro :P

3 uren geleden, CNGarni zei:

Ze zitten voorlopig nog onder de psychologische grens van 1 euro :P

In feite is de prijs die dats24 per kg CNG aanrekent voor H-gas daarmee te hoog. Als je gaat lezen op hun site onder geschiedenis dan zie je dat Dats "Discount Automatic Tanking Service" betekent. Discount betekent korting volgens de Nederlandstalige Wikionary. Maar iedereen kent de filosofie van de Colruyt groep waartoe Dats24 ook behoort: Heb je ergens een lagere prijs gezien in de onmiddellijke omgeving, laat het ons dan weten, en wij verlagen onze prijs op dezelfde wijze.

Wij zijn echter niet verplicht om dat aan hen te melden als zij uit zichzelf hun prijs niet aanpassen. Daarmee zijn Total Hoboken en Total Kallo in werkelijkheid goedkoper vermits je bij hen voor dezelfde prijs H+ gas krijgt.

• Vind ik leuk 1

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Ik ben gisteren terug heerlijk H+ gas gaan tanken in Hoboken (Total dus), en zag een nieuw bordje "nieuwe uitbaters".

Iemand info hierover en/of welke implicaties dit zou kunnen hebben (op de prijs)? :-)

Huidige prijs 0.99 eurocent/kg.

Waarom geeft de gibgas app eigenlijk aan dat ze in de Emiel Vloorstraat laagcalorisch gas hebben? Verder lijken de aanduidingen H en L me wel correct...

11 uren geleden, Mathias zei:

Waarom geeft de gibgas app eigenlijk aan dat ze in de Emiel Vloorstraat laagcalorisch gas hebben? Verder lijken de aanduidingen H en L me wel correct...

Dat is waarschijnlijk door een gebruiker van de Gibgas-site zo ingevoerd. Misschien heeft hij mijn antwoord gelezen in het Duitse Erdgasfahrer-forum dat de volledige provincie Antwerpen laagcalorisch aardgas is, en eveneens de kaart van Fluxys gezien in de toegevoegde link. Op dat ogenblik was Total in de Emiel Vloorstraat nog niet zo bekend als nu. Ik zie dat ik als openingsdatum 2 april 2016 heb gezet. Dus...

https://cng.muscleboykanan.com/vlaanderen/antwerpen/hoboken/

Op 2017-4-24 om 13:59, CNGarni zei:

Ik ben gisteren terug heerlijk H+ gas gaan tanken in Hoboken (Total dus), en zag een nieuw bordje "nieuwe uitbaters".

Iemand info hierover en/of welke implicaties dit zou kunnen hebben (op de prijs)? :-)

Huidige prijs 0.99 euro/kg.

Om mijn eigen vraag te beantwoorden, de prijs is nog steeds 0.99euro/kg, dus toppie!

Maar het blijft wel de traagste pomp van't land volgens mij :-P

De laatste 3x dat ik er getankt heb ging het maar tot 200bar...:(

Bij de laatste tankbeurt ook slechts 14.7 kg kunnen tanken bij een lege tank. Minder druk dan vroeger, denk ik.

Beetje spijtig, die extra kg had ik net nodig om zo goed als niet op benzine te moeten rijden.

(en voor Total begint te denken... fijn dan moet hij meer benzine tanken... sweet dreams... dan tank ik niet bij jullie... veel te duur).

• Hahaha 2

3 uren geleden, Lange_666 zei:

Beetje spijtig, die extra kg had ik net nodig om zo goed als niet op benzine te moeten rijden.

(en voor Total begint te denken... fijn dan moet hij meer benzine tanken... sweet dreams... dan tank ik niet bij jullie... veel te duur).

Je kan nog steeds bij Total te Kallo tanken maar waarschijnlijk moet je dan te ver omrijden. Het zou een gouden zaak zijn als Limburg ook eens een deftig station krijgt voor aardgas gewonnen uit LNG.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Kallo is veel te ver om. Geen haar op mijn hoofd zou eraan denken om zover te moeten rijden om te tanken. Dan nog liever nen diesel of naft om te tanken om de hoek (en doempen maar).

• Hahaha 1

Eergisteren weer eens gaan tanken in Hoboken. Alle pompen (2 stuks) bezet en voor pomp 11 stond nog een camionette te wachten tot het zijn beurt was.

Was vorige keer ook al zo. En als die camionetten tanken moet je wel even geduld hebben (en bij die van't stad nog meer want die willen hun pauze daar al eens aanbreien en je moet ze dan pushen om plaats te maken).

Zou het kunnen dat men de max vuldruk verlaagd heeft om het tanken wat sneller te laten verlopen als er veel volk passeert?

Zo winnen ze de tijd die anders gebruikt werd om bij te vullen van 200 tot 230 bar...(was een aparte sequentie).

Goh dat weet ik niet, dat station draait wel goed hoor :D Dat weet ik wel

Beheerder van Aardgasrijder.be en Wallieweb
Verbruik van onze VW Touran 7-zit gezinswagen 1.4 TSI 150 Pk met trekhaak (voornamelijk H-gas) 901811_3.png 170.000 km  and counting

Verbruik van mijn Skoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 Pk met powerbox (voornamelijk H-gas)  709858_5.png 65.000 km
(wagen verkocht en vervangen door een C4 Grand Picasso Diesel als caravantrekker en vakantiewagen :$)

1 uur geleden, Aardgasrijder zei:

Goh dat weet ik niet, dat station draait wel goed hoor :D Dat weet ik wel

Inderdaad, maar jij komt daar niet tanken op het ogenblik dat @Lange_666 moet tanken en kan tanken. Ahh, nu zijn we er.