Ga naar inhoud
bbh_blocked_dnftl

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Caddy Maxi ? Ik kan natuurlijk rijden tot de gas op is en dan om de 150 km tanken. Wel een beetje gedoe vind ik.

aangepast door Ouro
Geplaatst:

Wij rijden ook met een Caddy Maxi op CNG. Heel tevreden over, ik vind het een heel praktisch model. Alleen eens een ongelukje gehad met de achterklep die nogal veel plaats nodig heeft bij het openzwaaien. (Een fietsendrager op een dissel is bij de Caddy Maxi niet zo handig). Naar mijn ervaring is Frankrijk inderdaad het slechtste land voor CNG. In België heb je er meer dan genoeg. Duitsland, Italië, Spanje, Tsjechië... zijn landen waar wij zonder problemen CNG getankt hebben. In Frankrijk hebben wij voor de zekerheid nog een jerrycan benzine mee. Zou eigenlijk niet mogen in de 21ste eeuw hé :/

Geplaatst:
Op 4/9/2018 om 18:45, Kris81 zei:

Alle oranje punten op de kaart zijn stations die geopend zullen worden

Dat ziet er goed uit voor Bretagne... :);)

Nu daar nog geraken... 

Via Lille - Amiens - Rouen - (ooit Caen) en Rennes. 

Dat zijn toch genoeg CNG stations op de route ? Het is misschien een andere route dan je gewoon bent ?

En dan het Walhalla aan CNG stations in Bretagne (eens ze klaar zijn.... 9_9 )

• Bedankt 1

Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14

Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km   -  6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km)

Lancia Y 1.2 LS 8v '01

Gemiddeld verbruik :  6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km

Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91

Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren)

Mazda 2 Homura '24

Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km

Geplaatst: (aangepast)

Ik had die kaart nog niet gezien. Dat geeft moed. De kogel is nu door de kerk. Bedankt!!

aangepast door Ouro
  • Vind ik leuk 2
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Vorige week zondag CNG kunnen tanken in Rouen bij Total (boulevard industriel 57). Dit voor de eerste keer sedert dat dit station open is. Er is nog een ander station in Rouen dat daar vlakbij is gelegen maar deze is enkel toegankelijk met hun kaart. Prijs 1.17 €/kg. 

• Bedankt 1
Geplaatst:
45 minuten geleden, Dante zei:

Vorige week zondag CNG kunnen tanken in Rouen bij Total (boulevard industriel 57). Dit voor de eerste keer sedert dat dit station open is. Er is nog een ander station in Rouen dat daar vlakbij is gelegen maar deze is enkel toegankelijk met hun kaart. Prijs 1.17 €/kg. 

Naar Franse normen is 1,17 €/kg goedkoop.

Beheerder van CNG Tankstations in België

Cars & Wallpapersinstagram-16px.png.ab5f56b217cfd76329ae67830bb7b958.png

Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland !

Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Tanken rond Parijs:
https://www.gaz-mobilite.fr/actus/grand-paris-trois-quarts-stations-services-pourraient-proposer-gnv-2298.html
Sur le territoire de la métropole du Grand Paris, on ne compte que 11 stations publiques d’avitaillement en GNV/bioGNV (+10 en projet) en plus de sites privatifs, et 4 pour l’hydrogène. Mais aucun distributeur public de gaz naturel aujourd’hui dans la capitale (6 en projet vers 2022).

https://forum.gaz-mobilite.fr/forum/les-stations-gnc-et-gnl-en-france-21/

biedt ook een (beetje) zicht op de situatie in Frankrijk.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Recent 2 keer getankt in Parijs (Marcoussis). Je hebt er 3 keuzes : Normaal, Eco, Bio. De eerste keer normaal getankt zonder probleem. De tweede keer normaal geselecteerd en 3 keer geen gas en een ticket van 0 Euro. Vervolgens geprobeerd met Eco (1.4 Euro / kg) en dat ging wel.

Bordeaux: 2 weken geleden geprobeerd te tanken in Bordeaux  Quai De La Souys. De kaartlezer werkte niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...