Ruben Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 CNG bij Texaco in Kruishoutem: 0.999 €/kg voor hoog calorisch gas 2
Lage Emissie Zone Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Als de prijzen zo blijven stijgen: http://newsmonkey.be/article/91034 dan is de fiets een beter alternatief, alleen is het niet zo comfortabel als de wagen. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
MrFingers Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 Gelukkig hebben we al die (uitgerangeerde) politici in de intercommunales zitten om ervoor te zorgen dat de effecten voor de burger zo beperkt mogelijk blijven, zonder daar exuberante vergoedingen voor in de plaats krijgen... ...ahnee, wacht.
muscles Geplaatst: 2 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2018 1 uur terug, Lange_666 zei: Idem hier (alles staat in 't engels hier, of toch zo goed als alles, sommige dingen zijn hardnekkig) maar ne snapshot heeft geen internetlocatie, enkel een vaste bestandsnaam zolang je die niet gesaved hebt blijft die dus dezelfde als de die in de quote en dus ging dat niet. En eens gesaved is het geen snapshot meer dat je kan plakken. Ondertussen is de info die ik wou posten alweer oud nieuws...doesn't matter anymore. Op dit ogenblik gebruik ik de Firefox add-on Awesome Screenshot Plus en die vind ik goed. En die bestaat ook voor Chrome. Normaal gezien kan je toch altijd de bestandsnaam kiezen die je zelf wil voor dat je die opslaat. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
muscles Geplaatst: 2 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2018 41 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: Als de prijzen zo blijven stijgen: http://newsmonkey.be/article/91034 dan is de fiets een beter alternatief, alleen is het niet zo comfortabel als de wagen. Je kan altijd nog een Renault Twizy kopen (€ 7000). Dan zit je droog en heb je ook geen last van wind, en andere weersinvloeden. Foto: Pixabay 2 Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Mylan1999 Geplaatst: 2 oktober 2018 Geplaatst: 2 oktober 2018 In Zuiderse landen kan zo'n Twizy best leuk zijn, al helemaal bij goed weer, maar hier in België tijdens de wintermaanden...
Lange_666 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 (aangepast) 7 uren geleden, muscles zei: Normaal gezien kan je toch altijd de bestandsnaam kiezen die je zelf wil voor dat je die opslaat. Ja dat klopt maar ik had een snapshot genomen (geen screenshot) met de snipping tool van Windows. De standaardnaam is capture.png. Je kan die veranderen zoveel je wilt zodra je saved maar als je niet saved en deze direct ergens plakt blijft de naam capture.png (wegsaven naar bv mijn Imgur account ging niet wegens geen toegang vanop 't werk). Trouwens, eerst saven en daarna met de snippingtool er weer een snapshot van nemen levert weer capture.png op. Meestal link ik vanuit Imgur maar dit was dus een directe copy/paste vanuit de snippingtool wegens geen toegang tot mijn account. En laat nu den image in de quote ook net op die manier gemaakt zijn (want het was van mezelf...) 3 oktober 2018 aangepast door Lange_666
Lange_666 Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Esso Kielsbroek (PitPoint): H-gas: 1.180 €/kg 2
Koen C Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 Op 1/10/2018 om 16:23, muscles zei: Misschien zijn er nog mensen die overmorgen, woensdag 3 oktober aanstaande, Super 98 of een andere brandstof moeten tanken. Dan is er goed nieuws voor jullie. In alle Q8 Easy-tankstations is er een korting van 20 eurocent per liter: zie Q8 en Volle Bak Woensdag. Deze morgend gaan tanken in een Q8. Euro 98 = 1.516.... Waar is die 20 cent korting ???? Op de officiële prijs zou het dan 1,612 - 0.20 = 1.412 moeten zijn ? Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
muscles Geplaatst: 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2018 1 uur terug, Koen C zei: Deze morgend gaan tanken in een Q8. Euro 98 = 1.516.... Waar is die 20 cent korting ???? Op de officiële prijs zou het dan 1,612 - 0.20 = 1.412 moeten zijn ? Er is een verschil tussen een "gewoon" Q8-tankstation en een Q8 Easy. De meeste Q8-tankstations hebben een shop waardoor je daar volle bak moet betalen aan de pomp, om dat personeel uit te betalen. De Q8 Easy-tankstations daarentegen zijn onbemaande stations. En enkel daar geldt de 20 eurocent korting vandaag. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Koen C Geplaatst: 3 oktober 2018 Geplaatst: 3 oktober 2018 53 minuten geleden, muscles zei: De Q8 Easy-tankstations daarentegen zijn onbemaande stations. En enkel daar geldt de 20 eurocent korting vandaag. Ik dacht het al dat daar het schoentje wrong... Het was de Q8 +/- naast de ring van Lier. Dat is er één met een shop. Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 Gemiddeld verbruik : 4.6 kg L-gas of 3.6 kg H-gas / 100 km - 6.1 l Euro 98 / 100 km (verkocht in Okt 2024 na +/- 165.000 km) Lancia Y 1.2 LS 8v '01 Gemiddeld verbruik : 6.0 à 6.5 l Euro 98 / 100 km Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91 Gemiddeld verbruik : 6.2 à 7.0 l Euro 98 / 100 km (rond de kerktoren) Mazda 2 Homura '24 Gemiddeld verbruik : l 4.7 à 5.0 / Euro 98 / 100 km
Lage Emissie Zone Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 Wist je dat een dieselvoertuig goedkoper is ( via een omweg ) dan aardgas? Je kan namelijk op stookolie gaan rijden.. DAAROM pleit ik dat CNG fors goedkoper gaat worden! VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (7 personen; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik op aardgas; seizoenen: winter / zomer via Total Kallo met H gas: 4,9kg / 100 km. VW Caddy Maxi 2017 1.4 TGI (1 persoon; bandenspanning 2,7 kg vooraan en achteraan) Gemiddeld verbruik ( super 98 + ) zomer augustus: 7,5l / 100km; na 155 km te hebben gereden heb ik bijgetankt.
Lange_666 Geplaatst: 4 oktober 2018 Geplaatst: 4 oktober 2018 34 minuten geleden, Lage Emissie Zone zei: DAAROM pleit ik dat CNG fors goedkoper gaat worden! Nog anderhalve week handjes schudden en dan hopen op wat extra rode bolletjes achter uw naam...
nonzerosumgame Geplaatst: 9 oktober 2018 Geplaatst: 9 oktober 2018 https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10/09/geen-bedrijfswagen-drop-de-diesel/ Geen bedrijfswagen? Drop de diesel De hoge dieselprijzen van de voorbije maanden hadden het al wat in gang gezet, maar een nieuwe berekening van automobilistenvereniging VAB stelt het nu pertinent: wie een dieselwagen heeft moet nu al zo'n 210.000 kilometer rijden om een voordeel te halen tegenover een gelijkaardige benzineversie. En dan zijn de hogere belastingen nog niet meegerekend. "Diesel is voor een doorsnee gezin dus economisch niet meer interessant." Dieselrijders die vandaag gaan tanken, betalen (maximum) al 8,1 eurocent meer dan chauffeurs met een benzinewagen. Dat is het gevolg van almaar hogere accijnzen en duurdere aardolie. Daardoor is het prijsvoordeel voor rijden op diesel in sneltempo verdampt, zo berekende VAB. Wie op diesel rijdt, betaalt nu gemiddeld per jaar zo'n 448 euro meer dan in 2016. Voor benzinerijders is dat gemiddeld 'maar' 171 euro meer dan 2 jaar geleden. Diesel is namelijk niet alleen een pak duurder, de gemiddelde dieselrijder rijdt 5.000 kilometer per jaar meer. Als je 100 kilometer zou rijden met een doorsnee gezinswagen haalt diesel het toch nog nipt in kostprijs van benzine: 8,99 euro voor diesel tegenover 9,94 euro voor benzine. Dat verschil van amper 95 eurocent is te danken aan het lagere verbruik van dieselwagens. Is diesel nog interessant? Tot zover het goede nieuws voor de dieselrijders, want in de cijfers hierboven zijn de kosten van een dieselwagen nog niet meegerekend. Als je nu een dieselwagen koopt, betaal je meer inschrijvingstaks en een hogere jaarlijkse verkeersbelasting dan voor een vergelijkbare benzinewagen. Ook de onderhoudskosten van een diesel zijn hoger. Gemiddeld kost een nieuwe dieselauto 2.000 euro meer dan een benzineversie, berekende VAB. "Wie die meerprijs wil terugverdienen, moet nu al meer dan 210.000 km rijden met een diesel", zegt Maarten Matienko van VAB. "En daarbij hebben we nog niet eens rekening gehouden met die extra verkeersbelasting en inschrijvingstaks voor dieselwagens." Dus wie geen bedrijfswagen heeft, moet diesel vergeten? "Het is heel moeilijk de meerprijs van een dieselwagen terug te verdienen aan de pomp. Dat kan je hoogstens doen door een lager verbruik na te streven. Dus economisch gezien is een dieselwagen voor de meeste gezinnen niet meer rendabel." Privérijders passen zich aan Uit de Mobiliteitsenquête van VAB, bij 2.000 chauffeurs, blijkt dat 84 procent van de privérijders zich aanpast aan die hogere brandstofprijzen. Maar dan gaat het vooral om zoeken naar een goedkoper tankstation (37%) of onze rijstijl aanpassen (32%). Toch zegt ook 29 procent van de chauffeurs minder met de auto te willen rijden, 27 procent zal vaker de fiets nemen. Ter vergelijking nog: bij de mensen met een bedrijfswagen zegt maar 59 procent dat ze zich zullen aanpassen aan de hogere prijzen aan de pomp.
muscles Geplaatst: 9 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2018 2 uren geleden, nonzerosumgame zei: Ter vergelijking nog: bij de mensen met een bedrijfswagen zegt maar 59 procent dat ze zich zullen aanpassen aan de hogere prijzen aan de pomp. Dat is niet moeilijk. Meestal bethoort een tankkaart tot de extra legale voordelen van zulke mensen. Als je zelf niet moet betalen, wat kan het je dan schelen hoe hoog de dieselprijs staat. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
MrFingers Geplaatst: 9 oktober 2018 Geplaatst: 9 oktober 2018 Ik vraag me eigenlijk af wat de overheid hiermee tracht de bereiken. Ons landje is hoop en al een zakdoek groot, het vrachtvervoer met hun grote brandstoftanks kan dus al gemakkelijk gaan tanken in het buitenland, en de mensen die op een aanvaardbare afstand van de grensstreek wonen zullen dat ook al doen (het scheelt een behoorlijke slok op de borrel voor een volle tank, zelfs met de omweg die nodig is)...
muscles Geplaatst: 9 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2018 8 minuten geleden, MrFingers zei: Ik vraag me eigenlijk af wat de overheid hiermee tracht de bereiken. Ons landje is hoop en al een zakdoek groot, het vrachtvervoer met hun grote brandstoftanks kan dus al gemakkelijk gaan tanken in het buitenland, en de mensen die op een aanvaardbare afstand van de grensstreek wonen zullen dat ook al doen (het scheelt een behoorlijke slok op de borrel voor een volle tank, zelfs met de omweg die nodig is)... Ja, als ik het uitreken: maximumprijs van diesel € 1,634 per liter - 16 eurocent = € 1,474. En ondanks wat Dats 24 op zijn FB-pagina beweert zijn er toch tankstations die een hogere korting geven van 17 tot zelfs 18,5 eurocent per liter. Dus -17 is € 1,464. -18 is € 1,454 en een korting van 18,5 wordt dan € 1,449. Als je dan in Nederland gaat kijken (de prijzen van vandaag), dan zie je toch heel andere dieselprijzen: http://www.brandstofprijzen.nl/tanks.php3?sort=i_diesel&periode=e Van € 1,329 bij Tango in Neede tot Gulf in Ede (€ 1,449). Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bjorn ecofuel Geplaatst: 9 oktober 2018 Geplaatst: 9 oktober 2018 Net moeten tanken , dit was bij de Pitpoint in Zoersel maar ik weet niet wat er laatste tijd me die prijssprongen is maar Pitpoint Zoersel staat al op 1,07 voor L gas Natuurlijk altijd een lachertje tov diesel maar denk op 3 maand tijd ook cng 15ct erbij Ben benieuwd of dats ook opslaat
muscles Geplaatst: 9 oktober 2018 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2018 1 uur terug, Bjorn ecofuel zei: Net moeten tanken , dit was bij de Pitpoint in Zoersel maar ik weet niet wat er laatste tijd me die prijssprongen is maar Pitpoint Zoersel staat al op 1,07 voor L gas Natuurlijk altijd een lachertje tov diesel maar denk op 3 maand tijd ook cng 15ct erbij Ben benieuwd of dats ook opslaat Ja, € 1,070 /kg voor L-gas is inderdaad serieus overdreven. Voor minder dan dat bedrag krijg je daar op een andere plaats H-gas of zelfs H+ gas voor ! Alhoewel het nog niet gepubliceerd is op Gibgas staat de nieuwe prijs toch al op 1,070 op de Preismelder. Beheerder van CNG Tankstations in België Cars & Wallpapers | Škoda Octavia Combi 1.4 G-Tec (2 september 2015 - 22 november 2019 | 270.073 km mee afgelegd), rijdt nu rond in Griekenland ! Seat Tarraco 2.0 Xcellence LPG
Bjorn ecofuel Geplaatst: 9 oktober 2018 Geplaatst: 9 oktober 2018 Heb op gibgas een melding gemaakt vd prijs, stond nog op 0,98 Ja idd kun je H(+) voor hebben al zit k veel in NL en paar keer per jaar in DE dus ben wel wat gewend hoor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen