Ouro Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 (aangepast) Caddy Maxi ? Ik kan natuurlijk rijden tot de gas op is en dan om de 150 km tanken. Wel een beetje gedoe vind ik. 4 september 2018 aangepast door Ouro
Jan Muylle Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 Wij rijden ook met een Caddy Maxi op CNG. Heel tevreden over, ik vind het een heel praktisch model. Alleen eens een ongelukje gehad met de achterklep die nogal veel plaats nodig heeft bij het openzwaaien. (Een fietsendrager op een dissel is bij de Caddy Maxi niet zo handig). Naar mijn ervaring is Frankrijk inderdaad het slechtste land voor CNG. In België heb je er meer dan genoeg. Duitsland, Italië, Spanje, Tsjechië... zijn landen waar wij zonder problemen CNG getankt hebben. In Frankrijk hebben wij voor de zekerheid nog een jerrycan benzine mee. Zou eigenlijk niet mogen in de 21ste eeuw hé :/
Kris81 Geplaatst: 4 september 2018 Geplaatst: 4 september 2018 (aangepast) Frankrijk blijft wel uitbreiden. https://www.gaz-mobilite.fr/stations-gnv-france/ Alle oranje punten op de kaart zijn stations die geopend zullen worden. Een volle jerrycan benzine meenemen is naar mijn mening gewicht voor niks. Want benzine valt overal te tanken. ( een lege wel uiteraard ). 4 september 2018 aangepast door Kris81 1
Koen C Geplaatst: 5 september 2018 Geplaatst: 5 september 2018 Op 4/9/2018 om 18:45, Kris81 zei: Alle oranje punten op de kaart zijn stations die geopend zullen worden Dat ziet er goed uit voor Bretagne... Nu daar nog geraken... Via Lille - Amiens - Rouen - (ooit Caen) en Rennes. Dat zijn toch genoeg CNG stations op de route ? Het is misschien een andere route dan je gewoon bent ? En dan het Walhalla aan CNG stations in Bretagne (eens ze klaar zijn.... ) 1 Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Ouro Geplaatst: 7 september 2018 Geplaatst: 7 september 2018 (aangepast) Ik had die kaart nog niet gezien. Dat geeft moed. De kogel is nu door de kerk. Bedankt!! 7 september 2018 aangepast door Ouro 2
Populair bericht dave_k Geplaatst: 10 september 2018 Populair bericht Geplaatst: 10 september 2018 (aangepast) Op 4/9/2018 om 15:53, Ouro zei: Ik sta op het punt een nieuwe auto op cng te kopen, maar het enthousiasme daalt evenredig met het aantal tankstations te vinden in Frankrijk, zeker op de weg naar Bretagne alwaar ik gaarne vertoef. Zonde eigenlijk, want dit zou voor mij een afknapper zijn. Ik hoop dat er hier iemand mij kan tegenspreken zodat ik toch met een gerust gemoed me naar de garage kan begeven. Anders wordt het waarschijnlijk een diesel of benzine... Dit jaar op vakantie geweest naar de Vendée met onze Caddy maxi. Ons traject was Gent-Lille-Rouen-Angers-Cholet.... We hebben in Nazareth bij Lubolux (achter Makro) volgetankt en de auto was met 5 personen en bagage voor 10 dagen vakantie toch wel zwaar beladen. Hierdoor was het verbruik natuurlijk hoger dan anders, ook al doordat je in Frankrijk meestal 130km/u mag rijden, wat ik ook deed. Uiteindelijk heb ik de eerste keer CNG moeten tanken na ongeveer 750km in Mortangne sur Sevre, net voorbij Cholet. Op dat ogenblik had ik al een 40tal km op benzine moeten rijden wegens gastank leeg. Het tankstation was nieuw, redelijk makkelijk te vinden (wel met behulp van Google Maps want TomTom herkende het adres niet) en ongeveer 10 min weg van de snelweg. Er zijn 4 terminals, het is 100% biogas en de prijs was 0,999€. Verder kreeg ik mijn tank tot ongeveer 32kg gevuld. Op de terugweg naar huis ook daar getankt, en dan 35kg kunnen tanken. Op mijn route had ik ook kunnen tanken net voor de Franse grens in Kortrijk, net na Parijs is er ook een nieuw CNG station en voorbij Cholet in La Roche sur Yon op ongeveer 40 km van mijn bestemming was er ook nog CNG station. Dus ja, het vergt wat planning, een goede gps app en de website gaz-mobilite.fr zijn onmisbare tools,maar je zal niet elke 150km benzine moeten tanken. 10 september 2018 aangepast door dave_k schrijffout autocorrect verbeterd 1 4
Kris81 Geplaatst: 19 september 2018 Geplaatst: 19 september 2018 Leuke foto’s ! En fijn om te horen dat het ook in die streek lukt om CNG te tanken !
Dante Geplaatst: 1 december 2018 Geplaatst: 1 december 2018 Vorige week zondag CNG kunnen tanken in Rouen bij Total (boulevard industriel 57). Dit voor de eerste keer sedert dat dit station open is. Er is nog een ander station in Rouen dat daar vlakbij is gelegen maar deze is enkel toegankelijk met hun kaart. Prijs 1.17 €/kg. 1
muscles Geplaatst: 1 december 2018 Geplaatst: 1 december 2018 45 minuten geleden, Dante zei: Vorige week zondag CNG kunnen tanken in Rouen bij Total (boulevard industriel 57). Dit voor de eerste keer sedert dat dit station open is. Er is nog een ander station in Rouen dat daar vlakbij is gelegen maar deze is enkel toegankelijk met hun kaart. Prijs 1.17 €/kg. Naar Franse normen is 1,17 €/kg goedkoop. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Lange_666 Geplaatst: 1 december 2018 Geplaatst: 1 december 2018 Je zou er al een geel hesje voor aandoen... Waar blijft de prijsdaling voor CNG als de gasprijs toch de olieprijzen +/- volgen? 1 1
KSB Geplaatst: 15 mei 2019 Geplaatst: 15 mei 2019 Tanken rond Parijs:https://www.gaz-mobilite.fr/actus/grand-paris-trois-quarts-stations-services-pourraient-proposer-gnv-2298.htmlSur le territoire de la métropole du Grand Paris, on ne compte que 11 stations publiques d’avitaillement en GNV/bioGNV (+10 en projet) en plus de sites privatifs, et 4 pour l’hydrogène. Mais aucun distributeur public de gaz naturel aujourd’hui dans la capitale (6 en projet vers 2022). https://forum.gaz-mobilite.fr/forum/les-stations-gnc-et-gnl-en-france-21/ biedt ook een (beetje) zicht op de situatie in Frankrijk. Skoda Octavia Combi 1.5 G-Tec sinds 25/05/2019http://nl.skoda.be/models/octavia/octavia-combi-gtechttp://nl.skoda.be/news/news-detail/milieuvriendelijk-alternatief-skoda-octavia-g-tec-nu-aanzienlijk-krachtiger-en-met-een-ruimer-rijbereik-op-cng
Gerard Geplaatst: 24 mei 2019 Geplaatst: 24 mei 2019 Recent 2 keer getankt in Parijs (Marcoussis). Je hebt er 3 keuzes : Normaal, Eco, Bio. De eerste keer normaal getankt zonder probleem. De tweede keer normaal geselecteerd en 3 keer geen gas en een ticket van 0 Euro. Vervolgens geprobeerd met Eco (1.4 Euro / kg) en dat ging wel. Bordeaux: 2 weken geleden geprobeerd te tanken in Bordeaux Quai De La Souys. De kaartlezer werkte niet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen