Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je kijkt naar de calorische waarde dan is dit aan de lage kant ten opzichte van H-gas gewonnen uit LNG.

Spijtig dat de pitpont stations van Total geen calorische waarden vrijgeven maar deze zijn wellicht identiek aan deze van de Colruyt groep.

DATS 24 SINT-NIKLAAS

Heidebaan 101,

9100 Sint-niklaas

Tankmogelijkheden

• CNG
  • DIESEL
  • EURO 95 / E10
  • SUPER+98
            
                
1.100 €/kg
Calorische waarde: 11.4861 kWh
            

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

Geplaatst:

Is er eigenlijk een reden voor deze prijsverhoging aangezien de prijs van de olie de laatste weken gezakt is (gemiddeld genomen)?

Of is het maar omdat DATS een quasi monopolie heeft?

Zij bieden L-gas aan aan de dezelfde prijs als H+ gas bij Total.

Geplaatst: (aangepast)

Zou dit de calorische waarde zijn van de pitpoint stations?

20.  De energie-inhoud (Calorische onderwaarde of COW) van een kg CNG van type H komt overeen met ongeveer 13,3 kWh.

Bron: https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1736NL.pdf

DATS24 verkoopt dus L-gas?

De energie-inhoud (COW) van een kg CNG van type L komt overeen met ongeveer 11,3 kWh

Bron: https://www.creg.be/sites/default/files/assets/Publications/Studies/F1736NL.pdf

zie pagina 9 van 43

aangepast door Lage Emissie Zone
  • Vind ik leuk 1

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km.

VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan)

Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.

2 minuten geleden, Lange_666 zei:

Hmmm...?

Verschijnt er maar een deel op je scherm ? 

En ja, pitpoint is eigendom van Total.

aangepast door Lage Emissie Zone

Geplaatst:

@LMZ: i correct my statement...

Wat me enorm begint te storen is dat je op den duur niet meer weet wie nog eigenaar is van wat en onder welke naam (namen) ze op de markt zijn (tenzij je constant het net zit af te zoeken naar deze info).

Om een voorbeeldje te geven:

Total Hoboken = Total

Esso Hoboken: Maes Oil, G&V, Bruno, en Comfort Energy zijn de eigenaars van de Belgische Esso-tankstations. Eén van hen is dus eiegnaar van dat station maar wel nog onder de naam Esso. Maar het CNG gedeelte is PitPoint = Total.

Vraag die ik mij dan stel is waar halen Maes Oil, G&V, Bruno, en Comfort Energy hun brandstof wetende dat er nog een Esso raffinaderij is de Antwerpse haven.

Zo zag ik ook onlangs rijen Q8 tankwagens hun tanks vullen bij de Total afvulinstallatie in de Antwerpse haven. Wie Q8 tankt tankt dus Total... enz...

Nothing is what it seems...9_9

Geplaatst:
2 uren geleden, Lange_666 zei:

Vraag die ik mij dan stel is waar halen Maes Oil, G&V, Bruno, en Comfort Energy hun brandstof wetende dat er nog een Esso rafinaderij is de Antwerpse haven.

• G&V hebben vooral Esso-stations in Oost- en West-Vlaanderen, en Wallonië (plus ze hebben ook acht Shell-stations en ook nog stations onder hun eigen naam).
  • Maes Oil heeft de provincies Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg maar door de overname van Octa+ zitten zij dus verspreid over gans België, ook in Wallonië: als de deal tenminste goedgekeurd wordt (normaal geen probleem).
  • Bruno zit tot nu toe enkel in de provincie Limburg
  • Comfort Energy heeft maar enkele tankstations: in Hasselt (2), Tongeren (1), Neeroeteren (1) en nog een paar in Vlaams-Brabant.

En de brandstoffen die zij verkopen komen inderdaad effectief allemaal van één en dezelfde Esso-raffinaderij. Zo zijn de contracten opgemaakt door Esso (ExxonMobil).

Op Carbu kan je zien wie de prijzen heeft ingevuld. Bij Esso Kielsbroek is dat Maes.

Esso-Kielsbroek-Antwerpen.png

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapers | instagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

Geplaatst:

De CNG pompprijs stijgt waarschijnlijk omdat de gasprijs de afgelopen maanden sterk is gestegen. De gasprijs is bijna verdubbeld tov het laagste punt afgelopen winter. 

Geplaatst:

Hier kun je wel iets vinden. Vooral dat in België de heffingen, BTW en netvergoedingen goed hoog zijn ?

Gisteren nog bij Total in Hoboken geweest, nog steeds 99ct/kg daar. Dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk. Jammer dat ik niet in de buurt woon.

Geplaatst:

7 procent boven op 1 euro is 1.07 euro ? 

Beheerder van Aardgasrijder.be
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI G-tec (2014-2018)
VW Touran 1.4 TSI Ecofuel uit 2010 (2018-2021)

Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDI (2021-2025)
Citroën C4 Grand Picasso Exclusive 1.6 e-HDI (7pl) (2018-2025)

Skoda Scala 1.0 TSI (2025 -     )

Skoda Kodiaq 1.5 TSI  (2025 -    )

Op 20/8/2018 om 15:43, Groengas zei:

Voor zover mijn kennis rond de oude economielessen nog zou tellen zijn futures een aandelenvorm en geen huidige gasprijs ;)

https://www.beurseffecten.nl/futures

meer eenvoudige info kan je evenwel hier allemaal vinden:

https://www.ed.nl/overig/gazprom-overweegt-verhoging-gasprijs-europa~a07a4134/

https://www.elexys.be/nl/market-updates/terugblik-op-de-evolutie-van-de-energieprijzen/

gr, Ive

aangepast door Ivivke
  • Bedankt 1
Geplaatst:
Op 20/8/2018 om 08:49, MrFingers zei:

Gisteren nog bij Total in Hoboken geweest, .../...  Jammer dat ik niet in de buurt woon.

Ik ook niet, maar mits een détourke van 3 km (afrit 5a > Total > oprit 5a, min de afstand afrit > oprit) passeer ik er elke dinsdag en vrijdag voor 't werk. Da's voldoende om zo goed als nooit op benzine te moeten rijden ? 
Tenzij ik de kortste weg zou nemen (via Konijnenpijp), dan moet je er nog eens 10 km aan toevoegen. Maar ook dàn is het nog de moeite om ± 50 km extra te kunnen rijden voor ± hetzelfde geld. 

• Hahaha 1

2016 Audi A3 g-tron 1.4 S-line S-tronic 

183422446_LR.JPG.387a5358ae7015129dece944d6c052cb.JPG  

2019 NIU NGT ( E-scooter )
2020 Opel Grandland X 1.6 hybrid 4 "Ultimate"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...