Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

• 1 maand later...
Geplaatst: (aangepast)

2 januari vertrokken en getankt in Charleroi (Datz), Dijon station air liquide Gas Naturel Fauverney (met de romac kaart en duur) en in Chambéry (met de MasterCard en veel druk). Bij alle drie vlot kunnen tanken. Op 10 januari nog maals bij alle 3 getankt.

aangepast door Tristan
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Geplaatst:

Wij plannen op reis te gaan in Narbonne in juli. Iemand ervaringen of je daar met bankkaart of Visa of Romac kaart in de buurt kan tanken? Het lijkt me op het eerste zicht geen gemakkelijke opgave.

Geplaatst:
16 uren geleden, Brembos zei:

Wat was de prijs in Dijon Fauverney? Ik moet daar binnenkort ook passeren....

Ik vertrek morgen op skivakantie.  Ik plan te tanken in Merl Luxemburg, Fauverney en Chambéry.

2 jaar geleden zijn die plannen in duigen gevallen omdat zowel in Annecy als in Chambéry de pompen niet werkten.

De hele skiregio is pover bezaaid met cng-tankstations. 

Geplaatst:
3 uren geleden, gie zei:

Ik vertrek morgen op skivakantie.  Ik plan te tanken in Merl Luxemburg, Fauverney en Chambéry.

2 jaar geleden zijn die plannen in duigen gevallen omdat zowel in Annecy als in Chambéry de pompen niet werkten.

Volgens de Gipgas app 3,109 €/kg prijs van 8/01/22. Amai, dat is enorm veel

• Verward 1

Hallo,

Ik vertrek binnen een week op skireis .

ik plan te tanken in:

Merl Luxemburg 

Dijon air liquide fauverney 

Chambery V-gas 

werken deze tankstation allemaal ? 
alvast bedankt 

aangepast door Gauthier
Geplaatst:

Fauverney en Chambery gedaan begin januari. Probleemloos (wel bijna 3€ in Fauverney)
Geplaatst:
Hallo,

Ik vertrek binnen een week op skireis .
ik plan te tanken in:
Merl Luxemburg 
Dijon air liquide fauverney 
Chambery V-gas 

werken deze tankstation allemaal ? 
alvast bedankt 

Dijon : ja mits Romac kaart
Chambery: ja (ik heb betaald met Romac, maar ik denk dat het ook kan met visa, maar wie rijdt er nu Frankrijk binnen zonder Romac … )
  • Hahaha 1
Geplaatst:

Opletten met Romac ! Als er aan de pomp 3€/kg geafficheerd staat rekenen ze er misschien wel 4 €/kg aan. Verleden jaar meegemaakt in Macon..... Ik zal Frankrijk wel op benzine doorkruisen...;;

Geplaatst:

Misschien loont het de moeite om op benzine te rijden in Frankrijk als je in het week-end kan tanken bij E Leclerc ?  (maar niet als het station op de snelweg ligt)

Zij bieden tot 6 maart brandstof aan "kostprijs" aan.  M.a.w. : zonder winst voor hen.

Hoeveel het scheelt per liter : geen idee.

https://www.vroom.be/nl/advies/deze-franse-supermarkt-verkoopt-opnieuw-brandstof-aan-kostprijs-23368/

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst:

Terug van skivakantie in Les Mernuires. De prijzen onderweg zijn erg uiteenlopend ook in hetzelfde station.

Op weg naar skistation op 29/01

Merl (Luxemburg)     1,008 

Fauverney                 3.109  (ongeslagen prijskampioen)

Chambéry                 2.427

Op de terugweg (vandaag)

Chambéry                 2.390

Merl                           1.033

• Bedankt 1
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

In juli trekken we de eerste keer op CNG richting Frankrijk, naar Valras/Sauvian (dichtbij Béziers).
Mijn rijbereik met een Octavia 1.5 G-tec is normaal 450 à 500km op H-CNG, dik 100km op benzine.
Tijdens de trip zal de auto volgeladen zijn (incl. dakkoffer), dus schat ik het bereik eerder op 350km.

Volgende planning had ik in gedachten om te tanken

• Wissous, Endesa, na 330km
  • Bourges, Engie, na 220km
  • Puy-de-dôme, Engie, na 160km
  • Clermont-Ferrand, Engie, 175km
  • Villeneuve-les-beziers, Seven, na 315km

Tussen Puy-de-Dôme en Villeneuve kom ik nog Engie Clermont-Ferrand tegen.

Volgens Gibgas kan je daar enkel tanken met DKV-kaart, volgens gaz-mobilité ook met de bankkaart.
Weet iemand welke info correct is?

Indien tanken in Clermont-Ferrand niet lukt is het station in Puy-de-Dôme een kritiek punt, daar ga ik uit veiligheid dus sowieso proberen tanken.
Als de druk in Puy-de-Dôme goed is zou ik Clermont-Ferrand eventueel kunnen overslaan.
Hier op het forum is dat station nog nergens vermeld, en op Google maps is dit station op street-view enkel in opbouw zichtbaar.
Dat lijkt dus een recent station te zijn, het staat wel als open vermeld op gaz-mobilité.fr. Heeft iemand daar meer info over?

Het station in Villeneuve-les-beziers ligt op 5km van onze bestemming, ideaal dus.
Er is wel een specifieke kaart van Seven nodig, daarvoor heb ik reeds contact gehad via e-mail met Seven.

Alvast dank voor jullie advies en tips!

Puy de dome. Bedoel je daarmee montmarault? Dat is alleen LNG.

Vraagje over Seven? Wat is de huidige procedure? Aantal jaren terug eens geïnformeerd voor Nice. Maar was toen zeer  duur 'abo' om daar dan 1of 2 keer te gaan tanken.

De route over clermont nog nooit genomen. Als ik carburogaz mag geloven, zijn er daar 2 bruikbare stations met bankkaart.

aangepast door Speedy g
Geplaatst:

Nee, volgens Gibgas is het op de Av. Hector Berlioz, 63200 Puy-de-Dôme (nabij Riom).

Ik heb de formulieren van Seven ingevuld, daarna maken ze een "offerte op maat". Die heb ik nog niet ontvangen.

Als daar een hoge vaste kost aan hangt zo dat in ieder geval een serieuze tegenvaller zijn, want met 10 liter benzine kom je niet ver...

Geplaatst:

Dan heb je op korte tijd 3 tankplaatsen rond clermond. Zou normaal geen probleem mogen zijn denk ik, al ben ik er zelf nog niet geweest. Hopelijk voor jou lukt het met Seven. Anders zou je al moeten rondrijden naar montpellier om nog eens vol te smijten.

Onbegrijpelijk dat die Seven-groep hun stations beperken tot hun eigen tankaart. Ben benieuwd of ze nu al betere mogelijkheden aanbieden. Eens teruggezocht in min mailarchief. Destijds was het 8€ abo-kost per jaar (gasprijs was toen 1€/kg). 30€ waarborg voor de tankkaart. En een contract voor 5 jaar. En het was me onduidelijk of dat vervroegd opzegbaar was.

Vorig jaar was er een artikel op cng france waarin stond dat Romac zou gaan samenwerken met seven om hun tankaart daar te kunnen gebruiken. Maar dat is blijkbaar niet rondgekomen. Heb daarover nog gemaild naar Romac, Maar krijg geen antwoord.

Meestal proberen we een bestemming te kiezen op max 120km van een station , zodat we nog eens vol kunnen smijten en dan volstaat dat. We blijven telkens een week op 1 plaats. Tijdens de verplaatsing doen we dan soms wel een ommetje om terug vol te smijten.

Geplaatst:

Is een Romac kaart "nodig" om door frankrijk te rijden? Zijn er dan zo veel stations waar je niet met de "carte Bancaire" kan betalen?

1989 Honda Shadow 600 (Profielfoto)

2016 Volkswagen Caddy Maxi 1.4 (TGI)

spacer.png spacer.png
spacer.pngspacer.png

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...