Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Audi A4 G-tron

Brembos
 Delen

Aanbevolen berichten

Vreemd, 
Ik heb hetzelfde model (geleverd in juni 2018). Ik heb die Software bug niet.

Ik heb net mijn eerste groot onderhoud van 30.000km gehad.

Mijn gemiddeld gebruik is 4,4-4,5Kg. 
Met een volle gastank van 19kg H-gas haal ik 400kg.

Ik probeer L-gas zoveel mogelijk te mijden. Mijn ervaring is dat dit 20% minder rijbereik geeft. (en de prijs aan de pomp is geen 20% lager dan H-gas-  

Ben een rustige chauffeur. (automaat nodigt precies uit tot rustiger rijden)
Ik doe veel lange afstanden (50-75km) op een mix van gewestwegen/autostrade en soms korte afstanden. (5-10km)

Ik rij bijna altijd in efficiency modus.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe eerder korte afstanden. Dagelijks 2 x 17 km woon/werkverkeer en in het weekend af en toe een langere afstand + jaarlijkse een drietal langere vakantietrips  van +/- 1.000 km enkele rit. Op de snelweg zie je het verbruik snel richting 4 kg/100 km zakken. Tot hiertoe enkel H gas getankt. Volgende keer eens L gas proberen maar ik vrees dat ik dan blij mag zijn als ik de 300 km haal. De wagen met DSG nodigt inderdaad uit tot rustig rijden , ik gebruik ook altijd de Efficiency modus. Ik zal binnenkort de kaarten van de GPS eens updaten. Misschien is die bug dan opgelost ? Hij staat overigens wel wat hoger op zijn poten dan een vergelijkbare benzine/diesel met S line pakket maar dat stoort met niet. Die SUV look is trouwens in de mode de laatste tijd -)

aangepast door Brembos
  • Hahaha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik heb ook een 2018 model maar geraak niet onder 5.4. Heel zuinig rijgedrag. Zo goed als geen snelwegen.

Bij lege gastank stuurt hij mij naar dichtste gewoon tankstation. Na defecte sd kaart 2019 kaart ontvangen maar doet nog steeds hetzelfde. Kom van een xc60 en kofferruimte is inderdaad pak minder. Achter beenruimte is wel beter.

Dakkoffer aan het overwegen voor deze zomer.

Audi A4 G-Tron 

Gemiddeld verbruik 5.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne verbruikt momenteel met H+ gas +/- 5,6 kg/100 km en met flutgas +/- 7,5 kg/100 km. Heb nog geen langere afstanden gedaan. Enkel dagelijkse ritjes woon/werkverkeer met veel file van 2 x 15 km. Toch wel een zeer groot verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vergelijk:

Vanmiddag naar't werk gereden, 66km waarvan zo'n 51 km autostrade: totaal verbruik over die 66km: 3.6kg/100km (snelheid 115km/u op autostrade)

Het stuk van thuis naar de autostrade, zo'n 11km, 13 verkeerslichten: verbruik: 4,6kg/100km

Drivingstyle: ECO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lange_666 zei:

stuk van thuis naar de autostrade, zo'n 11km, 13 verkeerslichten

Leuk : iedere kilometer een verkeerslicht....  :S

Heb je ook een "persoonlijk" verkeerslicht om je oprit op / af te rijden ?  9_9

• Hahaha 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Lange_666 zei:

Wie zegt dat ik een oprit heb om af te rijden?

Google Street View ?   :D

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

De Corona crisis heeft een gunstige invloed op mijn verbruik. Laagste verbruik tijdens een ritje van 35 km was deze week 3.4 kg/100 km op de verbazend nauwkeurige boordcomputer. 3 weken korte ritjes (max 15 km) resulteerde in een vebruik van 4.8 kg H+ gas/100 km. Exact hetgeen de boordcomputer opgaf.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 7 maanden later...

Vandaag nog eens een langer ritje gedaan naar Maldegem om een set zo goed als nieuwe  Goodyear winterbanden  op originele nieuwe 16' Audi velgen te laten monteren. Voor 250 euro kon ik die niet laten liggen:D. Tegen een gezapig tempo (110 op de CC) naar daar gereden met en gemiddeld verbruik van 4.0 kg/100  km. Met de 16' velgen daalde het verbruik onder gelijke rijomstandigheden naar 3.7 kg/100 km. Ik denk toch wel dat die overdreven grote en brede 18' velgen verantwoordelijk zijn voor een meerverbruik van +/- 10% . De wagen rijdt bovendien nog comfortabeler (minder afrolgeluiden en zachter afgeveerd) ook. Onbegrijpelijk die trend naar alsmaar bredere en grotere velgen terwijl de co2 uitstoot dringend moet dalen....

IMG_1655.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brembos zei:

Onbegrijpelijk die trend naar alsmaar bredere en grotere velgen terwijl de co2 uitstoot dringend moet dalen....

De bandenfabrikanten en -verkopers verdienen daar meer geld op.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersflickr-16px.png.a96cf194be2f1a65f743ed59d2d72c97.png | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 jaar later...

Na 2 jaar / 18.000 km een kleine update. Ik ben matig tevreden over de wagen. Te veel kleinigheden die me langzamerhand beginnen te enerveren :

- Multimedia systeem : beeld of klank valt heel sporadisch uit , opgelost door de wagen even stil te leggen , even te wachten en terug te starten.Reeds een keer of 4 voorgekomen.

- Sleutelbatterijtjes reeds 4 keer moeten vervangen op 2 jaar tijd , deze morgen nog vastgesteld dat 1 sleutel niet meer werkt. Morgen naar de stealer dus....

- Keyless go werkt niet altijd zoals het hoort  net zoals de elektrische kofferklep. Gisteren ging ze plots dicht toen ik de wagen aan het beladen was. Ook koffer openen met voetbeweging werkt soms wel soms niet.

- zeer dure onderhoudsbeurten (eerste gelukkig nog op kosten van verkoper). Deze werd slechts na aandringen ingebracht in het elektronisch onderhoudsboekje. Bovendien werd de onderhoudsinterval foutief ingesteld op 2 jaar/30.000 km ipv 1 jaar/15.000 km

- stop/start systeem werkt reeds 3 maanden niet meer. Batterij misschien eens bijladen ?

Volgende keer geen Audi of iets van de VAG groep meer denk ik. Audi is kwalitatief niet beter dan VW Seat Skoda maar wel veel duurder.

• Triest 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brembos dat heeft te maken met de conditie van je batterij.
Mijn Citröen en Peugeot hebben hetzelfde. Nieuwe batterij erin en dan werkt de startstop wel voor enkele jaren.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI
Citroën C4 Grand Picasso Exlusive 1.6 e-HDI (7pl)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...