stefanmiler

Terugroep Opel Zafira Tourer ( 16-C-089 )

Recommended Posts

pacman    1

Ze willen me enkel een deel van een tankbeurt terug betalen terwijl ik 6 uren weggeweest ben, en een rit van bijna 200 km. Ik ga hier niet mee akkoord!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Koen C    134
Op ‎23‎/‎01‎/‎2017 om 13:04, pacman zei:

Ik heb ter compensatie een gratis kaartupdate voor de gps gevraagd daar ik veel problemen met de navi 950 ervaren heb. Maar ze willen wachten tot het cng-probleem opgelost is alvorens overt een vergoeding te spreken.

Ze willen me enkel een deel van een tankbeurt terug betalen terwijl ik 6 uren weggeweest ben, en een rit van bijna 200 km. Ik ga hier niet mee akkoord!

Een deel = 100 km op benzine en 100 km op gas.  Snel gerekend : 7 liter x 1.30 + 7 kg x 0.85 = +/- 15 € aan brzndstofkosten.

En daarvan willen ze "een deel" van terugbetalen ? >:(

Is de auto nog in garantie ?

Indien nee : dan is het helemaal niet teveel gevraagd dat ze die kaartupdate ook doen + die volledige vergoeding aan brandstof + een waardebon (op zijn minst).

Indien de wagen nog in garantie is, is bovenstaande véél te weinig !

Het is aan hén (garage of importeur) om met iets deftig op de proppen te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bob    78
Op 16-12-2016 om 19:48, Bob zei:

Ik heb wel een vraagje , moet de reparatie gebeuren in een opel garage of mag dit ook in een gecertificeerde garage waar ik na 4jr mijn controle heb laten doen.

Het zal hem anders meer dan 100km schelen.

Neen dus , dit is niet mogelijk en ik zal later bericht krijgen waar en hoe . over vergoeding in de verste verten geen sprake van.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
maartenv    25
23 uren geleden, Koen C zei:

Een deel = 100 km op benzine en 100 km op gas.  Snel gerekend : 7 liter x 1.30 + 7 kg x 0.85 = +/- 15 € aan brzndstofkosten.

En daarvan willen ze "een deel" van terugbetalen ? >:(

Is de auto nog in garantie ?

Indien nee : dan is het helemaal niet teveel gevraagd dat ze die kaartupdate ook doen + die volledige vergoeding aan brandstof + een waardebon (op zijn minst).

Indien de wagen nog in garantie is, is bovenstaande véél te weinig !

Het is aan hén (garage of importeur) om met iets deftig op de proppen te komen.

Ze zeggen een deel van de tankbeurt terug te willen betalen. Niet een deel van de rit. Dus ik veronderstel de volledige rit (wat geen volledige tankbeurt hoeft te zijn). Soit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lange_666    100
Geplaatst: (aangepast)

In feite zou je de auto bij uw garagist moeten binnen doen, hij zou u een gratis vervangwagen moeten bezorgen en hij zou die wagen moeten aanbieden bij de CNG installateur ipv van de gemakkelijkste weg te nemen en dat allemaal door u te laten doen.

De klant is meestal maar koning zolang hij zijn geld nog niet uitgegeven heeft...

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fred    2

Beste,

Ik heb ook een Opel Zafira Tourer CNG van 2015 en heb eind 2016 de brief ook gekregen. Ik heb dan direct contact genomen met mijn Opel garage om een afspraak te plannen. Enkele dagen verder was het in orde. De garage heeft de gebrekkige onderdelen in minder dan een uur vervangen. De modificatie gebeurt normaal overigens kosteloos.

Ik zou ieder CNG Opel rijder aanraden om dit zo vlug te laten vervangen, te meer omdat dat u niets kost, zie pdf-brief in bijlage.

Wel niet wachten totdat Opel u belt, direct contact opnemen ! 

Ze kunnen nu al de modificatie doen.

Mvg,

161209-Opel-Ref-16-C-089.pdf

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bob    78
5 uren geleden, Fred zei:

Ik heb ook een Opel Zafira Tourer CNG van 2015 en heb eind 2016 de brief ook gekregen.

Die brief heb ik ook gekregen maar een oproep als dusdanig nog niet.

Het is een reparatie aan hoge druk materiaal,een gewone garage mag(kan) de werken dus niet doen.

Ondanks het feit dat er op 4km van bij mij een grote garage is die het onderhoud van de ILVA wagens doet zal ik wrschlk naar tienen kunnen rijden.

Gebrekkige info want sommige maken zelf een afspraak en worden direct bediend.

Andere hebben er het raden naar wanneer hun beurt komt.

Voor de rest ook geen tegemoetkoming.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fred    2

Niets belet u om uw Opel-garage te contacteren. Proactief zijn !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bob    78

9 uren geleden, Fred zei:

Zie vorige reactie"gewone garage zonder cng licentie"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Fred    2

Voor uw info, ik ben hiervoor bij Opel Peeters in Braine l'Alleud geweest.

aangepast door Fred

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bob    78

Tov.tienen is dit voor mij toch al maar halfweg,zijn die gelicentierd voor cng?

Bedankt voor de info.

Op 9-2-2017 om 10:40, Fred zei:

Zie vorige reactie"gewone garage zonder cng licentie"

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bart    4

Wij hebben onze Opel Zafira sinds begin april 2016 en hebben in december ook een brief gekregen. Direct contact opgenomen met Opel garage (Decaigny in Izegem). Daar wisten ze niet veel meer dan wij. Ze gingen eens polsen maar dachten toen dat het vervangstuk hoogstwaarschijnlijk nog gemaakt moest worden en dat dit dus wel eens lang kon duren. Omdat mijn vrouw dagelijks 100km aflegt, hebben we toch even gepolst naar een vergoeding (met een tank van 15l benzine geraak je niet ver) maar daar gingen ze niet op in. We blijven dus voorlopig op CNG rijden, zonder enig probleem.

Nu onze auto binnen moet voor onderhoud hebben we een telefonische update gekregen over het lek (2 maanden verder dus). Alle CNG-wagens zullen naar de officiële verdeler in Tienen moeten (lek of geen lek -> alle auto's moeten binnen). Vrijdag moet onze wagen effectief binnen voor onderhoud, dan gingen ze eens bellen naar Tienen voor een stand van zaken. Ik hou jullie op de hoogte.

Sowieso verwachten wij dat wij geen kosten zullen moeten maken aangezien de auto nog geen jaar oud is (garantie!) en we zullen ook een vergoeding vragen (vervangwagen voor de periode, ...).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
CNG    2
Op 20/12/2016 om 14:14, Carlvdk zei:

Wij hebben hetzelfde probleem en auto. Brief gekregen en wachten tot minstens april2017.  Men mag rijden maar enkel op benzine, 15liter. Eigenlijk belachelijk voor woorden.  Ik veronderstel dat dit voor veel opel cng rijders bijna onmogelijk is. Zijn er mensen die al contact gehad hebben met opel voor een oplossing zoals een vervangwagen. Mijn voertuig is nog geen jaar oud. En nu al minsten 5 mnd  niet rijden. Sorry, hier ga ik zeer duidelijk niet mee akkoord!

Bij mij idem, ik moet nu wachten voor een afspraak bij het bedrijf dat de vervanging/herstelling mag doen ( via mail vernomen ). Het is een bedrijf gevestigd in" Tienen" a.u.b. !!! Voor mij op en af, efkens 340 km. Mijn dealer te Oostende doet niets want het komt van de hoofdzetel... dienst na verkoop 0/10. IK heb mijn zafira slechts 10 maand...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 30/1/2017 om 23:08, pacman zei:

Je was beter bij de Volkswagen groep geweest, Opel is een productie van General Motors, de multinational die Opel Belgium heeft gesloten. Voor mij nooit een Opel want ik vergeet niet hoe men die mensen ten onrechte hun job afnam.

Als Opel met je voeten blijft spelen, informeer dan eens bij Volkswagen, als je er een nieuwe wagen koopt kan je de Opel inleveren tegen een goede prijs.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lange_666    100

Al vergeten dat men 10 jaar geleden VW Vorst gesloten heeft zekers (om den boel te verhuizen naar Kaluga/Rusland om Poetin's invoertaksen te omzeilen, alle merken hebben ondertussen trouwens een vestiging in of omtrent Kaluga om die reden). Weet je ineens waar Trump zijn mosterd vandaan gehaald heeft.

Er was een Audi doorstart enkel en alleen omdat men dringend plaats zocht voor de A1 (die eigenlijk eerst in Spanje ging gebouwd worden en waar de A1 opvolger uiteindelijk ook terug naar toe gaat), anders was er van Audi Brussel geen sprake geweest (en het geld van de belastingbetaler, lees subsidie, zal er ook wel voor wat tussen gezeten hebben).

aangepast door Lange_666

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Koen C    134

Mercedes ook niet : die hadden ooit een assemblagefabriek in België.  Gesloten.

Idem voor Citroën. 

En die zijn onderdeel van PSA, dus geen Peugeot of DS...

Japanners en Koreanen produceren niet in Europa.  Ja, dat doen ze wel, maar 't klinkt toch goed om te beweren dat die alles met de boot laten afkomen uit Japan / Korea ?  -_-.

Schiet dus over : Volvo.  Ah nee : die zijn van de Chinezen. 9_9

Dus rest als enigsten : Fiat :DxD:P

Oh ja : BMW is er ook nog.  Maar die hebben geen CNG :)

In de periode na de sluiting van Renault, heb ik hetzelfde gedacht : géén Renault. 

Ik keek er niet naar op het Autosalon enz.  Ook bij de aankoop van een nieuwe wagen door mijn vriendin in 2002 speelde dat nog mee bij ons beiden.

Ik ben ook een periode niet naar Frankrijk op reis geweest wegens het laten zinken van de Rainbow Warrior (1 dode Portugese fotograaf) en de atoombomtesten door de toenmalige President van Frankrijk (Chirac).

Dus ik snap je wel, LEZ (Lage Emissie Zone).

aangepast door Koen C

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Danny268    32

ik zie hier dat veel van jullie zelf naar de garage in tienen moeten rijden .. wat een service van opel :(

bij mijn CNG probleem heb ik een week een vervangwagen gekregen ( gloednieuwe fiat 500L ) en mijn garagist is zelf naar tienen gereden met mijn 500L !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uren geleden, Lange_666 zei:

Al vergeten dat men 10 jaar geleden VW Vorst gesloten heeft zekers (om den boel te verhuizen naar Kaluga/Rusland om Poetin's invoertaksen te omzeilen, alle merken hebben ondertussen trouwens een vestiging in of omtrent Kaluga om die reden). Weet je ineens waar Trump zijn mosterd vandaan gehaald heeft.

Er was een Audi doorstart enkel en alleen omdat men dringend plaats zocht voor de A1 (die eigenlijk eerst in Spanje ging gebouwd worden en waar de A1 opvolger uiteindelijk ook terug naar toe gaat), anders was er van Audi Brussel geen sprake geweest (en het geld van de belastingbetaler, lees subsidie, zal er ook wel voor wat tussen gezeten hebben).

Interessant, dit wist ik niet. Het H gas komt toevallig ook van Rusland, kwalitatief beter dan L gas.

Ik vraag me af of men in de toekomst H++ gaat uitvinden want men krijgt steeds meer kennis van zaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Lange_666    100
11 uren geleden, Koen C zei:

... die hadden ooit een assemblagefabriek in België.  Gesloten.

Idem voor Citroën.

Klopt maar van de Citroën fabrieken staan nog wel enkele gebouwen en die zijn gerenoveerd en in beslag genomen door Audi Brussel.

In deze gebouwen werden trouwens ook de Iltis jeeps voor den troep in elkaar geflanst.

455.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen