Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
45 minuten geleden, ChristianBoodts zei:

Audi heeft me verzekerd dat er geen gevaar is en voor mij moet dat zo snel mogelijk worden opgelost.

Dat gefluit bij gas geven valt wel mee, dat geluid na starten niet, zeker met start/stopsysteem geactiveerd (en neen, dat wil ik niet afzetten ?

Waar is de tijd dat de naam Audi nog voor kwaliteit stond?

• Hahaha 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:
1 uur terug, muscles zei:

Waar is de tijd dat de naam Audi nog voor kwaliteit stond?

Elke 'nieuwe' technologie heeft wel kinderziekten (zoals mijn vorige Mondeo hybride) maar de heel lange levertijden van de g-tron en nu het feit dat de VW-groep geen standaardoplossing heeft, baart me toch zorgen. 

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, ChristianBoodts zei:

Audi heeft me verzekerd dat er geen gevaar is en voor mij moet dat zo snel mogelijk worden opgelost.

Dat gefluit bij gas geven valt wel mee, dat geluid na starten niet, zeker met start/stopsysteem geactiveerd (en neen, dat wil ik niet afzetten ?

Er zijn diverse Audi G-tron voertuigen waar het probleem niet bestaat en bij jou wel dus wellicht ben je het slachtoffer van een fabrieksfout.

Ik hoop dat je wagen snel hersteld mag worden zodat je dat gefluit niet meer hoort ( voordat je doof wordt en het dan ook niet meer hoort..).

aangepast door Lage Emissie Zone

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:
20 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei:

Ik hoop dat je wagen snel hersteld mag worden zodat je dat gefluit niet meer hoort ( voordat je doof wordt en het dan ook niet meer hoort..).

Je kan nog altijd oortjes in je oren steken om naar muziek op je smartphone te luisteren zodat je dat gefluit niet meer hoort.

• Hahaha 2
  • Verward 1

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

ik hoor geen fluit of piep in jouw opname. 

Bij mij is het echt storend, het is niet  te doen zonder radio/music als ik met cruise control aan het rijden ben op de autostrade of op een lang stuk 50 of 70 km/uur.

In VW TPI 2036393/4 staat als oplossing de vervanging van het buisje van mijn vorige posts (slang voor de tankontluchting/koolstoffilter). Eind mei moet ik mijn wagen binnen brengen voor een service en zij gaan dit ook vervangen, fingerscrossing dat het daarna gedaan is met dit irritant geluid.  

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

Geplaatst:
3 uren geleden, ChristianBoodts zei:

Het lijkt wel of er marters in je wagen zijn ( knaagdiertjes ). Als je met een oldtimer zou rijden dan kan je het 1 en ander wel hebben maar een nieuwe wagen hoort zich toch als een nieuwe te gedragen.

• Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Mja, het is een of ander getsjilp. Toch wel vrij storend. Mijn vrouw zou zeggen "Wat hoort ge nu weeral?"

Ondanks mijn tinnitus (te veel bij draaiende jets gestaan) hoor ik nog wel goed elk klein piepje of kraakje :ph34r:

Maar als ik iets hoor, dan hoor ik iets. Net zoals je als chauffeur kan "voelen" dat er iets mis is, zoals een lekke of aflatende band.

vw.JPG.99935966a9adfdabcab25ba3ac73b8e2.JPG

Volkswagen Golf 7 "IQ Drive" 1.0 TSI (2020) - Petrol Blue

Volkswagen Golf 8 "Active" 1.0 TSI (2021) - Kings Red

Geplaatst:
Op 30/4/2018 om 11:51, ChristianBoodts zei:

Elke 'nieuwe' technologie heeft wel kinderziekten (zoals mijn vorige Mondeo hybride) maar de heel lange levertijden van de g-tron en nu het feit dat de VW-groep geen standaardoplossing heeft, baart me toch zorgen. 

Update: wagen moet naar D'Ieteren voor 'reparatie' (gasdrukregelaar was 2 weken geleden al vervangen bij dealer) voor 3 dagen. 

Geplaatst:
Op 4-5-2018 om 08:44, ChristianBoodts zei:

Update: wagen moet naar D'Ieteren voor 'reparatie' (gasdrukregelaar was 2 weken geleden al vervangen bij dealer) voor 3 dagen. 

Houd ons op de hoogte van de verdere stand van zaken, informatie maakt onze bibliotheek leerrijker.

• Vind ik leuk 2

• 1 maand later...
Geplaatst:
Op 4/4/2018 om 23:12, niko zei:

ivm dit issue (piep - fluittoon) heb ik wat extra informatie gevonden via briskoda en andere forums, blijkbaar komt dit voor bij verschillende TSI-wagens.

Iemand heeft dit issue kunnen oplossen door het vervangen van een plastiek buis van het EVAP (evaporating emission system). Het gaat over de charcoal cannister ribbed hose. Die werd vervangen door een nieuwe, gladde rubberbuis.

hieronder een foto van de ribbed plastiek buis van mijn wagen.

@Lange_666 @Brembos is dat bij jullie ook zo een ribbed buis?

EVAP ribbed plastiek hose

bij mijn golf is het issue opgelost!

Bij LAC in Lier hebben ze, onder garantie (VW TPI 2036393/4), deze geribbelde buis vervangen door een gladde en geen fluittoon meer (ondertussen al > 1000km gereden en goed getest). Foto komt later.

• Vind ik leuk 2

VW GOLF VARIANT 1.4 TGI  HIGHLINE LIMESTONE-GREY 7/2016

• 10 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb een vw ecoup! tweedehands gekocht en deze piept ook als ik pas cng getankt heb, na een tijdje (als de tanks wat minder vol zijn) verdwijnt het.

Het stoort mij niet enorm, maar kan het kwaad? (hier heb ik in het fora nog geen antwoord op gevonden.)

De garantieperiode is voorbij neem ik aan (auto is van 9/2013).

Dus kosten voor een piepgeluidje weg te nemen hoeft voor mij niet.

Geplaatst:

Neen de fluittoon kan geen kwaad. Is enkel een vervelend bijgeluid.

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...