Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, niko zei:

zij hebben de bobjinen vervangen want 1 van de 4 werkte niet optimaal, alle 4 laten vervangen als ook de bougies;

Wat waren de kosten voor deze vervanging in de garage a.u.b?

Geplaatst:
19 uren geleden, niko zei:

een update,

ik heb ondertussen mijn wagen terug van de garage, de motor draait soepel en zo als het moet; de CNG quality ook in orde, 100% (Total op het Kiel)

zij hebben de bobjinen vervangen want 1 van de 4 werkte niet optimaal, alle 4 laten vervangen als ook de bougies;

ik heb al een 100tal km op CNG  gereden en nu test ik hem op benzine 98.

Hoe bizar..

Hier motorstoring, binnengedaan in garage 1.. uitgelezen en 1 bobine en 4 nieuwe bougies..

Nog geen 50km later opnieuw motorstoring, nog een bobine vervangen..

Nog geen 200km later opnieuw motorstoring, blijkt nu defecte lambda sonde en waarschijnlijk probleem bij een gasinjector..

Ook een potje in de brandstof, zoals @Aardgasrijder hierboven al gemeld had..

Als dit niet zou helpen, kleppen kuisen.. maar dat ging al serieus oplopen van prijs.

• Triest 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Goeiedag allemaal,

ik heb een vw passat uit 2013 1.4 tsi  Dsg cng CDGA motor.

Mijn auto stottert en er brand een remlicht in dashboard.

Op benzine stottert die nog erger

begin gaf die misfire aan dus 4 nieuwe bobine’s en 4 nieuwe bobine’s gezet.

Heb 2 x vol getankt met 98 en 2 x injector cleaners erin gegooid .

bleef het zelfde. gisteren nog nieuwe lambdasonde vervangen. Nog steeds niet opgelost.

vandaag uitgelezen geeft druksensor (g71)/ ( f96) aan onwaarschijnlijk signaal.

iemand die het zelfde probleem heeft meegemaakt oplossing???

alvast bedankt

Geplaatst:

Mogelijks de druksensor van de inlaatlucht?

Deze sensor zit op de leiding van de intercooler naar de inlaatcollector, in de buurt van de flens van de waterpomp. 2 schroefjes Torx 25 losdraaien (met een aantal verlengstukken op de bit) en  je kan de sensor losnemen van de buis.

Om erbij te geraken langs boven moet je buis van de lucht naar de turbo eerst wegnemen, en ook het expantietankje uit de weg leggen.

• Bedankt 1
Geplaatst: (aangepast)

Je kan ook de data uitlezen van de druksensors g71 en f96.

Als de motor niet draait geven die alle twee gewoon de luchtdruk aan.

De eerste in de inlaat en de tweede buiten de motor.

Daar mag niet veel verschil in zitten.

Of het aan te raden is weet ik niet maar ik reinig de druksensor soms als ik een  groot onderhoud doe.
Zeker als ik een andere tweedehands auto koop en dikwijls zijn ze behoorlijk vuil.

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

aangepast door Crombel
  • Vind ik leuk 1

VW Touran 1.4 TSI Ecofuel 110 kW DSG 2011 

Verbruik: spacer.png

• 5 maanden later...

Op 12 december ging bij 55.000 kilometer het motorstoringslampje van onze Golf branden. Ik heb toen de auto binnengebracht bij de dealer, Verellen te Geel.

Ik dacht dat dit nog binnen de fabrieksgarantie zou vallen omdat we de auto hebben afgehaald na bericht van de dealer op 21 december 2018.

Nadat de wagen onderzocht is, bleek de lambdasonde defect te zijn. De verkoopfactuur van onze auto was echter opgemaakt op 11 december 2018 en dit defect bleek dus te zijn opgetreden een enkele dag na het verstrijken van de fabrieksgarantie. VW zou voor vijftig procent tussenkomen en de kosten voor ons zouden 290 euro bedragen. Dit was een zeer onaangenaam telefoontje voor mij omdat ik in de veronderstelling was dat de datum van afhalen het begin van de garantieperiode betekent en niet de factuurdatum. Ook leek de betreffende medewerker daarin nogal rechtlijnig te zijn en leek deze niet echt open te staan voor mijn argument dat het verliezen van tien dagen garantie op een auto die niet in je bezit is niet erg logisch is (verschil tussen factuurdatum en datum afhaling). Na mijn grieven aangekaart te hebben bij de verantwoordelijke van de dienst naverkoop heeft Verellen de kosten die niet door VW gedekt werden voor zijn rekening genomen en kostte dit ons dus niets. Zij gingen daar op een correcte manier mee om. Oef!

Een maand later en dus volledig buiten de garantieperiode ging het motorstoringslampje terug branden en heb ik de auto terug binnengebracht. Na een lange zoektocht bleek ook de tweede lambdasonde defect te zijn geraakt.

VW kwam hierbij voor 50 procent tussen op de onderdelen en de montage maar niet op het stellen van de diagnose. Deze herstelling heeft ons in totaal 395,71 euro gekost. Opgesplitst: 190 euro voor de lambdasonde en het inbouwen; 187 euro voor de diagnose en 18 euro voor ontsmetten, kleine prul en de milieubijdrage. 

Zonder tussenkomst van VW en de dealer was dit een bijzonder prijzige onderneming geweest. Ik hoop alleszins dat het geen terugkerend probleem zal zijn.

Bij de volgende auto zullen we ook beter uitkijken of de factuurdatum en de datum van levering dezelfde zijn. Dit blijkt achteraf gedoe te kunnen vermijden.

aangepast door Josy
Geplaatst:
6 uren geleden, Josy zei:

Op 12 december ging bij 55.000 kilometer het motorstoringslampje van onze Golf branden. Ik heb toen de auto binnengebracht bij de dealer, Verellen te Geel.

Ik dacht dat dit nog binnen de fabrieksgarantie zou vallen omdat we de auto hebben afgehaald na bericht van de dealer op 21 december 2018.

Nadat de wagen onderzocht is, bleek de lambdasonde defect te zijn. De verkoopfactuur van onze auto was echter opgemaakt op 11 december 2018 en dit defect bleek dus te zijn opgetreden een enkele dag na het verstrijken van de fabrieksgarantie. VW zou voor vijftig procent tussenkomen en de kosten voor ons zouden 290 euro bedragen. Dit was een zeer onaangenaam telefoontje voor mij omdat ik in de veronderstelling was dat de datum van afhalen het begin van de garantieperiode betekent en niet de factuurdatum. Ook leek de betreffende medewerker daarin nogal rechtlijnig te zijn en leek deze niet echt open te staan voor mijn argument dat het verliezen van tien dagen garantie op een auto die niet in je bezit is niet erg logisch is (verschil tussen factuurdatum en datum afhaling). Na mijn grieven aangekaart te hebben bij de verantwoordelijke van de dienst naverkoop heeft Verellen de kosten die niet door VW gedekt werden voor zijn rekening genomen en kostte dit ons dus niets. Zij gingen daar op een correcte manier mee om. Oef!

Een maand later en dus volledig buiten de garantieperiode ging het motorstoringslampje terug branden en heb ik de auto terug binnengebracht. Na een lange zoektocht bleek ook de tweede lambdasonde defect te zijn geraakt.

VW kwam hierbij voor 50 procent tussen op de onderdelen en de montage maar niet op het stellen van de diagnose. Deze herstelling heeft ons in totaal 395,71 euro gekost. Opgesplitst: 190 euro voor de lambdasonde en het inbouwen; 187 euro voor de diagnose en 18 euro voor ontsmetten, kleine prul en de milieubijdrage. 

Zonder tussenkomst van VW en de dealer was dit een bijzonder prijzige onderneming geweest. Ik hoop alleszins dat het geen terugkerend probleem zal zijn.

Bij de volgende auto zullen we ook beter uitkijken of de factuurdatum en de datum van levering dezelfde zijn. Dit blijkt achteraf gedoe te kunnen vermijden.

Garantiestart is steeds de dag van inschrijving

Geplaatst:
Op 4/2/2021 om 06:33, dirk zei:

Garantiestart is steeds de dag van inschrijving

Bij VW loopt de garantie toch echt vanaf de datum van aflevering (staat zelfs op hun website --> Garantie personenwagens).

Geplaatst:
Op 3/2/2021 om 23:47, Josy zei:

Zelfde verhaal hier..

Beide lambdasondes vervangen rond de 90.000km, Volkswagen Golf..

Een per een, na telks een aantal duizend kilometer.

Geplaatst:
11 uren geleden, Trostomaat zei:

Bij VW loopt de garantie toch echt vanaf de datum van aflevering (staat zelfs op hun website --> Garantie personenwagens).

De website zegt dat inderdaad. Maar blijkbaar geldt toch de datum van inschrijving volgens de mensen bij de dealer.

Bij ons was dit extra vervelend omdat we eerst een afspraak hadden om de wagen op 11 december af te halen en dit toen is afgezegd omdat er iets mis was met de levering van de auto (al twijfel ik daaraan).

Pas toen we een week later zelf hebben teruggebeld konden we de wagen afhalen. Niet logisch om die dagen garantie te verliezen indien je het mij vraagt.

2 uren geleden, Shortlease zei:

Zelfde verhaal hier..

Beide lambdasondes vervangen rond de 90.000km, Volkswagen Golf..

Een per een, na telks een aantal duizend kilometer.

Hoe is dit voor jou opgelost geraakt en tegen welke kostprijs als ik dat vragen mag?

Was dit volledig buiten garantie?

Geplaatst:

@Josy contact opnemen met Dieteren ivm deze garantie! 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@Josy contact opnemen met Dieteren ivm deze garantie! 

De eerste herstelling is voor de helft betaald door VW en de andere helft heeft de dealer bijgepast. Deze kostte ons dus niets.

De tweede herstelling viel een maand buiten de fabrieksgarantie en hierin is VW voor de helft in tussengekomen voor de onderdelen. Dat is nog altijd zuur maar daar kan ik mee leven.

aangepast door Josy
taalfout
Geplaatst:
Op 7/2/2021 om 00:45, Josy zei:

Hoe is dit voor jou opgelost geraakt en tegen welke kostprijs als ik dat vragen mag?

Was dit volledig buiten garantie?

Lang zoeken wat het probleem was... Op een periode van 4000km regelmatig de auto enkele dagen/weken kwijtgeweest.

Auto van 2016 dus viel niet meer onder garantie. Werd wel bevraging gedaan bij importeur/D'ieteren gezien het een auto is die nog geen 4 jaar was en nog geen 100.000km had.

In totaal wel een groot factuur, maar wel ook enkele tussenkomsten van VERELLEN Geel zelf.

Geplaatst:
12 uren geleden, Shortlease zei:

Lang zoeken wat het probleem was... Op een periode van 4000km regelmatig de auto enkele dagen/weken kwijtgeweest.

Auto van 2016 dus viel niet meer onder garantie. Werd wel bevraging gedaan bij importeur/D'ieteren gezien het een auto is die nog geen 4 jaar was en nog geen 100.000km had.

In totaal wel een groot factuur, maar wel ook enkele tussenkomsten van VERELLEN Geel zelf.

Verellen Geel zal wel een tussenkomst moeten doen want negatieve mond-aan-mondreclame evenals beoordelingen op Google Maps op hun adres zouden hen geen goed doen.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

@muscles ik denk shortlease dit ook aangeeft dat er enkele tussenkomsten zijn geweest door Verellen.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Geplaatst:
9 uren geleden, Aardgasrijder zei:

@muscles ik denk shortlease dit ook aangeeft dat er enkele tussenkomsten zijn geweest door Verellen.

Inderdaad.. Uiteindelijk kan ik enkel zeggen dat het veel te lang geduurd heeft om het effectief probleem te ontdekken en repareren..

Maar ik vermoed dat dat te maken heeft met het niet bepaald veelvoorkomend probleem.

Nu is het enkel rondrijden met een 'bang hartje' dat het zo blijft..
En langs de andere kant behoor ik zo ook meer tot VERELLEN, zou geen goede keuze zijn om nu van garage te veranderen.

Geplaatst:

Dan heeft de ervaring die Verellen heeft opgedaan met jouw geval misschien bijgedragen aan het relatief snel opgelost zijn van onze problemen.

Wij hebben de auto twee maal enkele dagen moeten missen en het opsporen van de problemen heeft maar anderhalf uur gekost.

Het met een 'bang hartje' rondrijden, herken ik wel. Spijtig dat dat het rijgenot enigszins aantast.

9 uren geleden, muscles zei:

Ik vind het zo raar allemaal want ik heb immers 270.000 km gereden zonder problemen. Bij mijn Skoda is die lamba-sonde nooit defect geraakt.

Ik had ook liever gehad dat de motorstoringen weg bleven..

Hard gezegd, ik heb geen vertrouwen meer in de auto's van deze tijd, of misschien de garages.. Alles is computergestuurd, zegt de computer 'vervangen of defect' wordt het waarschijnlijk blindelings gedaan.. 

Een auto van een 15 jaar geleden zonder veel technologie kan je zelf onderhouden zonder veel problemen..

Maar de technologie is dan ook weer leuk.. zeker die adaptieve 🤷🏼‍♂️.

aangepast door Shortlease
  • Vind ik leuk 1
  • Triest 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...