Xavier 84 Geplaatst: 8 juli 2020 Geplaatst: 8 juli 2020 Welke van de 2 tankstations bedoel je met Total Avignon? 4316 Route de Marseille, 84140 Avignon, Frankrijk of 950 Cours Cardinal Bertrand de Montfavet, RN7, 84140 Avignon, Frankrijk
Steven_VR Geplaatst: 9 juli 2020 Geplaatst: 9 juli 2020 15 uren geleden, Xavier 84 zei: Welke van de 2 tankstations bedoel je met Total Avignon? 4316 Route de Marseille, 84140 Avignon, Frankrijk of 950 Cours Cardinal Bertrand de Montfavet, RN7, 84140 Avignon, Frankrijk Route de Marseille 1
Steven_VR Geplaatst: 9 juli 2020 Geplaatst: 9 juli 2020 Ik vang hier geruchten op dat de grenzen van Luxemburg zouden dicht gaan. Toevallig iemand meer nieuws van ?
Xavier 84 Geplaatst: 9 juli 2020 Geplaatst: 9 juli 2020 Net even gekeken op de website van buitenlandse zaken. https://diplomatie.belgium.be/nl/Diensten/Op_reis_in_het_buitenland/reisadviezen/luxemburg Daar is voorlopig nog niets te lezen dat de grenzen zouden sluiten. hopelijk blijft dat ook zo ???
Koen C Geplaatst: 9 juli 2020 Geplaatst: 9 juli 2020 (aangepast) 2 uren geleden, Steven_VR zei: Ik vang hier geruchten op dat de grenzen van Luxemburg zouden dicht gaan. Misschien heeft het te maken met de nieuwe kleurenkaart (die nog niet klaar is) van Buitenlandse Zaken. Wat gisteren beslist is door de "regering", komt er op neer dat je 14 dagen in quarantaine moet + test, indien je uit een land komt dat "rood" ziet op de (nog niet klare) kaart. Of enkel er "doorrijden" ook aanleiding geeft tot quarantaine : dat is niet duidelijk. In het G.H. Luxemburg is er een stijging van de besmettingen / hoge coëfficiënt (die best onder de 1.00 is volgens viroloog De Gucht). Volgens deze kaart (duurt even voordat ze geladen is) (is dus NIET die van Buitenlandse Zaken) kleurt G.H.Lux. donkerrood : https://webcritech.jrc.ec.europa.eu/modellingoutput/cv/eu_cv_region/eu_cv_region_comb.htm Enkel het "verkeerslicht" staat op de site van Buitenlandse Zaken en (wat nieuw is) : een kader met mondmaskers in drie kleuren (beetje naar onder scrollen) : https://diplomatie.belgium.be/nl Bij die "mondmaskers" staat achter het rode : Lleida (Spanje), A Marina (Spanje), Lissabon (Portugal). Dat zijn dan de 3 streken (tot hiertoe) die aanleiding geven tot quarantaine bij terugkomst. Die informatie staat ook in het kader bij het "verkeerslicht" bij die landen (zie ik net). Ik denk dat hun kader wat klein gaat worden binnenkort..... 9 juli 2020 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Koen C Geplaatst: 10 juli 2020 Geplaatst: 10 juli 2020 (aangepast) De symbolen op de site van Buitenlandse Zaken zijn aangepast. In het kader met "mondmaskers" zijn deze vervangen door een rode gevaarsdriehoek, een oranje stethoscoop en een groen duimpje. De enige streken achter de rode gevaarsdriehoek zijn delen van Portugal en Spanje. In het kader met het "verkeerslicht" staan nu bij het rode licht die delen van Spanje en Portugal vermeld die een quarantaine verplichting inhouden bij terugkomst. https://diplomatie.belgium.be/nl Op deze kaart (die is NIET van Buitenlandse Zaken) is er een verbetering voor Groot-Brittannië, maar eerder een verslechtering voor Portugal. En onze poetsvrouw vertrekt vandaag naar de regio boven Porto..... https://webcritech.jrc.ec.europa.eu/modellingoutput/cv/eu_cv_region/eu_cv_region_comb.htm Zweden : tja. G.H. Luxemburg : nog altijd een hoge coëfficiënt, maar geen beperkingen opgelegd door Buitenlandse Zaken. Frankrijk is 1 grote, veilige zone... ... terwijl ze elk ander land opdelen in provincies / gewesten / Länder (m.u.v. Bosnië-Herzegovina en Servië). 10 juli 2020 aangepast door Koen C 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 10 juli 2020 Geplaatst: 10 juli 2020 2 uren geleden, Koen C zei: Frankrijk is 1 grote, veilige zone... ... terwijl ze elk ander land opdelen in provincies / gewesten / Länder (m.u.v. Bosnië-Herzegovina en Servië). Het voormalige Joegoslavië heeft men - de Europese Unie in samenwerking met de V.S. - immers al genoeg opgedeeld !!! 1 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Populair bericht Joffer67 Geplaatst: 10 juli 2020 Populair bericht Geplaatst: 10 juli 2020 Goed nieuws voor de forumleden die in Avignon willen tanken. Ik heb daarnet (10/7/20) een eerste keer in het nieuwe Total station gaan tanken. Makkelijk bereikbaar en de CNG pompen staan aan de achterzijde van de shop. Betalen kon (voorlopig) nog enkel via de shop en vermoedelijk enkel tijdens de openingsuren. Het vullen ging makkelijk via hetzelfde tankpistool zoals we in België gewoon zijn bij DATS. De prijs per kg was €0,87. Het tanken ging snel maar de vuldruk was iets minder hoog waardoor de tank niet volledig gevuld was. Maar laten we vooral niet te kieskeurig zijn in Frankrijk en genieten van een weer nieuw aardgas tankstation. 3
JJR Geplaatst: 11 juli 2020 Geplaatst: 11 juli 2020 Ik op 1 juli aan het station in Montélimar geweest. Pomp werkt inderdaad (vandaar de bevestiging per telefoon) maar de pomp met koppeling voor personenwagens was defect. Op de terugreis, morgen, zal ik andere pompen nemen. VW Caddy Maxi 2016. 5,0 Kg/100Km volgens BC. 5,2 Kg/100KM volgens eigen bevindingen. (H-gas, snelwegen en dorpskernen)
KDC Geplaatst: 22 juli 2020 Geplaatst: 22 juli 2020 (aangepast) Zaterdag rij ik van Gent naar Avignon en zal volgende tankstations proberen: - Aral Merl (Luxemburg) - Fauverney (Dijon) - Simandres (misschien, aangezien Montélimar werkt niet nodig) - Montélimar Bedankt om alle info te melden alvast! 22 juli 2020 aangepast door KDC
Steven_VR Geplaatst: 5 juli 2021 Geplaatst: 5 juli 2021 (aangepast) Iemand onlangs nog bij AVIA Montélimar gaan tanken ? Werkt dit station ? Edit: Net nog deze review gevonden op Google (dateert van 43min geleden) Koen Delvaux Local Guide·129 reviews·423 foto's 43 minuten geledenNIEUW The GNC pump for cars works, but is in bad condition. You have to try several times to make the nozzle lock on to your car. Pay attzntion to have the nozzle lock fully in the start position before activating the pump. Press the nozzle against your car whilst turning the nozzle lock the full 180 degrees. Then wait 10 seconds and the nozzle will pressurize. When the green light turns red, you can push the button to start pumping. Push and hold until ready. Attention: previous users had applied tape over the button to hold it down. Remove the tape, since the pump won't activate with the button being pushed down already. Bezocht in juli 5 juli 2021 aangepast door Steven_VR
Steven_VR Geplaatst: 7 juli 2021 Geplaatst: 7 juli 2021 Nog iemand info over het station in Montélimar aub ?
Aardgasrijder Geplaatst: 10 juli 2021 Geplaatst: 10 juli 2021 Eergisteren gepasseerd 😉 werkt 1 Beheerder van Aardgasrijder.be Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018) VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021) Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025) Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025) Skoda Scala 1.0 TSI (2025 - ) Skoda Kodiaq 1.5 TSI (2025 - )
Populair bericht Joffer67 Geplaatst: 22 juli 2021 Populair bericht Geplaatst: 22 juli 2021 Op 20/07/21 met mijn VW Caddy (tank 25kg) naar de Provence gereden. Allereerst getankt in Luxemburg Aral Merl. Eén van de twee pompen was buiten gebruik. Dus even de wagen achteruit moeten parkeren omdat de vuldop aan de verkeerde kant zat van de nog werkende pomp. Prijs per kg was €0,86. Dan verder gereden naar Dijon Fauverney. Hier was iets mis met het systeem voor het tanken van de wagens. Het lukte mij niet en ook de andere chauffeur die er ook was. De eerste keer tankte ik 0,70kg daarna viel het stil. Dus aan beide pompen hetzelfde probleem. Jammer want vorig jaar tankte ik hier zowel in heen als terugreis. Gelukkig had ik nog voldoende in de tank om te kunnen doorrijden naar Lyon op de ring. Engie CNG Villeurbanne. Niet ver van de snelweg was er een klein tankstation, maar het werkte naar behoren. Prijs per kg was €1,26. Voldoende druk en gas om mijn bestemming te bereiken. 2 4
Joffer67 Geplaatst: 24 juli 2021 Geplaatst: 24 juli 2021 Op 21/07/21 in de Provence gaan tanken in de buurt van Cavaillon: V-gas BioCNG Plan-d'Orgon. Op een industrieterrein niet ver van de stad gelegen ligt een mooi en nieuw tankstation. Tanken verliep vlot en de prijs per kg was €1.125, wat minder was dan op de Gibgas app stond aangegeven. Inmiddels heb ik hun ook de huidige prijs per kg doorgegeven. Mogelijk ga ik deze week nog es tanken in Avignon en Saint-Martin-de-Crau. 1 1
Joffer67 Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 Op 26/7/21 gaan tanken in Avignon Total Route de Marseille. Pompen voor CNG staan achtereen de shop. Wel enkel te betalen tijdens de openingsuren in de shop. De druk was precies wat minder waardoor ik het gevoel heb dat ik minder kilometers zal kunnen afleggen met een volle tank. De prijs was 1.259€/kg. 1
Populair bericht Joffer67 Geplaatst: 30 juli 2021 Populair bericht Geplaatst: 30 juli 2021 Op 29/07/21 terug gekomen van de Provence. Ik heb ervoor gekozen om dezelfde tankstations de gebruiken als in de heenweg. Dus volgetankt in Cavaillon daags voordien en dan doorgereden naar Lyon Engie CNG Villeurbanne. Deze keer niet meer gestopt in Dijon daar Fauverney nog steeds als rood aangeduid stond op de GIB Gas app. 60km voor het station van Merl in Luxemburg is de wagen op benzine gaan rijden. In Merl Aral dus 25kg gas getankt en nog is voor 9 euro aan benzine (98). Tijdens de gehele reis hebben we dus 2750km gereden en enkel die 60km op benzine de rest op CNG. Het is dus best goed te doen mits een beetje planning. Mijn gemiddeld gebruik op de terugweg met een volgeladen auto met 5 volwassen personen en bagage lag rond de 4,8kg per 100km met een VW Caddy. We reden overal rond of net onder de maximun snelheid. 1 2
Kris81 Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 Goed om te weten betreft Fauverney, die staat thans op mijn planning volgende donderdag.. Kan al eens nadenken over een alternatief. Alhoewel het ook wel best zou kunnen dat die vandaag alweer operationeel is. 1
Joffer67 Geplaatst: 3 augustus 2021 Geplaatst: 3 augustus 2021 Op 30/7/2021 om 09:43, Kris81 zei: Goed om te weten betreft Fauverney, die staat thans op mijn planning volgende donderdag.. Kan al eens nadenken over een alternatief. Alhoewel het ook wel best zou kunnen dat die vandaag alweer operationeel is. Gezien op de GIPgas app dat Fauverney niet meer als rood staat aangeduid. Veel plezier op je vakantie! 1 1
tobo Geplaatst: 4 augustus 2021 Geplaatst: 4 augustus 2021 Montelimar werkt terug, getankt op 04/08/2021 Macon met Romac kaart getankt aan 1,1euro 2
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen